Ny start - igen


Hübner2.0
 Share

Recommended Posts

Igen i dag løb jeg den lille tur på ca. 5 k i Grøndalsparken og omegn. Følte mig sjovt nok lidt tung i r i begyndelsen :eatchicken: , men det gik over, og hen imod slutningen kunne jeg ikke lade være med at lægge et par intervaller ind, hvor jeg nåede op i 93 % af maxpuls. På lørdag genoptager jeg spinningsæsonen. Det glæder jeg mig til. Det er en kold omgang at løbe på den her årstid, især når man som jeg har det bedst med at løbe i 22-30 grader og solskin.

Edited by Hübner2.0
Link to comment
Share on other sites

Efter at have holdt en dejlig juleferie :nissecool: med mine piger genoptog jeg i dag spinningsæsonen med 1 t. Spinning Øvet m. Thomas Martin på podiet i Fdk Falkoner Plads. Enten var det en meget krævende øvet-time, eller også var jeg tynget af julemiddage og -frokoster. På forhånd troede jeg, at en enkelt time ville være en art walkover, en blød start efter julepausen, men sådan skulle det ikke gå. Det var (så vidt jeg husker) første gang, jeg kørte hos Thomas Martin, og han står til genvalg. Godt struktureret time, fin pædagogisk indfaldsvinkel - og fin musik til lejligheden. Og så var det (som antydet) benhårdt.

Har desværre ingen data om puls mv. Efter at jeg tidligere på dagen måtte kapitulere og overgive mig til mit nye pulsurs betjeningsvejledning, havde jeg rigtig sat mig op til at køre disciplineret pulszonetræning. Men så glemte jeg bæltet derhjemme :mad: .

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivsen, hyggeligt at du kigger indenfor i min log. Håber du slap levende gennem timen i formiddags :bigsmile: .

Hej hej

Jow, jeg overlevede da... kan forstå han havde valgt at køre samme program, sikkert for at få mig i hegnet (igen) :tongue: og jeg må indrømme, at det var en hård variant af en øvet-time... :shades: men det er jo så'n vi ka' li' det :tongue:

Godt nytår til dig! kan være vi ses til spin en eller anden dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

... jeg må indrømme, at det var en hård variant af en øvet-time... :shades: men det er jo så'n vi ka' li' det :tongue:

Godt nytår til dig! kan være vi ses til spin en eller anden dag :smile:

Tak i lige måde - og helt enig, jo hårdere jo bedre.

Der skulle da være en chance for at vi ses, jeg har foreløbig booket 18 timer de næste 4 uger :superman: . Hvor kører du mest?

Link to comment
Share on other sites

Tak i lige måde - og helt enig, jo hårdere jo bedre.

Der skulle da være en chance for at vi ses, jeg har foreløbig booket 18 timer de næste 4 uger :superman: . Hvor kører du mest?

Hæhæh - jeg kan slet ikke booke timer :unhappy: - men det er ligegyldigt for lige nu står den på ferie - og i mit tempo :tongue: Der går ca 2 uger før jeg er retur i cykelsalen..

Men -KG og Thomas har første-prioriteret i min "cykeltræning"... Når man både skal det ene, det andet, det tredje og cykle/spinne, så må man dele sol og vind lige :tongue: Skal jo til at gøre sig klar til diverse fremtidsplaner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skal jo til at gøre sig klar til diverse fremtidsplaner :smile:

Fremtidsplaner: Lidt kryptisk, men det lyder som noget godt; noget man skal glæde sig på dine vegne over :bigsmile: .

Ha' en god ferie. Skal du i sol eller sne eller noget helt tredje? Og husk at du kan booke helt frem til sidste uge af januar nu. Det kan være en rigtig god idé at gøre det, for fra og med på torsdag kommer invasionen fra alle dem med nytårsforsætterne :blink: .

Link to comment
Share on other sites

Årets sidste spinningtimer blev 1 t. Spinning Basis og 1 t. Spinning Øvet m. Tanja i Fdk Royal. Det var et par timer af den slags, hvor jeg trækker helt ind i mig selv og næppe registrerer meget andet end de vigtigste meldinger fra podiet. Dog bemærkede jeg, at Tanja undrede sig over, at der er klistermærker på æbler. Det er vel lidt lige som, at der er nogen, der har fundet på at putte sukat i julekage.

Jeg fik ikke kørt mig helt ud, men jeg kunne også mærke, at jeg havde været i gang de tre foregående dage i træk.

