Crossfit - Århus tråd 2


Achilles
 Share

Recommended Posts

Hey gutter, dem af jer som havde læst tråd et kunne jo læse at jeg var igang med at starte crossfit op som hold i odder hvor jeg er bosat pt.

Nu er er der sket det at jeg flytter til århus og planerne om CF - odder er skrinlagt.

Så fra d. 14 maj er jeg bosat i århus og skal selv til at finde et sted at træne.. men det kunne jo være fedt at finde sammen med jer andre crossfittere fra området og evt finde ud af noget.

Så læg en post, pm eller send en brev due.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_19012014
Hey gutter, dem af jer som havde læst tråd et kunne jo læse at jeg var igang med at starte crossfit op som hold i odder hvor jeg er bosat pt.

Nu er er der sket det at jeg flytter til århus og planerne om CF - odder er skrinlagt.

Så fra d. 14 maj er jeg bosat i århus og skal selv til at finde et sted at træne.. men det kunne jo være fedt at finde sammen med jer andre crossfittere fra området og evt finde ud af noget.

Så læg en post, pm eller send en brev due.

Lyder vildt fedt at du skal til at træne Crossfit i Århus :smile: Min egen Crossfit træning har desværre kun været hjemme i lejligheden pga. studiestart og en skulderskade. Til maj og juni får jeg utrolig travlt med eksamener, og juli og august kommer til at gå med arbejde i nordvest Jylland. Jeg er dog helt sikkert klar på noget Crossfit træning til september :) Jeg er som sagt ikke begyndt i et center i det snart et år jeg har boet i Århus. Det er dog mit indtryk at de to bedste muligheder er fitnessworld eller ny helse og motion. Fitnessworld ser ud til at have masser af plads, og en masse gode romaskiner og løbebånd. Deres frie vægte ser dog ikke alt for godt ud. Ny helse og motion ser ud til at have deres frie vægte i orden, dog er det i en kælder hvor der ikke ser ud til at være så meget plads, og ved ikke helt hvordan deres cardio udstyr ser ud. Har du selv overvejet hvor du vil træne henne i Århus?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i sats, fitness dk og equinox da jeg boede i århus nogle år tilbage og problemet er primært plads, uanset hvilket sted man træner. Træner man i Shitness.dk er der selvfølgelig også en række andre problemer som center lederen og det meste af personalet..

Men umiddelbart så regner jeg med at det bliver sats, da jeg trænede der sidst var de til at snakke med mht at låne deres sal når den var tom osv.. mht crossfit vil det være perfekt da div. vægte vil kunne bæres derind og stå i fred mens man træner..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_19012014
Jeg har trænet i sats, fitness dk og equinox da jeg boede i århus nogle år tilbage og problemet er primært plads, uanset hvilket sted man træner. Træner man i Shitness.dk er der selvfølgelig også en række andre problemer som center lederen og det meste af personalet..

Men umiddelbart så regner jeg med at det bliver sats, da jeg trænede der sidst var de til at snakke med mht at låne deres sal når den var tom osv.. mht crossfit vil det være perfekt da div. vægte vil kunne bæres derind og stå i fred mens man træner..

Ellers handler det vel bare om at få de forskellige centre til at oprette et hold med crossfit, men det er nok ikke så nemt :smile:

Men jeg vil da lige prøve et desperat forsøg og sende en mail til fitnessworld :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja nemmere sagt end gjort, de fleste centre er ikke meget for at påbegynde nye ting før det har været afprøvet andre steder..

Nå men endte op i SATS, ikke just stedet med den største vægt kælder men det er fyldt med tøser og så ligger det 500m fra hvor jeg bor.

PM mig hvis du får lyst til at CF søholm :)

Link to comment
Share on other sites

Ja nemmere sagt end gjort, de fleste centre er ikke meget for at påbegynde nye ting før det har været afprøvet andre steder..

Nå men endte op i SATS, ikke just stedet med den største vægt kælder men det er fyldt med tøser og så ligger det 500m fra hvor jeg bor.

