Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Jo jo jo... Fortææææl post-10703-1208893572.gif

Det lyder sjoooovt :laugh:

Du bliver nød til at fortælle, vi vil høre :bigsmile:

:laugh: Ja ja, der er nu ikke så meget i det.

Jeg ville have bedt om hjælp til Bænkpres, men inden jeg overhovedet var kommet så vidt, så endte det med, at jeg blev inviteret på date :blink:

Og så blev jeg jo lidt rundt på gulvet, da mine tanker kun gik på de 5X5 og 47,5kg og en smugle :blush: blev jeg da også....... Og så var samtalen slut, uden jeg havde fået sagt noget om hjælp til bænkpres.... og så synes jeg pludselig, at det var endnu mere underligt at skulle gå tilbage for at bede om hjælp til at spotte :unsure: eller at gå hen til en anden og bede om hjælp :unsure::unsure: og så skyndte jeg mig bare at blive færdig.... :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:laugh: Ja ja, der er nu ikke så meget i det.

Jeg ville have bedt om hjælp til Bænkpres, men inden jeg overhovedet var kommet så vidt, så endte det med, at jeg blev inviteret på date :blink:

Og så blev jeg jo lidt rundt på gulvet, da mine tanker kun gik på de 5X5 og 47,5kg og en smugle :blush: blev jeg da også....... Og så var samtalen slut, uden jeg havde fået sagt noget om hjælp til bænkpres.... og så synes jeg pludselig, at det var endnu mere underligt at skulle gå tilbage for at bede om hjælp til at spotte :unsure: eller at gå hen til en anden og bede om hjælp :unsure::unsure: og så skyndte jeg mig bare at blive færdig.... :blush:

Weeeiiiii :yahoo: spændende. Den undskyldning for ikke at bede om spot er godtaget for mit vedkommende :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Ja ja, der er nu ikke så meget i det.

Jeg ville have bedt om hjælp til Bænkpres, men inden jeg overhovedet var kommet så vidt, så endte det med, at jeg blev inviteret på date :blink:

Og så blev jeg jo lidt rundt på gulvet, da mine tanker kun gik på de 5X5 og 47,5kg og en smugle :blush: blev jeg da også....... Og så var samtalen slut, uden jeg havde fået sagt noget om hjælp til bænkpres.... og så synes jeg pludselig, at det var endnu mere underligt at skulle gå tilbage for at bede om hjælp til at spotte :unsure: eller at gå hen til en anden og bede om hjælp :unsure::unsure: og så skyndte jeg mig bare at blive færdig.... :blush:

Så fik du da noget ud af prøve at finde en spotter, så du må heller prøve igen :smile:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Jamen så fortæl dog kvinde.. På date med hvad? En lækker smækker solbrun muskelfyr på et par og tyve eller en lasket nybegynder med hang til pizza og fodbold? Og sagde du ja?

En ganske pæn, flink, normal mand :wink:

Jah, fortæl mere :w00t:

Og nej jeg skal ikke på date, jeg har lige meldt høfligt "nej tak".

Jeg kan ikke rumme det lige nu :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Og nej jeg skal ikke på date, jeg har lige meldt høfligt "nej tak".

Jeg kan ikke rumme det lige nu :tongue:

Kan egenligt godt forstå dig med det nye arbejde og den forestående flytning... Apropos flytning, hvornår skal den foregå...??

Spinning

Avg :heartpump: 86%

Maks :heartpump: 95%

(uha, jeg er ikke vant til at poste så korte træningspas.... :blink: Det ser helt mærkeligt ud :unsure: )

:laugh: Hva', er du ved at falde lidt af på den :laugh:(ikke at jeg selv skulle snakke :rolleyes:)

Lige et spørgsmål... Hvordan har du målt din maxpuls, og hvad kan man egenligt bruge den til...?? Den ændrer sig vel ikke, bare fordi man kommer i bedre form...??

Link to comment
Share on other sites

Apropos flytning, hvornår skal den foregå...??

Jeg har jobstart d.2 og flytter d.3, så første dag på jobbet bliver med transport i Xbus :nonono:

:laugh: Hva', er du ved at falde lidt af på den :laugh:(ikke at jeg selv skulle snakke :rolleyes:)

Lige et spørgsmål... Hvordan har du målt din maxpuls, og hvad kan man egenligt bruge den til...?? Den ændrer sig vel ikke, bare fordi man kommer i bedre form...??

