Pulsur krav og relevans?


Plet
 Share

Recommended Posts

Hej.

- I første omgang kunne jeg godt tænke mig at høre nogle kommentarer om hvorvidt i vil anbefale brugen af pulsure? Har selv løbetrænet med varierende diciplin over de sidste 1,5 år uden et pulsur, men synes at nu skal der ske noget nyt....(læs: motivation og struktureret træning :wink: )

- Hvis i kan anbefale brugen af et pulsur, hvilke 2-5 funktioner skal det som MINIMUM have i prioteret rækkefølge?

- Mit budget er max 1.000, men meget gerne lavere da det er på SU budget. Jeg vil dog heller ikke købe for billigt og derved gå på kompromis med kvaliteten! Jeg har selv set på følgende modeller:

Polar: RS100, RS200, FS2c, FS3c, F4, F6

Suunto: t1

Håber der er nogen som har erfaring i overskud :superman:

Mvh. Martin

Link to comment
Share on other sites

Du skal helt klart gå efter et ur med kodet sender. Derudover kan det måske på sigt være relevant med mulighed for interval træning.

Jeg har selv et Polar RS200, og det er jeg rigtig glad for. Jeg har brugt det i ca. 2 år, og jeg klarer mig fint med de funktioner det har.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg vil klart anbefale RS200, det har de funktioner enhver løber har brug for, du har også mulighed for at lave dine egne træningsprogrammer i uret, så du kan personificere din træning, som alternativ kan man købe den model der hedder RS200sd hvor der følger en fodpod med, så du kan se distance, km/t og km/min... Et super godt ur med mange funktoner til prisen..:-)

Link to comment
Share on other sites

Alt efter hvor meget du gør ud af pulstræningen vil det være at foretrække at vælge forskellige ure.

Personligt har jeg et RS100 og det dækker fint de krav jeg stiller til et pulsur, men jeg også mest til at løbe tider på banen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan også overveje at købe et brugt Polar.

Polar er rigtig flinke med deres service og det er nemt at skifte urkasse eller lign. når budgettet er til det. For 1000, bør du kunne få noget brugt s720, 625sx eller andet frækt. Det bedste er nok at finde "Kramboden" fra den lokale triathlon-klub, dourun.dk eller Feltet.dk eller lign. sider.

Køber du de "store" ur-modeller så kan de optage pulsen for træningen. Det virker ret godt/motiverende at kunne se puls-grafen på computeren.

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også ved at kikke efter et Puls ur, jeg vil gerne overføre data til pc, Jeg har hørt at med RS200 skal man bruge en mic til at overføre data, kan det passe? er der nogle af de andre der overføre data på en mere normal måde?

Ja Polar har et lidt specielt system til de "mindre" ure. Dog er det også begrænset, hvad der kan overføres af data fra disse ure.

De "store" ure fra Polar bruger IR (infrarød) andre ure f.eks. nogle GPS ure bruger en "docking-station" man lægger uret i.

Link to comment
Share on other sites

Ja Polar har et lidt specielt system til de "mindre" ure. Dog er det også begrænset, hvad der kan overføres af data fra disse ure.

De "store" ure fra Polar bruger IR (infrarød) andre ure f.eks. nogle GPS ure bruger en "docking-station" man lægger uret i.

Ok, tak.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share