Løbe 125 km. på én dag


CA8
 Share

Recommended Posts

Hvis du ALDRIG har prøvet at løbe langt før skal du nok starte med lidt mindre mål

Jeg Havde aldrig løbet over 5 kilometer før jeg blev overtalt til at deltage i et 25 km lang løb. Eneste træning var fodboldkamp 1 gang om ugen. Efter de 25 km var jeg helt væk, så at i vil løbe 5 gange så langt er virkelig et sats. Men i har selvfølgelig også et halvt års træning.

Ville det ikke være en ide at tage en gåtur med rygsæk, telt osv. på 125 kilometer for at finde ud af hvor langt det er?

Okay, men som du selv siger: du havde kun fodboldkampene. Vi går intensivt i gang med at træne op til løbet nu. Til de interesserede, følger vi først det vedhæftede program (dog sprunget ind ved uge 4) og derefter http://www.dourun.dk/maraton_prg.asp

Gåtur er ikke lige mig, desværre, men tak for forslaget :smile:

post-4881-1195755993_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Okay, men som du selv siger: du havde kun fodboldkampene. Vi går intensivt i gang med at træne op til løbet nu. Til de interesserede, følger vi først det vedhæftede program (dog sprunget ind ved uge 4) og derefter http://www.dourun.dk/maraton_prg.asp

Du er opmærksom på at det er et træningsprogram til en halvmarathon, dvs. cirka 1/6 del af den tur I vil tilbagelægge?

Link to comment
Share on other sites

I militæret var vi igennem noget der hed prøve 40 hvor man skal "løbe" 10 km i fuld udrustning på en time, altså 10km i timen :wink:

I skal selvfølgelig ikke have milistøvler, gevær, hjelm osv. Men i skal dog have mad og drikke og derudover gøre det 18 timer i træk!

At du vurderer jeres kondition ud fra at i har cyklet distancen underbygger at det er komplet umuligt :smile: Men al respekt for forsøget!!!

IMO er din beskrivelse af prøve 40 for ensidig og "dyster". Vi trænede den selvfølgeligt flere gange i løbet af min værnepligt - det var god træning og så var man klar til den endelige prøve. Og synes den blev ret overkommelig. Eksempelvis var det ikke noget problem, at klare den uden væske efter lidt øvelse eller klare den med et ekstra våben på slæb. Kaptajnen for min deling var ret glad for prøve 40 og tog den 3 gange i træk på selve prøve-dagen, med et LMG over skulderen - det gav lidt respekt!

Ved ikke hvordan træning var hos jer, men hos os var den varieret, så man trænede prøve 40 på forskellige måder. Så man lavede forskellige kombinationer af udstyret og mængden af det. Det gav en god fornemmelse for udstyret og prøven.

Jeg siger selvfølgeligt ikke på nogen måde, at det bliver a-walk-in-the-park at træne til eller klare de 125km - de bliver vanvittigt hårdt! Men klø på og træn varieret, med optimisme og energi. Og hvis i indser, at træningen kommer til at tage længere tid end forventet, skal i da bare "nøjes" med et delmål (eks. 2 marathon i træk), og derefter træne videre til 125km. Lad være at forcere det og hav respekt for træning og jeres krop.

BTW - prøve 40 er 10km på 80min

Link to comment
Share on other sites

Du er opmærksom på at det er et træningsprogram til en halvmarathon, dvs. cirka 1/6 del af den tur I vil tilbagelægge?

Jep, men vi lægger ud med træningsprogrammet til et halvmarathon for at komme "stille og roligt" i gang. Bagefter vil vi i gang med træning til marathon :smile:

EDIT: Spørgsmålet er om vi skal springe direkte fra nuværende program til et marathon program? Og undgå halvmarathon programmet.

Edited by CA8
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share