Armstrækninger


JPetersen
 Share

Recommended Posts

Jeg vil meget gerne vide hvilke muskler man bruger når man laver armstrækninger. Der er en, som har fortalt mig, at man både bruger triceps, skulder, bryst, mave og lidt ryg. Er det rigtigt?

Hvis det er rigtigt, eller til dels rigtigt, tænkte jeg på om en kombination af chin-ups og armstrækninger ikke ville være det optimale program, hvis betingelserne var, at man ikke havde så meget tid og udelukkende brugte kroppen.

Så derfor:

Chin-ups:

Biceps, ryg, skulder

Armstrækninger:

Triceps, bryst, ryg, skulder og mave.

Så skal man også lige have en benøvelse med.

Vil meget gerne høre hvad I har at sige. :)

Edited by joergen
Link to comment
Share on other sites

Tjo det er rigtigt nok. Bortset fra at jeg ikke kan se hvor man bruger ryggen og maven. Det må være minimal spænding der er på disse to muskel grupper.

Det kan altid blive optimalt med armstrækninger, da det er umuligt at få stor nok spænding på den. Meget hurtigt vil du kan lave rigtig mange.

Jeg har prøve for noget tid siden at lege med at køre dem eksplosivt, og i forskellige variationer.

Link to comment
Share on other sites

Den forreste del af deltoideus arbejder konc-exc. under armstrækninger. Problemet er jo som altid at få belastning nok på. Man kan dog med fordel støtte benene højt, og derved øge belastningen på armene. Det er i hvertfald nok til at give mig sved på panden (vejer 100 kg.) :tongue:

Mave og ryg arbejder som tidligere nævnt stærkt isometrisk. og evt. svagheder her viser sig ved at man svajer i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share