MOL Dogme cykel sommer cup


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 299
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Undskyld mig. Lidt teknisk nørderi ang. gårsdagens intervalstrækning. Virker som om jeres isenkram måler for få højdemeter.

Gregers får fx 104 m for 4 runder eller 26 m pr. runde. Mit bud er at det burde ligge på op mod 40 m pr. runde eller som candygrils kortopmåling viser 37 m pr. runde, hvor bakken op i skoven og i skoven skulle gerne tælle mindst 15 m. Desuden let men lang stigning ad kollekollevej efter motorvejen, samt 3 buler op skovslinien.

Ikke forbi det gøre ruten sværere, men da lidt ærgeligt, hvis elektronikken ikke får det hele med.

Link to comment
Share on other sites

Ej hvor er I søde! Med al den trøst og opmuntring kommer jeg da igen !

Næste gang medbringer jeg pulsur, så jeg om ikke andet kan dyste lidt mod mig selv. (Og hvem ved: måske være med i opløbet om den højeste max-puls??? ... Sikkert ikke særligt ærefuldt, men man må jo ta det, man kan få!)

Vi ses !

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jep - jeg kører med et Ergomo Pro. Jeg synes SRM'en er lige pebret nok :( Det er trods alt kun for sjov.

Du kan læse lidt mere om de forskellige systemer her: Dtrif

De er dog stadig lidt dyre - men kan fåes brugt :)

Det lyder ret intressant med et power meter hvad gav for det? og kender du et der virker med en Garmin 705?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ret intressant med et power meter hvad gav for det? og kender du et der virker med en Garmin 705?

Ergomo'en koster ca. 13k for et sæt. Dvs. krankboks og computer. Måleren sidder i krankboksen og måler med lys gennem performerede "plader". Har du flere cykler koster en ekstra krankboks ca. 7k og så kan du nøjes med at flytte computeren.

SRM'en koster vist ca. 26k for deres kranksæt incl. computer (prof-udgave). Det er strain-gages, der laver målingen.

PowerTap fåes vist noget billigere dvs. ca. 8k for en måler. Men den sidder i bagnavet og så forsvinder den desværre fra cyklen, hvis du skifter mellem trænings- og konkurrence-hjul.

Polar og sikkert også andre har lavet noget, der laver et "gæt" på watt-målingen. Men det, som koster ved watt-måling er at lave noget isenkram, der ikke "drifter" ifb. med temperatur osv. Samt, at det helst ikke må koste energi-tab (som Ergomo har løst ved at lyse gennem en plade).

De fåes som sagt brugt og måske billigere i udlandet. For en god ordens skyld skal jeg nævne, at jeg ikke har økonomiske interesser i nogle af tingene. Jeg har kun personlige erfaringer med Ergomo, som også landsholdstriathleter bruger (andre bruger/har brugt PowerTap). Men jeg ved, at SRM'en bliver regnet for noget af det mest lirede - suk 26k :(

Der kan måske være lidt rabat at hente, hvis man køber en ny cykel hvor det er monteret.

Garmin 705 Edge er komp. med "ANT+Sport" teknologi. Jeg har ikke undersøgt det så meget men principperne er de samme:

http://www.quarq.us/Spiders/CinQo.html

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Ergomo'en koster ca. 13k for et sæt. Dvs. krankboks og computer. Måleren sidder i krankboksen og måler med lys gennem performerede "plader". Har du flere cykler koster en ekstra krankboks ca. 7k og så kan du nøjes med at flytte computeren.

SRM'en koster vist ca. 26k for deres kranksæt incl. computer (prof-udgave). Det er strain-gates, der laver målingen.

PowerTap fåes vist noget billigere dvs. ca. 8k for en måler. Men den sidder i bagnavet og så forsvinder den desværre fra cyklen, hvis du skifter mellem trænings- og konkurrence-hjul.

Polar og sikkert også andre har lavet noget, der laver et "gæt" på watt-målingen. Men det, som koster ved watt-måling er at lave noget isenkram, der ikke "drifter" ifb. med temperatur osv. Samt, at det helst ikke må koste energi-tab (som Ergomo har løst ved at lyse gennem en plade).

