Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Lyder meget fornuftigt. Vil foreslå at du evt. kombinerer med lidt småture i og omkring Århus på din kommende cykel - der skulle vist også være lidt småbakker i den by :w00t:

God ide, sikkert også en god måde at lære byen at kende på :bigsmile:

Du skuffer mig lidt - havde forventet at du var med til spinningeventet i lørdags :4whistling:

Endelig en fra Viborg der kommer ud af busken her på MOL :laugh:

Og angående spinning i lørdags så blev jeg lidt :chicken: synes godt nok at 5 timer er meget :gal: Jeg var bange for, at jeg ikke kunne holde til det.... men du var da vist heller ikke med, eller hvad :poking:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe, det var en smart undvigelsesmanøvre med at pakke vægten væk :tongue: (for mig var der for en gangs skyld gode nyheder på vægten idag)

:rofl2: ja, det er nemlig lige det det er..... jeg kan ikke lige overkomme vægten lige nu, så laaaaaangt væk men den, så eksisterer problemet ikke vel :4whistling:

Det glæder mig virkelig at læse, at du har fået et godt resultat i denne uge..... det i sidste uge var også møg-uretfærdigt :dry:

Link to comment
Share on other sites

Endelig en fra Viborg der kommer ud af busken her på MOL :laugh:

Og angående spinning i lørdags så blev jeg lidt :chicken: synes godt nok at 5 timer er meget :gal: Jeg var bange for, at jeg ikke kunne holde til det.... men du var da vist heller ikke med, eller hvad :poking:

Nej, jeg var ikke lige med - syntes ikke at konceptet var min stil. Disco-dasco lys og videospinning kan de godt holde for sig selv - så hellere en spinningtime med Super-Helle (som desværre var aflyst :mad:)
Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg var ikke lige med - syntes ikke at konceptet var min stil. Disco-dasco lys og videospinning kan de godt holde for sig selv - så hellere en spinningtime med Super-Helle (som desværre var aflyst :mad:)

:laugh::laugh:

Men hun har nu bare at være der imorgen, hvor jeg har sidste min sidste time med hende :cry3:

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh:

Men hun har nu bare at være der imorgen, hvor jeg har sidste min sidste time med hende :cry3:

Bare rolig, ser ud til at hun er der i morgen modsat lørdag hvor der er afløser på :cry3:

Tager så bare et par hundrede km på raceren i stedet for på lørdag :w00t: hvis det skal være på den måde :mad:

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig, ser ud til at hun er der i morgen modsat lørdag hvor der er afløser på :cry3:

:4ranting: :annoyed: :gun2:

Skuffelse, det var ikke Super-Helle.... ØV!!!!!!!!!! Havde ellers glædet mig hele dagen.

:sneaky2: så'en skulle det ikke være den sidste dag i Dit Studie.

Spinning

Avg :heartpump: 87%

Maks :heartpump: 97%

Link to comment
Share on other sites

:4ranting: :annoyed: :gun2:

Skuffelse, det var ikke Super-Helle.... ØV!!!!!!!!!! Havde ellers glædet mig hele dagen.

:sneaky2: så'en skulle det ikke være den sidste dag i Dit Studie.

Spinning

Avg :heartpump: 87%

Maks :heartpump: 97%

wow din puls kom da eller ret højt op :tongue: Det er så skuffende når man ikke får sin ynglingsspinnings instruktør (det var et langt ord) Især når man har gået og glædet sig lidt til timen.

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

:4ranting: :annoyed: :gun2:

Skuffelse, det var ikke Super-Helle.... ØV!!!!!!!!!! Havde ellers glædet mig hele dagen.

:sneaky2: så'en skulle det ikke være den sidste dag i Dit Studie.

Spinning

Avg :heartpump: 87%

Maks :heartpump: 97%

Du fik da gang i pulsen på sidste dag.

Held og lykke på dit nye arbejde i morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg endelig online igen, det tog lidt længere tid end forventet :dry:

Mit jobstart har været rimelig hektisk, men jeg er super glad for arbejdet og forventningsfuld til de udfordringer der ligger i fremtiden.

