Kermit

Got legs?

Recommended Posts

Og flere spørgsmål :)
Har du lyst til at poste nogle billeder af din færdige bullit bike?
Jeg har en kammerat der overvejer at købe en, og jeg har sagt til ham at man jo kan bygge den lidt som man har lyst til, så vil lige vise ham din som inspiration :)

På 16.8.2021 at 19:44 , WBO skrev:

Hey Kermit,

Fandt du en løsning på din siddebums? Og hvad?

Det var faktisk ikke en siddebums, men bare lidt siddesår. Efter at have brugt buksefedt i et par uger, droppede jeg det, og har ikke mærket noget til det siden :) Så det hele blev klaret med tilvænning. 

På 16.8.2021 at 22:44 , Davai skrev:

Og flere spørgsmål :)
Har du lyst til at poste nogle billeder af din færdige bullit bike?
Jeg har en kammerat der overvejer at købe en, og jeg har sagt til ham at man jo kan bygge den lidt som man har lyst til, så vil lige vise ham din som inspiration :)

Jeps, skal lige se om jeg kan få det gjort i weekenden :) 

Ah, ja den var lidt lakrids. Var ude i tirsdags, og skulle så ind på den lidt smalle fra fra Auderød og ind mod Fredtoften. Der kommer så en varevogn kørende imod mig, og vejen er virkelig ikke bred nok til at man kan komme forbi hinanden, med mindre bilen trækker godt ud til siden. Det gjorde han bare ikke, og han havde tydeligvis heller ikke øjnene på mig. Jeg trækker derfor så langt ud til højre som muligt, og håber at jeg på en eller anden måde kan komme forbi, og ender med at måtte køre igennem noget buskads der ragede ud på kørebanen, rammer hans sidespejl med min venstre skulder, men kommer heldigvis hele vejen forbi mens jeg bliver på cyklen. Han stoppede op og var egentlig venlig nok og sagde at han slet ikke havde set mig. Jeg slap vidst ret billigt, taget i betragtning af hvor galt det kunne være endt. 

Havde egentlig bare regnet med at jeg havde fået et kæmpe blåt mærke, men da jeg kom hjem kunne jeg godt se at der var blod på min trøje, og jeg havde fået et par gode afskrabninger. Imponerende nok er det ikke noget der har gjort ondt, så har faktisk ikke været generet af det. 

Han kører på en vej så smal at han kun lige kan være der og så ser han dig ikke :mad: Han er jo livsfarlig for sine omgivelser :rocketwhore:

Godt der alligevel ikke skete mere.

Edited by Gregers TF

Hiviz cykeltøj eller er du en af cykelninjaerne?

Anyway, godt du slap billigt, men imo er der godt nok mange der kører rundt i cykeltøj der sænker sikkerheden for dem selv markant. Jeg forstår det faktisk ikke...

På 17.9.2021 at 08:02 , Davai skrev:

Haha, du må lige sende nogle farvede kits til det østjyske - synes vi vælter rundt i sortklædte og ensfarvede pas normal ryttere.

Haha, så skulle du prøve Strandvejen :D Nærmere reglen end undtagelsen :D

Stilstand i loggen, men vi har også været et smut på Mallorca i 7 dage. Det var helt igennem fantastisk, og tiltrængt. Vores sidste rejse var tilbage i marts 2019, så batterierne var ved at være lidt lave på den front. Ingen cykel med, men hvis vi kommer afsted næste år, tror jeg næsten at jeg bliver nødt til at have den med. Det der med at leje cykler er jeg ikke så meget for. Jeg kan godt lide tanken, men jeg er så emsig med min position, at det bare er nemmere at have sin egen cykel med. 

Jeg er så småt begyndt at gøre vintercyklen klar til sæsonen, og den fik lidt kærlighed i løbet af weekenden. Satser på at køre videre med samme kæde og kassette som sidste år, da det trods alt var begrænset hvor ofte den blev luftet. Samtidig har jeg rykket min wattmåler over på den, fordi jeg samtidig har købt en ny Power2Max wattmåler til sommercyklen. 

Sommercyklen blev i går også gjort klar til lidt efterårskørsel. Vintercyklen er egentlig fin nok, men den ruller jo slet ikke som en sommercykel, og jeg skal også lige have nogle småjusteringer på den. Men på røg mine Hed Belgium hjul som fik et sæt nye Pirelli 4S dæk på. Det er første gang jeg kører med dem, og glæder mig til at se hvordan de klarer sig. De burde rulle ret fint, og stadig have en god punkteringsresistens og greb. Samtidig fik jeg sat Continental 4Season dæk på min vinterracer, og hold nu op hvor jeg inderligt hader visse hjulsæt til tubeless. Jeg kan simpelthen ikke få dækket på uden brug af dækjern, og det kostede så samtidig 2 slanger i processen. De Mavic Cosmic Elite hjul er tæt på umulige at få dæk på, og jeg lurer egentlig om jeg skal sælge dem, og finde et par mere traditionelle hjul. 

Ellers er der blevet shoppet lidt ekstra nyt til cyklen. Foruden de nye dæk til S-Works'en, røg der som sagt også lige en wattmåler i kurven fra Power2Max. Til tonerne af 290 euro var det næsten for godt til at kunne sige nej. Der er også blevet købt et par bibs og en trøje fra Chaise Cycliste, et par shorts fra Rapha som bliver første gang jeg kaster mig ud i et produkt fra dem. Jeg har kun hørt godt om det, men har altid været lidt tilbageholdende fordi de i en lang periode var hvad PNS er i dag. Jeg fandt dog en fed jersey da vi var på Mallorca (måtte op i en XL for at kunne få mine arme igennem), og fandt så et godt tilbud på et par af deres bibs i en mørkelilla farve som jeg syntes var mega fed. Derudover fandt jeg en brugt langærmet jersey fra Rapha på FB som burde lande i løbet af ugen. Så holdt Nike også lige lidt udsalg, som gjorde at jeg fik hevet et par Romaleos 4 SE sko i kurven. Det er en vægtløftersko, og jeg håber på at den kan være med til at bringe lidt mere stabilitet til min squat