Hver dag er hver dag!


salt
 Share

Recommended Posts

Flottemandstrænings:

Jeg troede at dagens yoketræning skulle være solo, men Clark Kent lavede et surprise entry og var der allerede da jeg kom.

Der blev failet max i dag. Både Clark Kent og TosseKlaus failede i patpres. Klaus var særdeles god underholdning i dag. På et tidspunkt brøler han op efter sidste rep i et sæt "AARRRGGGHH PR. Det var pr!". Bagefter lavede han endnu en PR i decline/incline bænkpres. Arne og jeg forsøgte at få ham til at smide flere kg på. Det gjorde Klaus så og failede grusomt. Undskyldningerne var mange, men han ville lige give den en chance til. Og han fik den sørme. Resten af tiden stod han med et selvtilfreds og smørret grin.

Seated db presses:

8 @ 21 kg

6 @ 36 kg

6 @ 36 kg

6 @ 36 kg

6 @ 36 kg

BB shrugs:

8 @ 130 kg

8 @ 160 kg

8 @ 150 kg

8 @ 160 kg

Biceps curls:

10 @ 42,5 kg ez

8 @ 50 kg bb

6 @ 50 kg bb

14 @ 37,5 kg ez

16 @ 20 kg bb

Her var mine arme ved at eksplodere.

Rear laterals:

3 x 10 @ 13,5 kg strict

8 @ 16 kg

8 @ 18,5 kg

Delt mini complex:

Military + lateral raises

6 @ 40 kg + 10 @ 12 kg

8 @ 40 kg + 10 @ 12 kg

Hammercurls:

3 x 10 @ 21 kg

Cardio:

Crosstrainer 15 min. ca. 300 kcal.

Clark Kent har filmet et sæt shrugs med 150 kg. Nu må vi se hvor lang tid, der går før det kommer op.

Link to comment
Share on other sites

' date=' 6. April 2011 - 22:03 PM' timestamp='1302123792' post='1503655']

Tillykkeeeeeeee til TosseSteffen

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Fixeleret

Jeg har i oevrigt synkroniseret mit cns og min mentrautionscyklus med dig og koerer ogsaa lidt schmeload. I aften skal jeg deloade med patterne. Jeg overvejer at logge den herinde, men det er en stor beslutning, som jeg lige skal hoere hvad mine nye venner paa Oestrogen.dk siger til.

Link to comment
Share on other sites

Her er gårsdagens optagelse:

I øvrigt havde jeg en sjov oplevelse i går. Jeg står i Fakta kl. 5 minutter i lukketid, og så kommer jeg til at høre de to unge fyre bag mig:

Tynd fyr 1: Var du oppe at træne i går?

Tynd fyr 2: Ja, lige lidt. Jeg tog en vægt, og så spurgte Arne, om jeg ikke kunne se, at der står Klaus på den.

Tynd fyr 1: Jamen tog du den så?

Tynd fyr 2: Ja, det var vist bare for sjov.

Her kigger jeg mig så over skulderen, men jeg kunne ikke lige genkende dem. De kunne vist genkende mig, for de fortsætter hviskende.

Tynd fyr 1: mumle mumle...

Tynd fyr 2: Er det ham?

Tynd fyr 1: Ja ja.

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Flottemandstrænings:

Dagens flottemandstræning bød på mange ting. Som de fleste nok har bemærket, så blæser det en halv pelikan udenfor. Det betød at jeg fløj afsted til træning på min jernhest. Da jeg skal hjem er cyklen selvfølgelig punkteret på forhjulet. Jeg går så ned hos den nærmeste cykelhandler og køber en ny slange, som jeg selv monterer på stedet. Cykelhandlerens pumpe passer så ikke til racerventilen på min nye slange, så jeg må videre til en anden cykel handler. Her får jeg pumpet slangen, men det viser sig at dækket er revnet en smule - lortecykel. Hele vejen hjem var en omgang dødsmodvind.

Til træning var Klaus endnu engang tilstede og han løftede flotte kg i bænkpres. Clark Kent og jeg bøjede vores ben i stykker. Vi bookede powercaget i ca. 1 time, det var der dog ingen der brokkede sig over. Ellers gik tiden med ævle om, hvad vi havde set af ulækre ting i svømmehalsomklædningen. Jeg bruger også gerne lang tid på ønske mig en GHR, reverse hyper og en safety squat bar.

