Bulker...! *Prut prut*


KPC
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'er....!

Jeg er igang med at bulke, og spiser nu omkring 3500kcal, hvilket jeg bestemt ikke er vant til. Syntes min mave prutter og rumler konstant.

Drikker også proteinpulver 2 gange dagligt.

Nu er mit spørgsmål, andre der har haft det på samme måde dengang de/i begyndte at bulke...? Jeg har så ondt af migselv :innocent:

Det irretere mig ihvertfald, da jeg arbejder som tømrer og ikke altid har mulighed for et WC/toilet, hvis det skulle gå helt galt.

Går det over..? Eller er der noget produkter som jeg kan tage/spise for at rette op på denne mave..?

Hjælp Tak...!

Hilsen den pruttende

-POPP-

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplevede i lang tid det samme. Det meste forsvandt da jeg stoppede med at drikke mælk.
Men stopper min bulken hvis det skal forsætte. Det er meget hårdt for maven kan jeg mærke...! Vil lige nævne at jeg drikker omkring 1½L. mælk om dagen...! Men kan det virkelig være det...?

-POPP-

Link to comment
Share on other sites

Tror det er individuelt hvad der sætter det igang. Jeg oplever det også når jeg spiser meget, men er ikke så generet af at prutte en gang imellem så jeg gider at gøre noget ved det. Men du kunne jo prøve at forsøge undlade nogle af de ting du spiser skiftevis over nogle dage og se om du kan udpege en enkelt "synder" hvis der skulle være en.

Måske har din mave bare ikke vænnet sig til meget mad endnu...

Link to comment
Share on other sites

det er vel meget logisk at den rumler og sån når du nu er begyndt at spise mere? den bearbejder og vender jo maden i maven, derfor alle de lyde. men tag det roligt! det er meget naturligt.

ps: leee avatar du har! :w00t: er det dig selv?

pps: det er det så ikke når du kun bulker med 3500 kalorier... my bad.

Edited by sepp
Link to comment
Share on other sites

ps: leee avatar du har! :w00t: er det dig selv?

pps: det er det så ikke når du kun bulker med 3500 kalorier... my bad.

Hvorfor er det ikke ham selv? Fedtprocenten er jo helt i bund og lyset er yderst favorabelt. Hvis han vejer 75 kg, så kan han da sagtens bulke med 3500 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Det er sagen ligegyldig...!

Det er sådan set relativt relevant. Mange oplever at de prutter ret meget når de indtager protein shakes. De fleste af dem som går og drikker protein shakes flere gange om dagen, er det unødvendigt, og noget de gør i mangel på bedre viden. Ikke dermed sagt at det er direkte forkert, det er nærmere "spild"

Derfor kunne det være en kilde til bedre mave, at du fik dine protiner fra noget der også indeholder nogle langsomme carbs samtidig, og noget fiber, så det ikke fiser lige igennem systemet.

Men du har måske ret. Det er ligegyldigt

Link to comment
Share on other sites

Sådan - rigtig bruger...

Det er sagen ligegyldig...!

Det er det sådan set ikke, hvis det er vallen, der får dig til at fise.

Jeg selv lider af lactose intolerance - dvs. jeg kan drikke et glas mælk og/eller en-to shakes om dagen i en periode uden problemer, gør jeg det over længere tid, bliver min tarm irriteret og jeg begynder at fise.

Så hvis du pludselig har skruet dit mælkeniveau op (hvilket er uvidst, da du ikke har skrevet hvor meget mælk du plejer at indtage), samt er begyndt at tage en ekstra shake, bliver dit valle indtag pludselig stort. Har du samme problem, måske i større eller mindre grad, som jeg har, kan jeg sgu' godt forstå at du fiser. Mit forsvinder også, når jeg stopper med Vallen.

Som BlackIce så fint formulerede det:

Det er sådan set relativt relevant. Mange oplever at de prutter ret meget når de indtager protein shakes. De fleste af dem som går og drikker protein shakes flere gange om dagen, er det unødvendigt, og noget de gør i mangel på bedre viden. Ikke dermed sagt at det er direkte forkert, det er nærmere "spild"

Derfor kunne det være en kilde til bedre mave, at du fik dine protiner fra noget der også indeholder nogle langsomme carbs samtidig, og noget fiber, så det ikke fiser lige igennem systemet.

Men du har måske ret. Det er ligegyldigt

Link to comment
Share on other sites

Som Kauf er inde på omhandler problemet med al sandsynlighed laktoseintolerence.

Kort sagt skal mælkesukker (som er et disakkarid) nedbrydes til monosakkarid (glukose og galaktose af en laktase) for at kunne optages i tarmen. Imidlertid er det kun nogle befolkningsgrupper der har den mutation der tillader nedbrydningen, og selv hos de der besidder evnen (altså tåler mælk) er effektiviteten variabel. Laktasenzymet kan modsat mange andre enzymer som regel ikke opreguleres ved hyppig mælkeindtag, omvendt kan genet dog lukkes ned ved længere perioder uden mælkeindtag.

I praksis betyder det at mælkesukkeret forbliver i tarmen i stedet for at blive optaget, dette medfører diarre idet laktose fungere som osmotisk partikel i tarmlumen samt medfører luft og oppustethed fordi bakterier i tyktarmsfloraen kan nedbryde laktosen under dannelse af CO2.

Personligt kan jeg kun tåle at indtage en ½ liter mælk på een gang - alternativt kan du hvis du skal have din mælk, fordele det ud over så små portioner dagligt som muligt, og indtage godt med kostfibre der kan normalisere tarmfunktionen en smule (mindsker diarreen, og sænker samtidig transittiden).

Det er yderst sjældent i det humane tarmsystem (modsat fx grise og køer) at indtag af proteinpulver giver mavegener, trods det er det som regel (desværre) oftest proteinpulveret og ikke mælken man indtager sammen med shaken der får skylden for den dårlige mave.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share