Fullbody/Crossfit


Pumpekongen
 Share

Recommended Posts

Træningen i går stod på:

Pull-ups 3x8

Mili press 3x8 40kg

BOR Dumbell 3x8 35kg

Dips 25kg 1x7, 1x4, 20kg 1x6, den gik helt gal :nonono:

Benpress 3x8 med max vægt, klistermærket er forkert, så nok ca lidt under de 200kg

Mave.

Igen benene der er værst. Hvornår jeg lige kommer ned at træne igen er lidt uvist, måske i morgen

Edited by Pumpekongen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så er jeg tilbage efter en pause på bloggen.

Sidste stykke tid har stået på fulldbody programmer et par gange om ugen, ikke noget seriøst.

Jeg skal i mili til februar, så vil gerne være lidt på forkant med det, så er begyndt at crossfitte igen.

I mandags stod den på

Complete as many rounds in twenty minutes as you can of:

8 Clean Pull-ups

15 Ring push-ups, holdt på håndvægte i stedet, virkede fint

15 Back Extensions

20 Sit-ups

Nåede 5 fulde runder og en runde mere, dog uden pull-ups

Fuldstændig wasted.

I tirsdags stod den på

"Annie"

50-40-30-20 and10 rep rounds of:

Double-unders

Sit-ups

Den blev dog lavet om så det var dobbelt op af sjip, men så dog kun enkelt sjip.

Den var ikke så slem, men der var slemme doms fra dagen før.

Onsdag havde jeg ikke tid.

Torsdag stod den på:

"Nasty Girls"

3 rounds for time of:

50 Squats

10 dips og pull-ups(har ikke ringe til musleups desværre)

30kg Hang power cleans, 10 reps, de stod over det dobbelte på siden, men 30kg var nu fint at starte med, da teknikken lige skulle ind først. Hårdt nok alligevel

I går stod den på arbejde og direkte til julefrokost så der nåede jeg ikke noget.

I dag står muligvis på en tung dag med bænk, hvis jeg lige kan tage mig sammen. Udover det så brænder mine ben stadigvæk fra i torsdags, så det er bare super :devil:

Go Crossfit!

Link to comment
Share on other sites

I går søndag stod på tung.

Bænk 4x5 med 90 og sidste sæt kom jeg op på 8 gentagelser.

Capel one arm row 3x8-10

Knees to elbows 3x8

Så lige lidt diskopumpning:

Hammer curls 3x8

Triceps extentions 3x8

I dag tog jeg WOD´en

Five rounds for time of:

275 pound Deadlift, 5 reps, blev dog kun til 100kg dødløft med bælte :tongue:

10 Burpees

Det tog 9-10min, lidt for hurtig træning til min smag, men mega hårdt :devil:

Håber WOD´en bliver længere og slemmere i morgen

Edited by Pumpekongen
Link to comment
Share on other sites

Dagens WOD stod på split jerk.

Jeg tog muligheden for at øve clean and jerk og clean for sig selv, da jeg ikke har taget det så meget.

Så tog nogle vægte og stangen med ud i baghaven og gik igang. Tog en masse blandede sæt af clean for sig og ellers clean and jerk.

Kom op og cleanede 60kg og kunne jerke 50 kilo. Det er ikke meget, men skal lige have teknikken før der kommer for mange kilo på.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod på en jule udgave af Cindy:

Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:

5 Pull-ups

10 Push-ups

15 Sit-ups

30 Sjip

Fik klaret 9 fulde runder og en runde uden pull-ups, så det var sku fint nok, men godt nok hårdt :devil:

WOD'en kan jo på ingen måde kaldes Cindy..

Btw, den sidste runde uden pull-ups? Tager du ikke de angivne reps, inden du går videre til næste øvelse?

Link to comment
Share on other sites

WOD'en kan jo på ingen måde kaldes Cindy..

Btw, den sidste runde uden pull-ups? Tager du ikke de angivne reps, inden du går videre til næste øvelse?

Jo selvfølgelig.

9 runder af det hele. Sidste runde nåede jeg ikke pull-ups.

Arhh fattede hvad du mente. Øvelserne skal ikke tages i rækkefølge, men blot inden for en runde. Så få sæt som muligt

Den kan da sagtens kaldes en anden version af cindy, der er da 2 af dem samme øvelser og rep med? :nissetunge:

Edited by Pumpekongen
Link to comment
Share on other sites

Jeg må nu støtte Lundique. :wink:

Cindy er som "hun" er, og ændrer man på øvelser eller tilføjer nogen, så er det ikke Cindy mere.

De modifikationer jeg umiddelbart kan komme på som virker anerkendt er sådan noget som Heavy-Fran eller "One-arm Grace". :blink:

Jeg ved også der findes en 5-dobbelt Cindy (25/50/75 reps pr runde) men den har vist også et andet navn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nu støtte Lundique. :wink:

Cindy er som "hun" er, og ændrer man på øvelser eller tilføjer nogen, så er det ikke Cindy mere.

De modifikationer jeg umiddelbart kan komme på som virker anerkendt er sådan noget som Heavy-Fran eller "One-arm Grace". :blink:

Jeg ved også der findes en 5-dobbelt Cindy (25/50/75 reps pr runde) men den har vist også et andet navn.

Nå jaja, men det er jo ligegyldigt hvad man kalder det, Jeg laver selv programmet, så jeg kan vel godt kalde det en juleudgave af cindy hvis det er det jeg vil, det er jo ligegyldigt det er bare et navn :nissegrin:

Det er ikke en normal cindy, men hvis jeg laver lidt ændringer og kalder den jule cindy, skader det vel ingen? kan også godt kalde den Brenda:P

Edited by Pumpekongen
Link to comment
Share on other sites

Jo selvfølgelig.