Squat:

10 @ 50 kg front

6 @ 60 kg front

3 @ 80 kg front

2 @ 90 kg front

1 @ 100 kg front

4 @ 110 kg back

8 @ 120 kg back

8 @ 120 kg back

8 @ 120 kg back

Bænkpres:

3 x 8 @ 80 kg

Lever calf raises:

10 @ 220 kg

10 @ 220 kg video

10 @ 220 kg

Inc. bb pres:

3 x 8 @ 60 kg

BB fransk pres:

3 x 8 @ 50 kg

Smith calf raises:

3 x 10 @ 80 kg

Leg extensions:

3 x 10 @ 190 lbs

Pushdowns:

10 @ 45 kg

10 @ 45 kg

6 @ 50 kg + 6 @ 40 kg + 7 @ 30 kg + 8 @ 20 kg

Calf raise video. Der er så småt ved at ske noget med dem. Jeg rykker lidt for meget i videoen.

http://www.youtube.com/watch?v=8NQTQ5YcVA4

Link to comment
Share on other sites

Flottemandstrænings:

Jeg trænede alene i dag. Den stod på ufrivillig deload. Jeg havde glemt mine straps og mit højre ben havde det ikke alt for godt.

Klaus kom og stod i kø, da jeg brugte powercaget. Mr. Half reps var også tilstede.

Yates rows:

8 @ 90 kg

8 @ 100 kg

8 @ 100 kg

8 @ 100 kg

Seated db presses:

4 x 6 @ 36 kg

Seated cable rows:

3 x 10 @ 75 kg

BB shrugs:

8 @ 130 kg

8 @ 150 kg

8 @ 150 kg

8 @ 150 kg

Mixed grip på alle sæt.

BB curls:

10 @ 40 kg

8 @ 45 kg

8 @ 45 kg

12 @ 40 kg

Rear laterals:

3 x 10 @ 13,5 kg

2 x 8 @ 18,5 kg

BB bent over rows:

3 x 12 @ 60 kg

Næsten pendley rows og meget strict.

Complex:

smith presses + lateral raises

12 @ 30 kg + 8 @ 13,5 kg

12 @ 30 kg + 8 @ 13,5 kg

DB curls:

6 @ 21 kg

6 @ 21 kg

6 @ 23,5 kg

Standing cable crunches:

3 x 10 @ 40 kg

Så håber jeg at der er fuld sovs i patværket på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Flottemandstrænings:

En avbrændt træning i går. Jeg var ikke helt på toppen efter weekenden, men det gik lige. Hele bagkæden var ekstremt stiv i det, så benbøjningen blev holdt nede.

Bænkpres:

5 @ 110 kg

3 @ 120 kg

3 @ 130 kg

8 @ 110 kg

Front Squat:

6 @ 60 kg

6 @ 60 kg

3 @ 80 kg

2 @ 90 kg

Back Squat:

3 x 3 @ 110 kg

Lever calf raises:

3 x 10 @ 200 kg

Inc. bb presses:

6 @ 90 kg

6 @ 90 kg

10 @ 90 kg

BB fransk pres:

8 @ 50 kg

6 @ 55 kg

6 @ 55 kg

Smith calf raises:

3 x 8 @ 90 kg

Pushdowns:

2 x 10 @ 40 kg

Link to comment
Share on other sites

Flottemandstræning:

Jeg trænede yoke og biceps i går, men det gider jeg ikke logge. I dag stod den på ryg og baglår. Jeg mødte faktisk Clark Kent ude i forhallen omklædt og det hele. Vi opfandt faktisk vores egen glute ham raise og det fungerede fortrinligt. Baglårene blev i hvert fald brændt helt af. Vi er dog stadig så slappe, at vi ikke kan tage en hel rep endnu. Man må selv finde på ting, når der ikke bliver brugt en krone på styrkeudstyr. Clark Kent er dog særdeles glad for de to nye løbebånd til 30-40.000 kr. der er blevet indkøbt.

Arne og Klaus var der også. Klaus nåede lige at faile i incline/decline pres inden vi gik.

Yates rows:

8 @ 80 kg

10 @ 110 kg

10 @ 110 kg

10 @ 110 kg

12 @ 80 kg

Dødløft:

6 @ 80 kg

4 @ 120 kg

3 @ 150 kg

2 @ 170 kg

2 @ 170 kg

2 @ 170 kg

Seated cable rows:

3 x 10 @ 80 kg

meget lang ROM.

