Maria's Log


Tigermis
 Share

Recommended Posts

Endelig blev min log oprettet. (Jeg har vist været lidt for langsom til at få sat den i gang)

Først og fremmest har jeg oprettet loggen, for at kunne holde styr på min træning. Derved er det også effektivt for mig at kunne overvåge det hele, da jeg søger ind til politiet :4police: næste år til Januar, og der skulle jeg jo helst kunne klare optagelses prøverne i første hug. :4thumbup:

Program:

Mit program er bestående af en en del forskellig træning, da jeg ønsker et all round program.

Boksning- Enten i ringen :4crutches: eller som almindelig motions boksning :4boxing: . Ca. en til to gange om ugen.

Spinning-Enten Elite eller øvet, og når jeg føler mig rigtig sej snupper jeg begge timer. :kickass: Ca. tre eller fire timer om ugen. Alt efter hvad jeg kan nå med mit arbejde ved siden af.

Styrke tæning- Træner en del styrke træning, for at sikre mig at kunne løfte de løft jeg skal kunne til optagelses prøverne, og så også lidt fordi det var fedt at stå dernede og give den max gas. :dumbbell_lift: En til to gange om ugen.

Løb-Løb er rart da det både giver en et kick af adrenalin og et pust af frisk luft. Løbetesten hos La policia skulle ikke være det sværeste for mig at gennemføre, men da jeg gerne vil ned på den bedste tid, skal der vist trænes en del mere, men god hård metal i ørene skal den få hvad remmer og tøj kan holde. :music: Bliver desværre ikke til så meget endnu, men jeg arbejder på sagen.

Gode råd er altid velkomne. :bigsmile:

Edited by Tigermis
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 502
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning Lørdag d. 22.03.08

Styrke træning

Dagens program stod på hård styrke træning, med god tung vægt på stængerne :devil:

Opvarmning bestod af 10 min. step på niveau 12- Høj intensitet og dejligt lige at få pulsen lidt op.

b]Bænkpres

4*5*50 kilo (PR i bænk)

Dødløft

1*5*60 kilo

1*5*60 kilo

1*5*60 kilo

1*5*80 kilo

2 singler med 90 kilo (PR i dødløft)

Squat

1*5*60 kilo

1*5*60 kilo

1*5*70 kilo

1*5*75 kilo

1*5*75 kilo (PR i Squat)

Upright Row

1*5*15 kilo

1*5*15 kilo

1*5*15 kilo

1*5*15 kilo

Pull Downs

1*10*35 kilo

1*10*35 kilo

1*10*42 kilo

Lateralraise

1*10*7.5 kilo

1*10*7.5 kilo

1*10*10 kilo

Fri mave

1*20

1*20

1*20

Back raises

Front 1*20

Med siden til

2*20

Føler selv at der blev løftet godt igennem, og det kan i hvert fald mærkes i både skulder og ryg. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Mandag d. 24.03.08

I dag står en lang tolv timers arbejdsdag foran mig, så jeg har valgt at kører lidt spinning her til morgen.

Da det nu har været påske, kan den jo godt få lidt ekstra gas, så derfor hoppede jeg på en øvet spinning og en elite spinning :devil:

Den fik max gas hele vejen igennem, dog har jeg jeg lidt svært ved at gå i detajler, for kan desværre ikke huske alle intervalerne, men jeg prøver lige alligevel. :blush:

Hver time havde ca. 12 min. opvarmning både stående og siddende, med god bremse på.

Derefter kørte vi en del intervaller lige ud af landevejen, og til sidst gik det op af bakke med hård bremse på.

Super timer efter min mening, og så er sved på panden jo altid godt.

Godt selskab er jo altid lækkert når man træner, så min søde kæreste Casper tog timerne sammen med mig. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maria :smile:

Velkommen i log-verdenen :bigsmile: Det er nogle flotte løft du lægger ud med :superman: Du kan vist ikke være helt nybegynder inden for styrketræningen :w00t:

Det kan være vi løber på hinanden til en spinningtime en dag og ellers følger jeg nok med i din fremgang her i loggen :shades:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Hej Maria :smile:

Velkommen i log-verdenen :bigsmile: Det er nogle flotte løft du lægger ud med :superman: Du kan vist ikke være helt nybegynder inden for styrketræningen :w00t:

Det kan være vi løber på hinanden til en spinningtime en dag og ellers følger jeg nok med i din fremgang her i loggen :shades:

- Marianne.

