Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Var til landskamp i Gentofte, med løbetøjet på, så løb hjem, ca 5,5 km og tog lige 50 strækkere, crunches og rygbøjninger. Imorgen står den på forhåbentlig på en ledig hal, så jeg kan skyde lidt inden eleverne kommer og derefter lidt motion med dem.

Link to comment
Share on other sites

mandag og tirsdag er det "kun" blevet til lidt motion med eleverne. Begge dage var jeg med til grundig opvarmning og dagens "finisher": i går bestod den af pyramideløb på håndboldbane you go I go 1,2,3,2 og 1 ture på den lange led(1=frem OG tilbage). I dag hed den 5,4,3,2,1 og bestod af englehop, armstrækkere, crunches, rygbøjninger og sprint på tværs af basketbane, først 5 så 4 osv.

De er "desværre" så mange i år at der ikke lige er plads til at man som lærer deltager i selve øvelserne, så det er vigtigt at vi har indført finishers i år :-D

Link to comment
Share on other sites

Travlt på arbejde og dermed føles hjemmelivet også mere travlt. Det negative ved lærerjobbet er uden tvivl at det kan svært at holde rigtig fri og ikke have dårlig samvittighed over forberedelse man "burde" lave.

Anyways, træning har der ikke været ret meget af, men lidt har jo osv ...

Onsdag stod det på den sædvanlige basket med lidt opvarmning og derefter 5mod5. Jeg havde en lousy dag, og det var langt henad vejen fordi jeg var træt. Stress var virkelig et keyword den dag.

Torsdag opvarmning og finisher med eleverne, mener den bestod af sprinter i en eller anden form. Måske var det touch-downs.

Fredag igen opvarmning og her bestod finisher af 5 min løb, ca 40, pause mens to andre løb så reelt løb jeg 1.40 min sprint med dobbeltpauser.

I dag grundig opvarmning og finisher +bonus til mig selv mens eleverne gik i bad. Det blev til 50 englehop, 60 strækkere, 60 crunches, 60 rygbøjninger og 8 sprintede håndbolbaner-fremogtilbage.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag var i baskets tegn. Desværre mange afbud og selv kom jeg også 20 min for sent direkte fra en 12 timers arbejdsdag. Vi spillede 4 mod 4 halvbane. Det var lidt tamt og man kan roligt sige jeg mangler touch, men svedt og løbet blev der.

Torsdag opvarmning og finisher med eleverne. Kaldte den 7-9-13 og vi løb bare i par på tværs af banen(Sprint) 7 9 og 13 ture. I dag løb jeg hjem fra zoologisk have vel godt 4 km i fint tempo.

Dagens oplevelse udover juniors reaktion på elefanterne var en lille åbenbart tivolificeret knægt der råbte "den vil jeg prøve" da han så elefanterne. Det morede jeg mig kongeligt over.

Ugens gode nyhed er at mit pulsur bliver byttet til et helt nyt, der er på vej med posten. Herligt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke blevet til meget de sidste par dage, da arbejde og junior suger energi, til gengæld har jeg fået masser af kalorier indenbords :-(

Lidt volley og to finishers med eleverne. Den ene med 3 touchdowns og lidt mave, ryg, strækkere. Den anden m 5 min sprint af 26m med dobbeltpause, vi var sammen 3og3.

Link to comment
Share on other sites

tjabum, historien minder lidt om business as usual. For mange dårlige ting på kostsiden og for lidt tid til motion fordi jeg stresser over arbejde og familieliv.

Onsdag var det baskettræning( og desværre lang tid til næste gang pga valg og arbejde) så når på ingen måde at være klar til første kamp( som jeg by the way ikke kan være være md til, da den ligger en uge tidligere end vanligt og jeg derfor har lavet anden aftale :-(

det blev til en masse 5 mod 5 uden meget at berette.

fredag belv det til en times volley hvor vi spillede 3 lærere mod 4 forskellig elevhold (de var fuldt hold) så dr var god intensitet.