Jeg er kommet igang i mit nye center, men det kommer nok til at tage lidt tid at vende sig til at ALT er anderledes. Maskinerne ser mærkelige ud og der er altid overfyldt.... Men centret ligger lige uden for min hoveddør, og folk er venlige og hjælpsomme........... ja allerede den første dag jeg var ovre at træne, kom der en og hjalp mig med at spotte, helt uden jeg havde bedt om det :4jumpy: super fedt.

Angående træningen, så har jeg efter mange febrilske forsøg på selv at sammensætte et nyt styrkeprogram, bedt Thorhauge om hjælp. Og endnu engang har manden sammesat et program til mig, som er intet mindre end sublimt :superman: Jeg har nu kørt den første uge, og jeg har store forventninger til programmet. Det jeg havde bedt om var, kort fortalt, hjælp til at forbedre teknikken samt "selvfølgelig" :tongue: at blive stærkere. :pumpin:

Programmet ser ud som følgende

Mandag

Squat 10 sæt x 3 reps

Bænkpres 10 sæt x 3 reps

Bent rows 10 sæt x 3 reps

Onsdag

Dødløft 10 sæt x 3 reps (eller som alternativ 30 singles m. 15 seks pause)

Military presses 10 sæt x 3 reps

Chinups (med vægt hvis nødvendigt) 10 sæt x 3 reps

Fredag

Front squats 10 sæt x 3 reps

Incline bænkpres 10 sæt x 3 reps

Barbell shrugs 10 sæt x 3 reps

Programmet skal køre over 8 uger, med nedforstående vægtøgning:

Uge 1: 10 sæt x 3 reps med 70 % af 1RM

Uge 2: 10 sæt x 3 reps med 72,5 % af 1RM

Uge 3: 10 sæt x 3 reps med 75 % af 1RM

Uge 4: 10 sæt x 3 reps med 77,5 % af 1RM

Uge 5: 10 sæt x 3 reps med 80 % af 1RM

Uge 6: 10 sæt x 3 reps med 82,5 % af 1RM

Uge 7: 10 sæt x 3 reps med 85 % af 1RM

Uge 8: 10 sæt x 3 reps med 87,5 % af 1RM

Nogle af øvelserne er nye for mig, så jeg kender ikke helt min 1RM, så i de øvelser har jeg i denne uge "gættet" mig til det, så må jeg rette ind i næste uge, alt efter hvad min krop siger til det :wink:

Derudover kommer der, pr træningsdag Biceps, læg og mave øvelser med a 3 sæt x 12 reps.

I denne uge har træning ser således ud:

Tirsdag d. 13/5

BB Squat

10x3 @ 67kg

BB Bænkpres

10x3@32kg

BB Bent rows

10x3@ 46kg

Cable biceps one arm curl (V+H)

3x12@ 4 plader

Seated calf

3X15 @ 170 kg (der er godt nok forskel på maskinerne, i mit gamle center kunne jeg kun tage 65kg, men ingen klager, der her ser da mere cool ud :cooldance:)

Crunch/ + skrå + vertical flextion (V+H) + Lateral flextion

3X12.

Onsdag d. 14/5

BB Dødløft

10X3@67kg

BB Military press

10X3@21kg

Assisted chin up

10X3 -7pl

BB bicepscurl

3X15@16kg

Seated calf

3X15@170kg

Crunch/ + skrå + vertical flextion (V+H) + Lateral flextion

3X12.

Step 1 60 min

Avg 82%

Maks 93%

Søndag d. 18/5

BB Front squat

10X3@47kg (ny øvelse, har nok undervurderet mig selv ??)

Incline Bænkpres

10X3@30kg (+ stang) (ny øvelse, har nok overvurderet mig selv = NAS)

BB Shrugs

10X3@47kg ( ny øvelse, ramte nok meget godt)

Preacher curl

3X12@18,5kg

BB Standing calf

3X12@50kg (+stang)

Crunch/ + skrå + vertical flextion (V+H) + Lateral flextion

3X12.

Spinning 3

Avg 84%

Maks 94%

Der har været lidt kludder i dagene i denne uge, men jeg håber at det fremover bliver styrke mandag, onsdag og fredag.

