Lise´s log...


Ibex
 Share

Recommended Posts

-Så blev det tid til at starte en log...

Mest for egen motivation, og modtager gerne gode råd og guidelines :wink:

Kunne ikke lige sove, så tænkte at det var et oplagt tidspunkt at starte på...

Jeg har styrke/cardio trænet on/off de sidste 16 år (incl div ungdoms flip, som springgymnastik osv... he he...) og har de sidste 5 år jævnligt løbetrænet, løbet halvmarathon og har efterhåndet brugt ret mange timer med røven på en spinningsaddel.

Jeg droppede den intense løbetræning og spinning for ca 2 mdr siden, da jeg har lidt svært ved at få kosten (tilstrækkelig mængde) med, så jeg begyndte at tabe mig en del igen.

Jeg har altid været spinkel/undervægtig, men har besluttet mig for at, nu skal det være slut -så igang med noget seriøs vægt-træning og kost..!!

Har gainet lidt igen :bigsmile:

Så min vægt er pt 58kg, fedt% 20

Jeg træner full body 3-4 gange ugenlig, har kørt dette program i ca 4 uger.

Front/back squat 3x10x40kg

Død 3x10x40kg

Bent o Rows 3x10x30kg

Millitary presses 2x8 - kun stang, 20 kg er rigeligt lige nu :dry:

Bænk 3x10x20kg

Skrå bænk 3x10x20kg

Dumbell curl 3x10x9kg

Dumbell Arnold el shoulder press 3x10x9kg

Rear lateral raise 3x10x5kg

Chins... arbejder på sagen, men det har da lykkedes mig at lave et par stykker... he he

Dips - fra bænk med 10kg i skød - da man skal være ca en meter over skuldrene for at kunne bruge det "stativ" der er i træneren...Grr...

Varierer læg og mave øvelser.

Og hvis tid og energi, lidt ekstra bryst og triceps med fri vægte...

Det var det for nu og ihvertfald en start, må vist hellere komme i seng :blink:

Godnat...

Keep up the good work :4thumbup:

Edited by Ibex
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mornings :bigsmile:

Ja, så sidder jeg her med min glutenfrie grød, spædet op med soya protein og div vitaminer on the side... nam nam...

Og så ned og træne inden work.

Inden og efter træning et stk gluten/mælke fri power-kage med nøje udregnet mængde protein/carbs, tilpasset min vægt -he he... :4mewantfood:

Det blir en lang dag på work, så min frokost bestående af kylling og grøntsager blir nok delt op i to omgange, med en protein shake i mellem.

Aftensmaden, tjaa... nu må vi se hva det blir til. Men ihvertfald en gang godnat kvark.

Kvark, stadig på forsøgs basis da jeg ikke kan tåle mælkeprotein, men skal til lægen nu og testes igen igen....

Go dag til alle der skulle kigge forbi :bigsmile:

Keep up the good work :4thumbup:

Edited by Ibex
Link to comment
Share on other sites

-Så blev det tid til at starte en log...

Mest for egen motivation, og modtager gerne gode råd og guidelines :wink:

Kunne ikke lige sove, så tænkte at det var et oplagt tidspunkt at starte på...

Jeg har styrke/cardio trænet on/off de sidste 16 år (incl div ungdoms flip, som springgymnastik osv... he he...) og har de sidste 5 år jævnligt løbetrænet, løbet halvmarathon og har efterhåndet brugt ret mange timen med røven på en spinningsaddel.

Jeg droppede den intense løbetræning og spinning for ca 2 mdr siden, da jeg har lidt svært ved at få kosten (tilstrækkelig mængde) med, så jeg begyndte at tabe mig en del igen.

Jeg har altid været spinkel/undervægtig, men har beluttet mig for at, nu skal det være slut -så igang med noget seriøs vægt-træning og kost..!!

Har gainet lidt igen :bigsmile:

Så min vægt er pt 58kg, fedt% 20

Jeg træner full body 3-4 gange ugenlig, har kørt dette program i ca 4 uger.