:laugh::laugh: ja det er det med at gå på arbejde OG have en masse at skulle ordne....... det her hårdt at blive voksen :innocent:

Jeg har "sjusset" mig frem til min maxpuls, i en spinningtime kørte vi engang en Max-test, og engang tog jeg en test på et løbebånd, begge dele kome frem til, at min maxpuls ligger omkring de 189, og eftersom jeg er aldrig kommet over 189, så "antager" jeg det indtil det modsatte er bevist.

Nej, sådan som jeg har forsået, så ændre en maxpuls sig ikke af forbedre form, men tilgengæld falder ens maxpuls med alderen.

Jeg bruger min maxpuls til at udregne de procenter af maxpulsen jeg kører med.

Personligt bruger jeg det til at presse mig selv, jeg har som mål at ligge på eller over de 80% i gennemsnit når jeg er til spinning......... Jeg har egentlig glemt hvorfor :blink: men det er noget nogen engang har fortalt mig, at jeg skal :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jobstart d.2 og flytter d.3, så første dag på jobbet bliver med transport i Xbus :nonono:

Træls... er ikke selv specielt glad for at sidde i en bus... Det kommer vel til at tage en times tid... Så er det godt, at det kun er den ene gang :smile:

Jeg har "sjusset" mig frem til min maxpuls, i en spinningtime kørte vi engang en Max-test, og engang tog jeg en test på et løbebånd, begge dele kome frem til, at min maxpuls ligger omkring de 189, og eftersom jeg er aldrig kommet over 189, så "antager" jeg det indtil det modsatte er bevist.

Nej, sådan som jeg har forsået, så ændre en maxpuls sig ikke af forbedre form, men tilgengæld falder ens maxpuls med alderen.

Jeg bruger min maxpuls til at udregne de procenter af maxpulsen jeg kører med.

Personligt bruger jeg det til at presse mig selv, jeg har som mål at ligge på eller over de 80% i gennemsnit når jeg er til spinning......... Jeg har egentlig glemt hvorfor :blink: men det er noget nogen engang har fortalt mig, at jeg skal :tongue:

Puha, jeg ville ikke kunne tage min maxpuls på egen hånd... Jeg er elendig til at presse mig selv fuldt ud... Når altid at få så ondt af mig selv inden jeg når derop :nonono:

Når det bliver til PW, har jeg også altid pulsur på, føler ikke jeg kan PW ordenligt uden, netop fordi jeg har en tendens til at presse mig selv for lidt, så der kan jeg sagtens følge dig. Jeg lånte på et tidspunkt et dyrere pulsur - vist nok polar? - den regnede i procenter... Det kunne jeg slet ikke finde ud af :blink: Så hellere mit eget billige med slag/min :laugh:

Kender godt det der med, at man har en 'regel' man skal følge, og så er det bare sådan :tongue:

Apropos spinning, så har jeg meldt mig til noget begynder spin i starten af maj, så det bliver spændende, om det er noget for mig... Alle andre taler i hvertfald så godt om det...!!

Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg ville ikke kunne tage min maxpuls på egen hånd... Jeg er elendig til at presse mig selv fuldt ud... Når altid at få så ondt af mig selv inden jeg når derop :nonono:

:laugh::laugh::laugh: Men jeg synes nu absolut heller ikke det var behageligt :blush:

Apropos spinning, så har jeg meldt mig til noget begynder spin i starten af maj, så det bliver spændende, om det er noget for mig... Alle andre taler i hvertfald så godt om det...!!

:4jumpy::4jumpy::4jumpy::4jumpy: IHHHHHHHHHHHHHHHH det glæder jeg mig til at høre hvad du synes om.....

Link to comment
Share on other sites

Ryg, Skulder

Det blev sent idag inden jeg kom afsted, så det blev en hurtig omgang... Da jeg er lidt :sleeping::sleeping:

Lower back:

3X15@10kg

BB BOR

Efter indslagene i MarianneB's log om låsegreb, så ville jeg give det et forsøg mere, da det "endnu engang :tongue: " viser jeg, at jeg ikke på egen hånd havde fattet hvad det gik ud på da jeg sidst eksperimenterede med det.

