Maria's Log


Tigermis
 Share

Recommended Posts

Du skal nok få blod på tanden når du kommer med til Nordland. Bare lidt bredere i squatten og lidt mere ben i dødløften så er der masser af kilo at hente :bigsmile: Det er d. 20 juni, og husk at søg licens tre måneder før!

Ja min teknik skal der nok lige arbejdes lidt på. Meeen det skal nok komme. :bigsmile:

Er stadig i overvejelses facen, så nu må vi lige se. Men godt at vide hvornår man skal søge licens for at kunne stille op.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 502
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej, Maria.

Jeg håber, at du får et godt ophold, og at du opnår det, du gerne vil.

Martin

Hej Martin!

Tak skal du have.

Håber på at få trænet en masse og blive klar til konkurrence, og som det ser ud lige nu så skal det nok gå den rigtige vej. :bigsmile:

Maria

Link to comment
Share on other sites

Dagens aftens træning onsdag d. 07.01.09

Var lige et hurtigt smut over i styrkehallen sammen med nogle andre og løfte lidt teknik træning.

Dødløft Øver mig i at bruge mine ben mere og så er jeg jo stadig ny begynder med magnesium.

1x8x60 kilo

1x5x70 kilo

1x5x80 kilo

1x3x90 kilo

Squat Øver mig i at sprede mine ben længere ud og rette ryggen mere op.

4x5x50 kilo

Stående skulderpres - bagved

2x5x25 kilo

Push ups

1x10xBW

Det var kun lige en hurtig omgang træning her til aften. Dog super fedt også at få kørt lidt teknik træning af. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning torsdag d. 08.01.09

Løb i alt:

2 km.

Styrketræning 1,5 time

Bryst-Ryg-Læg-Mave :4flex:

DB Shrug

3x10x25/arm

Facepulls

3x10x20 kilo - Den jeg brugte til facepulls i dag var meget mere tung end den jeg plejer at bruge i fit dk :dry:

Seated cable row

1x10x30 kilo

1x10x40 kilo

1x10x45 kilo

One arm row DB

4x8x25 kilo

Pullover BB

4x8x20 kilo

Incline DB benchpress

4x8x12.5 kilo

Calf Kørte på en maskine i dag som jeg slet ikke har set eller prøvet før, men den virkede. SYRE!! :devil:

4x12x35 kilo

Mave

Captains chear

3x15xBW

BB push crunch

3x10xBWx15 kilo

Dans 1,5 time

Det er første gang vi har afprøvet vores valgfag dans i dag. Det var simpelthen skide sjovt. :bigsmile:

Vi dansede både jive, cha cha cha, jitter bug og vals.

Aftens træning står på kettelbeel træning. Har kun prøvet det 2 gange før, så det skal nok blive sjovt at prøve igen. Tror det bliver en lille times tid og sån. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Heeeey min skønne!!!!!

For søren da, i gir den gas deroppe.... :bigsmile: Sidder jo med den største dårlige samvittighed, når jeg læser om alt det træning du får fyret af... :blink:

But.. Tomorrow.... Så kommer jeg igang igen.... :bigsmile::devil:

Ville egentlig bare lige fortælle at jeg savner dig, smukke.... Kbh er blevet helt trist uden dit smukke ansigt og skønne humør... :crybaby:

Håber snart vi snakkes...

Møøøz...

Link to comment
Share on other sites

Heeeey min skønne!!!!!

For søren da, i gir den gas deroppe.... :bigsmile: Sidder jo med den største dårlige samvittighed, når jeg læser om alt det træning du får fyret af... :blink:

But.. Tomorrow.... Så kommer jeg igang igen.... :bigsmile::devil:

Ville egentlig bare lige fortælle at jeg savner dig, smukke.... Kbh er blevet helt trist uden dit smukke ansigt og skønne humør... :crybaby:

Håber snart vi snakkes...

Møøøz...

OOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Link to comment
Share on other sites

Heeeey min skønne!!!!!