Front/back squat 3x10x40kg

Død 3x10x40kg

Bent o Rows 3x10x30kg

Millitary presses 2x8 - kun stang, 20 kg er rigeligt lige nu :dry:

Bænk 3x10x20kg

Skrå bænk 3x10x20kg

Dumbell curl 3x10x9kg

Dumbell Arnold el shoulder press 3x10x9kg

Rear lateral raise 3x10x5kg

Chins... arbejder på sagen, men det har da lykkedes mig at lave et par stykker... he he

Dips - fra bænk med 10kg i skød - da man skal være ca en meter over skuldrene for at kunne bruge det "stativ" der er i træneren...Grr...

Varierer læg og mave øvelser.

Og hvis tid og energi, lidt ekstra bryst og triceps med fri vægte...

Det var det for nu og ihvertfald en start, må vist hellere komme i seng :blink:

Godnat...

Keep up the good work :4thumbup:

Hej hej!!! :bigsmile:

Var bare lige forbi din log i dag, og jeg må sige at du starter rigtig godt ud.

God vind fremover og held og lykke med løftene :superman:

Hilsen Maria

Link to comment
Share on other sites

Hvor træner du i ghettoen? C2 eller Blåkilde?

Jeg træner normalt i Roskilde, da jeg arbejder der - men måtte dog nøjes med tøse centeret i C2 i morges, da jeg ellers ikke kunne nå det... Det er bestemt ikke optimalt, løsvægte op til 10kg, ingen squat eller bænk, kun maskiner. Fik dog en nogenlunde træning alligevel..hmm.. pull down mask og ben press er nogenlunde, men det er ikke nemt at køre død med en pump stag der max kan laste 30kg :nonono:

Inden jeg startede arbejde i Roskilde for 2 år siden, trænede jeg i blåkilde... Jeg arbejdede faktisk i den blomster forretning der lå i "centeret".

Hvor boede du i Taastrup?

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med loggen.

En log kan bruges til mange interessante ting.

Good luck med træningen.

Martin/Ox.

Tak :smile: Ja, jeg er også spændt på denne nye verden.. he he...

Om ikke andet er det jo knald go motivation for min træning...

Link to comment
Share on other sites

Hej hej!!! :bigsmile:

Var bare lige forbi din log i dag, og jeg må sige at du starter rigtig godt ud.

God vind fremover og held og lykke med løftene :superman:

Hilsen Maria

Hej Maria :smile:

Synes også det går godt :bigsmile:

Har altid trænet meget, men det er skønt at ha et mere seriøst mål - i stedet for bare at træne og overtræne..!

Har bevist over for mig selv hvor vigtigt det er at ha kosten med i forbindelse med træningen, så jeg ikke nedbryder i stedet for at opbygge.

Så nu sker der noget :superman:

Men uhh, hvor skal der meget mad indenbords...

Kommer du forresten med til julefrokosten?

Link to comment
Share on other sites

Jeg boede på Kingosvej 59, st. mf. Close? :wink:

Og jeg trænede på Blåkildevej, 100% af tiden nede i kælderen lige til venstre for klatremuren. Deres stueetage er også lige til at lukke op og *biiiip* i. Men deres kælder er sublimt indrettet. Der kunne man ikke klage. :smile:

Hah... jeg bor i nr 73 :laugh: Så ja man kan vist godt sige at det er pretty close...

Jeg træner også kun nede i hjørnet, men der er altid overfyldt og vægtene flyder over det hele :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hah... jeg bor i nr 73 :laugh: Så ja man kan vist godt sige at det er pretty close...

Jeg træner også kun nede i hjørnet, men der er altid overfyldt og vægtene flyder over det hele :devil:

Men der er også kommet ny center leder og det fungerer vist ikke så godt.... ikke efter det er blevet til fitness dk

Link to comment
Share on other sites

Hah... jeg bor i nr 73 :laugh: Så ja man kan vist godt sige at det er pretty close...

Jeg træner også kun nede i hjørnet, men der er altid overfyldt og vægtene flyder over det hele :devil:

Oprydning er ikke nogen dyd blandt unge knøse i et styrketræningslokale. Det har min erfaring fra x antal centre lært mig. Det er ikke kun de uopdragne unger fra Taastrupgård der har den brist; det gælder også bonderøvene rundt om i Jylland. :dry:

Det er en af fordelene ved at træne hjemme. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maria :smile:

Synes også det går godt :bigsmile:

Har altid trænet meget, men det er skønt at ha et mere seriøst mål - i stedet for bare at træne og overtræne..!