Partial Glute ham raises:

5

5

3

3

Cybex dual axis rows:

8 @ 190

8 @ 230

8 @ 230

Lying leg curls:

8 @ 90

7 @ 110

6 @ 110

T bar rows:

10 @ 35 kg

10 @ 45 kg

8 @ 50 kg

Små skiver og strict udførsel.

5 minutter cardio ca. 105 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne høre hvordan I har lavet jeres GHR, bare for sjov.

En seated calf raise maskine som denne.

826_2033.jpg

Den loades med 120 kg. Så smider man en mavemåtte på sædet. Sætter den normale højdejustering i laveste niveau. Placerer knæene på sædet og anklerne under højdejusteringen.

Lidt ala. det her.

Link to comment
Share on other sites

Flottemandstrænings:

Dagens flottemandstrænings var alene. Mine træningsmakker har nemlig fået pest i armen og der går nok et stykke tid før vi træner sammen igen. Han skal nemlige til Tysklandsodde hele påsken.

Doms'ne efter gårsdagens GHR var ikke overvældende, men der var intet at skyde med i benbøjningerne - INTET.

Klaus var der og han gik helt i selvsving i dag. En af svømmerne måtte ikke tage de vægte der stod i det ene stativ, fordi dem brugte Klaus. Bagefter lavede han PR i bænkpres med 125 kg, hvilket han brølede op så hele centeret kunne høre det. Han løb næsten en paraderunde i centeret og fortalte alt og alle at han lige havde lavet PR.

Sovs var der ikke meget af i dagens træning. Formentlig fordi jeg er ved at blive tynd. Morgenvægten sagde 89,7 kg.

Jeg overvejer at ændre lidt i opbygningen af mit program, så det kommer til at hedde bryst/ben, Yoke/skulder/biceps og Ryg/triceps.

Benbøjninger:

8 @ 50 kg front

6 @ 60 kg front

4 @ 70 kg front

3 @ 80 kg front

3 @ 90 kg front

6 @ 90 kg back

5 @ 110 kg back

3 @ 110 kg back

Når bagkæden er død, så er der intet at komme efter.

Inc. bb press:

6 @ 100 kg

6 @ 100 kg

5 @ 100 kg

Calf raises:

3 x 10 @ 90 kg

Udover storetåen, så bidder den så satans godt.

Inc. db press:

6 @ 46,7 kg

6 @ 46,7 kg

7 @ 46,7 kg

Meget slapt.

Leg extensions:

3 x 8 @ 190

BB fransk pres:

3 x 8 @ 50 kg

Laver calf raises:

3 x 10 @ 200 kg

Igen, udover storetæerne.

Pushdowns:

12 @ 30 kg

8 @ 35 kg

8 @ 35 kg

Standing ab crunches:

3 x 12 @ 35 kg

Link to comment
Share on other sites

Flottemandstrænings:

Jeg var til endnu en omgang alenetræning i dag. Jeg havde iført mig min fine under armour metal tight fit trøje. Nøj den er fin og de unge svende i centeret var tydeligvis misundelige.

Jeg blev opdateret af Arne på hvilke tosserier Klaus havde foretaget sig. Det var de sædvanlige bungeejump cable crossovers + div. andre mærkelige ting.

Jeg burde drikke i aften, men jeg vælger den modne løsning og træner i morgen. Lulz.

Seated db presses:

6 @ 36 kg

6 @ 36 kg

6 @ 36 kg

6 @ 36 kg

BB shrugs:

8 @ 130 kg

8 @ 150 kg

8 @ 150 kg

8 @ 150 kg

EZ curls:

8 @ 42,5 kg

8 @ 42,5 kg

8 @ 42,5 kg

8 @ 42,5 kg

8 @ 37,5 kg

8 @ 37,5 kg

8 @ 37,5 kg

8 @ 37,5 kg

Rear laterals:

5 x 10 @ 13,5 kg

Military + lateral raises:

8 @ 50 kg + 8 @ 13,5 kg

8 @ 50 kg + 8 @ 13,5 kg

12 @ 12 kg

DB curls:

2 x 8 @ 18,5 kg

Standing crunches:

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

14 @ 35 kg

Cardio:

9 minutter ca. 200 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Sovs var der ikke meget af i dagens træning. Formentlig fordi jeg er ved at blive tynd. Morgenvægten sagde 89,7 kg.

Jeg overvejer at ændre lidt i opbygningen af mit program, så det kommer til at hedde bryst/ben, Yoke/skulder/biceps og Ryg/triceps.

Du er tyndere end mig nu.

Fornuftigt med lidt ændring i programmet, godt mod skader og for motivation.