Sidste opdatering punkt, VÆGTEN....

Tja, jeg må indrømme, at jeg ikke har fokuseret ret meget på det, der har været så meget andet at gå op i, jeg ligger pt. på 66 kilo, så der er røget 2 kilo på, så må jeg se om jeg ikke i der mindste kan nå de 64 igen inden for den nærmeste fremtid :4whip: Og så tror jeg jeg dropper mit oprindelige mål om de 62, det virker utopisk lige nu...

Det var opdateringerne fra den foregående uge her i Århus :smile:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Hej Mille :w00t:

Godt at se dig online igen, det har været en mangelvare ikke at kunne følge med i din log :nonono::smile:

Lyder til at du er faldet godt til og dejligt at høre, du er glad for arbejdet, det er temmelig vigtigt, især nu du også er flyttet efter det :wink: Håber ikke du savner Grev Flemming alt for meget :blush:

Det lyder nice at dit træningscenter ligger lige udenfor din dør, så har man ikke nogen undskyldninger :innocent: Har selv overvejet at skifte center på det sidste og evt. starte i Fitness World. Kan stå og kigge på det hver gang jeg er i køkkenet, så måske det kunne være en større motivationsfaktor :rolleyes:

Men summasumarum, dejligt at "se" dig her på siden igen, glæder mig til at læse med igen

Du må have en hyggelig søndag

Rikke :cool:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal det lige siges at programmet oprindeligt er Thomas Jagds og at jeg bare har tilføjet og ændret lidt hist og her.

:tongue: Det er rigtigt, det skrev du også til mig :4slap: men nu ved jeg ikke hvem Thomas Jagds er, så i min bog får du æren.

Men jeg lover, at jeg nok skal læse op på det, så jeg måske i fremtiden kan begynde at vide bare en lille smugle om hvad det der'sen styrketræning går ud på :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mille :w00t:

Godt at se dig online igen, det har været en mangelvare ikke at kunne følge med i din log :nonono::smile:

Lyder til at du er faldet godt til og dejligt at høre, du er glad for arbejdet, det er temmelig vigtigt, især nu du også er flyttet efter det :wink: Håber ikke du savner Grev Flemming alt for meget :blush:

Det lyder nice at dit træningscenter ligger lige udenfor din dør, så har man ikke nogen undskyldninger :innocent: Har selv overvejet at skifte center på det sidste og evt. starte i Fitness World. Kan stå og kigge på det hver gang jeg er i køkkenet, så måske det kunne være en større motivationsfaktor :rolleyes:

Men summasumarum, dejligt at "se" dig her på siden igen, glæder mig til at læse med igen

Du må have en hyggelig søndag

Rikke :cool:

Hej Rikke.. dejligt med en sød velkomst hilsen :flowers: Og jo, jeg savner da Greven en smugle, men har faktisk haft så travlt med arbejdet, at jeg er rigtig glad for at han ikke kunne komme med.

Og, så har jeg jo set billederne af Tuffi, tillykke med hende, hun ser virkelig nuttet ud. Hvornår skal du begynde til træning med hende?

Jeg nyder i hvert fald at have centret så tæt på. Det er fedt bare at smutte over og tage en lille ½ time, hvis det er det man har tid til, uden at man føler, at det er spild af tid.

Så jeg kan klart anbefale dig at skifte til Fitness world, hvis det ligger i din baghave.

Og god søndag til dig også (selvom der nu efterhånden ikke er så meget tilbage af den)

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg endelig online igen, det tog lidt længere tid end forventet :dry:

Mit jobstart har været rimelig hektisk, men jeg er super glad for arbejdet og forventningsfuld til de udfordringer der ligger i fremtiden.

Jeg er kommet igang i mit nye center, men det kommer nok til at tage lidt tid at vende sig til at ALT er anderledes. Maskinerne ser mærkelige ud og der er altid overfyldt.... Men centret ligger lige uden for min hoveddør, og folk er venlige og hjælpsomme........... ja allerede den første dag jeg var ovre at træne, kom der en og hjalp mig med at spotte, helt uden jeg havde bedt om det :4jumpy: super fedt.