Denne gang virkede låsegrebet glimrende :devil:

1X8@56kg

1X5@61kg

4X5@63,5kg (PR) ( :4jumpy: )

Chin up

4X5 -18kg

1X4 -18kg (ØV ØV ØV ØV :cry3: mangler den sidste igen)

DB one arm row med straps

4X5@40kg (PR)

1X4@40kg (og så passer det vist også meget godt, at jeg skal igang i et nyt center..... nu er der nemlig "udsolgt" i frivægts stativet :tongue: )

DB Skulderpres

Igen forsøgte jeg at få de 18kg op... men jeg mangler vist også en hjælper til denne øvelse, for jeg kan simpelthen ikke få dem op selv, så jeg i det hele taget bare kunne prøve at gøre et forsøg)

Så igen igen igen

5X5@16kg

Cable lat raises

3X8@12kg

BB uprigth row

3X8@32kg (PR)

Jeg skulle have taget maveøvelser idag, men håber jeg istedet for kan nå det imorgen inden Boxerzice... :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Boxerzice 90min

Idag stod træningen på Boxerzice, det er normalt ikke noget jeg har på programmet. Men min nuværende chef er instuktør på holdet. For et par måneder siden blev han lokket til spinning, og jeg har haft håne rette lige siden :tongue: Efterfølgende er jeg blevet "opfordret" lidt til at dukke op, så tænkte, at jeg hellere idag måtte vise mig, nu hvor det var sidste chance.... og under alle omstændigheder, så er der kun 3 arbejdsdage tilbage, hvor jeg skal ligge under for evt kommentarer :tease:

Det var faktisk en hård time, masser af cirkeltræning (?), pulsen kom ihvert fald på arbejde. Motorikken blev også udfordret først i form af opvarmning med sjippetov...........og HOLD NU OP hvor er jeg dårlig til det :crazy: Røv fustrerende, at jeg hele tiden måtte stoppe op for at komme igang igen. Der var også en del øvelser for armene, biceps og skulder, og selvom der ikke var meget vægt på stængerne, så syrede jeg alligevel til :dry:

Og selvfølgelig en masse slag på de der sandsække.... masse, masse slag.... :4boxing:

Inden timen nåede jeg lige at køre mave og triceps, som jeg skyldte fra igår.

Triceps Ex

3X8@32kg

Dips (jeg kan simpelthen ikke lave denne øvelse uden at jeg begynder at tænke på Chips... det sker bare hver gang :blush: )

1X3@ BW

2X3@ BW

2X2@ BW

ikke ret mange reps, men det er første gang jeg kører med bw og det var fakkertis lidt hårdt :4whistling:

Crunch + skrå (og da jeg lavede crunch kom jeg til at tænke på koldskål MUMS :4eat:, det skal jeg have en af dagene)

3x20

Leg-hip raises

3X15.

Link to comment
Share on other sites

Boxerzice 90min

Idag stod træningen på Boxerzice, det er normalt ikke noget jeg har på programmet. Men min nuværende chef er instuktør på holdet. For et par måneder siden blev han lokket til spinning, og jeg har haft håne rette lige siden :tongue: Efterfølgende er jeg blevet "opfordret" lidt til at dukke op, så tænkte, at jeg hellere idag måtte vise mig, nu hvor det var sidste chance.... og under alle omstændigheder, så er der kun 3 arbejdsdage tilbage, hvor jeg skal ligge under for evt kommentarer :tease:

Det var faktisk en hård time, masser af cirkeltræning (?), pulsen kom ihvert fald på arbejde. Motorikken blev også udfordret først i form af opvarmning med sjippetov...........og HOLD NU OP hvor er jeg dårlig til det :crazy: Røv fustrerende, at jeg hele tiden måtte stoppe op for at komme igang igen. Der var også en del øvelser for armene, biceps og skulder, og selvom der ikke var meget vægt på stængerne, så syrede jeg alligevel til :dry:

Og selvfølgelig en masse slag på de der sandsække.... masse, masse slag.... :4boxing:

Inden timen nåede jeg lige at køre mave og triceps, som jeg skyldte fra igår.

Triceps Ex

3X8@32kg

Dips (jeg kan simpelthen ikke lave denne øvelse uden at jeg begynder at tænke på Chips... det sker bare hver gang :blush: )

1X3@ BW

2X3@ BW

2X2@ BW

ikke ret mange reps, men det er første gang jeg kører med bw og det var fakkertis lidt hårdt :4whistling:

Crunch + skrå (og da jeg lavede crunch kom jeg til at tænke på koldskål MUMS :4eat: , det skal jeg have en af dagene)

3x20

Leg-hip raises

3X15.