Link to comment
Share on other sites

Du er tyndere end mig nu.

Fornuftigt med lidt ændring i programmet, godt mod skader og for motivation.

Tynd, men flot. Kreatinen får en pause, så jeg håber at der ryger noget væske der.

Flottemandstrænings:

Jeg trænede i går. Der var ikke meget energi, centeret var tomt, instruktøren lignede et surt citrontræ og musikken var lort.

Yates rows:

8 @ 100 kg

8 @ 110 kg

8 @ 110 kg

Rackpulls:

6 @ 110 kg

6 @ 150 kg

5 @ 170 kg

5 @ 170 kg

8 @ 130 kg alm. dødløft.

Seated cable rows:

3 x 10 @ 75 kg

Partial seated calf raises glute ham raises:

4

3

3

3

Chest supported db rows:

3 x 10 @ 26 kg

SL DL:

3 x 8 @ 60 kg

Jane fonda rows:

12 @ 60 kg

12 @ 70 kg

12 @ 70 kg

Cybex dual axis rows:

10 @ 190 + 6 @ 190

Ben og bryst på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Slapmandstrænings:

Slap slapmandstrænings. Lulz.

Squat:

8 @ 50 kg front

6 @ 60 kg front

3 @ 80 kg front

2 @ 80 kg front

3 @ 100 kg back

6 @ 110 kg back

6 @ 110 kg back

10 @ 110 kg back

Bænkpres:

3 x 6 @ 110 kg

lol fuccin' lol. Der var seriøst ikke til mere. Jeg ved ikke lige hvad der gik galt.

Partial GHR:

3

3

3

3

3

Standing smith calf raises:

8 @ 60 kg

8 @ 90 kg

8 @ 90 kg

Leg presses:

3 x 10 @ 180 kg

Inc. bb presses:

8 @ 80 kg

8 @ 90 kg

8 @ 90 kg

Lever calf raises:

3 x 10 @ 200 kg

Cardio. 10 minutter ca. 185 kcal.

Mine hams var godt brugte efter leg presses, så jeg gad ikke kaste mig ud i endnu en øvelse til dem.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg lige læst en forfærdelig masse sider tilbage i din log og kan kun sige at træningen er godkendt!

Synes du de mere strikse shrugs er bedre?

Tja tjo, det er jo ikke fordi prædiker dårlig ROM og deslige. Der blev bare hunted lidt kg i en øvelse, hvor det så gik udover udførelsen. Clark Kent og jeg udfører alle øvelser med fuld rom og i det vi mener er god teknik/stil. Shrugs er den eneste øvelse hvor vi cheater eller afkorter en gang i mellem.

De 150 kg med god rom giver ganske fint, men det synes jeg også at 190 kg med dårligere stil gør.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det godt nok et par dage siden den var oppe at vende, men jeg tror faktisk at AX overdriver lidt med hensyn til vigtigheden ROM af udfoerelsen af shrugs. lige praecis til traps tror jeg at ROM betyder mindre. Kig paa SL'ere, der kun doedloefter for yoken, men alligevel ofte har en solid upper trap. Eller gaa en tur farmer walk. Jeg vil mene, at det minder om udviklingen af den nedre erector ved at doedloefte. Musklen arbejder ganske vist kun statisk, men den store vaegt, der kan bruges betyder, at det giver hypertrofi alligevel.

Link to comment
Share on other sites

What's a yoke? Eller: Synes de "nye" shurgs ser ganske fine ud... 200 kg. shrugs lyder jo flot, men hvis udførelsen går, at man ligner en epilepsisk spasser med Parkinsons (no offence), så kan det jo være lige meget... Selvom det er meje BB! :wink:

Har du forrresten prøvet at lave shrugs med hagen mod brystet? Det giver også ganske godt, try it for fun. Ellers gode træninger, fine observationer om BB! livet generalt og så hader jeg dig, når du tuder over sæt med 6x110 i patbænken. :wub:

Link to comment
Share on other sites

What's a yoke? Eller: Synes de "nye" shurgs ser ganske fine ud... 200 kg. shrugs lyder jo flot, men hvis udførelsen går, at man ligner en epilepsisk spasser med Parkinsons (no offence), så kan det jo være lige meget... Selvom det er meje BB! :wink:

Har du forrresten prøvet at lave shrugs med hagen mod brystet? Det giver også ganske godt, try it for fun. Ellers gode træninger, fine observationer om BB! livet generalt og så hader jeg dig, når du tuder over sæt med 6x110 i patbænken. :wub:

581c_the-anatomy-of-a-dress-shirt.jpg

Også kendt som 'bærestykket' på dansk. Du kan læse mere om etymologien her: http://www.elitefts.com/documents/the_yoke.htm

Link to comment
Share on other sites

Flottemandstrænings:

Flot vejr og alt det der. Jeg bliver ofte spurgt om jeg går til vægtløftning eller styrkeløft. Selvom jeg er slap, så løfter jeg alligevel mere 98% af dem der træner i Atlas, men mest af alt kommer spørgsmålet fordi jeg squatter og dødløfter. Der er også flere der har undret sig over hvilket program jeg kører, for jeg kører jo næsten aldrig biceps. Ak ja, sådan er det når man træner i et center hvor primær basisøvelsen er bænkpres. Det er så den øvelse, man opbygger hele sit program rundt om.

Et standard atlas brystprogram hedder bænk, skå smith pres, skrå db pres og flyers af en art.

Et program med squat, dødløft og bænkpres som fundament ville klæde mange i centeret. Jeg er dog egentlig glad for at det ikke er standard. Jeg ville ikke have noget fnise af indvendigt og powercaget ville være optaget konstant.

Nå nå, men det var ugens diskodag for mit vedkomne. Yoken skulle trænes og det blev den.

Seated db presses:

6 @ 23,5 kg

6 @ 31 kg

4 @ 40,6 kg

4 @ 40,6 kg

8 @ 31 kg

8 @ 31 kg

BB shrugs:

8 @ 130 kg

8 @ 150 kg

8 @ 150 kg

8 @ 150 kg

Ez curls:

10 @ 42,5 kg

8 @ 47,5 kg

8 @ 47,5 kg

6 @ 47,5 kg + 6 @ 37,5 kg + 10 @ 27,5 kg

Facepulls + rear laterals:

10 @ 20 kg + 8 @ 13,5 kg

10 @ 20 kg + 8 @ 13,5 kg

10 @ 20 kg + 8 @ 13,5 kg

Cable lateral raises:

2 x 8 @ 3 plader

10 @ 11 kg db

Hammer curls:

3 x 10 @ 21 kg

Det blev også til en gang cardio i det gode vejr.

Link to comment
Share on other sites

Flottemandstrænings:

Træning for at blive flot. Jeg er så småt ved at blive rigtigt flot, jeg er dog desværre forfærdeligt bleg. Det må jeg ændre på. I dag er solen ikke fremme til at jeg kan gøre noget ved det.

I stedet arbejder jeg videre med min fedtprocent.

I omklædningen efter træning var der 2 moderne hipster fædre der havde taget alt deres afkom med. De to fædre var meget tynde og høje. Jeg tror ikke at børnene nogensinde har set en flottemand før. Jeg havde i hvert fald 4 unge tilskuere på da jeg klædte om.

Træningen i morgen bliver rykket til The Gym (kl. 12.30) og træningen fredag bliver i Anger Gym. Mit eget center lukker kl. 13 næsten hele påsken. Det kan jeg sgu ikke arbejde med.

Yates rows:

8 @ 90 kg

8 @ 110 kg

8 @ 110 kg

8 @ 110 kg

10 @ 90 kg

Dødløft:

6 @ 90 kg

5 @ 110 kg

6 @ 130 kg

6 @ 130 kg

10 @ 130 kg

Seated cable rows:

3 x 8 @ 80 kg

BB fransk pres:

3 x 8 @ 50 kg

Bend over rows:

8 @ 50 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

Pushdowns:

10 @ 30 kg

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

Pullups neutral grip:

6

5

8

Cardio:

crosstrainer 9 minutter 160 kcal. easy.

Link to comment
Share on other sites

I omklædningen efter træning var der 2 moderne hipster fædre der havde taget alt deres afkom med. De to fædre var meget tynde og høje. Jeg tror ikke at børnene nogensinde har set en flottemand før. Jeg havde i hvert fald 4 unge tilskuere på da jeg klædte om.

Træningen i morgen bliver rykket til The Gym (kl. 12.30) og træningen fredag bliver i Anger Gym. Mit eget center lukker kl. 13 næsten hele påsken. Det kan jeg sgu ikke arbejde med.

Godt hverken dig eller CK er pædofile. I ville have lette scoremuligheder i den omklædning. Eller måske I er?!

Træning i morgen er en negativ for mig, tror jeg. Men overvejer det stadig en lille smule...

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share