Moderat hjemmetræningsprogram til sommer


mnvdk
 Share

Recommended Posts

Så er vinteren ved at gå på hæld, og foråret står for døren. Foråret betyder for mange at nu begynder træningssæsonen, og man har måske brug for at smide de ekstra kilo man tog på i løbet af vinteren...

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt...

Jeg er nybegynder, og har derfor hverken en særlig god kondi eller muskelmasse, og især ikke her efter en vinter, hvor jeg nok har slappet lidt for meget af på sofaen, og fået lidt for god mad.

Mit mål er ikke at blive ekstremt stor, eller at kunne løbe en marathon til sommer, men blot at forbedre min overall kondition, til et niveau godt over middel (men på ingen måde eliteatlets), opbygge moderat muskelmasse (ikke noget eksplosivt, blot harmoniske, markerede og funktionelle muskler), samt bringe min fedtprocent lidt ned, så de muskler jeg har / når at opbygge inden sommer, træder lidt tydeligere frem. Dvs. se lidt godt ud på stranden til sommer, uden på nogen måde at ligne en prof. BB'er, samt være i stand til at deltage i sommerens mange fysiske aktiviteter, uden at hive og pruste efter vejret.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at træne alle tre ting på en gang, men da jeg ikke ønsker at blive ekstrem i nogen af retningerne, men blot at træne moderat, havde jeg håbet at det kunne lade sig gøre. Jeg ved heller ikke hvor meget jeg kan nå inden sommer, hvis jeg starter nu, men det er jo det jeg havde håbet i kunne hjælpe mig lidt med.

Jeg havde lidt forstillet mig at jeg ville træne ca. hver dag (omtrent 6 dage om ugen), og så skiftevis cardio- og styrketræning.

Til konditionstræning, havde jeg forestillet mig at løb/cykel kombineret med sjippetov, hver anden træningsdag, ville være tilstrækkeligt, men hvis nogen kunne hjælpe mig ved at give nogle råd til hvordan jeg skal træne, eller evt. hjælpe med at lægge et løbe-/sjippeprogram, ville jeg være meget taknemmelig.