Mon ikke du var lidt sulten til den her træning :laugh:

Motorikken er noget værre noget, når jeg er ude og cykle og skal trykke på mit puls ur er jeg ved at vælte :laugh: om ikke andet så hade de andre noget sjovt at se på :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ben, Bryst, Biceps + det løse

BB Back Squat

5X5@91kg (ikke i bund, kun til vandret)

Siddende benpres

5X5@170kg

Rotary calf

5X5@65kg

BB Bænkpres

2X4@47,5kg

1X3@47,5kg

2X4@47,5kg (igen idag uden spotter, det begynder snart at blive latterligt det her. Dagen undskyldning :tongue: : det var TOMT, pga marathon events var centret åben til kl. 17.00, men alle mennesker var inde i diverse sale og jeg var Palle alene i verden... :dry: Hvilket faktisk var dejligt resten af tiden.. )

Cable standing fly

5X5@35kg

Preacher curl

( :crazy: jeg har frygtet det, sidste gang tog jeg igen de 5X5@20kg, så idag var der ingen udvej.... 22,5kg :unhappy: Det er utroligt hvad et par uskyldige bitte små vægtskiver kan gøre.... )

1X1@22,5kg + stang :mad::mad::mad:

1X4@22,5kg + stang (jeg tog mig virkelig sammen her.....)

1X2@22,5kg + stang

1X2@22,5kg + stang

1X1@22,5kg + stang

AVVVVV det gør nas i underarmene, det spænder vildt meget i dem... :nonono:

Cable biceps one arm curl

(pga lettere ubehag :4whistling: i skipperskræk-uderarmene lavede jeg en 3x10 istedet for 5X5, men med mindre vægt.)

3X10@25kg (V+H)

DB sideløft

3X8@28kg (V+H)

BB Reverse curl

3X8@14kg

BB wrist curl

3X8@17kg

Centrets styrkeafdeling var mit og kun mit, og det skulle lige udnyttes, så jeg fjollede lidt rundt med Chin up BW med straps, jeg kunne ikke få de straps til at fungere optimalt sammen med underhåndsgreb, så det blev uden.

Og det var en god ting, at jeg var alene :tease: Det var ikke mange jeg fik op og de var i hvert fald ikke i rækkefølge :laugh: , men det var godt lige at få afprøvet hvor "langt" jeg er nået..

Link to comment
Share on other sites

Sidste dag med 5X5...

Ryg, Triceps, Skulder, Mave

Lower back

3X15@10kg

BB Dødløft

1X8@71kg

3X5@88,5kg (valgte at stoppe her, jeg er nervøs for min lænd og vi ikke dumme mig)

BB Bor

5X5@63,5 kg (Lukket og slukket) :alright:

DB One arm row

5X5@40kg :banana:

Cable lat. raises

3X8@15kg

DB Skulderpres

5X5@16kg (ærger mig stadigvæk over at jeg ikke kan få de 18 op.... :sneaky2::sneaky2::sneaky2:

BB Uprigth row

5X5@32kg

Triceps ex.

1X8@32kg

2X8@39kg

1X6@39kg

Dips

3X5@BW

2X3@BW

(kommer helt i tanke om, at jeg har glemt at køre Chin up :4slap: )

Crunch + skrå

3X30

Jeg skulle have været til spinning idag, men jeg orkede det ikke, jeg har sku' tømmermænd :gal: Jeg var ved at pakke nogle køkkenting igår aftes, og faldt over nogle flasker med slatter i. Jeg blev enig med mig selv om, at det var noget pjat at pakke dem ned, men jeg er alt for meget jyde til bare at hælde dem ud. Og lidt for kræsen til at hælde dem sammen. Så det endte med, at jeg jo måtte tømme dem selv. Det fortryder jeg idag :blush: men havde egentlig en ganske hyggelig "fest" med mig selv :4band:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle have været til spinning idag, men jeg orkede det ikke, jeg har sku' tømmermænd :gal: Jeg var ved at pakke nogle køkkenting igår aftes, og faldt over nogle flasker med slatter i. Jeg blev enig med mig selv om, at det var noget pjat at pakke dem ned, men jeg er alt for meget jyde til bare at hælde dem ud. Og lidt for kræsen til at hælde dem sammen. Så det endte med, at jeg jo måtte tømme dem selv. Det fortryder jeg idag :blush: men havde egentlig en ganske hyggelig "fest" med mig selv :4band:

Fy mille, du ved godt hvor mange kalc. der i sådan noget, godt du blev/bliver straffet :devil::bigsmile:

Her er noget du kan lave når du kommmer til Århus Århus Ølfestival i Scandinavian Congress Center 16-18 maj http://www.ale.dk/index.php?id=715

Jeg tog lige et billed af den trætingest jeg snakker om sidste søndag.

post-10700-1209320778_thumb.jpg

Det ser ret godt ud, skal nok blive godt når de er færdig.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Her er noget du kan lave når du kommmer til Århus Århus Ølfestival i Scandinavian Congress Center 16-18 maj http://www.ale.dk/index.php?id=715

Jeg tog lige et billed af den trætingest jeg snakker om sidste søndag.

post-10700-1209320778_thumb.jpg

Det ser ret godt ud, skal nok blive godt når de er færdig.