9 runder af det hele. Sidste runde nåede jeg ikke pull-ups.

Arhh fattede hvad du mente. Øvelserne skal ikke tages i rækkefølge, men blot inden for en runde. Så få sæt som muligt

Den kan da sagtens kaldes en anden version af cindy, der er da 2 af dem samme øvelser og rep med? :nissetunge:

Skal jeg forstå det således, at du fx. i nogle runder tager sit-ups og push-ups før pull-ups? Hvis dette er tilfældet, så strider det jo direkte mod Crossfits principper.

Og go' jul!

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg forstå det således, at du fx. i nogle runder tager sit-ups og push-ups før pull-ups? Hvis dette er tilfældet, så strider det jo direkte mod Crossfits principper.

Og go' jul!

Også god jul til dig.

Nej det er jeg ikke enig med dig i? Så må du komme med nogle beviser på at det skal tages i den skrevne rækkefølge?

Link to comment
Share on other sites

Haha, god omgang CrossFit flueknep vi har gang i.

Når WOD'en er max runder på 20 min, så vil jeg nu også sige at øvelsesrækkefølgen generelt er af mindre betydning.

Og ja, naturligvis er det lige meget hvad vi kalder det vi nu engang træner, men for overskuelighedens skyld er det nu som regel en god idé at der ikke går totalt anarki i hvad vi kalder tingene. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Haha, god omgang CrossFit flueknep vi har gang i.

Når WOD'en er max runder på 20 min, så vil jeg nu også sige at øvelsesrækkefølgen generelt er af mindre betydning.

Og ja, naturligvis er det lige meget hvad vi kalder det vi nu engang træner, men for overskuelighedens skyld er det nu som regel en god idé at der ikke går totalt anarki i hvad vi kalder tingene. :wink:

Helt sikkert.. Jeg kommer lige med mere feedback når jeg kommer hjem fra arbejde. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Også god jul til dig.

Nej det er jeg ikke enig med dig i? Så må du komme med nogle beviser på at det skal tages i den skrevne rækkefølge?

Kan godt se, nu jeg tænker over det, at det er af mindre, men ikke i min verden uden betydning. Jeg læste eller hørte et interview, kan ikke huske hvilke af delene, og skal derfor lige se om jeg kan finde det igen, af en crossfit coach, som netop sagde, at man gennemførte WOD'sene i den rækkefølge og med de antal reps, som der stod.

Poster link, hvis jeg kan finde det, ellers må diskussionen ende her med et definitivt: "God jul!" :nissegrin:

Og som Jesper skriver, så er det vigtigste nu en gang, at vi får trænet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Desuden kan det sagtens påvirke ens tid, da man ved at kører øvelserne i en pærevælling, ikke får samme tid mellem hver øvelse, som de andre, og derved kan nogle muskelgrupper være mere brugte end andre. Jeg synes specielt det er aktuelt i forbindelse med Benchmark girls.

Link to comment
Share on other sites

Desuden kan det sagtens påvirke ens tid, da man ved at kører øvelserne i en pærevælling, ikke får samme tid mellem hver øvelse, som de andre, og derved kan nogle muskelgrupper være mere brugte end andre. Jeg synes specielt det er aktuelt i forbindelse med Benchmark girls.

Ja det er jeg enig med dig i, selvfølgelig kan det være hurtigere, når musklerne får pauser i mellem. Men at sige det strider mod crossfits principper er jeg ikke enig med i.

For det meste bliver programmerne kørt i rækkefølge, men der er nu også tit hvor jeg skærer det ud i mindre dele og/eller evt. vender rækkefølgen på hovedet.

Men vil gerne have linket hvis det er, fordi det skal jo gøres rigtigt. :wink:

Men ja det vigtigste er vi får trænet og har en god jul, jeg har lige fået juleferie indtil på mandag så humøret er højt:D

God jul og træning til jer alle :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Dagens jule træning stopd på tung bænk, men også benpres(3x8) og one arm capel row(3x8)

Bænk:

Opvarming med 22 kilos håndvægte.

1x5 med 90kg

1x5 med 95kg

1x5 med 97,5kg

1x4 med 100kg

1x1 med 110kg(Er mit højste prøvet max, men sidst jeg lavede max var den 19 juni og der var det kun 107,25)

1x5 med 90kg

Er fint tilfreds, regner med i kommene tid at prøve 115kg i max og se om jeg ikke kan komme op på 95kg i sæt (5x5)

God jul til jer alle

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så er jeg tilbage på bloggen igen.

Januar har ikke stået på det store træning udover 1 til 2 gange om ugen.

Startede i mili den 2 feb i Skive og det er mega fedt. Masser af konditionstræning og super fedt motionsrum med masser af vægte.

De foreslår heldigvis de samme øvelser i forsvaret som dem jeg er vant til. Squat bænk og en masse af de store.

Vi er begyndt at få mere fritid, så har aftalt med dem jeg bor på værelse med at fikse et program. De har aldrig trænet før.

Er det smarteste ikke bare at køre et fullbody program 2-3 gange om ugen, med fokus på de store?

Det eneste problem er nok om jeg kan få dem med til at dødløfte, ellers må vi bare finde på noget andet.

Det her er hvad jeg har tænkt på

3x8 i alle

Squat

Bænk

Pull-ups eller capel pull

Bend over row dumbell eller cabel row(evt. bytte en rygøvelse ud med dødløft)

mili pres eller dips

Mave, arme og læg efter behov og tid. Det skal siges at vi i forvejen tager en masse mave og armbøjninger og løber en masse.

I er alle velkommen til at komme med forslag, især over progressionen.

MVH David

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share