Hej Marianne :bigsmile:

Tak for velkomsten og komplimentet. Helt ny i styrke træning er jeg ikke, men det går stille og roligt fremad med de gode løft.

Var lige inde og lure i din log, og flotte løft det har du i hvert fald. :devil:

Håber vi ses til spinning en dag.

Maria

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Onsdag d. 26.03.08

En times spinning plus halvanden times spinning

I dag skulle den have fuld smæk, da jeg har fri fra arbejde :4thumbup:

Jeg startede ud med en Elite spinnings time, hvor den selvfølgelig fik max gas :devil:

Gode intervaller med høj bremse, så man virkelig kunne mærke syren i benene.

Fed time med kanon musik, og rart med en instruktør der smiler så meget. Tak Spock :laugh:

Herefter fuldte der så halvanden times Motionsboksning

Jeg var pænt smadret i benene, så det var jo typisk at vi skulle lave en masse englehop :sneaky2:

Timen var fuld af en masse strækere, englehop, sjip, løb, mave plus rygbøjninger, boks på sæk, pude og plethandsker.

Lækker time sammensat af Robert Larsen.

Smadret i kroppen det er jeg i hvert tilfælde nu, men så er det jo fantastisk at komme hjem og så står maden klar på bordet. Tak søde Casper :wub:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 27.03.08

Da træningen igår var pænt hård, og kroppen er godt træt i dag, har jeg jeg blot arbejdet med lidt hjemme træning i dag.

Det blev lidt blandet træning af både mave, ryg, skulder, balle og lidt lår :smile:

Jeg prøver at træne rimelig godt hver uge med både konditions træning og styrke træning, så formen er i top til når politi prøven skal ordnes. Hvis der er nogen der skulle have gode råd til optræning til prøven eller bare prøven generelt, så vil jeg meget gerne hører det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 27.03.08

Da træningen igår var pænt hård, og kroppen er godt træt i dag, har jeg jeg blot arbejdet med lidt hjemme træning i dag.

Det blev lidt blandet træning af både mave, ryg, skulder, balle og lidt lår :smile:

Jeg prøver at træne rimelig godt hver uge med både konditions træning og styrke træning, så formen er i top til når politi prøven skal ordnes. Hvis der er nogen der skulle have gode råd til optræning til prøven eller bare prøven generelt, så vil jeg meget gerne hører det :bigsmile:

Nillepigen træner også frem mod optagelsesprøven til politiet. Desuden er der vist også nogle tråde i konditionstræning og emnet.

Og så velkommen til MOL :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nillepigen træner også frem mod optagelsesprøven til politiet. Desuden er der vist også nogle tråde i konditionstræning og emnet.

Og så velkommen til MOL :bigsmile:

Okay super. Så må jeg jo lige prøve at kontakte hende.

.. Og tak for velkomsten :bigsmile:

Kan se du er spinnings pige.. Det er jo skønt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Fredag d. 28.03.08

Øvet spinnings time

Hele weekenden står på tolv timers arbejde hver dag, så det bliver desværre kun til spinning i weekenden :blush:

I dag blev det til en dejlig morgen time, med meget høj intensitet.

Tempoet forblev højt igennem hele timen, og jeg synes virkelig jeg fik svedt igennem.

Det var min første spinnings time med en kvindelig instruktør, men det gjorde det aldeles ikke dårligere, tværtimod :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Okay super. Så må jeg jo lige prøve at kontakte hende.

