Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Er imponeret over den træningsmængde du lægger for dagen... Hvad har du som gulerod, for at holde dampen oppe...??

Jeg har egentlig ikke nogen "gulerod", men det der får mig til at komme afsted, selvom jeg har en dårlig dag og er træt, det er, at jeg ALTID er i mindst 30% bedre humør bagefter.

Jeg synes faktisk, at det er "afslappende" at komme afsted, når jeg tuller rundt for mig selv med ipod'en i ørerne eller sidder på spinning cyklen, så får jeg lige "ordnet" en masse tanker :smile: Men når det så er sagt, så er det altså også noget, jeg ofte skal minde mig selv om, særlig på regnvejrs dage, eller de morgener hvor dynen er meget tung :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BB Back Squat.

5X5@81kg

2X5@91kg (pga lænden var de alle til lidt over halv, og jeg tog derfor to sæt mere med 91 kg da jeg ikke synes det tog ordentlig fat)

Du er da simpelthen for vild, girl :superman:

Surt med lænden :unhappy: Tror du det er mave øvelserne det kommer af, siden du pointerer, at du nu "sømmer lænden i gulvet"?

Jeg har egentlig ikke nogen "gulerod", men det der får mig til at komme afsted, selvom jeg har en dårlig dag og er træt, det er, at jeg ALTID er i mindst 30% bedre humør bagefter.

Jeg synes faktisk, at det er "afslappende" at komme afsted, når jeg tuller rundt for mig selv med ipod'en i ørerne eller sidder på spinning cyklen, så får jeg lige "ordnet" en masse tanker :smile: Men når det så er sagt, så er det altså også noget, jeg ofte skal minde mig selv om, særlig på regnvejrs dage, eller de morgener hvor dynen er meget tung :innocent:

:4thumbup: Jeg er helt enig. Der er næsten noget meditativt over det :hippy:

God weekend (og nedpakning) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Surt med lænden :unhappy: Tror du det er mave øvelserne det kommer af, siden du pointerer, at du nu "sømmer lænden i gulvet"?

Jeg ved ikke hvad det er kommet tilbage af, men nu må jeg prøve udelukkelsesmetoden indtil jeg finder frem til synderen :dry:

God weekend (og nedpakning) :smile:

Takker og i lige måde :bigsmile: (minus nedpakning :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig ikke nogen "gulerod", men det der får mig til at komme afsted, selvom jeg har en dårlig dag og er træt, det er, at jeg ALTID er i mindst 30% bedre humør bagefter.

Jeg synes faktisk, at det er "afslappende" at komme afsted, når jeg tuller rundt for mig selv med ipod'en i ørerne eller sidder på spinning cyklen, så får jeg lige "ordnet" en masse tanker :smile: Men når det så er sagt, så er det altså også noget, jeg ofte skal minde mig selv om, særlig på regnvejrs dage, eller de morgener hvor dynen er meget tung :innocent:

He he er du ved at blive nervøs over flytningen :smile:

Øv, surt med lænden.

Det er nu vildt at man kan tage til træning mega træt og værer en del frisker efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Ryg, Skulder.

Det var egentlig ikke planlagt, at der skulle være styrketræning idag, men pga lidt rod i ugens styrke-program, selvom jeg jo havde forsøgt at planlægge mig ud af det :innocent: , så kom der lige lidt mere rod ind i det idag :tongue: Mandag og Tirsdag bliver træningsfri, og så kan jeg komme tilbage til mit "gamle" split.

Lower back

3X10@12,5 kg

BB Dødsløft

1X1 88,5kg (Det gik slet ikke, lænden sagde "Nej tak")

5X5@71kg ( Det gik fint med de 71, lidt surt her i slutningen af min 5x5 måned, men så'en er det jo, "Better safe than sorry" )

BB BOR

5X5@61kg (PR) (Jeg kunne bare mærke, at min grebstyrke var god idag :banana:)

Chin up

4X5 -18kg

1X4 -18kg (ØV ØV ØV, manglede bare 1..... men den var der ikke, og jeg kæmpede ellers bravt :cry3:)

DB One arm row

(jeg fandt nogle straps på gulvet, og det skulle jo prøves.... og nu MÅ jeg købe nogle, det var en fornøjelse at køre øvelsen :4jumpy: , mærke musklerne arbejde ordentligt uden at skulle koncentrere sig om ikke at tabe vægten.... :wub: )

5X5@38kg (PR)

DB Skulderpres

Jeg er egentlig nået til 18kg, men efter et enkelt forsøg måtte jeg "endnu" engang erkende, at det ikke kan lade sig gøre uden en træningspartner.