I alt blev det til 94 minutters effektiv træning.

1. time:

:heartpump: max. 166

:heartpump: average 140

2. time:

:heartpump: max. 175

:heartpump: average 149

Godt nytår. :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke blevet til så meget højpuls-træning de seneste dage, men jeg har gået nogle lange ture bl.a. på Møn og ved Kulhuse i smukt solskin :bigsmile: .

I dag løb jeg en lille tur på 27:48 i Egebæksvang Skov ved Espergærde. Har ikke målt distancen.

:heartpump: max. 165

:heartpump: average 155

Link to comment
Share on other sites

Kørte i dag 1 t. spinning basis og 1 t. spinning øvet i Fdk Falkoner m. Benjamin på podiet.

Det var egentlig en nødløsning, jeg havde glædet mig til at køre Chris' to timer på Nygårdsvej tidligere på dagen, men blev forhindret og var nødt til at annullere mine bookings.

Det er jo januar, så basistimen var i sandhed en basistime. Til gengæld var øvet-timen virkelig super med høj intensitet hele vejen igennem, og Benjamin glimrede ved at prioritere den tunge træning :smile: og nedtone sin forkærlighed for stående dobbelttakt.

I alt 95 minutters træning.

1. time:

:heartpump: max. 174

:heartpump: average 150

2. time:

:heartpump: max. 177

:heartpump: average 164

Mht. cardiotræningen har det været en rigtig god uge. Men det er ikke blevet til så meget som et minuts styrketræning. Det må jeg se at få rettet op på.

Link to comment
Share on other sites

Vågnede i morges med mega ondt i halsen, men fik alligevel kæmpet mig ud af sengen og af sted på arbejde med en stemme, der lød som om jeg havde været på druk i tre dage.

I løbet af dagen blev det bedre, og jeg var sådan set ikke i tvivl om, at jeg skulle køre de sædvanlige to spinningtimer i Fdk Royal.

Men jeg havde ikke forventet, at jeg skulle være så godt kørende, som det faktisk viste sig, at jeg var :bigsmile: .

Første time (spinning basis)

46 minutter.

:heartpump: max. 173

:heartpump: average 145

Anden time (spinning øvet)

50 minutter.

:heartpump: max. 182

:heartpump: average 158

Efter at jeg havde haft pulsen oppe i 182 (svarende til 96% af max) var der udsolgt på øverste hylde, så jeg rullede hjem resten af timen i 83-88 % af max. Det er vel også ok.

Halsen driller stadig, og jeg kommer let til at fryse, men det er nok bare en almindelig kedelig forkølelsesvirus :cold: .

Link to comment
Share on other sites

Halsen drillede i tirsdags, og det blev den ved med i nogle dage. Onsdag og torsdag havde jeg oven i købet feber. Heldigvis gik det over i løbet af torsdagen, men jeg kom først i gang med træningen i går, hvor jeg løb en kort tur på 28 min.

Ingen data om distance og puls.

Link to comment
Share on other sites

Så er er jeg i gang med træning for fuld skrue igen :bigsmile: . I går blev det til 8 min. opvarmning på cross trainer, derefter en lille smule styrketræning - og så 1 t. spinning øvet og 1 t. spinning elite hos Thomas-Martin, der havde været på skiferie og samlet kræfter til en rigtig killer.

Øvet-timen var i hvert fald på et noget højere niveau end hovedparten af Fdk's øvet-timer. I alt 45 intervaller på 10-50 sekunder. Elite-timen var også fin.

1. time:

56 minutter

:heartpump: max. 179

:heartpump: average 154

2. time:

50 minutter

:heartpump: max. 177

:heartpump: average 155

Link to comment
Share on other sites

Så er er jeg i gang med træning for fuld skrue igen :bigsmile: . I går blev det til 8 min. opvarmning på cross trainer, derefter en lille smule styrketræning - og så 1 t. spinning øvet og 1 t. spinning elite hos Thomas-Martin, der havde været på skiferie og samlet kræfter til en rigtig killer.

Øvet-timen var i hvert fald på et noget højere niveau end hovedparten af Fdk's øvet-timer. I alt 45 intervaller på 10-50 sekunder. Elite-timen var også fin.

1. time:

56 minutter

:heartpump: max. 179

:heartpump: average 154

Ja fy fa'n det var en hård øvet-time... har også fået ham til at indrømme, at det måske var lidt i overkanten.. men hva kan vi gøre, når en trænings"narkoman" ikke har været i "træning" i så mange dage og med et sådant sukkerindtag, at det skal gå ud over og stakler, der kører strikte diæter :blink: Har aldrig haft en pulskurve på den måde.... helt sindsygt...

