Navlebrok.. Øv.


T-P
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere

For 10 dage siden opdagede jeg ved et rent tilfælde en mærkelig bule inde i siden af navlen da jeg kom hjem fra en squat-session. Det gjorde ikke ondt, og var ikke synligt, men jeg var så i dag til læge med det, og han sagde at det er en lille navlebrok.

Jeg træner normalt tung vægttræning et par gange om ugen efter et rimelig "standard" full-body program, d.v.s. inkl. squat og dødløft. Det ville jeg jo gerne blive ved med, så hvad siger I - skal jeg bide i det sure æble og få det opereret? Er det sandsynligt at sådan noget bliver værre hvis det ikke bliver opereret og belastes som jeg plejer fremover? Kan navlebrok "gå i sig selv" igen hvis jeg holder en pause?

Der må vel være nogen der har været samme tur igennem?

Tak!

/T-P

Link to comment
Share on other sites

nix, den går ikke væk af sig selv, den vil blive større og større.

jeg er blevet operaret for en navlebrok for 5 måneder siden.

Jeg gik med den i 15 år, ret stor og grim til sidst.

Faren ved brokken kan være at et stykke tarm kommer i klemme i brukken og så mister blodtilførsel, det kan give koldbrand i tarmen, noget møg.

Rent teknisk er der sket del at remmen hvortil dine mavemuskler er fæstet er bristet. Ved en operation, måske bare med kikkert, sker der det at de syr mavemusklerne sammen igen og indsætter et net, som de syr fast for at styrke remmen..

Snak med din læge om at få det ordnet, det er mit råd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share