5X5@16kg

Cable rear lat raises

3X8@12kg (V+H)

BB Uprigth row

3X8@29kg

Jeg ville også have kørt bryst, men det lykkes mig heller ikke idag, at finde en spotter..... måske jeg i virkeligheden er lidt "trænings" genert :blush: Og pludselig var tiden også gået.

Dobbeltspinning. 110min.

Avg :heartpump: 78%

Maks :heartpump: 91%

Ikke en imponerende dobbelttime..... Jeg havde glædet mig til at køre 2 timer ud i et, uden pausen i midten hvor der bliver afrullet, udstrukket og det nye hold kommer på cyklerne. Men alligevel så valgte instruktøren, at holde en pause efter 60min, hvor dem der ikke ville køre mere kunne stå af, og vi andre kunne få tanket vand osv. Men det gav alligevel 10 min, hvor jeg nåede at blive lidt koldt og pulsen faldt... Så det var ikke helt som jeg havde forestillet mig :sneaky2:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Ryg, Skulder.

Det var egentlig ikke planlagt, at der skulle være styrketræning idag, men pga lidt rod i ugens styrke-program, selvom jeg jo havde forsøgt at planlægge mig ud af det :innocent: , så kom der lige lidt mere rod ind i det idag :tongue: Mandag og Tirsdag bliver træningsfri, og så kan jeg komme tilbage til mit "gamle" split.

Lower back

3X10@12,5 kg

BB Dødsløft

1X1 88,5kg (Det gik slet ikke, lænden sagde "Nej tak")

5X5@71kg ( Det gik fint med de 71, lidt surt her i slutningen af min 5x5 måned, men så'en er det jo, "Better safe than sorry" )

BB BOR

5X5@61kg (PR) (Jeg kunne bare mærke, at min grebstyrke var god idag :banana:)

Chin up

4X5 -18kg

1X4 -18kg (ØV ØV ØV, manglede bare 1..... men den var der ikke, og jeg kæmpede ellers bravt :cry3:)

DB One arm row

(jeg fandt nogle straps på gulvet, og det skulle jo prøves.... og nu MÅ jeg købe nogle, det var en fornøjelse at køre øvelsen :4jumpy: , mærke musklerne arbejde ordentligt uden at skulle koncentrere sig om ikke at tabe vægten.... :wub: )

5X5@38kg (PR)

DB Skulderpres

Jeg er egentlig nået til 18kg, men efter et enkelt forsøg måtte jeg "endnu" engang erkende, at det ikke kan lade sig gøre uden en træningspartner.

5X5@16kg

Cable rear lat raises

3X8@12kg (V+H)

BB Uprigth row

3X8@29kg

Jeg ville også have kørt bryst, men det lykkes mig heller ikke idag, at finde en spotter..... måske jeg i virkeligheden er lidt "trænings" genert :blush: Og pludselig var tiden også gået.

Dobbeltspinning. 110min.

Avg :heartpump: 78%

Maks :heartpump: 91%

Ikke en imponerende dobbelttime..... Jeg havde glædet mig til at køre 2 timer ud i et, uden pausen i midten hvor der bliver afrullet, udstrukket og det nye hold kommer på cyklerne. Men alligevel så valgte instruktøren, at holde en pause efter 60min, hvor dem der ikke ville køre mere kunne stå af, og vi andre kunne få tanket vand osv. Men det gav alligevel 10 min, hvor jeg nåede at blive lidt koldt og pulsen faldt... Så det var ikke helt som jeg havde forestillet mig :sneaky2:

Fedt med dobbelt spinning! :4thumbup: det kunne være fedt at prøve og man må da godt nok også få banket nogle kalorier af :smile:

´lidtkedeligt du nåede at blive kold, så er det ikke helt nemt at holde sig igang til anden timen kunne jeg forstille mig.

Link to comment
Share on other sites

Fedt med dobbelt spinning! :4thumbup: det kunne være fedt at prøve og man må da godt nok også få banket nogle kalorier af :smile:

´lidtkedeligt du nåede at blive kold, så er det ikke helt nemt at holde sig igang til anden timen kunne jeg forstille mig.

Mit pulsur er desværre ikke så fancy, at det kan tælle kalorier :sneaky2: Men jeg er da sikker på, at det giver ret godt :wub:

Ja, det er nemlig (i hvert fald for mit vedkommende) svært at kommer op i tempo igen, når først pulsen har været for langt nede og jeg er blevet lidt kold.

Link to comment
Share on other sites

Kom lige til at tænke på, om du laver øvelser, hvor du står foroverbøjet...?? Er det ikke noget med at man med BOR og forskellige ROW-øvelser (og dødløft) skal læne sig forover...?? De øvelser kan jeg ikke lave pga min lænd... Så jeg udelader øvelser, hvor jeg skal stå foroverbøjet, medmindre jeg kan ligge på en bænk, hvor jeg kan hvile min lænd samtidig med...!!

