Michael Rasmussen trukket fra Touren!


Biiver
 Share

Recommended Posts

Hvad skulle det hjælpe, at stoppe TdF? Problemet er jo ikke Touren. Og problemet er langt fra kun ASO´s. Det er cykelsporten som helhed der ligesom mange andre sportsgrene der har et dopingproblem. Skal vi så også stoppe OL næste år, når de første par dopingafsløringer kommer?

Det er da imponerende hvis nogen sponsorer stadig vil støtte op om et TDF næste år. Umiddelbart er situationen tragikomisk og troværdigheden helt i bund. Ikke umiddelbart noget som de fleste firmaer skulle ville poste penge i og slet ikke noget TV burde vise. De har jo en masse hellige principper om ikke at vise sportsgrene med doping i, men det gælder nok kun for nichesportsgrenene og ikke de store seermagneter.

På alle leder og kanter er det rent til grin og hamrende utroværdigt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 503
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvad skulle det hjælpe, at stoppe TdF? Problemet er jo ikke Touren. Og problemet er langt fra kun ASO´s. Det er cykelsporten som helhed der ligesom mange andre sportsgrene der har et dopingproblem. Skal vi så også stoppe OL næste år, når de første par dopingafsløringer kommer?

Fuldstændig enig.

Og man må da sige at der endda bliver gjort en del fra holdenes side nu. Astana som trækker sig grundet Vino, Cofidis som trækker sig. Rabobank som trækker den gule trøje ud af løbet. ARD/ZDF som trækker sin dækning.

Jeg syntes efterhånden at der er ved at blive sendt klare signaler om at man vil have ryddet op.

Link to comment
Share on other sites

Det er da imponerende hvis nogen sponsorer stadig vil støtte op om et TDF næste år. Umiddelbart er situationen tragikomisk og troværdigheden helt i bund. Ikke umiddelbart noget som de fleste firmaer skulle ville poste penge i og slet ikke noget TV burde vise. De har jo en masse hellige principper om ikke at vise sportsgrene med doping i, men det gælder nok kun for nichesportsgrenene og ikke de store seermagneter.

På alle leder og kanter er det rent til grin og hamrende utroværdigt.

Interessante sportsgrene vi så vil komme til at se for fremtiden. Glæder mig personligt til vm i bridge.

Link to comment
Share on other sites

Det er da imponerende hvis nogen sponsorer stadig vil støtte op om et TDF næste år. Umiddelbart er situationen tragikomisk og troværdigheden helt i bund. Ikke umiddelbart noget som de fleste firmaer skulle ville poste penge i og slet ikke noget TV burde vise. De har jo en masse hellige principper om ikke at vise sportsgrene med doping i, men det gælder nok kun for nichesportsgrenene og ikke de store seermagneter.

På alle leder og kanter er det rent til grin og hamrende utroværdigt.

JA! smid allesammen i Nyborg SF så kan du tage dig af dem der i sikringen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvad skulle det hjælpe, at stoppe TdF? Problemet er jo ikke Touren. Og problemet er langt fra kun ASO´s. Det er cykelsporten som helhed der ligesom mange andre sportsgrene der har et dopingproblem. Skal vi så også stoppe OL næste år, når de første par dopingafsløringer kommer?

En sammenligning der ikke holder.

Cykelsporten har brug for at skære det rådne kød fra, herunder TdF og Bjarne Riis. TV2 burde i øvrigt også sige farvel til Rolf Sørensen som kommentator.

Link to comment
Share on other sites

Det er da imponerende hvis nogen sponsorer stadig vil støtte op om et TDF næste år. Umiddelbart er situationen tragikomisk og troværdigheden helt i bund. Ikke umiddelbart noget som de fleste firmaer skulle ville poste penge i og slet ikke noget TV burde vise. De har jo en masse hellige principper om ikke at vise sportsgrene med doping i, men det gælder nok kun for nichesportsgrenene og ikke de store seermagneter.

På alle leder og kanter er det rent til grin og hamrende utroværdigt.

Du får det til at lyde som om, at det er TdF det drejer sig om. Nu er cykelsporten mere end 3 uger i juli på franske landeveje. Men der er da heldigvis masser af folk bag sporten som kæmper imod dopingen. Og det ser sponsorene også.

Link to comment
Share on other sites

JA! smid allesammen i Nyborg SF så kan du tage dig af dem der i sikringen :w00t:

Ellers tak...der er vist tosser nok i forvejen :laugh:

Squats>

Som sponsor er der efterhånden ikke det store incitament ved at støtte op om cykelsporten. Dopingkonnotationerne må ramme alle også de som muligvis ikke har dopede ryttere. Det er en risikabel tid at være sponsor i det show, men hvis sponsorkronerne ryger, forsvinder mulighederne for den dyre doping, som er svær at spore, dopinglægerne osv. Måske er det det som skal til for at rydde op idet, hvis viljen overhovedet er til stede.

