Ondt mellem skulder bladene og


teddy
 Share

Recommended Posts

Jeg har de sidste ca 4 måneder døjet med ondt imellem skulder bladene og længere nede af rygsøjlen. Det kom stort set ud af den blå luft og jeg kan ikke sige hvad det kom af, ikke en forkert bevægelse eller lign. Det er værst når jeg ligger hovedet helt tilbage eller drejer hovedet og ligger det på skrå, så strammer det og gør ondt. Jeg har gået til kiropraktor og fysioterapeut i længere tid, men uden at det hjalp, nu er jeg efter anbefaling startet til akupunktur og føler faktisk det har en effekt.

De har stort set været enige om at jeg har et stykke ned langs rygsøjlen som nærmest er stift og de kan mærke en del hårde "knuder" eller lign ned langs nakken og midterste del af ryggen.

Ved det er rigtig svært både at forklare, men også at give et bud på over nettet, men prøver alligevel.

Så er der nogle der har nogle forslag til hvad det kan være, hvad der evt kan hjælpe og hvad der skal undgåes for at det ikke kommer igen/bliver værre??

Link to comment
Share on other sites

Ofte kan den slags relateres til holdningen - altså hvordan du går/står/sidder.

Den øverste del af hvirvelsøjlen er ikke beregnet til meget foroverbøjning, så den lidt ludende "cool" holdning som mange unge fyre praktiserer, giver dem faktisk smerter i det område. (Ikke at jeg siger det gælder dig selvf. :wink: )

Løsningen hos dem jeg ser er ofte mobilisering i rotation, sidebøj (svært at forklare) samt bagover.

Man kan også få tapet sin ryg, så man opdager hvor/hvornår man evt har uhensigtsmæssig adfærd :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ofte kan den slags relateres til holdningen - altså hvordan du går/står/sidder.

Den øverste del af hvirvelsøjlen er ikke beregnet til meget foroverbøjning, så den lidt ludende "cool" holdning som mange unge fyre praktiserer, giver dem faktisk smerter i det område. (Ikke at jeg siger det gælder dig selvf. :wink: )

Løsningen hos dem jeg ser er ofte mobilisering i rotation, sidebøj (svært at forklare) samt bagover.

Man kan også få tapet sin ryg, så man opdager hvor/hvornår man evt har uhensigtsmæssig adfærd :smile:

nu er jeg hverken ung eller har en cool holdning :laugh:

men du har ret er nok lidt svært her over nettet, så må evt prøve endnu en fys

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jeg har nu haft prøvet lidt forskelligt, men uden den store ændring. Var så hos egen læge idag og fik en henvisning og vil prøve en McKenzie fys. Lægen mente jeg havde noget der hed: facetledssyndrom.

Nogle der har erfaringer med det??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu haft prøvet lidt forskelligt, men uden den store ændring. Var så hos egen læge idag og fik en henvisning og vil prøve en McKenzie fys. Lægen mente jeg havde noget der hed: facetledssyndrom.

Nogle der har erfaringer med det??

Har du fået scannet ryggen? Min seneste erfaring med rygskader gør, at jeg ville bede om at få en scanning hurtigst muligt, ud fra din beskrivelse.

Link to comment
Share on other sites

Har du fået scannet ryggen? Min seneste erfaring med rygskader gør, at jeg ville bede om at få en scanning hurtigst muligt, ud fra din beskrivelse.

kan man bare bede om det??

Min læge virkede slet ikk som om der var andet end en henvisning der kunne være brug for

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share