En anden måde at tænke 2-split på


KPC
 Share

Recommended Posts

Jeg er ening med dig i, at der er mange øvelser i dit program specielt sammenlignet med mit.

Jeg træner 5x5 i supersæt

squat, (pt. et-bens box squat)

kropshævninger

dips

dødløft.

Der er indbygget lidt progression og lette dage i de enkelte øvelser.

Et træningspas tager omkring den halve time og bliver gentaget ca. 3 gange om ugen.

Jeg træner alene i min egen hule, går altså ikke og snakker tiden væk, skal ikke bruge tid på transport o.l, men bruger tiden effektiv på træning uden overflødige øvelser.

Hvor svært kan det være?

Hilsen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu rodet med et anderledes program, ved ikke om det som sådan kan fungere i praksis.

Giv gerne jeres mening om det. Det skal dog siges at programmet ikke er rettet til, så øvelserne står IKKE i rigtig rækkefølge.

MANDAG

Ben

Squat

Lever lying leg curl

Ryg

Dødløft

Seates rows

One-arm bumbbell rows

Biceps

Scoot curls

ONSDAG

Bryst

Incline DB Bænkpres

Decline benchpress

Incline benchpress

Triceps

Dips

Barbell tricps extensions

Skuldre

Lateral raises

Dumbbell press

Front raises

FREDAG

Ben

Squat

Lever seated calf extension

Leg extensions

Ryg

Chins ups

Close-grip lat pulldowns

Back extension

Biceps

Curls

LØRDAG

Bryst

Bænkpres

Dumbbell press

Bryst dips

Triceps

Barbell tricps extensions

Rope pushdown

Skuldre

Front raises

Lateral raises

Dumbbell press

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Syntes, som udgangpunkt det ser meget fint ud. Savner måske lidt mere ben. Men en smagssag. Dernæst syntes jeg ikke, at kunne spotte hvornår du rammer din baskulder mere isoleret i form af rear db raises mv. som du gør med hhv for skulder og og i lat raise.

Dernæst vil jeg syntes du skal have mere ryg. Onsdag har du 3 primære bryst øvelser samt dips. dvs 4 øvelser til bryst. Vil måske overveje, at droppe decline. Da du ramme den nedre del af brystet mere end rigeligt med dips også selvom du ikke laver den på bar, men mellem to stole etc.

Men blot min mening. Men generelt mere for en bag! og syntes du mangler mere ryg kontra bryst. Men nu kender jeg ikke til din krops holdning og dine træningsmæssige ønsker. tænker bare general symmetri og der er de fleste stærkere på forsiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share