Væske indtagelse under eksemplevis cardio træning


batman281
 Share

Recommended Posts

Hey !

Jeg er én af de her typer der sveder max, selv under ganske almindelig styrketræning. Jeg er rigtig dårlig til at drikke under min træning. Drikker fx slet ikke under en spintime, selvom der ligger en større pøl under cyklen. Hvis jeg skal kører 2 timer i rap, mærker jeg først der behovet for væske.

Mit spørgsmål går derfor på. Hvis vi forudtager at min væskebalance er 100% i orden inden jeg sætter mig i sadlen og jeg derefter kører én spintime uden væskeindtagelse. Hvor meget vil dette påvirke min ydeevne ?

Ved godt spørgsmålet er relativt, da i selvfølgelig ikke ved hvor stor en mængde væske jeg mister i dette tidsrum, men findes der en tommerfingerregel ?

De bedste hilsner

Anders

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke gøre til fast vane at drikke i pauserne mellem blokkene? Det er i hvert fald en simpel huskeregel.

Når du først er blevet tørstig er det, ja, ikke for sent men der går lidt tid inden der bliver rettet op det når du drikker og der skal meget til.

- ved jeg af egen erfaring da jeg er dårlig til at drikke i det daglige men heldigvis bliver tørstig så snart jeg er fysisk aktiv. Så her er det ofte de første 20-30 minutter der er fæle at komme igennem men der bunder jeg også nemt over en liter.

Link to comment
Share on other sites

Hey !

Jeg er én af de her typer der sveder max, selv under ganske almindelig styrketræning. Jeg er rigtig dårlig til at drikke under min træning. Drikker fx slet ikke under en spintime, selvom der ligger en større pøl under cyklen. Hvis jeg skal kører 2 timer i rap, mærker jeg først der behovet for væske.

Mit spørgsmål går derfor på. Hvis vi forudtager at min væskebalance er 100% i orden inden jeg sætter mig i sadlen og jeg derefter kører én spintime uden væskeindtagelse. Hvor meget vil dette påvirke min ydeevne ?

Ved godt spørgsmålet er relativt, da i selvfølgelig ikke ved hvor stor en mængde væske jeg mister i dette tidsrum, men findes der en tommerfingerregel ?

De bedste hilsner

Anders

Det siges at et væsketab på 1% betyder en forringelse af ydeevnen med 10%

http://www.google.dk/search?hl=da&q=v%...tart=0&sa=N

Jeg kunne for et år siden godt tømme 2-3 drikkedunke (70 cl) vand på en enkelt spinningtime, men drikker i dag sjældent noget når jeg kun kører en enkelt spinningtime selvom jeg også sveder ret meget.

Sørger som dig selvfølgelig for at drikke før og efter timen, og kan så koncentrere mig fuldt ud om at cykle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share