Facetledsyndrom (myoser)


st4r
 Share

Recommended Posts

Well, nu har jeg i nogen tid døjet med et såkaldt facetledssyndrom. Faktisk 7 måneder. Skaden bevirker til at 3 af mine fingre (lille, ring og langepinger) i min højre hånd, har nogle seiøse off dage, hvor de snurre og føles somom de sover. Jeg har været i en hel del behandling. Først lægen, så NSAID, så fysioterapeut, så kiroprator, så genoptræning - og nu ja, så har jeg været til lægen igen, og denne gang har jeg så fået en henvisning til en fysioterapeut, som der så skulle være "den bedste"...

Lidt fra henvisingen fra min læge, der lavede den helt store undersøgelse af min ryg mv:

"Konkl: Virker som facetledssyndrom Th5-7 og ingen holdepunkter for cervikal prolaps. Neurologien skyldes myoser. Har forsøgt fys og kiropraktor med nogen effekt, dog ikke tilfredsstillende. Plan: Anb. ny forsg med fys. behandling".

Har aftalt med min læge, at jeg skal vende tilbage til ham om 1 månede, hvis der ikke sker forbedringer. Og nu er det ikke fordi at jeg er overvejende pissimist, men er der nogen, der kan fortælle mig, hvad det eventuelle næste skridt vil være fra min læge?

ALLE råd tage i mod med kyshånd :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share