Svimmelhed


lassetim
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen....

Lige siden jeg rigtig begyndte at vokse i højden har jeg haft problemer med at det sortner for øjnene når jeg rejser mig for hurtigt.

Jeg tror alle har prøvet, men jeg har i den seneste tid oplevet stort set hver eneste gang jeg rejser mig, og vi er derhenne hvor jeg er tæt på at besvime når det sker. Jeg er 18 år og er stort set færdig med at vokse højdemæssigt, og vil derfor høre jer om hvornår man kan forvente det vil stoppe, hvis i selv har haft lignende erfaringer?

Lasse

Link to comment
Share on other sites

Du skal selvfølgelig gå til læge, hvis det er noget du har været udsat for flere gange.

Selv har jeg haft det sådan i mange år, uden at lægerne kunne finde ud af, hvorfor jeg havde det sådan.

Mit begyndte i 13 års alderen, men blev værre i 17-22 års alderen, og til sidst blev det en mindre angst hos mig, for om jeg skulle besvime. Fra midt i 30erne har jeg næsten ikke mærket det (er idag 45). Jeg har aldrig fundet ud af, hvad det skyldtes, men jeg har altid været meget tynd. De sidste 10 år har jeg dog taget en del på, og det mener jeg har været medvirkende til at jeg ikke lider af svimmelhed mere. Men det er min egen lille lommehypotese.

Men gå til lægen, hvis det kommer igen, så du lige kan blive undersøgt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Du skal selvfølgelig gå til læge, hvis det er noget du har været udsat for flere gange.

Selv har jeg haft det sådan i mange år, uden at lægerne kunne finde ud af, hvorfor jeg havde det sådan.

Mit begyndte i 13 års alderen, men blev værre i 17-22 års alderen, og til sidst blev det en mindre angst hos mig, for om jeg skulle besvime. Fra midt i 30erne har jeg næsten ikke mærket det (er idag 45). Jeg har aldrig fundet ud af, hvad det skyldtes, men jeg har altid været meget tynd. De sidste 10 år har jeg dog taget en del på, og det mener jeg har været medvirkende til at jeg ikke lider af svimmelhed mere. Men det er min egen lille lommehypotese.

Men gå til lægen, hvis det kommer igen, så du lige kan blive undersøgt.

Fedt når ortostatisk hypotension efterhånden modvirkes af aldersrelateret essentiel hypertension :tongue:

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hejsa.

Jeg har haft samme problem, det sortner så man må sætte sig på hug.

Har du hjertebanken også? Dårlig kondition? Går du hurtigt "kold" ved motion?

Det gjorde jeg, nu er jeg udstyret med en pacemarker i en alder af 38år. Jeg skulle nok have haft en alderede som barn...

Jeg anbefaler et lægechek og et EKG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share