Sovende tær!


Dittejul
 Share

Recommended Posts

Jeg lider af sovende tær under konditionstræning, når jeg cykler, løber, stepper osv.

Jeg har prøvet at træne med og unden sko, ingen forskel.

Fik en blodsprængning i mine storetå efter at have steppet... AV..

Nogen der kan hjælpe mig? En forklaring, lidt hjælp elller bare et råd...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mange kunder der føler at deres fødder sover eller kilder efter ca.20 konditionstræning på Crosstraineren (elipse trainer). Nogen beskriver det som om tæerne bliver følelsesløs. Kan det være samme problematik? Jeg har forslået at de kan vippe mere op på tæerne men det løser oftest ikke problematiken...Nogen ideer til løsninger.

Mvh. Rune

Link to comment
Share on other sites

Jeg får det samme når jeg bruger crosstraineren, det kommer altid når jeg er over de 10min og inden 15min, ret irreterende.

Samtidig så har jeg noget der er værre, og det er når jeg bruger motionscyklen, så er der et vist hængeparti der begynder at sove. (Er mand). Det umuliggøre træningen på cyklen helt.

Angående med foden der sover, så har det hjulpet lidt på mig hvis jeg bevægere min fod hver 15sek, dette er dog utrolig irreterende hele tiden at skulle gøre, og så giver det kun 2-3min længere på crosstraineren.

Link to comment
Share on other sites

Samtidig så har jeg noget der er værre, og det er når jeg bruger motionscyklen, så er der et vist hængeparti der begynder at sove. (Er mand). Det umuliggøre træningen på cyklen helt.

Prøv med en anden sadel om muligt - og stå op med jævne mellemrum.. det burde kunne afhjælpe problemet.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hej med dig,

Prøv at binde dine sko lidt løsere omkring tæerne og lidt strammere om vristen. Du skal inden du binder dine sko "banke" foden tilbage i skoen. Det samme er gældende for cykelsko (ud over at man ikke binder dem) men spænd dem løsere omkring tæerne.

En anden vigtig ting er at vende sig til ikke at træde med tæerne men i stedet for med foden. Spænd evt din klampe (cykelsko) længest tilbage, så du træder med midtfoden. Du vil opdage at du også kan træde tungere da presset kommer fra låret og ikke fra tæerne og læggen.

Du kan samligne det med at løbe på tæerne.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Prøv at binde dine sko lidt løsere omkring tæerne og lidt strammere om vristen. Du skal inden du binder dine sko "banke" foden tilbage i skoen. Det samme er gældende for cykelsko (ud over at man ikke binder dem) men spænd dem løsere omkring tæerne.

En anden vigtig ting er at vende sig til ikke at træde med tæerne men i stedet for med foden. Spænd evt din klampe (cykelsko) længest tilbage, så du træder med midtfoden. Du vil opdage at du også kan træde tungere da presset kommer fra låret og ikke fra tæerne og læggen.

Du kan samligne det med at løbe på tæerne.

Nu taler jeg slet ikke om følelsesløshed, men man vil da næppe kunne træde kraftigere ved at træde igennem med midterfoden/hælen. Effekten vil vel blive lavere, da læggen ikke ville kunne arbejde (du ser jo heller ikke prof. ryttere trampeafsted medmidterfoden). Men ja - skulle man trampe en mursten over, så var hælen nok bedst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share