Hver dag er hver dag!


salt
 Share

Recommended Posts

Det bliver da svært at presse de 170kg, så? :-)

Der er mange veje til Rom. Lige pt. er planen at holde et par ugers pause fra bænkpres. Der vil så blive kørt diverse skrå pres varianter indtil at min højre pectoralis har det okay igen. Derefter vil jeg nøjes med bænkpres 1 gang om ugen og køre alternative presseøvelser de andre dage.

Link to comment
Share on other sites

Squat fra dagens træning. Fik 5 på 160 kg, hvilket er en tangering af PR. Jeg ville gerne have haft 2 til, men jeg har ikke været 100 procent de sidste par dage. Det er derfor nogenlunde godkendt.




Ps. Manse_O havde en god dagsform i dag.

Link to comment
Share on other sites

180-190 og 240?

190-200 kg i squat og jeg ved ærlig talt ikke hvad der er til i dødløft. 215 måske. Dødløften er et lol-projekt der kører uden nogen form for seriøsitet, faktisk vil jeg ikke engang kalde det for semi-seriøst. Desuden er jeg bygget som en squatter og ikke en dødløfter. Dvs. Korte ben, korte arme og lang torso.

Link to comment
Share on other sites

190-200 kg i squat og jeg ved ærlig talt ikke hvad der er til i dødløft. 215 måske. Dødløften er et lol-projekt der kører uden nogen form for seriøsitet, faktisk vil jeg ikke engang kalde det for semi-seriøst. Desuden er jeg bygget som en squatter og ikke en dødløfter. Dvs. Korte ben, korte arme og lang torso.

Bliver spændende at se, glæder mig til at se videoen!

Link to comment
Share on other sites

I dag var det jo så max 1 rm dag i squat og dødløft. Det gik ikke helt som planlagt, men heller ikke helt horribelt. Det blev ikke til en PR i squatten. Det mentale var ikke på plads, for jeg er sikker på at styrken var til det. Løftene det blev til:


1 @ 140 kg

1 @ 160 kg

1 @ 175 kg nem

0 @ 190 kg

0 @ 190 kg

Der var til 190 kg, men det første løft var skidt teknisk og løftet bar præg af intimidering af vægten. Andet løft var meget bedre, men der manglede lige et par hundrede grams sovs i quads for at den havde været der. 185 kg havde med garanti været der, men jeg var ikke parat på kun at sætte en 5 kg pr.




Så var det efterfølgende dødløftens tur. Min seneste pr var 205 kg. Løftene gik vist nogenlunde sådan her:


1 @ 140 kg

1 @ 160 kg

1 @ 180 kg

1 @ 200 kg

1 @ 210 kg PR 5kg

1 @ 215 kg PR 10 kg

Og så var der vist heller ikke til mere end det. Det er ganske godkendt og jeg er ret tilfreds med det. Måske jeg rent faktisk skulle træne dødløft til næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Ryggen har det som sådan fint, men jeg føler mig ikke helt tryg endnu. Jeg træner ikke igennem, men jeg arbejder mig derop af.

Kollegielivet, tjo. Vi havde knæk og slagsmål sidste weekend. Der var en pøllehat der havde lavet knæk på et værelse i blok 1 og på vej ud havde han tabt sin mobilos. Så han var ikke svær at finde. Så blev der uddelt håndmadder ud i baren, i fredags. Jeg var der ikke, men det siges at der var 3 der fik på munden.

Kollegieholdet blev mestre i går.

Ps. Jeg er for doven til at opdatere min log.

Jeg har det lidt lige som værterne fra Top Gear; pretentious but rubbish.

Følger lige med her :shades:

Link to comment
Share on other sites

En ny blok er begyndt og der bliver mixet lidt op i tingene, selvom templaten er den samme. Nogle øvelser bliver skiftet ud og andre bliver der pillet lidt ved sæt, reps og procenter.

Største omvæltning er at jeg forsøger mig med en smal stanse sumo i dødløft. Ikke at jeg skal til at dødløfte fast, men lige til når jeg en gang hver anden uge skal lave et sæt eller to, for at være klar til et evt. nyt maxforsøg.

Bænkpres får lige et par ugers pause endnu, inden at jeg inkorporerer den igen en enkelt gang om ugen.


Squat, manseboard squat, inc. db presse, high incline fly presses, RDL, Seated db presses, leg curls og lateral raises blev det til i dag. Jeg fik Henning til at filme et sæt db presses.




Og så er det her live-nummer bare skide lækkert.



Link to comment
Share on other sites

Det blev til en omgang ryg og gunz i dag. Jeg skulle have lavet snatch grip dødløft, men nu da Bertel var tilstede fik jeg ham til at kigge lidt på min sumo dødløft. Derfor blev det til en del sæt teknik på 130 kg uden bælte.

Gunz blev pumpet op til omkring de 46,5 cm og skulder/triceps området fik så meget blod at det blev helt blåt. Lidt db shrugs blev det også til, med supervision af Søren Lærling.


Der er nogle småting der skal arbejdes på i dødløften. Hvilket i selv kan se ud fra denne lille film.



Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share