For søren da, i gir den gas deroppe.... :bigsmile: Sidder jo med den største dårlige samvittighed, når jeg læser om alt det træning du får fyret af... :blink:

But.. Tomorrow.... Så kommer jeg igang igen.... :bigsmile::devil:

Ville egentlig bare lige fortælle at jeg savner dig, smukke.... Kbh er blevet helt trist uden dit smukke ansigt og skønne humør... :crybaby:

Håber snart vi snakkes...

Møøøz...

Hej søde pige!!

Hehe ja vi får da lavet lidt. :laugh:

Synes sku det er helt kanon at prøve så mange forskellige ting af, og så samtidig få lavet det styrketræning jeg også gerne vil.

Savner dælme også dig sveske. Lad os lige se om vi ikke kan finde tid til at se hinanden i næste uge når jeg kommer hjem.

Kram :wub:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning 10.01.09

1½ times styrketræning

Skulder-Bicpes-Triceps-Mave :4flex:

Siddende skulderpres DB

2x8x12.5 kilo

1x5x15 kilo

Lateral raise

3x6x10 kilo

Siddende lateral raise

4x6x8 kilo

Front raise

4x16x8 kilo

Biceps curls DB

3x14x12.5 kilo

Cable curl m. reb

3x8x25 kilo

Preacher curl

2x8x20 kilo

1x8x22.5 kilo

Pushdown

2x12x15 kilo

2x10x20 kilo

1x10x22.5 kilo

Fransk pres

2x8x17.5 kilo

1x10x20 kilo

1x8x 25 kilo

Dips

3x5xBW

BB push crunch

2x10x15 kilo

1x10x17.5 kilo

1x8x20 kilo

Captains chear

3x10xBW

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning søndag d. 11.01.09

1 times styrketræning

Ben-Mave

Lying leg curl

5x8x20 kilo

Lunges

3x10x25 kilo

Bottoms up

4x20xBWx20 kilo

Ville have kørt lidt squat teknik også, men efter lunges gjorde mit ene lår røv ondt så jeg sprang lige over i dag. :dry:

BB push crunch

3x8x17.5 kilo

Captains chear

3x10xBW kilo

Police crunch

2x15xBW

Vandrette kropshævninger

1x12xBW

2x10xBW

1 times kettelbeels træning

Det er trejde gang jeg prøver kettelbeel trænings formen. Vi afprøvede en masse øvelser og det var sku rigtig hårdt men også super fedt.

Overvejer lidt at træne det et par gange om ugen os.

I aften står den på 1 times vandarobic. Det er en fra min skole som har holdet så jeg tror det bliver super sjovt, for har aldrig prøvet det før.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning mandag d. 12.01.09

Fysisk test til politiet - Lav så mange som muligt af det hele

Vandrette kropshævninger

1x20xBW

Dukkeløft

1xbadmintonbane længde med en dukke på 78 kilo

Bænkpres

1x25x30 kilo

Police crunch

1x35xBW

Hutighedstest

Tid 16.02

2400 m.

Tid 13.40 - 10 sek. efter den tid man skulle komme ind på. :dry:

1½ times kampsport

Vi øvede en masse spark og slag og tumlede i det hele taget bare meget rundt. Super fedt og super hårdt. :devil:

Vender tilbage i aften med min styrketræning. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning mandag d. 12.01.09

45 min. styrketræning

Ryg-Bryst

Benchpress

1x10x20 kilo - opvarmning

1x10x30 kilo

1x10x35 kilo

DB incline benchpress

2x8x12.5 kilo

2x5x15 kilo

DB incline flyes

1x10x10 kilo

1x8x12.5 kilo

1x10x12.5 kilo

BB pullover

3x8x20 kilo

Træk til nakke

2x10x40 kilo

1x10x45 kilo

One arm row DB

4x8x25 kilo

Face pulls

1x10x15 kilo

1x10x20 kilo Kiloene her er sindsygt tunge i forhold til i fit dk. :dry:

Low pulley row

1x10x40 kilo

1x19x45 kilo

1x10x50 kilo

1x13x55 kilo

Nåede desværre ikke læg i dag da vi ikke havde så meget tid dernede i aften. Dog er mine ben også godt trætte efter både kampsport og løb i politi testen, så jeg tror lige det går. :wink:

Nu vil jeg hoppe under dynen så jeg kan blive klar til endnu en dag.