Weekenden var uden motion

i dag blev det til en omgang intervaltræning 1000m, 800 m, 600m, 400m, 200m med 1 min pause imellem.

Bagefter nuppede jeg også 60 strækkere, 60 crunches og 60 rygbøjninger

desuden har jeg endelig fået hentet mit nye pulsur og glæder mig til at komme i gang med det

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke meget at berette fra den sidste uges træning, men poster alligevel for at holde liv i bloggen.

Det er blevet til 2 5k løbeture og vel ca 4 opvarmninger og finishers med eleverne som alle har været løbebaserede.

fra næste uge hedder det basket igen og i realiteten starter vores kampe også nu selvom jeg slet ikke er klar og ikke har stor ambitioner om meget spilletid den først måneds penge

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Halløj

Jeg har ikke gidet at opdatere i lang tid, da de sædvanlige knæproblemer og overvægt har begrænset den fysiske udfoldelse og udfordringer på hjemmefronten samtidig har påvirket overskuddet.

Status er at jeg vejer ca 110 kg :-( og er i relativ dårlig form.

Dags dato er jeg startet på Kratos.dk vip kettlebell program (har lånt mig frem til en 16 kgs) og desuden har jeg startet et stort projekt hvor venner kunne oddse på facebook om jeg kan nå 95 kg ved udgangen af uge 41.(vægten sagde 112 for et par uger siden)

den 20 har jeg en tid på bispebjerg til undersøgelse for at finde ud af om mit knæ bare er håbløst pga 3 operationer og overvægt eller om der kan gøres noget.

Mine mål det næste stykke tid:

tab 17 kg

løb 2840+ på Cooper

tag 50 strækkere, 10 chin ups

gennemfør min de første 2 mdr kettlebell program

gør kroppen klar til basket næste år (når jeg ikke ca. vægtmålet, så spiller jeg ikke bold til næste år)

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med målet.

Håber at se dig på banen når vi gæster Solrød næste sæson...

Jo tak, jeg satser da bestemt også på at blive klar, men nu må vi se.

I går blev det til 2v2 bold med eleverne, da vi var på afslutningstur til København. Det var satme hårdt med åndsvagt mange retningsskift og knæet brokkede sig også lidt i den sidste kamp(heldigvis vandt vi dem alle, så eleverne ikke blev kæphøje :-) ) Fed event som blev fulgt op med bowling og tivolitur.

I dag var så dag 2 i kettlebellprogrammet og det var stadig en let omgang:

6*15 swings m 16 kg on the minute

3 runder m 15 sek planke, halo og one arm rows.

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

4. dagen af kettlebellprogrammet gav lidt mere sved på panden.

8*15 swings on the minute 16kg kb

2*30 sek planke, halo og onearm rows. 2*15 strækkere.

Håber på at komme i gang med at løbe i morgen og regner samtidig med at købe cykel i denne uge, så jeg kan få lidt mere cardio på banen.

Link to comment
Share on other sites

I går aftes fik jeg igen svunget kanonkuglen.

Dvs 9*15 swings m 16 kg on the minute.

Assistance:

3 runder m 30 s planke, halo, one arm rows og 10 strækkere.

Vægten sker der slet ikke nok med så må nok snart til at kalorier i en periode.

Og hvad sker der for Durant og co...det er sq quazy at slå de pops gamle mænd 4 gange i træk

Link to comment
Share on other sites

sidste omgang af uge 2 i kb-programmet fra mol-regular thierry.

dvs:

10*15 swings on the minute m 16 kg kb

suppleret med 30 sek halo, planke og one arm rows og så også lige 20 strækkere.

det går fint, men er spændt på næste uge, hvor der springes til 25 swings pr minut

og så mangler jeg stadig at presse noget cardio ind i programmet.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag blev der uppet for kb intensiten og nu er det pludselig væsentlig hårdere.

5*25 kb swings on the minute m 16 kg og for mig giver det ca 15 sek pause.

2 min pause og så 1 runde m 45 sek on/15 off m planke, halo,onearm rows og 15 strækkere.