PM mig hvis du får lyst til at CF søholm :)

jeg er receptionist i SATS Spanien, og er meget klar på lidt CF træning. vi åbner en holdsal i Spanien i år, jeg kan lige prøve at se på muligheder for lidt CF træning i salen til den tid..

Hvis du gør alvor af at bruge salen i Sats Knudrisgade så er jeg klar på at træne lidt med!

Link to comment
Share on other sites

jeg er receptionist i SATS Spanien, og er meget klar på lidt CF træning. vi åbner en holdsal i Spanien i år, jeg kan lige prøve at se på muligheder for lidt CF træning i salen til den tid..

Hvis du gør alvor af at bruge salen i Sats Knudrisgade så er jeg klar på at træne lidt med!

Som udgangs punkt bruger jeg kun salen til de mere plads krævende wods da knudrigsgade ikke har super meget til rådighed..

Men indtil videre går det da uden de store problemer.

Men super fedt, lad os finde ud af noget og komme igang, intet der sætter gang i træningen som lidt konkurrence.

Link to comment
Share on other sites

Hej Drenge!

Må nok indrømme det er den trænings form man burde benytte sig af. Kender bare ikke et sted i Århus hvor mulighederne er til at udfører denne form for træning.

Ved ikke om jeg tager fejl, men CF er lidt ala det Gym Jones drengenes trænings metoder.

Men jeg er interesseret i at hører nærmere.

Det skal nævnes jeg har lidt dårligt knæ og skal til scaning her på torsdag. Hvis der er ok fra lægens side. så er jeg med på noget

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det var da utrolig ærgeligt! Jeg kommer selv fra Odder og har igennem en kammerat som kender en kammerat været med ti lat starte CF i københavn. Så efter jeg blev introduceret for det! Er jeg blevet helt hooked på det.

Så håber der bliver sat noget op i Odder (sandsynligheden er lille) eller i Århus.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Slettet_19012014
Er denne idé død igen? Jeg træner selv i Fitness World i Århus, så det ville være super, hvis der blev stablet noget på benene enten her, eller andre steder.

Jeg prøver så småt at træne CrossFit i Fitnessworld i Århus også, selvom det ikke er helt nemt. Jeg håber dog meget på at Aarhus Crossfit får startet et godt center op til januar/februar 2009 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nej idéen om Crossfit i Århus lever stadig ;-)

Vi har fundet de helt perfekte lokaler til vores vision om at lave et nyt og anderledes center med Crossfit og kampsport i Århus.

Der vil blive oprettet forskellige hold i Crossfit, hvilket betyder, at der er hold lige fra nybegynderen til den mere erfarne crossfitter. For vores kæmpere, der skal træne op til stævner, vil der ligeledes være et hold, der har fokus på dette.

Med tiden vil der også bliver tilbudt åben træning for de mere erfarne i centret. Her vil der altid være en coach tilstede til at besvare spørgsmål og vejlede om forskellige øvelser m.m.

Udstyrsmæssigt får vi alt, hvad en crossfitter har brug for: vægtstænger, vægte, sandsække, traktordæk, kettlebells, medicinbolde, polyboxes, reb og et par specielle overraskelser ;-)

Med tiden vil vi lave konkurrencer i Crossfit sammen med crossfitbutcherslab.dk i KBH, og det håber vi kan blive starten på det danske svar på crossfitgames i USA.

Udover Crossfit vil der også blive tilbudt Weng Chun Kung Fu og Brasiliansk Jiu-Jitsu. Her vil der ligeledes blive oprettet forskellige hold, fra børnehold til kampholdene for vores kæmpere. Vi vil også tilbyde forskellige seminarer med instruktører fra Danmark og udlandet.

Vi vil med tiden kunne tilbyde forskellige kurser til private og firmaer, der ønsker coaching m.m.

Vi er meget glade for alle jeres mails og spørgsmål angående vores projekt og glæder os til at se Jer alle, når vi åbner i 2009. Det bliver et spændende år for Crossfit i DK!

Med venlig hilsen,

Peter

Aarhus Crossfit Team

www.Aarhuscrossfit.dk

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nej idéen om Crossfit i Århus lever stadig ;-)

Vi har fundet de helt perfekte lokaler til vores vision om at lave et nyt og anderledes center med Crossfit og kampsport i Århus.