Har bevist over for mig selv hvor vigtigt det er at ha kosten med i forbindelse med træningen, så jeg ikke nedbryder i stedet for at opbygge.

Så nu sker der noget :superman:

Men uhh, hvor skal der meget mad indenbords...

Kommer du forresten med til julefrokosten?

Hej igen! :bigsmile:

Sjovt du siger det med at der skal meget mad ned.

Jeg er lige begyndt på et nyt kost program, da jeg skal træne op til DM body fitness 2009, hvor jeg skal spise næsten ½ kilo kød plus grønt om dagen, og så selvfølgelig en masse protein pulver også. Går bare rundt og er total mæt, og så alligevel ikke da jeg har lidt en sød tand også som ikke rigtig bliver plejet. :blush:

Hmmm med hensyn til jule frokosten er den stadig lidt oppe og vende, da jeg lige skal få det tilpasset med kæresten, arbejde og det hele. Men vil rigtig gerne med, så satser da lidt på at havne i Jylland fredag d. 13 December til en super sjov jule frokost. :4thumbup:

Læste inde på 'off topic jule frokosten' at du også kommer fra Kbh og vi måske kunne finde ud af at tage derhen sammen eller noget?? Kiebe24 alias Mette er min gode veninde og det var lige jeres log samtale jeg læste nemlig.

Ha det godt! :wink:

Maria

Link to comment
Share on other sites

Oprydning er ikke nogen dyd blandt unge knøse i et styrketræningslokale. Det har min erfaring fra x antal centre lært mig. Det er ikke kun de uopdragne unger fra Taastrupgård der har den brist; det gælder også bonderøvene rundt om i Jylland. :dry:

Det er en af fordelene ved at træne hjemme. :tongue:

Ja det må sku være skønt..!! Det er nu ikke så slemt med rodet i Roskilde, men måske fordi jeg for det meste træner om morgenen, så har jeg det for mig selv :wink: Det lader ikke til at der er så mange herude der står tidligt op... måske de render og skyder på hinanden og brænder biler af hele natten.. he he.. :nonono::laugh:

Men synes også det er generelt i centrene, at vægtene roder... Møg belastende at man skal bruge tid på at lede efter det man skal bruge...

Er du oprindeligt fra sjælland?

Link to comment
Share on other sites

Hej igen! :bigsmile:

Sjovt du siger det med at der skal meget mad ned.

Jeg er lige begyndt på et nyt kost program, da jeg skal træne op til DM body fitness 2009, hvor jeg skal spise næsten ½ kilo kød plus grønt om dagen, og så selvfølgelig en masse protein pulver også. Går bare rundt og er total mæt, og så alligevel ikke da jeg har lidt en sød tand også som ikke rigtig bliver plejet. :blush:

Hmmm med hensyn til jule frokosten er den stadig lidt oppe og vende, da jeg lige skal få det tilpasset med kæresten, arbejde og det hele. Men vil rigtig gerne med, så satser da lidt på at havne i Jylland fredag d. 13 December til en super sjov jule frokost. :4thumbup:

Læste inde på 'off topic jule frokosten' at du også kommer fra Kbh og vi måske kunne finde ud af at tage derhen sammen eller noget?? Kiebe24 alias Mette er min gode veninde og det var lige jeres log samtale jeg læste nemlig.

Ha det godt! :wink:

Maria

Fedt at du vil stille op til BF :4thumbup: Hatten af for det..! Ja der skal sq noget ned i løgneren... Jeg er ikke så go til alt det mad, ihvetfald ikke i stor mængder, men jeg øver mig.. he he... Og der ryger også en del proteinpulver, kød og grønt ned i løbet af dagen. Jeg bager også altid power kage til ca en uge af gangen, så jeg er sikker på at få hvad jeg skal ha før og efter træning. Skal ha det med mig i træningstasken, ellers glemmer jeg det :blush::blink:

Ang julefrokost... Ville være cool hvis du kom med, men bare lige for en go ordens skyld, er det lør og ikke fre.. he he...