Angående træningen, så har jeg efter mange febrilske forsøg på selv at sammensætte et nyt styrkeprogram, bedt Thorhauge om hjælp. Og endnu engang har manden sammesat et program til mig, som er intet mindre end sublimt :superman: Jeg har nu kørt den første uge, og jeg har store forventninger til programmet. Det jeg havde bedt om var, kort fortalt, hjælp til at forbedre teknikken samt "selvfølgelig" :tongue: at blive stærkere. :pumpin:

Programmet ser ud som følgende

Mandag

Squat 10 sæt x 3 reps

Bænkpres 10 sæt x 3 reps

Bent rows 10 sæt x 3 reps

Onsdag

Dødløft 10 sæt x 3 reps (eller som alternativ 30 singles m. 15 seks pause)

Military presses 10 sæt x 3 reps

Chinups (med vægt hvis nødvendigt) 10 sæt x 3 reps

Fredag

Front squats 10 sæt x 3 reps

Incline bænkpres 10 sæt x 3 reps

Barbell shrugs 10 sæt x 3 reps

Programmet skal køre over 8 uger, med nedforstående vægtøgning:

Uge 1: 10 sæt x 3 reps med 70 % af 1RM

Uge 2: 10 sæt x 3 reps med 72,5 % af 1RM

Uge 3: 10 sæt x 3 reps med 75 % af 1RM

Uge 4: 10 sæt x 3 reps med 77,5 % af 1RM

Uge 5: 10 sæt x 3 reps med 80 % af 1RM

Uge 6: 10 sæt x 3 reps med 82,5 % af 1RM

Uge 7: 10 sæt x 3 reps med 85 % af 1RM

Uge 8: 10 sæt x 3 reps med 87,5 % af 1RM

Nogle af øvelserne er nye for mig, så jeg kender ikke helt min 1RM, så i de øvelser har jeg i denne uge "gættet" mig til det, så må jeg rette ind i næste uge, alt efter hvad min krop siger til det :wink:

Derudover kommer der, pr træningsdag Biceps, læg og mave øvelser med a 3 sæt x 12 reps.

I denne uge har træning ser således ud:

Tirsdag d. 13/5

BB Squat

10x3 @ 67kg

BB Bænkpres

10x3@32kg

BB Bent rows

10x3@ 46kg

Cable biceps one arm curl (V+H)

3x12@ 4 plader

Seated calf

3X15 @ 170 kg (der er godt nok forskel på maskinerne, i mit gamle center kunne jeg kun tage 65kg, men ingen klager, der her ser da mere cool ud :cooldance: )

Crunch/ + skrå + vertical flextion (V+H) + Lateral flextion

3X12.

Onsdag d. 14/5

BB Dødløft

10X3@67kg

BB Military press

10X3@21kg

Assisted chin up

10X3 -7pl

BB bicepscurl

3X15@16kg

Seated calf

3X15@170kg

Crunch/ + skrå + vertical flextion (V+H) + Lateral flextion

3X12.

Step 1 60 min

Avg 82%

Maks 93%

Søndag d. 18/5

BB Front squat

10X3@47kg (ny øvelse, har nok undervurderet mig selv ??)

Incline Bænkpres

10X3@30kg (+ stang) (ny øvelse, har nok overvurderet mig selv = NAS)

BB Shrugs

10X3@47kg ( ny øvelse, ramte nok meget godt)

Preacher curl

3X12@18,5kg

BB Standing calf

3X12@50kg (+stang)

Crunch/ + skrå + vertical flextion (V+H) + Lateral flextion

3X12.

Spinning 3

Avg 84%

Maks 94%

Der har været lidt kludder i dagene i denne uge, men jeg håber at det fremover bliver styrke mandag, onsdag og fredag.

Sidste opdatering punkt, VÆGTEN....

