At undgå spinningsko bliver til kemisk krigsførelse


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Umiddelbart burde jeg nu været gået over til at udvide de normale spinningtimer. Problemet er at mine spinningsko ikke er til at komme i nærheden af når de er tørret, efter meget over en times spinning.

Som evt. hjælp kan jeg fortælle at jeg ikke har problemet i mine andre sko men kun efter at svedt så meget at jeg svupper i spinningskoene.

Jeg går altid i bad umiddelbart inden spinning, så jeg burde stikke rene fødder i skoene inden timen.

Jeg har prøvet med bagepulver og det tager ganske vist det allerværste men der er langt til et tilfredsstillende resultet og det sviner forfærdeligt.

Nogen der ved hvordan man:

1: holder det nede i hverdagen

2: slipper af med den "opsparede" hørm

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke selv prøvet rådet, men Rodalon skulle være godt mod stinkesko. Man sprøjter det simpelthen ned i skoen med en forstøver, så tager det den dårlige lugt. Kan også bruges til dit spinnetøj som nok heller ikke lugter for spændende, tøj man har glemt i vaskemaskinen så det lugter indelukket og mange andre ting.

Link to comment
Share on other sites

Du må opdele dine tiltag i 2 dele: behandling og forebyggelse.

Du er nødt til at slippe helt af med lugten før det nytter noget at forebygge den. De ovenævnte råd er udemærkede, lidt afhængigt af hvor hårhændet du vil være bekendt at gå til værks overfor dine spiningsko, så kan clorin også anvendes (men det bleger og nedsætter levetiden) Skoene kan også puttes i en plastpose og fryses (egne erfaringer er lidt blandede men 12 timer ikke er nok) - eller de kan koges...hvis du tør. Der findes en del info på nettet om behandling af sure sko, herunder også forskelleige blandinger til forebyggelse

Hvad forebyggelse angår så har jeg haft rimelig succes med umiddelbart efter spinning kort at skylle skoene - mine sko kan jo alligevel stort set ikke blive mere våde end de allerede er. Evt skyllles/vaskes de lidt i hånden med sæbe. Herefter udtagning af indesålerne så skoene kan tørre hurtigst og bedst muligt. Min erfaring siger, at det at indersålerne fjernes har en væsentlig effekt! Tiden efter spinning hvor skoene er fugtige skal være så kort som overhovedet mulig.

held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share