Der vil blive oprettet forskellige hold i Crossfit, hvilket betyder, at der er hold lige fra nybegynderen til den mere erfarne crossfitter. For vores kæmpere, der skal træne op til stævner, vil der ligeledes være et hold, der har fokus på dette.

Med tiden vil der også bliver tilbudt åben træning for de mere erfarne i centret. Her vil der altid være en coach tilstede til at besvare spørgsmål og vejlede om forskellige øvelser m.m.

Udstyrsmæssigt får vi alt, hvad en crossfitter har brug for: vægtstænger, vægte, sandsække, traktordæk, kettlebells, medicinbolde, polyboxes, reb og et par specielle overraskelser ;-)

Med tiden vil vi lave konkurrencer i Crossfit sammen med crossfitbutcherslab.dk i KBH, og det håber vi kan blive starten på det danske svar på crossfitgames i USA.

Udover Crossfit vil der også blive tilbudt Weng Chun Kung Fu og Brasiliansk Jiu-Jitsu. Her vil der ligeledes blive oprettet forskellige hold, fra børnehold til kampholdene for vores kæmpere. Vi vil også tilbyde forskellige seminarer med instruktører fra Danmark og udlandet.

Vi vil med tiden kunne tilbyde forskellige kurser til private og firmaer, der ønsker coaching m.m.

Vi er meget glade for alle jeres mails og spørgsmål angående vores projekt og glæder os til at se Jer alle, når vi åbner i 2009. Det bliver et spændende år for Crossfit i DK!

Med venlig hilsen,

Peter

Aarhus Crossfit Team

www.Aarhuscrossfit.dk

Hej Peter.

Kan du løfte sløret for hvor centeret kommer til at ligge, og hvordan transport mulighederne er?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Centeret kommer til at ligge i Århus Centrum, så der skulle være rig mulighed for at tage bussen, cykle, løbe eller gå til træning ;-)

Den præcise lokation må I vente lidt med endnu, vi skal nok offentliggøre den når tiden er.

mvh

Peter

Aarhus Crossfit Team

www.Aarhuscrossfit.dk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Hej,

Centeret kommer til at ligge i Århus Centrum, så der skulle være rig mulighed for at tage bussen, cykle, løbe eller gå til træning ;-)

Den præcise lokation må I vente lidt med endnu, vi skal nok offentliggøre den når tiden er.

mvh

Peter

Aarhus Crossfit Team

www.Aarhuscrossfit.dk

Update?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_19012014

Kan lige tilføje at jeg skrev til ham/dem d. 12/2 2009, hvor svaret var at det ville ske en masse i 2009, og de nok skulle holdes os opdateret. Så er spørgsmålet bare lige hvornår der sker noget i år 2009, men i hvert fald dejligt de arbejde på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Så sker der noget: http://aarhuscrossfit.dk/

Trænings tider og priser

By Peter Assentoft | August 6, 2009

Første træningsdag er Mandag d.17/8. Der kan være max. 15 på hvert hold, så det er først til mølle princippet.

Tilmelding til hold, send en mail på [email protected] med navn, tidspunkt for intro samt telefonnummer.

Adressen er Teatersalen Østergade 9, 1. sal 8000 Århus C

Træningtiderne ser forløbigt sådan ud:

Mandag Onsdag Torsdag

16:30-17:30 Intro WOD WOD

18:00-19:00 Intro Børnehold WOD

19:30-20:30 Intro WOD WOD

Introholdet er gratis og her vil alle blive introduceret til Crossfit og alle basis øvelserne.

WOD (Workout of the day) er for betalende medlemmer, hvor der stadig vil være fokus på basis og teknik men vil være lidt hårdere.

Alle skal igennem en into før de kan træne på WOD holdene uanset tidligere erfaring.

Priser:

Voksne 10 klip 330kr

Børn 10 klip 220kr

Opstarts rabat for 10klip voksne: 300kr (rabatten gælder altid for politi, militær, brand og redningsfolk)

børn: 200kr

Vi glæder os meget til at se jer d.17/8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share