Tja, jeg må indrømme, at jeg ikke har fokuseret ret meget på det, der har været så meget andet at gå op i, jeg ligger pt. på 66 kilo, så der er røget 2 kilo på, så må jeg se om jeg ikke i der mindste kan nå de 64 igen inden for den nærmeste fremtid :4whip: Og så tror jeg jeg dropper mit oprindelige mål om de 62, det virker utopisk lige nu...

Det var opdateringerne fra den foregående uge her i Århus :smile:

Godt at se dig online igen, det går ikke du er offline så lang tid :laugh:

Nyt center og nyt programm, det passer da meget godt sammen, 10 sæt lyder ret vildt :crazy:

Har du tænkt på at vægten maskinerne kunne være i pund og ikke kg?

Godt du endlig har fået en spotter :4thumbup:

Kom du op til øl festivallen?

Link to comment
Share on other sites

Mollerup: Der skulle ikke ret gerne være nogen maskiner i det program. Så det burde ikke være noget problem.

Så har hun ikke hørt efter hvad du har sagt for hun skrev.

3X15 @ 170 kg (der er godt nok forskel på maskinerne, i mit gamle center kunne jeg kun tage 65kg, men ingen klager, der her ser da mere cool ud :cooldance: )
Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage min ven! :worship: Dejligt at høre at du er faldet godt til på dit nye job og i Århus.

Smart træk at lægge din træning i hænderne på Thorhauge, han har jo før bevist at han kan aflevere nogle programmer der bygger fine muskler på dig :4thumbup: Hvordan er kvaliteten af spinninginstruktørerne i dit nye center - har du fundet en ny superHelle ? :bike:

At vægten er gået lidt op, nå ja det kan jo ske - du har vel ikke haft mulighed for at få ordentlig mad i flyttekaos'et. Men så må du jo bare op på hesten igen, for at bruge et fortæsket udtryk, og have savet lidt af igen. Jeg endte med at fravælge DDV og bare tage mig selv sammen, for som du ganske rigtigt sagde ved jeg jo godt hvad der skal til, så det er bare om også at gøre det. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Og jo, jeg savner da Greven en smugle, men har faktisk haft så travlt med arbejdet, at jeg er rigtig glad for at han ikke kunne komme med.

Kan uden tvivl følge dig. Selvom det ville være dejligt at der stod en glad og logrende hund til hverdag, når jeg kom hjem, ville jeg også bare gå rundt med en konstant dårlig samvittighed over at være så meget væk. Det giver altså mere frihed uden :blush:

Og, så har jeg jo set billederne af Tuffi, tillykke med hende, hun ser virkelig nuttet ud. Hvornår skal du begynde til træning med hende?

Mange tak :bigsmile: Jeg skal til noget indledende teori på torsdag, hvorefter der vil være hvalpetræning de efterfølgende 7 torsdage. Glæder mig utroligt meget, da hun altså er noget af en håndfuld, så livlig som hun er :wub:

Jeg nyder i hvert fald at have centret så tæt på. Det er fedt bare at smutte over og tage en lille ½ time, hvis det er det man har tid til, uden at man føler, at det er spild af tid.

Så jeg kan klart anbefale dig at skifte til Fitness world, hvis det ligger i din baghave.

Faktisk tager det mig ikke mere end 5 min på cykel til mit nuværende center :rolleyes: men det andet kan jeg stå og kigge på fra min lejlighed, så overvejer om det psykisk vil blive nemmere at komme afsted så...?? :hmmm: Er ærligt talt meget i tvivl om, hvad jeg skal gøre, overvejer også, om jeg bare skal blive passivt medlem hen over sommeren...!!

Link to comment
Share on other sites

Har du tænkt på at vægten maskinerne kunne være i pund og ikke kg?

Kom du op til øl festivallen?

Nej :laugh: Det havde jeg faktisk ikke, men efter endnu et besøg i centret idag, så kan jeg konstatere, at det vist er sådan det forholder sig :tongue:

Jeg kom aldrig "direkte" til Ølfestivalen, men eftersom mit vindue ligger med udsigt over bag indgangen til Kongres-centret, så fik jeg set og hørt rigeligt til det. Hele torsdag aften var det "klir' klir' klir' " mens de kørte flaskerne ind.