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Nok mere utålmodig :wink: Jeg glæder mig helt vildt til at komme til Århus :w00t:

Det er nu også en fed by, jeg har lige været ude og se fodbold og bagefter sidde/lagt nede ved den nye træting(jeg ved ikke hvad jeg skal kalde den) ved åen ved mølleparken, den bliver et godt sted når de bliver færdig.

Link to comment
Share on other sites

Kom lige til at tænke på, om du laver øvelser, hvor du står foroverbøjet...?? Er det ikke noget med at man med BOR og forskellige ROW-øvelser (og dødløft) skal læne sig forover...?? De øvelser kan jeg ikke lave pga min lænd... Så jeg udelader øvelser, hvor jeg skal stå foroverbøjet, medmindre jeg kan ligge på en bænk, hvor jeg kan hvile min lænd samtidig med...!!

Rikke

Jo du har helt ret, det er også de øvelser, hvor jeg er foroverbøjet, at det kan give problemer. Men det er "kun" dødsløft jeg ikke kan kontrollerer vha "opspænd" når der kommer meget vægt på. Men der hvor det virkelig kan give smerter er ved crunch, hvor jeg "krummer" mig helt sammen.

Hvordan har din lænd det med mavebøjninger ?

Link to comment
Share on other sites

Det er nu også en fed by, jeg har lige været ude og se fodbold og bagefter sidde/lagt nede ved den nye træting(jeg ved ikke hvad jeg skal kalde den) ved åen ved mølleparken, den bliver et godt sted når de bliver færdig.

FODBOLD :nonono: Trædimser ved åen man kan ligge på :4thumbup: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hov hov ikke sige noget ondt om fodbold :devil: har du prøvet at se en kamp?

Nej nej, ikke et ondt ord om fodbold :4whistling: Og ja, jeg er blevet tvunget af diverse fanatikere i min omgangskreds, og jeg må bare sige, at det desværre ikke kan fange mig...... Ville ellers være dejligt hvis det gjorde, så ville jeg synes, at jeg mere ud af mine licens og andet tv-abonnement's penge :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jo du har helt ret, det er også de øvelser, hvor jeg er foroverbøjet, at det kan give problemer. Men det er "kun" dødsløft jeg ikke kan kontrollerer vha "opspænd" når der kommer meget vægt på. Men der hvor det virkelig kan give smerter er ved crunch, hvor jeg "krummer" mig helt sammen.

Hvordan har din lænd det med mavebøjninger ?

Lige umiddelbart mindes jeg ikke at have haft problemer med mavebøjninger... Men når jeg laver dem, gør jeg det også på bold... Kan være, det giver en form for støtte... Til gengæld er min lænd slet ikke glad for Hyperextension...!!

Link to comment
Share on other sites

Lige umiddelbart mindes jeg ikke at have haft problemer med mavebøjninger... Men når jeg laver dem, gør jeg det også på bold... Kan være, det giver en form for støtte... Til gengæld er min lænd slet ikke glad for Hyperextension...!!

hm' :smile: , måske jeg snart skulle give det bold-værk en chance........ :dry:

Min lænd er heller ikke glad for hyper ex hvis jeg tager vægt, men hvis det er uden, så synes jeg faktisk at den føles rar at lave.

Link to comment
Share on other sites

Vægt d. 21/4 = 64,2 (+100g)

Ugeplan:

Mandag: Hviledag

Tirsdag: Ben, Bryst, Biceps

Onsdag: Spinning

Torsdag: Ryg, Skulder, Triceps, Mave eller 2 x spinning

Fredag : Boxercize

Lørdag: Ben, Bryst, Biceps + blandet

Søndag: Ryg, Triceps, Skulder, Mave + Spinning

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Vægt d. 21/4 = 64,2 (+100g)

Ugeplan:

Mandag: Hviledag

Tirsdag: Ben, Squat, Biceps

Onsdag: Spinning

Torsdag: Ryg, Skulder, Triceps, Mave eller 2 x spinning

Fredag : Boxercize

Lørdag: Ben, Bryst, Biceps + blandet

Søndag: Ryg, Triceps, Skulder, Mave + Spinning

Well, det ser bedre ud med din vægt end med min :smile:

Go ide med ugeplanen!

Link to comment
Share on other sites

Hej MilleM

Sikke noget med de manglende spottere, ærgerligt at der ikke har været nogen du kunne spørge (hvis det da ikke har været pga generthed :wink: )

Holder i hvert fald øje med dig - og din jagt på en spotter :cool:

Ærgerligt med vægten, men altid noget at den ikke decideret er steget :wink:

Link to comment
Share on other sites

Well, det ser bedre ud med din vægt end med min :smile:

Go ide med ugeplanen!