.. Og tak for velkomsten :bigsmile:

Kan se du er spinnings pige.. Det er jo skønt :laugh:

Yes, spinning er daaaajligt :wub: Men jeg styrketræner da også lidt :blush:

Var det på Nørrebro du var til spinning?! Havde også sat uret, men dynen var for tung c045.gif

Du kan også kigge i Nillepigens log (link) eller nogle mere generelle tråde

Link to comment
Share on other sites

Yes, spinning er daaaajligt :wub: Men jeg styrketræner da også lidt :blush:

Var det på Nørrebro du var til spinning?! Havde også sat uret, men dynen var for tung c045.gif

Du kan også kigge i Nillepigens log (link) eller nogle mere generelle tråde

Nåh okay :smile: Det er jo også lækkert at kombinere det hele lidt.

Nej det var på nygårdsvej jeg var til spinning. Hmm kender godt det med at dynen er lidt for tung nogen gange. Jeg arbejder som bartender, så har også lidt svært ved at komme op om morgenen, men for det meste lykkes det da :4thumbup:

Tak for linkene.. Dem vil jeg lige tjekke når tiden er til det.

Håber vi ses til spinning en dag.

Maria :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Mandag d. 31.03.08

Weekenden har været pænt hård for mig, da jeg har arbejdet omkring 36 timer :crazy:

Da mit vestre knæ gjorde sindsygt ondt i morges, pga. en gammel skade, valgte jeg at lytte til min krop og skippe styrke træning, og tog mig i stedet for 1,5 time i svømmehallen.

Det var rart at komme ud og få brugt hele kroppen uden at overbelaste den. :smile:

Det er en dejlig trætheds fornemmelse man får i kroppen efter en svømmetur, så det er da i hvert tilfælde kun at anbefale. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Tirsdag d. 01.04.08

Øvet spinnings time

I dag blev det til en dejlig morgen spinnings time, for så kan jeg nå en masse resten af dagen :smile:

Programmet ca.

Opvarmning med høj intensitet

5*4 min - stående og siddende - både med højt tempo og med fuld bremse

7 min med et minut oppe og et minut nede - med højt tempo hele vejen igennem

7 min med et halvt minut oppe og et halvt nede - med højt tempo hele vejen igennem

Derefter kørte vi lige 2 minutter, lige for at få syren ud af benene

Da syren var lidt væk, blev HOT IN HERE med NELLY sat på, og hver eneste gang han sang det, skulle vi cykle i højt tempo i 25 sek. Puha :crazy:

Så var der ned køling og udstrækning.

FED TIME!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning Fredag d. 04.04.08

Øvet spinnings time

Igen i dag blev det til en dejlig morgen time. (Man bliver simpelthen så frisk og glad resten af dagen) :bigsmile:

Jeg ville have opdateret min log i morges, men da vi havde imidlertidig strøm afbrydelse kunne jeg først få det gjort nu, og det vil selvfølgelig sige at jeg ikke kan huske særlig meget af programmet. :blush:

Et kort resume:

Opvarmning omkring 5 til 7 minutter - føltes som en lang spurgt.. hehe

Derefter kom 20 minutter i højt tempo - både stående og siddende, med intervaller på 1,2,3 og 4 minutter.

Så kom bremsen på, og de sidste 20 til 25 minutter var en lang stigning. :devil:

Igen var det både stående og siddende, og med intervaller på 2 og 4 minutter(så vidt jeg husker), og der var også indlagt nogle spurt fra 20 sek. og op til 2-3 min.

Lækker time med super cool musik. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Lørdag d. 05.04.08

Styrketræning

Endelig fik jeg sat en dag af til styrke træning.. Lækkert :bigsmile:

Dagens program:

Bænkpres i maskinen

1x5x40 kilo

1x5x40 kilo

1x10x40 kilo

1x5x50 kilo

1x5x50 kilo

Almindelig bænkpres

1x10x30 kilo

1x5x30 kilo

30 kilo 10 gange er det jeg skal kunne tage til politi prøven. Øvelsen er stadig pænt hård for mig, så det skal der trænes en del på, så jeg er sikker på at hele øvelsen bliver lavet korrekt. :smile:

Squat

1x5x50 kilo

1x5x65 kilo

1x5x65 kilo

1x5x71 kilo

1x5x71 kilo

1x2x81 kilo ( NY PR) :devil:

Dødløft

1x5x60 kilo

1x5x60 kilo

1x5x65 kilo

1x5x70 kilo

1x3x80 kilo

Laterralraises

1x10x7.5 kilo i hver arm

1x10x7.5 kilo

1x10x7.5 kilo

1x10x7.5 kilo

1x10x7.5 kilo

UpRight row

1x10x7.5 kilo

1x10x7.5 kilo

1x10x7.5 kilo

Pull Downs

1x10x35 kilo

1x10x35 kilo

1x10x42 kilo

Mave på stativet med strakte ben

1x10

1x10

1x15

1x15

Stille og roligt program, men rart at komme ned og løfte lidt jern.. Hehe :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maria,

Lækkert at træne lidt med dig i dag! :4thumbup: Det er altså nogle super flotte løft du laver :superman:

De 10 x 30 kg i bænk skal du nok få udført i god stil når du skal til prøven. Der er ikke langt igen.

Og så synes jeg, at det er fedt du løfter 80kg i dødløft og kalder det en stille og rolig dag på kontoret hehe. :w00t:

You go girl!

EDIT: og tillykke med din PR i squat!!

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Hej Maria,

Lækkert at træne lidt med dig i dag! :4thumbup: Det er altså nogle super flotte løft du laver :superman:

De 10 x 30 kg i bænk skal du nok få udført i god stil når du skal til prøven. Der er ikke langt igen.

Og så synes jeg, at det er fedt du løfter 80kg i dødløft og kalder det en stille og rolig dag på kontoret hehe. :w00t:

You go girl!

EDIT: og tillykke med din PR i squat!!

Hej Casper

Tak for komplimentet. :bigsmile:

Ja det var sørme super lækker træning i dag, men det er det jo altid når vi træner sammen :wub:

Håber på mit bænkpres snart bliver bedre, og du er jo heldigvis god til at spotte mig, så det skal nok gå hurtigt.

Maria :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Onsdag d. 09.04.08

1 times Spinning Elite

Timen var udbygget i:

15-20 min. opvarmning

12 min. stigning med 3 indlagte spurter med 1 min. varighed - Stående alle 12 min

6 min. recorvery

12 min. stigning med 2 indlagte spurter af 3 min. varighed - Både stående og siddende

Vildt fed time med enormt lækkert musik :bigsmile:

1,5 times Motions boksning

1,5 times motions boksning fyldt med englehop, fri boks, maveøvelser, rygøvelser, sjipning, løb, armstrækere, spark og boks på sæk.

Træt det er jeg i hvert tilfælde nu, men det var jo super fedt at blive tæsket lidt igennem :devil:

Nu tror jeg vist den står på hygge med kæresten, som os var med til begge timer :wub:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 10.04.08

1 times Spinning Elite

Var sindsyg træt da jeg startede træningen i dag, da jeg trænede 2,5 time igår (Spinning og Motions boksning) :crazy:

Spinning program:

6 min. opvarmning - både stående og siddende ( Allerede nu havde jeg syre i lårene fra igår :devil: )

Derefter lå intervallerne mellem 1 og 2 min. både stående og siddende

Mere bremse kom på, og så blev det til 2 min. spurt i sadlen og 1 min. stående i enkelt takt

Til sidst kørte vi 7 min. med fuld bremse og fuld speed - 45 sek. i sadlen og 15 sek. stående - skiftevis

Lige nu er jeg godt nok træt men timen var nu rigtig fed alligevel, bortset fra musikken som var lidt for poppet, men det er jo hver sin smag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Fredag d. 10.04.08

1 times Øvet Spinning

I dag startede jeg dagen med en dejlig morgen time :bigsmile:

Weekenden står på 36 timers arbejde, så det kan desværre kun blive til morgen træninger.