Jeg tar nok afsted allerede om fredagen - skal lige planlægges med job osv, men hvis ikke kan vi helt klart følges..!!!

Link to comment
Share on other sites

Nej. Indavlet nordjyde. KBH-flirten var bare i 2006. Så kom jeg hurtigt på bedre tanker igen. :laugh:

Den historie kan du få til julefrokosten.

Ha ha ha... det glæder jeg mig til... Har også haft en flirt her, det var heller ikke nogen succes :blink: Arg...

Jeg er faktisk født i Aalborg og opvokset i Brønderslev... :wink:

Link to comment
Share on other sites

4 november 08 - update...

Blev nødt til at ta ned i tøse centeret at træne, da jeg ellers ikke kunne nå det før arbejde.

Jeg træner i fitness dk, så har jo heldigvis masser af træningsmuligheder hvor end jeg befinder mig- centeret i Odense er faktisk ret godt :wink:

Men "Kun for kvinder" centrene i fitness dk er sku ikke noget at råbe hurra for - jo selvfølgelig hvis man er miss tørklæde eller bare ikke kan tåle synet af mænd...

Selv om udstyret ikke er top klasse i tøse centeret, fik jeg alligevel en ok træning på ca en time.

Da de ikke har, hverken squat eller bænk og kun pump stænger med max plads til 30kg, måtte jeg springe på maskinerne.

Så det blev til:

Pull down/bag nakke 3x10x45kg

Pull down/ front- 3x10x40kg

Ben pres- 3x10x80kg

Ben press/ læg 3x15x90kg

Bent over row m pump stang- 3x10x30kg

Død m pump- 3x15x30kg IKKE optimalt :nonono:

Skulder pres- 3x10x8kg

biceps- 4x10x9kg -på hver arm selvfølgelig.. :wink:

Rear lateral raise -3x10x5kg... Fantastisk move..!!

Så blev det til lidt mave en hurtigt gang bryst, dog heller ikke optimalt da de kun har løsvægte op til 10 kg i tøseren...Hmf..

Og selvfølgelig lidt smidighed... for 4 mrd siden havde jeg ingen problemer med at gå i spegat(eller hvorn fan det staves)... øhh... he he... det har jeg nu :blush: Men målet er at kunne komme helt ned igen inden jul :devil:

Og hvis ikke jeg når det inden den 13 dec, kan jeg helt sikkert godt alligevel efter indtagelse af diverse alkoholer til julefrokosten... he he...

Drikker normalt ikke, så der skal ikke så meget til :laugh:

Edited by Ibex
Link to comment
Share on other sites

Fedt at du vil stille op til BF :4thumbup: Hatten af for det..! Ja der skal sq noget ned i løgneren... Jeg er ikke så go til alt det mad, ihvetfald ikke i stor mængder, men jeg øver mig.. he he... Og der ryger også en del proteinpulver, kød og grønt ned i løbet af dagen. Jeg bager også altid power kage til ca en uge af gangen, så jeg er sikker på at få hvad jeg skal ha før og efter træning. Skal ha det med mig i træningstasken, ellers glemmer jeg det :blush::blink:

Ang julefrokost... Ville være cool hvis du kom med, men bare lige for en go ordens skyld, er det lør og ikke fre.. he he...

Jeg tar nok afsted allerede om fredagen - skal lige planlægges med job osv, men hvis ikke kan vi helt klart følges..!!!

Ahhh.. Se det var godt du fortalte det var lørdag.. Hehe :bigsmile:

Hmm det du kalder en power kage, er det det der også kaldes en prut kage? For det spiser jeg nemlig også selv engang i mellem.

Maria

Link to comment
Share on other sites

Ahhh.. Se det var godt du fortalte det var lørdag.. Hehe :bigsmile:

Hmm det du kalder en power kage, er det det der også kaldes en prut kage? For det spiser jeg nemlig også selv engang i mellem.

Maria

He he, ja det ville se kønt ud hvis du dukkede op i Århus fredag :wink:

Jeg kan næsten forestille mig at det er samme type kage vi snakker om... prut kage.. he he...

Jeg bager den, så jeg kan dele den i stykker af 10, hvert med det protein/kcal indhold der passer til min vægt :4mewantfood:

Edited by Ibex
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share