Godt at have dig tilbage i log-land, Millemarie :flowers:

Det bliver spændende at følge din træning efter det nye program og det lyder da som et fint center med spotter und alles :laugh:

Takker :smile: Det er også rigtig dejligt at være tilbage. :banana:

Jeg har selvfølgelig været inde og lure i din log, og læst om jeres Tour de Kbh :tongue: imponerende :superman: Jeg får helt lyst til selv at kaste mig i sadlen :bike:

Velkommen tilbage min ven! :worship: Dejligt at høre at du er faldet godt til på dit nye job og i Århus.

Smart træk at lægge din træning i hænderne på Thorhauge, han har jo før bevist at han kan aflevere nogle programmer der bygger fine muskler på dig :4thumbup: Hvordan er kvaliteten af spinninginstruktørerne i dit nye center - har du fundet en ny superHelle ? :bike:

At vægten er gået lidt op, nå ja det kan jo ske - du har vel ikke haft mulighed for at få ordentlig mad i flyttekaos'et. Men så må du jo bare op på hesten igen, for at bruge et fortæsket udtryk, og have savet lidt af igen. Jeg endte med at fravælge DDV og bare tage mig selv sammen, for som du ganske rigtigt sagde ved jeg jo godt hvad der skal til, så det er bare om også at gøre det. :blush:

Takker mange gange for velkomsten :smile:

Ja, den vægt er sku' et evigheds projekt.... :4ranting:

Jeg har desværre endnu ikke fundet en erstatning for super-Helle, men jeg er heller ikke alle instruktørerne igennem endnu, så der er håb.

Fik du prøvet DDV af ? Og hvordan går det med din træning ?

Faktisk tager det mig ikke mere end 5 min på cykel til mit nuværende center :rolleyes: men det andet kan jeg stå og kigge på fra min lejlighed, så overvejer om det psykisk vil blive nemmere at komme afsted så...?? :hmmm: Er ærligt talt meget i tvivl om, hvad jeg skal gøre, overvejer også, om jeg bare skal blive passivt medlem hen over sommeren...!!

Prøv da at skifte, hvis ikke andet, så kan du stryge det af "undskyldnings-listen". :smile: Men det lyder da også som om, du får nogle af dine aftener booket med hundetræning, så måske det også kunne være en meget god idé at blive passivt medlem sommeren over.

Link to comment
Share on other sites

nå, jeg skulle have trænet igår.... men jeg var syg (feber, kvalme og fryse-ture... ØV), og efter arbejde var det direkte hjem på sofa'en :wub:

Så mandag blev til tirsdag, og også i denne uge, er ugeplanen allerede blevet ødelagt.

Tirsdag d. 20/5, uge 2. 72,5 % af 1RM

BB Squat

10X3@69,5

BB Bent row

Her skulle jeg have taget 48kg idag, meeeeen. Jeg kan ikke regne :blush: Da stangen var gjort klar, kom der en mand fordi og sagde til mig, at det da var "ren BB det dér", og at han lige skulle se mig tage øvelsen.

Sidste gang var det ikke rigtigt hårdt, men denne gang da jeg tog fat, kunne jeg godt mærke, at den lå tungt i hændene....

Så var det, at jeg opdagede at jeg havde regnet forkert, der var 57 kg på... Hvad gør man så når der er tilskuer på, siger "UPS!!!", jeg kan ikke ligge 20+20+17 sammen. Eller vælger af frygt for at virke som en tosse, at køre igennem... Jeg valgte det sidste :tomaatit: men var glad for, at det kun var 3 reps ad gangen. Men han gik heldigvis sin vej og jeg genneførte IKKE de 10 sæt. Længe leve forfængeligheden!!!!!!

7X3@57kg

BB Bænkpres

10X3@35kg

Cable one arm curl (V+H)

3X12@4plader

Seated Calf

3X15@190lbs...

Vertical leg-hip raises

3X15

Crunch weigthed (maskine)

3X15@87,5 lbs.

Og så hjem og pleje mig selv, jeg er desværre ikke helt på toppen endnu, men jeg satser på, at være frisk igen imorgen....som en fisk!!!!!!!!!

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share