Trimgel


JernHenrik
 Share

Recommended Posts

LOL :laugh:

"Det er ikke sundt at tabe sig for meget og for hurtigt. Derfor findes der en særlig oplysning i brugsanvisningen til TRIMGEL. Hvis du taber dig for hurtigt, skal du ikke bruge TRIMGEL så ofte. Læs derfor brugsanvisningen omhyggeligt igennem, før du begynder kampen mod kiloene.

Får straks sultfølelsen til at forsvinde!

Forbrænder alt dit overflødige kropsfedt!

Reducerer cellulitis med 60 %!"

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige set at annoncen også er her på Motion-onlines hjemmeside. Det ryster mig i den grad, fordi jeg havde den opfattelse at denne hjemmeside var seriøs og forsøgte at bekæmpe den slags svindel og misinformation. Men for ussel mammon giver man åbenbart køb for alle principper!

Link to comment
Share on other sites

Firmaet har hjemme i Belgien og hjemmesiden er registreret til en hollænder, så der er nok desværre ikke så meget at gøre ift dansk lovgivning. Men klam markedsføring ikke desto mindre. :mad:

Reklamebannerne på MOL er i øvrigt udliciteret, og dermed på ingen måde associeret med sidens øvrige indhold. Reklamer skal der nu engang desværre til for at MOL ikke er en underskudforretning. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Firmaet har hjemme i Belgien og hjemmesiden er registreret til en hollænder, så der er nok desværre ikke så meget at gøre ift dansk lovgivning. Men klam markedsføring ikke desto mindre. :mad:

Reklamebannerne på MOL er i øvrigt udliciteret, og dermed på ingen måde associeret med sidens øvrige indhold. Reklamer skal der nu engang desværre til for at MOL ikke er en underskudforretning. :wink:

Jeg kan godt se, at vi her ikke kan klage til ombudsmanden, men der må da være nogle regler inden for EU, der forbyder den slags markedsføring.

Den der med at man ikke associerer siden med reklamernes indhold, som går direkte imod motion-onlines principper køber jeg ikke. Den slags kan skrives ind i den aftale, som man laver med dem reklamebannerne er udliciteret til. Jeg har sådan set ikke lagt mærke til reklamerne før, men har fået øjnene op for, at der findes flere tvivlsomme og endog meget tvivlsomme produkter.

Har disse ting være diskuteret før her? - det vil jeg formode.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt se, at vi her ikke kan klage til ombudsmanden, men der må da være nogle regler inden for EU, der forbyder den slags markedsføring.

Den der med at man ikke associerer siden med reklamernes indhold, som går direkte imod motion-onlines principper køber jeg ikke. Den slags kan skrives ind i den aftale, som man laver med dem reklamebannerne er udliciteret til. Jeg har sådan set ikke lagt mærke til reklamerne før, men har fået øjnene op for, at der findes flere tvivlsomme og endog meget tvivlsomme produkter.

Har disse ting være diskuteret før her? - det vil jeg formode.

Ej, du overreagerer voldsomt. MOL har intet med de reklamer at gøre og jeg vil vædde med, at udgiveren af disse reklamer ikke har undersøgt om produkterne virker eller ej. Du kan vel ikke forvente at MOL gider tjekke samtlige reklamer igennem ELLER at reklameudbyderen har teoretisk viden til at fjerne produkter som lover magi?

Du burde velvidende nok bare lade være med at købe produktet.

Dog vil jeg opfordre alverdens politi og militær til at fjerne det lort fra markedet.

Link to comment
Share on other sites

Den der med at man ikke associerer siden med reklamernes indhold, som går direkte imod motion-onlines principper køber jeg ikke. Den slags kan skrives ind i den aftale, som man laver med dem reklamebannerne er udliciteret til. Jeg har sådan set ikke lagt mærke til reklamerne før, men har fået øjnene op for, at der findes flere tvivlsomme og endog meget tvivlsomme produkter.

Har disse ting være diskuteret før her? - det vil jeg formode.

Du misforstår mig. Jeg kan naturligvis ikke udelukke at nogle associerer en side med de reklamer der vises, og det er også uundgåeligt at en sides image påvirkes af om der vises reklamer eller ej og hvilke. Det jeg siger er at der ikke er nogen forbindelse mellem det redaktionelle indhold og reklamerne der vises - den eneste sammenhæng er at det naturligvis vil være kost- og træningsrelaterede reklamer, da de må formodes at virke bedst på vores brugere.

Du har helt ret i at man må kunne vælge en mere restriktiv annoncering, dog med det uundgåelige resultat at udbyttet må blive mindre (ringere click-rate, større omkostning til kontrol osv). Dertil er det som nævnt en vurdering af indsats ift udbytte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share