Må indrømme at når man dyrker så meget sport som vi gør heroppe, så går man godt nok hen og bliver ret kvæstet om aftenen. :crazy:

Nat nat folkens!!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning tirsdag d. 13.01.09

1½ times tons og tummel

Hver tirsdag har vi et fag der hedder tons og tummel, og det er rent faktisk det vi laver.

Vi laver en masse lege med bold og med hinanden, og det det gælder om er faktisk bare at få sved på panden samtidig med at man har det sjovt. :bigsmile:

I dag legede vi politiet og røver og katten efter musen. Det lyder måske lidt som børne lege, hvilket det nok også er men sjovt det er det i hvert tilfælde.

Efter det spillede vi fodbold og håndbold, og sluttede af med par fodbold hvor man skal løbe med hinanden i hånden to og to.

Alt i alt et meget sjovt fag og jeg glæder mig til at se hvad der kommer til at ske fremover. :wink:

I aften står den på hygge med folkene heroppe for jeg har nemlig fridag fra styrketræning i dag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning onsdag d. 14.01.09

Løb

Accelerationsøvelser - let intervaltræning i kildeparken - ca. 45 min i alt

1 times styrketræning

Ben-Mave :4flex:

Squat

1x5x50 kilo

4x5x60 kilo

DB lunges

3x10/benx12.5 kilo/arm

Leg curl

3x12x15 kilo

Seated calf raise

3x15x35 kilo

BB push crunches

1x15x17.5 kilo

1x15x15 kilo

Russian twist

3x15x25 kilo

Læg med bold

2x30/benxbold

Kropsstem

3x45 sekxBW

Jeg er gået i gang med at afprøve et nyt 3-split program i dag.

Dag 1. Ben-Mave

Dag 2. Bryst-Skulder-Triceps

Dag 3. Ryg-Biceps

Fremover får jeg måske to 3-split programmer som jeg skal køre skiftevis, så musklerne ikke vender sig for meget til det samme og jeg ingen fremgang får. :mad:

Efter at have afprøvet dag 1 i det første nye program, så glæder jeg mig meget til at komme i gang med det hele. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det ser sgu godt ud med træningen, Tiger. :superman:

Bare klø på. Det ser jo ud til du er ved at få styr på det fysiske. Nu gælder det så bare om at blive så led til det, at du også tryner nogle af drengene i disciplinerne! :devil:

Keep it up. :smile:

Hvornår skal du til prøve?

Tak skal du have Kongen! :bigsmile:

Synes også selv at jeg kan begynde at se nogle gode resultater.

Hehe, det kunne være mega fedt at tryne nogle af drengene til prøven, og for at være ærlig går jeg da også lidt efter at kunne klare nogle af deres krav. :devil::wink: Men nu må vi se hvad tiden bringer. Forhåbentlig store muskler og masser af kræfter. :laugh:

Har ikke søgt ind endnu, men regner med at gøre det til sommer. Der skulle træningen i hvert tilfælde også bare være lige i øjet. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning torsdag d. 15.01.09

1 times styrketræning

Bryst-Skulder-Triceps :4flex:

Benchpress

Opvarmning 1x10x30 kilo

2x5x30 kilo

1x5x35 kilo

1x5x40 kilo

1x5x45 kilo

Incline DB benchpress

2x10x12.5 kilo

1x10x15 kilo

Dips

1x5xBW

2x3xBW

Standing Military press

4x10x25 kilo

Lateral raise

4x10x9 kilo

Fransk pres

3x10x17.5 kilo

Triceps exstension

3x10/armx7 kilo

45 min. O-Løb

Vi cyklede frem og tilbage til den skov vi skulle løbe i, så det blev til godt og vel 3 km.