Ih altså, Øl festival, det lyder lige som noget for mig.... takker for oplysningen. Og den ser super-fin ud, den træ-dims :bigsmile: Du er en god Århus-pr-mand :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag = vejedag.... men jeg har pakket min vægt ned :tongue: Så jeg slipper for at stå til regnskab for min slat-fest i lørdags :4whistling:

Dagens træning stod på en enkelt step-time, dejlig koreografi, men dåååålig musik, og oven i købet var der ikke skruet ret højt op :nonono: For mit vedkommende ødelægger det timen, og det var synd, for det var nogle "nye" fede trin instruktøren havde basket sammen, så det ville have været dejligt at fyre den af til noget ordentlig musik som andre end hunde kunne høre...

Avg :heartpump: 78%

Maks :heartpump: 89%

Mit 5X5 program er afsluttet, og jeg er endnu ikke helt klar over, hvad jeg skal kaste mig over i forhold til styrketræningen. Det bliver nok noget med at få mere styr på teknikken og på mine dybe mave og ryg muskler. Men jeg har lige lidt tid til at gå og spekulere over det, for ud over en enkelt spinning time på onsdag, så holder jeg fri ugen ud. Jeg regner med (måske lidt optimistisk :tongue:) at jeg kan gå i gang med at træne igen på søndag (seriøst hvor lang tid kan det tage at flytte så'en en lille smugle :wacko:). Jeg tror, jeg trænger til lidt cardio input fra andet end spinning, så planen for træningstart i Århus er, at jeg skal "tygge" mig igennem alt hvad der er på holdmenu'en (med undtagelse af senior og graviditets træning :tease: ) Så kan det være, at der dukker en ny trænings-kærlighed op :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ih altså, Øl festival, det lyder lige som noget for mig.... takker for oplysningen. Og den ser super-fin ud, den træ-dims :bigsmile: Du er en god Århus-pr-mand :4thumbup:

Ja, man skal da lave lidt reklame for sin by :bigsmile: Jeg snakket med en af min kamarater om han ikke ville med til ølfestivalen, det ville han gerne, men om jeg ikke lige ville forklare det for kærsten, hun skal føde 2 dage før, det turde jeg ikke :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mit 5X5 program er afsluttet, og jeg er endnu ikke helt klar over, hvad jeg skal kaste mig over i forhold til styrketræningen. Det bliver nok noget med at få mere styr på teknikken og på mine dybe mave og ryg muskler. Men jeg har lige lidt tid til at gå og spekulere over det, for ud over en enkelt spinning time på onsdag, så holder jeg fri ugen ud. Jeg regner med (måske lidt optimistisk :tongue:) at jeg kan gå i gang med at træne igen på søndag (seriøst hvor lang tid kan det tage at flytte så'en en lille smugle :wacko:). Jeg tror, jeg trænger til lidt cardio input fra andet end spinning, så planen for træningstart i Århus er, at jeg skal "tygge" mig igennem alt hvad der er på holdmenu'en (med undtagelse af senior og graviditets træning :tease: ) Så kan det være, at der dukker en ny trænings-kærlighed op :wub:
Lyder meget fornuftigt. Vil foreslå at du evt. kombinerer med lidt småture i og omkring Århus på din kommende cykel - der skulle vist også være lidt småbakker i den by :w00t:

Du skuffer mig lidt - havde forventet at du var med til spinningeventet i lørdags :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Mandag = vejedag.... men jeg har pakket min vægt ned :tongue: Så jeg slipper for at stå til regnskab for min slat-fest i lørdags :4whistling:

Dagens træning stod på en enkelt step-time, dejlig koreografi, men dåååålig musik, og oven i købet var der ikke skruet ret højt op :nonono: For mit vedkommende ødelægger det timen, og det var synd, for det var nogle "nye" fede trin instruktøren havde basket sammen, så det ville have været dejligt at fyre den af til noget ordentlig musik som andre end hunde kunne høre...

Hehe, det var en smart undvigelsesmanøvre med at pakke vægten væk :tongue: (for mig var der for en gangs skyld gode nyheder på vægten idag)

Der er ikke noget som dårligt musik til at ødelægge en ellers lovende steptime....!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share