De fåes som sagt brugt og måske billigere i udlandet. For en god ordens skyld skal jeg nævne, at jeg ikke har økonomiske interesser i nogle af tingene. Jeg har kun personlige erfaringer med Ergomo, som også landsholdstriathleter bruger (andre bruger/har brugt PowerTap). Men jeg ved, at SRM'en bliver regnet for noget af det mest lirede - suk 26k :(

Der kan måske være lidt rabat at hente, hvis man køber en ny cykel hvor det er monteret.

Tak for info, det er godt nok dyrt, har lige brugt 29.000.- på en Trek 6.5, så power meter må venter noget tid, jeg har læst mig frem til at min Garmin 705 kan modtage siganl fra et powermeter der er ANT+Sport-enabled, håber at der kommer sådan et noget billiger.

Link to comment
Share on other sites

Yup - det er et "sick burn". Cykelsport er et stort sort hul, hvor du kan smide al din tid og penge ned i.

Husk Brian Holm og de andre lærte at køre på cykel UDEN pulsmåler og sager! Det er heldigvis stadig benene, der skal lave arbejdet. Træningen er simpel. Slut med træning, hvor man kan stå på stepper og læse dameblade - det er ikke træning ;)

Nær-døds-oplevelser krydret med lidt lange ture - så er der sikkert udvikling nok et par år endnu.....

Kom i tanke om min vens citat (han er junior VM-mester i Kano). "Vi padlede mellem 2 bøjer med et stopur - var der lidt roligt kunne vi lige glide 10sek med et par fingre på halsen!" :)

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet igang igen efter 1 uge med hoste, forkølelse og bihulebetændelse, men søndag gik det ok igen.

Beklageligvis er onsdage samtidig med mit løbehold, så jeg må stå over denne gang. :unhappy:

Håber da det lykkedes jer at samle de fleste og at i får en god tur. :bigsmile:

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Hvad tid og hvor mødes man?

Som nævnt tidligere: Hans Knudsens Plads 17.15. Vi er ude ved Ruten ca en time senere hvis du hellere vil møde os der. Vi ruller ruten rundt 1 gang amlet - så vi finder vel hinanden - men vi kommer ad Kongevejen.

Link to comment
Share on other sites

Ah ok, ja, jeg møder jer nok ude omkring ruten så. Hvor mange omgange køres der?

Kermit - du må lære at læse tilbage i tråden efter dine svar! :sneaky2::bigsmile:

Vi ruller en gang samme - og så 2 runder på fuld tryk. Man starter når man vil - men ud fra princippet om at dem der regner sig for langsomst starter først osv.. med 30-120 sek imellem hver.

Link to comment
Share on other sites

Har hekset og regeret i begge pauserne i dag men der er intet gøre ved min vagt i morgen (med mindre jeg i morgen kan platte mig fri 6-7 timer før fyraften men det sker jo nok næppe).

I må have god tur derude.

Hilsen en der er ved at eksplodere af energi og er fuuuldstændigt rastløs ved tanken om ikke at skulle på rammen før på torsdag :crybaby::crybaby::crybaby::crybaby::crybaby::crybaby::crybaby::crybaby:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Har hekset og regeret i begge pauserne i dag men der er intet gøre ved min vagt i morgen (med mindre jeg i morgen kan platte mig fri 6-7 timer før fyraften men det sker jo nok næppe).

I må have god tur derude.

Hilsen en der er ved at eksplodere af energi og er fuuuldstændigt rastløs ved tanken om ikke at skulle på rammen før på torsdag :crybaby::crybaby::crybaby::crybaby::crybaby::crybaby::crybaby::crybaby:

Sygemeldning? :devil:

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tjaeh.... det ville været årets første såeh :bigsmile: nej, det har jeg slet ikke samvittighed til. Og har også plaget så mange steder at ingen vil tro på det alligevel.

Jeg må afreagere på torsdag i stedet for - men er ved at splintres af indebrændt energi som jeg sikkert ikke havde haft hvis jeg bare havde kunne køre. Men tænk at man kan have det såden - det tangerer jo noget der er sygeligt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share