Spinnings timen hos Anette på Nygårdsvej var virkelig fed i dag ( Eller det er den sku faktisk altid ) :4thumbup:

Der var indlagt en masse intervaller med 1 2 og 3 min. varighed. Både stående og siddende skiftevis. Der var fuld speed på hele vejen igennem, dog nogen gange blev der sat max bremse på, og så kom syren virkelig frem i benene :devil:

SUPER SUPER time med enormt lækkert musik!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Mandag d. 14.04.08

2 timers styrketræning

I dag lokkede jeg min søde veninde Mette med ned og træne. Vi fik virkelig kørt en masse igennem, men da vi begge har arbejdet 36 timer i weekenden, så var det hele lige en tand hårdere end regnet :bigsmile:

Dagens trænings program:

10 min. løb som opvarmning på niveau 10.5 - 11 - 13

Backraises (LÆND)

1x20

1x20

Laterrailraises

1x10x7 kilo i hver hånd

1x10x7 kilo

1x10x7 kilo

Pull downs

1x10x35 kilo

1x10x42 kilo

1x10x42 kilo

Pull ups

1x10x7.5 kilo

1x10x7.5 kilo

1x10x7.5 kilo

Dødløft

1x5x60 kilo

1x5x70 kilo

1x5x70 kilo

1x5x70 kilo

1x5x70 kilo

Squat

1x5x60 kilo

1x5x70 kilo

1x5x75 kilo

1x5x75 kilo

1x5x75 kilo

Bænkpres (Maskinen)

1x5x45 kilo

1x5x50 kilo

1x5x50 kilo

1x5x50 kilo

1x5x50 kilo

Fri bænkpres

1x5x30 kilo

1x5x30 kilo

1x5x30 kilo

Biceps - fri

1x20x9 kilo i hver hånd

1x20x9 kilo i hver hånd

Triceps - Kickbacks

Højre arm - 1x25x9 kilo

Venstre arm - 1x25x9 kilo

Mave

Captain's chaer

1x15

1x15

1x15

Synes selv at min veninde og jeg blev banket godt igennem, men glæder mig allerede til fredag hvor jeg skal op og give den gas igen med styrketræningen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Tirsdag d. 15.04.08

1 Øvet Spinnings time på Nygårdsvej

I dag tog jeg mig endnu engang en skøn morgen time :smile:

Der var fuld fart over feltet, hele timen igennem.

Vi kørte en masse intervaller-både stående og siddende-med høj bremse og uden bremse som spurt

Det var en kanon fed time-som altid :bigsmile:

Kan kun anbefales.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Fredag d. 18.04.08

2.5 times styrke træning med søde Mette musen :bigsmile:

Dagens program:

Opvarmning - 10 min. step på niveau 12

Dødløft

1x5x60 kilo

1x5x60 kilo

1x5x70 kilo

1x5x70 kilo

1x5x80 kilo

Squat ASS TO THE GRAS BABY :devil:

1x5x60 kilo

1x5x60 kilo

1x5x70 kilo

1x5x70 kilo

1x5x85 kilo (NY PR) :4thumbup:

Bænkpres(maskinen)

1x5x50 kilo

1x5x50 kilo

1x5x50 kilo

1x5x50 kilo

1x5x55 kilo (NY PR) :4thumbup:

Bænkpres (fri)

1x5x30 kilo

1x5x30 kilo

1x10x30 kilo (Det er bænkpres løftet som jeg skal kunne til politi prøven, så er vildt glad for at det lykkedes for mig) :bigsmile:

Laterrailraises

1x10x7.5 kilo i hver hånd

1x10x7.5 kilo

1x10x7.5 kilo

Pull ups

1x10x10 kilo

1x10x10 kilo

1x10x10 kilo

Pull downs

1x10x35 kilo

1x10x42 kilo

1x10x42 kilo

Triceps fri

1x10

1x10

1x10

1x10

1x10

Standing BB

1x10x10 kilo

1x10x10 kilo

1x10x10 kilo

Backraises(Lænd)

1x20

1x20

Fri Mave

Spiderman walkout 10 gange

Cykling

Plus en masse andre.. Kender ikke navnene, men hårdt det var det sku :smile:

Har haft en super fed trænings dag i dag, og Mette.. Keep up the good work.. Du er sq for sej.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share