Jeg er stadig totalt syret i stængerne - og måtte melde pas til dagens KG-timer... :nonono: :nonono:

Men godt at få sat ansigt på dig :smile: og godt at hilse på ! nu må vi se om jeg kan genkende dig en anden gang :tongue:

/ :sun:

(fatter stadig ikke du kunne køre efter den øvet time - :1356: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stadig totalt syret i stængerne - og måtte melde pas til dagens KG-timer... :nonono: :nonono:

Men godt at få sat ansigt på dig :smile: og godt at hilse på ! nu må vi se om jeg kan genkende dig en anden gang :tongue:

Ilm mht. det med at få sat ansigt på :bigsmile: .

Hvis der ellers er plads på holdet, har KG et godt tilbud til dig i morgen som alternativ til de missede timer i dag: 90 min. spinning elite 17.30; an offer you can't refuse :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ilm mht. det med at få sat ansigt på :bigsmile: .

Hvis der ellers er plads på holdet, har KG et godt tilbud til dig i morgen som alternativ til de missede timer i dag: 90 min. spinning elite 17.30; an offer you can't refuse :blush:

:laugh: ja tak, det tilbud ville jeg meget gerne ha' taget imod, men jeg skal vinke på gensyn på Kbh H, når gemalen daffer på herre-skitur med kollegerne fra DSB - og derudover ... er formen pt ikke til hård spinning 3 dage i træk :blush: så jeg nøjes med lørdag og søndag :devil: Men næste fredag 1730 :devil: :devil:

God weekend til dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

... men jeg skal vinke på gensyn på Kbh H, når gemalen daffer på herre-skitur med kollegerne fra DSB - og derudover ... er formen pt ikke til hård spinning 3 dage i træk :blush: så jeg nøjes med lørdag og søndag :devil: Men næste fredag 1730 :devil: :devil:

God weekend til dig :smile:

Håber det gik godt med vinkeriet - og god weekend til dig også :smile: .

Dagens træning var lidt styrke + 83 min. spinning elite i Fdk Royal m Kim G. på podiet. En masse udholdenhedstræning, hvor opgaven var at holde sig under syregrænsen - og så en gang Halifax-intervaller til sidst.

Måske var jeg ikke fuldt restitueret oven på timerne onsdag. I hvert fald oplevede jeg det som en lidt halvsløv indsats fra min side.

:heartpump: max. 175

:heartpump: average 152

Fordelen ved ikke at være kørt totalt i hegnet er, at jeg bør have gode ben til Chris' timer på søndag formiddag.

I næste uge har jeg mine børn næsten hele ugen :bigsmile: , så træningen kommer til at bestå af transportcykling, Wii Sports og måske en enkelt kort løbetur eller to.

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke at foragte.

God weekend.

Enig - og der er både små sejre og store udfordringer. Fx får jeg fortsat rockerbank af min 8-årige datter i baseball, og storesøster på 12 år er bedre til tennis end mig. Til gengæld er jeg huset suveræne bowlingmeister :bigsmile: . Hvad bowlingen angår, vokser træerne desværre ikke ind i himlen: Min mor på snart 70 har vist sig at være uovervindelig :1356: .

God weekend til dig også Gregers.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere på dagen kørte jeg dobbeltspin, 1 t. spinning elite og 1 t. spinning øvet i Fdk Nygårdsvej m Chris, der som næsten altid havde super musik med. Der er ikke mange, der har så meget fra grunge-kataloget som Chris, og så bliver han tilsyneladende aldrig træt af The Cult. Heldigvis :bigsmile: .

Jeg var en halv time om at køre den syre, der åbenbart sad i benene fra KG's time i fredags, ud af systemet. Først efter 32 minutter lykkedes det at få banket pulsen op i et nogenlunde acceptabelt niveau. Hvilket kan ses på min gennemsnitspuls, der var betydeligt højere i øvet-timen end i elite-timen :raisebrow: .

1. time:

54 minutter

:heartpump: max. 173

:heartpump: average 146

2. time:

56 minutter

:heartpump: max. 173

:heartpump: average 156

Har i øvrigt sikret mig billet til Tiësto-koncerten i Forum 6. juni. Så nu må det godt snart blive sommer :sun: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share