Da vi kom derud fik vi stukket et kort i hånden og så skulle vi ellers rundt og finde de 13 forskellige poster som der var i alt.

Det er rigtig længe siden at jeg har prøvet at løbe et o-løb, men det var faktisk rigtig sjovt. Det er en god måde til både at bruge kroppen og hjernen på samme tidspunkt. :bigsmile:

Senere i dag står den vist på 1 times kettel bells træning. Det skal nok blive rigtig sjovt og hårdt igen. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning lørdag d. 17.01.09

1 times styrketrænning

Ryg-Biceps :4flex:

Deadlift

2x5x70 kilo

1x5x80 kilo

1x5x90 kilo

1x5x95 kilo

Pulldown front

1x10x35 kilo

1x10x42 kilo

1x10x49 kilo

Seated rows

1x10x42 kilo

1x10x49 kilo

1x10x56 kilo

Revers flies

1x10x10 kilo/arm

2x10x15 kilo/arm

High pull shrugs

1x10x70 kilo

1x10x90 kilo

1x10x100 kilo

Preacher curls

3x10x25 kilo

DB hammer curls

3x10x10/arm

Er hjemme ved kæresten i denne weekend og det er bare super dejligt. :wub:

Selvfølgelig skulle vi jo lige ned og træne, så vi tog en tur i fit dk og gav den gas. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning mandag d. 19.01.09

24 min. løb

Vi startede fra morgenstunden af med at tage ned i Equinox og løbetræne.

Vi var sammen to og to og skulle løbe stignings løb og måle vores puls samtidig. Min puls måler var desværre lidt i stykker, så den viste ikke helt korrekte tal. Dog skal jeg tage testen igen på torsdag med et andet puls ur og så må vi håbe det virker lidt bedre.

1 times styrketræning

Ben-Mave :4flex:

Box squat Måtte desværre lave den i smith stativet, da Equinox ikke havde et rigtig squat stativ. :dry:

1x5x50 kilo

4x5x60 kilo

DB lunges Har først lige nu set på min trænings seddel at jeg skulle have kørt BB i stedet for DB. HOV :blush:

3x10x12 kilo

Seated calf raise

3x15x60 kilo

Bottoms up

2x15xBWx20 kilo

Cable crunches

1x15x15 kilo

1x15x20 kilo

Skrå mave på bænk

2x15xBW

Sidestem

4x45 sek.xBW

1½ times kampsport

I dag gik vi lidt videre fra sidste gang af og øvede en masse slå, sparke og fald teknikker. Derudover fik vi lov til at lave lidt rigtig gulv kamp og virkelig give den gas mod hinanden. Er super glad for at jeg har valgt kampsport og man får virkelig meget ud af det både psykisk og fysisk. :bruce:

Nå det var vist alt for i dag. Nu vil jeg smutte over og se om der snart er mad for jeg er bare SULTEN!!!! :4mewantfood:

Man kan kun sige at alt det træning giver mig en dejlig stor appetit. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning tirsdag d. 20.01.09

1½ times tons og tummel

Så blev det igen tid til en omgang tons og tummel. Vi startede med at løbe som opvarmning og derefter spillede vi en masse basketball og touch rugby. Alt i alt var det hele skide sjovt og man fik virkelig sved på panden. Jeg kom jo så selvfølgelig lige til at lave en lille bommert. Skulle jo være rigtig sej og score mål for mit hold, og derfor lod jeg mig glide hen af det glatte gymnastiksals gulv og det resultere i to pæne røde brandmærker på knæerne, to store dejlige blå mærker og to huller på mine ellers så fine løbebukser. Hmm hvad man dog ikke gør for at vinde. :laugh:

1 times styrketræning

Bryst-Triceps-Skulder :4flex:

