Lige et par enkelte spørgsmål til HST


dalle
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nu læst om HST og set lidt på hvad der er skrevet om det i dette forum og nu vil jeg så se om jeg ikke kan tage mig sammen til at give træningen en over nakken.

Jeg har trænet lidt styrketræning i nogen år, men det har været lidt op og ned med seriøsiteten, men nu prøver jeg så igen.

Jeg har sammensat et program med relativ få øvelser.

Program som køres 3 gange ugentligt.

2 sæt i alle øvelser:

Bænkpres

Squat

Dødløft

Military pres

Mavebøjninger

Rowing

Biceps-curl

Regner med at køre med 15 reps i uge 1 og 2, 10 reps i uge 3 og 4, 5 reps i uge 6, 7, 8 og 9 og derefter en uges pause for så at starte igen.

1. spørgsmål er om der er øvelser nok?

2. spørgsmål er om det er fornuftigt nok at have alle 3 store øvelser i hvert træningspas eller skal man nøjes med 2?

3. spørgsmål er hvordan varmer i op til et sådant program. Er det 5 min 10 min... og er det evt. bare noget løb?

Hilsen Jesper

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har nu læst om HST og set lidt på hvad der er skrevet om det i dette forum og nu vil jeg så se om jeg ikke kan tage mig sammen til at give træningen en over nakken.

Jeg har trænet lidt styrketræning i nogen år, men det har været lidt op og ned med seriøsiteten, men nu prøver jeg så igen.

Jeg har sammensat et program med relativ få øvelser.

Program som køres 3 gange ugentligt.

2 sæt i alle øvelser:

Bænkpres

Squat

Dødløft

Military pres

Mavebøjninger

Rowing

Biceps-curl

Regner med at køre med 15 reps i uge 1 og 2, 10 reps i uge 3 og 4, 5 reps i uge 6, 7, 8 og 9 og derefter en uges pause for så at starte igen.

1. spørgsmål er om der er øvelser nok?

2. spørgsmål er om det er fornuftigt nok at have alle 3 store øvelser i hvert træningspas eller skal man nøjes med 2?

3. spørgsmål er hvordan varmer i op til et sådant program. Er det 5 min 10 min... og er det evt. bare noget løb?

Hilsen Jesper

Drop biceps curls og sæt Chins ind i stedet..

Nu træner du godt nok kun 2 sæt(?) men normalt ville du aldrig være i stand til at køre både squat og dødsløft samme dag for 100 %

- du kan varme op med et "let"-sæt... eller bare lidt svingen med armene og sådan lidt... løb efter træning, ikke før..

Edited by The-Pimp
Link to comment
Share on other sites

Drop biceps curls og sæt Chins ind i stedet..

Nu træner du godt nok kun 2 sæt(?) men normalt ville du aldrig være i stand til at køre både squat og dødsløft samme dag for 100 %

- du kan varme op med et "let"-sæt... eller bare lidt svingen med armene og sådan lidt... løb efter træning, ikke før..

Du skriver "Nu træner du godt nok kun 2 sæt" Synes jeg har læst omkring HST at man kun skal køre med 2 sæt eller endda 1 sæt i nogle øvelser. Er det forkert?

Link to comment
Share on other sites

Drop biceps curls og sæt Chins ind i stedet..

Nu træner du godt nok kun 2 sæt(?) men normalt ville du aldrig være i stand til at køre både squat og dødsløft samme dag for 100 %

- du kan varme op med et "let"-sæt... eller bare lidt svingen med armene og sådan lidt... løb efter træning, ikke før..

hvem siger man ikke kan træne dødløft og squat tungt og 1005 samme dag??+ Er der da mange der har haft god success med..

Du kan sagtens løbe 10-15min som opvarmning. At varme op ved kun at svinge lidt med armene er alt for lidt og slet ikke optimalt

Link to comment
Share on other sites

Hej Jesper.

Programmet du har sammensat kan sagtens køres. Jeg vil dog give The-Pimp ret - du dør helt klart have chinups med, men jeg ser ingen grund til ikke at træne kroppens vigtigste muskel i en gang curls - nemlig biceps :tongue:

Husk at øge vægten i takt med at der trænes færre og færre gentagelser

Mvh z06ride

Link to comment
Share on other sites

hvem siger man ikke kan træne dødløft og squat tungt og 1005 samme dag??+ Er der da mange der har haft god success med..

Du kan sagtens løbe 10-15min som opvarmning. At varme op ved kun at svinge lidt med armene er alt for lidt og slet ikke optimalt

Er helt enig med teddy her.. Du kan sagtens køre det hele på en dag, og self. skal du varme din krop ordentlig igennem inden træning..

Men prøv dig frem, hvis du føler, at det kører fint med alle øvelserne, så er der i hvert fald ingen grund til at udelade nogle.

Desuden synes jeg også, at du skulle fjerne curls og tilføje chins og evt. dips, og et sæt laterals eller to en gang imellem ville heller ikke skade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share