Squat program til DL program?


Eduardo
 Share

Recommended Posts

Hey hello outthere!!

Jeg sidder og bixer med mit program til det nye år - har stort set fået det hele på plads, bort set fra mit DL program, har kigget lidt rundt og ikke li fundet noget der trickede ;o))

Så fandt jeg RussainSquatRoutine her på MOL:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=3740

(Tilgiv at jeg ik har linket direkte til programmet, men er ik den store computer ekspert.)

Mit spørgsmål er så, om dette program, med fornuft, kunne bruges til dødløft i stedet for squat?

Hvad siger i til det, nogen for eller imod? og hvis ja, er der så evt. ændringer i ville lave?

Godt nytår derude!

Link to comment
Share on other sites

:cool: Programmet som du henviser til er et ganske udemærket program. Squat danner

som altid basis for styrke i dødløft, så at overføre denne træning til dødløft er lidt voldsom

(med dødløft 3 gange om ugen). Programmet har jeg selv brugt i tidernes morgen fra jeg

var 16 til mit 18-19 år. (kan også bruges senere). Jeg opnåede selv olbenbøj på 180 kg (uden udstyr)

da jeg trænede med dette program. Ved oftere brug af dette program kræves der brug af andre

programmer, da kroppen vænner sig til programmet (stagnation). Grundtræningsprogrammer

kan da være ganske brugbare før du genbruger RSR. Dødløft trænes fra hver 4-5 dag op til

kun en gang om ugen. jeg Har altid selv kørt andre programmer (andre reps og sæt) for

variationens skyld, men begrænset mig til 5´ere,3´ere og 2´ere når grundtræningen i

dødløft var overstået. Kan nævne at programmet blev brugt af Henning Friis (i squat)for et

par år siden hvor han sluttede af med 285kg i fuldt gear. :smile:

Men du kunne prøve og se om programmet trikkede dig (virker på dig) i dødløft. Har selv

gjort det dengang i stenalderen hvor træningsprogrammerne hang på opslagstavlen i

Roskilde AK.

Og selv godt nytår deroppe.

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært og rådgive om dit dødløft program, når vi ikke kender dit squatprogram. Generelt vil jeg dog mene at dødløft 3 gange om ugen er lidt for meget.

Hvis man så valgte at køre dette program i squat - ville det så være en idé at køre Hatfields i dødløft? evt. sætte procentsatsen på den dynamiske dag ned til 65 % og så i stedet køre nogele lette 3x8/2x10?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører dette program. Det er samme procenter, sæt og reps, men kun squat to gange om ugen, jeg synes det er en fin måde at få dødløften med ind, og det kører fint indtil videre (jeg er lige blevet færdig med 4x4 ugen). Undervejs er jeg gået over til 2-split så jeg har lagt en ekstra gang dødløft ind hvor jeg kører 6x2x80%.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man så valgte at køre dette program i squat - ville det så være en idé at køre Hatfields i dødløft? evt. sætte procentsatsen på den dynamiske dag ned til 65 % og så i stedet køre nogele lette 3x8/2x10?

Jeg tror slet ikke du bør dødløfte så meget med 3 gange squat i ugen, jeg tror sagtens du kan nøjes med 1 gang. Og hvorfor køre 8 og 10 reps på dynamisk dag?

Men hvad er dit oprindelige forslag til squat program da? Som donprehn siger, er det svært at rådgive dig med dødløft program når man ikke ser squat program.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror slet ikke du bør dødløfte så meget med 3 gange squat i ugen, jeg tror sagtens du kan nøjes med 1 gang. Og hvorfor køre 8 og 10 reps på dynamisk dag?

Men hvad er dit oprindelige forslag til squat program da? Som donprehn siger, er det svært at rådgive dig med dødløft program når man ikke ser squat program.

Det kan du åske have ret i...3x8 sku være for at køre lidt reps for massens skyld, men ved ik om de ville have nogen effekt når det kun er 65%?

Har ikke tænkt over et dicideret squat program endnu, ville li høre jeres mening om dødløft først, da jeg selv mener den halter mest. Resten a mit program:

Bænk - smolov Jr.

Dødløft/squat?

Og så ellers HST til resten af skroget..

Jeg er ikke styrkeløfter, har altid hældt lidt mere til BB - men er aligevel blevet lidt fascineret at styrkeløft og programmerne. Så vil prøve at kombinere det lidt - problemet er, at styrke cyklusserne helst ikke ska vare mere end 8 uger, da jeg fra starten a marts begynder mit cut - og ved ikke om jeg vil kunne forsætte et program som netop der er ved at blive rigtigt tungt og krævende, når jeg samtidig er i klc. underskud...

Link to comment
Share on other sites

To rigtigt gode artikler af Mike Robertson som jeg har gjort brug af - og som netop ligner den problemstilling du har her - hvordan man får deadlift integreret i et squat-program...

Kort fortalt kører man squat ud fra et modificeret 5x5 program én dag om ugen og kører deadlift med over 90% af max én dag om ugen.

Og så skifter man deadlift-type hver anden uge, fx med/uden elastikbånd, træk fra forskellige højder, deadlift med snatch greb o.s.v....

Læs her

The Intermediate Deadlift Cycle som så er en deadlift-viderebygning på følgende artikel som måske bør læses først: The Modified 5x5 Squat Program

God fornøjelse - dét virker! :-)

Link to comment
Share on other sites

To rigtigt gode artikler af Mike Robertson som jeg har gjort brug af - og som netop ligner den problemstilling du har her - hvordan man får deadlift integreret i et squat-program...

Kort fortalt kører man squat ud fra et modificeret 5x5 program én dag om ugen og kører deadlift med over 90% af max én dag om ugen.

Og så skifter man deadlift-type hver anden uge, fx med/uden elastikbånd, træk fra forskellige højder, deadlift med snatch greb o.s.v....

Læs her

The Intermediate Deadlift Cycle som så er en deadlift-viderebygning på følgende artikel som måske bør læses først: The Modified 5x5 Squat Program

God fornøjelse - dét virker! :-)

Lækker læsning der ;o)) tak for det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share