DB bænkpres

2x5x12.5 kilo

3x5x15 kilo

Incline bænkpres

1x10x25 kilo

1x10x27.5 kilo

1x10x30 kilo

Smalt bænkpres

Opvarmning 1x10x20 kilo

1x10x25 kilo

2x10x30 kilo

DB skulderpres

1x10x10 kilo

3x10x12.5 kilo

Lat raise

4x10x9 kilo

Triceps pushdown

1x10x15 kilo

2x10x20 kilo

Overhead triceps exstension BB

3x10x20 kilo

Alt for i dag folkens. Jeg skal have taget nye billeder i aften som jeg kan sende til Tanja. Glæder mig meget til at se om jeg gør gode fremskridt. :bigsmile:

Fik vejet mig og taget fedtprocent i sidste uge, og det så alt sammen helt rimeligt ud i forhold til at jeg stadig er i gang med at bulke.

Vægt: 63.5 kg - har taget 1 kilo på siden sidst jeg blev vejet

Fedtprocent: 18.5 % - har tabt mig 1 % siden sidst

Nu vil jeg over og spise.... IGEN!! :4mewantfood: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning onsdag d. 21.01.09

4 km. løb

Helt almindelig grundtrænings løb. Stille og rolig tempo hele vejen.

1 times styrketræning

Ryg-Biceps :4flex:

Rumanien deadlift

1x5x80 kilo

4x5x90 kilo

Assited pull ups

2x10xBW plus hjælp

Pulldown

1x10x30 kilo

1x10x35 kilo

DB rows

1x10x25 kilo

3x10x22.5 kilo

2x10x20 kilo

DB flies

3x12x7.5 kilo

BB shrug

3x12x55 kilo

Preacher curls

3x10x20 kilo

DB concentration hammer curl

2x10x8 kilo

4x10x7 kilo

Alt for i dag folkens! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning torsdag d. 22.01.09

Wingate - test

For at udføre denne test skal man opvarme 10 min. på en kondicykel. Derefter har man to min. pause og så skal man lave maximal arbejde i 30 sek. med en hård belastning. Man laver denne test for at finde ud af hvor mange watt kroppen producere.

For kvinder som er meget trænede og helt op til elite trænede ligger tallene fra 380-450 watt. Mit test resultat blev 496 watt, så det vil sige at jeg er meget stærk styrkemæssigt og eksplosivt.

Faktisk super fedt at finde ud af at man ligger helt oppe ved eliten i denne test. :superman:

1 times styrketræning

Ben-mave :4flex:

Squat

2x5x50 kilo

2x5x60 kilo

1x5x65 kilo

DB lunges

3x12x12.5 kilo/arm

Leg curl

3x10x15 kilo

Seated calf raise

3x15x35 kilo

BB push crunch

2x10x17.5 kilo

Russian twist

2x15x25 kilo

Læg med bold

2/benx30 spark

Kropsstem

3x45 sek.xBW

1 times orienterings løb

Hver torsdag har vi et fag som hedder stifinder. Vi skal vist igennem de 5 måneder vi er heroppe lave en masse forskelligt, men i dag blev det til et helt almindeligt orienterings løb. Vi fik udleveret 21 sider med en masse forskellige spørgsmål på om ting og steder i Aalborg, og så var det ellers bare om at komme i gang med at finde svarene til spørgsmålene.

1½ times dans

Er simpelthen så glad for at jeg har valgt dans. Det er altså bare skide sjovt og faktisk også meget fedt når man lige lærer trinene at kende.

I dag dansede vi både jive, cha cha og tango. :cooldance:

1 times kettelbells træning

Efter aftensmaden står den på kettelbells træning. Regner stærkt med at skulle være med i noget konkurrence her til marts, så det er jo bare om at få trænet igennem så meget som det nu er muligt. I aften lyder programmet således:

Jerk - 4 sæt

Slow jerk - 30 sæt venstre og højre

Frog jumps uden armsving - 5x5 sæt

Snatch - 2 sæt

Snatch med hold over hovedet - 5x10 venstre og højre

Heavy swings - 10-15x3 sæt

Farmers walk

Det var vist alt for i dag. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share