Ja, 100g kan jeg godt accepterer, jeg tror nu også bare at det er væske..... Den væske den væske :tongue:

Har godt læst om dine 2 kilo, det er irriterende......men jeg er enig med de andre om at det nok ikke er en egentlig vægtøgning, men en masse andre ting der kan spille ind.

Hej MilleM

Sikke noget med de manglende spottere, ærgerligt at der ikke har været nogen du kunne spørge (hvis det da ikke har været pga generthed :wink: )

Holder i hvert fald øje med dig - og din jagt på en spotter :cool:

Failure igen idag mth til en spotter :blush:

Jeg havde eller læst din post i min log her til morgen, og besluttet mig for, at nu skulle jeg tage mig samme :4whip: Eftermiddags træning = masser af mennekser. Kun 1½ uge tilbage i mit fitnesscenter så ingen grund til generthed.

Men det gik HELT GALT, jeg kan ikke engang genfortælle episoden i tiden omkring mine bænkpres :rofl2: men øh lad os bare blive ved, at det heller ikke blev idag.

Link to comment
Share on other sites

Bryst, Biceps, Ben

BB Bænkpres

1X5@47,5kg

2X4@47,5kg

1X3@47,5kg

1X5@47,5kg (de sidste 1X5 skyldes en laaaaaaaaaaaaaaaaang pause)

Cable standing fly

2X5@35kg (PR)

3X4@35kg

Preacher Curl

5X5@20kg (den skulle egentlig have været op idag, men jeg tvivlede på mig selv..... hvilket jeg ikke skulle have gjort)

Cable Biceps one arm curl

2X5@27kg

3X4@27kg

BB Squat

5X5@88,5kg (lænden var meget bedre idag :yahoo: og de var "næsten" :blush: allesammen under vandret)

Siddende benpres

2X5@170kg (PR)

1X4@170kg

2X3@170kg (:devil: det er næsten ulideligt tungt nu)

Rotary Calf

5X5@65kg (PR) (ih ih :laugh: først maskine jeg nogen sinde har kørt i bund... mangler kun de 2,5 ekstra kilo)

God tung og hurtig træning :weight_lift:

Nu vil jeg bisætte min cykel, da den 16.31 idag blev erklæret død.....Cykelhandleren mente ikke, at der længere var noget vi kunne gøre for den, så jeg tog den svære beslutning og lod den hvile i evig fred :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Failure igen idag mth til en spotter :blush:

Jeg havde eller læst din post i min log her til morgen, og besluttet mig for, at nu skulle jeg tage mig samme :4whip: Eftermiddags træning = masser af mennekser. Kun 1½ uge tilbage i mit fitnesscenter så ingen grund til generthed.

Men det gik HELT GALT, jeg kan ikke engang genfortælle episoden i tiden omkring mine bænkpres :rofl2: men øh lad os bare blive ved, at det heller ikke blev idag.

Jo jo jo... Fortææææl post-10703-1208893572.gif

Det lyder sjoooovt :laugh:

Preacher Curl

5X5@20kg (den skulle egentlig have været op idag, men jeg tvivlede på mig selv..... hvilket jeg ikke skulle have gjort)

:nonono: Du er jo stærk, pige :4flex:
BB Squat

5X5@88,5kg (lænden var meget bedre idag :yahoo: og de var "næsten" :blush: allesammen under vandret)

WEEEEEIIIIIIII
Link to comment
Share on other sites

Failure igen idag mth til en spotter :blush:

Jeg havde eller læst din post i min log her til morgen, og besluttet mig for, at nu skulle jeg tage mig samme :4whip: Eftermiddags træning = masser af mennekser. Kun 1½ uge tilbage i mit fitnesscenter så ingen grund til generthed.

Men det gik HELT GALT, jeg kan ikke engang genfortælle episoden i tiden omkring mine bænkpres :rofl2: men øh lad os bare blive ved, at det heller ikke blev idag.

Du bliver nød til at fortælle, vi vil høre :bigsmile:

Nu vil jeg bisætte min cykel, da den 16.31 idag blev erklæret død.....Cykelhandleren mente ikke, at der længere var noget vi kunne gøre for den, så jeg tog den svære beslutning og lod den hvile i evig fred :crybaby:

Øv surt med cyklen, jeg kan anbefale

Trek Bicycle Store

Agerøvej 25, True

8381 Tilst

Tlf.: 86 16 21 00

Det var der jeg købte min, det virker til de ved hvad de snakker om, de har en del gamle moddeler på tilbud.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share