Torsdag aften næsten samme protokol med 6 min swings og nu 3 runder af ovenstående cirkel.

Link to comment
Share on other sites

I dag nappede jeg sq hele 2 hele træningspas :-D

Først en løbetur, så fik endelig langt om længe hul på noget cardio, WUHUU.

Ca 5 km i adstadigt tempo, vil tro 10 km/t. På ingen måde imponerende, men fint at få løbet en halv time i træk og ku også mærke kbswings i hofterne, da jeg blev træt.

Her til aften så dag 9 i begynderprogrammet fra kratos.

Dvs 7 min swings 25 rep at the minute ca 10 sek pause ( 4og6 runde kun 20 rep da jeg havde brug for længere pause, hvis ikke teknikken sku blive helt håbløst)

Derefter en runde 45sek on/15 off med halo, one arm rows og planke plus 15 strækkere og alt i alt en god dag på motionsfronten.

Link to comment
Share on other sites

Mandag blev der igen svunget løs.

8 min swings at the min m 16 kgs. De første 3 med 25 reps, derefter 20

To runder med 45 sek halo, one arm rows, planke og 15 strækkere. (glemte desværre de skulle have heddet 1 min)

Tirsdag

Grundig opvarmning og derefter 10*60 m sprint. Pausen bestod af gåtur tilbage til start.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag fik jeg nappet næstsidste dag i den første måned med kb-træning. Jeg begynder at blive lidt presset på greb og udholdenhed i underarmene, så er meget spændt på hvordan programmet bliver de næste 4 uger.

Det blev til 9 min m swings at the minute 7*20 reps og 2*25 reps.

Derefter 3 runder m 1 min af halo, planke, one arm rows og desuden 3*15 strækkere.

Masser af sved på panden.

Link to comment
Share on other sites

Har været lidt presset på tid i denne weekend/uge pga afslutning på arbejdet og mor der står midt i hofteoperation. Derfor har kb-programmet holdt en lille pause, selvom jeg glæder mig til at komme i gang med nye øvelser og cirkeltræningskoncept. Jeg håber det lykkes at presse det ind i dag, men mellem mange møder og dimission i aften er det langt fra sikkert, at jeg når i mål

Anywho

i fredags fik jeg løbet lidt sprinter igen. Dvs ca 20 min opvarmning og derefter 10 *60 m sprint, hvor pausen består i at gå tilbage til startpunktet. Sjovt bøvler jeg lidt med at det trækker/spænder ved hø skulderblad når jeg bliver træt men ellers fungerer det sgu fint (skyldes nok min nylige introduktion til swings)

i går fik jeg lavet 10*20 swings on the minute efterfulgt af 10*60 m sprint.

i dag håber jeg på cirkeltræning med kb og i morgen idrætslærerafslutning med volley og afsluttende Andersen test (10 min m 15/15 s løb) fra næste uge står den på sommerferie og så er der vist ingen undskyldning for ikke at følge kb-program OG klare et par cardiopas om ugen

Vægten står lidt stille, men den får helt sikkert nogle ordentlige nakkedrag de 5-6 uger.

Link to comment
Share on other sites

Hmm bliver nødt til at holde op med at undskylde for hvorfor jeg gør hvad jeg gør.

Pointen er jeg vil bruge loggen til at fortælle mig selv, hvad der rent faktisk lykkes.

Fredag danseopvarmning, 1 times volley og 1160m i andersen-testen.

Søndag luntetur på ca 5 km.

I dag 5 cirkler af: 20 swings, 10 squats, 15 strækkere, 15 mavebøjninger, 15 rygbøjninger.

Link to comment
Share on other sites

Ville lige prøve at smide de famøse 17 kg. ergo forsøgte jeg mig med power walk med en god kollega. 17 kg vægtskiver i skoletaske og 6 km "power"walk. De sidste 500 m blev småluntet.

Sluttede hele seancen af med at smide de 17 kg... Og ja livet bliver nemmere hvis projektet ender med at lykkes, men må også erkende at jeg har svært ved at være konsekvent nok med kosten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share