Jeg synes at fx TV2, burde boykotte cykling, til der kommer mere styr på det.

Link to comment
Share on other sites

Forresten så mener du, at 84,17% af MOLs brugere i sports-forumet er stupide, da de mener det samme som mig......jævnfør afstemning i en anden tråd.

Hvis du lægger mærke til det, så har Klaus Jensen netop skrevet TROR med stort. Så de mener faktisk ikke det samme som dig. De TROR det, du VED det. Stor forskel.

Link to comment
Share on other sites

En sammenligning der ikke holder.

Cykelsporten har brug for at skære det rådne kød fra, herunder TdF og Bjarne Riis. TV2 burde i øvrigt også sige farvel til Rolf Sørensen som kommentator.

Den holder da bestemt, hver gang der er OL er der altid nogen der bliver taget for doping. Så burde de respektive idrætsgrene jo rydde op i de brodne kar inden den sport kommer med til OL.

Link to comment
Share on other sites

Den holder da bestemt, hver gang der er OL er der altid nogen der bliver taget for doping. Så burde de respektive idrætsgrene jo rydde op i de brodne kar inden den sport kommer med til OL.

Appropos OL. Så har de lige sagt på CNN at IOC holder et møde i næste uge et af punkterne på agendaen er fjernelse af landevejs cykling fra OL programmet.

Ifølge berlingske påstår MR stadig at han var i Mexico Rabobank har IMO et kæmpe problem hvis det viser sig at MR faktisk var i Mexico. Godt nok har cykelsporten et problem, men man skal passe på at det ikke bliver en heksejagt.

Link to comment
Share on other sites

En sammenligning der ikke holder.

Selvfølglig holder den sammenligning. Hvorfor skulle den ikke gører det?

Cykelsporten har brug for at skære det rådne kød fra, herunder TdF og Bjarne Riis. TV2 burde i øvrigt også sige farvel til Rolf Sørensen som kommentator.

Ja, brodne kar som Vinkourov, Moreni og Rasmussen skal ud af sporten. Hvad du mener med, at TdF skal væk fatter jeg ikke en hat af. Med hensyn til Riis har jeg svært ved at se, hvorfor i alverden han ikke skulle kunne fortsætte sit engagement i sporten. Og hvorfor i alverden skulle Rolf Sørensen ikke kunne fortsætte som kommentator?

Link to comment
Share on other sites

Ifølge berlingske påstår MR stadig at han var i Mexico Rabobank har IMO et kæmpe problem hvis det viser sig at MR faktisk var i Mexico. Godt nok har cykelsporten et problem, men man skal passe på at det ikke bliver en heksejagt.

Hans-Michael Holczer fra Gerolsteiner siger, at flere ryttere fra forskelige hold skulle have set Rasmussen i Italien i juni.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du lægger mærke til det, så har Klaus Jensen netop skrevet TROR med stort. Så de mener faktisk ikke det samme som dig. De TROR det, du VED det. Stor forskel.

Korrekt.

Jeg brugte så ved som det ofte bruges, som en formodning. Ordet ved bruges ikke altid som viden.

Jeg ved solen står op i morgen. Nej, det ved jeg ikke. Det er noget jeg formoder.

Jeg ved at mindst en døde af en hjerneblødning i går i DK. Nej, det ved jeg ikke. Jeg gætter statistisk på at mindst en er død af en hjerneblødning i går.

Det var sådan jeg tænkte da jeg skrev sætningen. Eller mere korrekt. Jeg tænkte ikke nærmere over formuleringen, da jeg skrev det.

Nu har jeg endog forklaret dette to gang før dette og du er den fjerde som kommenterer præcist det samme.

Flot.

Skal vi videre i konteksten eller kneppe videre i ingenting?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan heller ikke se, hvad det skulle hjælpe at aflyse Tour de France. Der bliver gjort utroligt meget for at komme doping til livs og jeg ser ingen grund til at stoppe et cykelløb, som stadigvæk byder på flotte præstationer og god spænding. Det er klart, at det kræver tid at rydde op efter en årrække, hvor det i følge forhenværende cykelryttere har været reglen mere end undtagelsen at dope sig. Problemet, mht. de informationer vi får fra forhenværende cykelryttere, er at de i sagens natur er nogle år forsinkede, så det er svært at skabe sig et billede af, hvordan situationen er nu. Man kan selvfølgeligt vælge at følge flokken, som indtager den holdning at alle er dopede enten i forbindelse med løb eller i forberedelsen til løb. Men den overbevisning er efter min mening både meget negativ og ikke særligt konstruktiv. Hvis ikke man har tillid til den enkelte rytter eller det hold han kører for ville det måske være muligt, at have tillid til de dopingtest som tages og analyseres af eksperter. Hvis man heller ikke tror på dem som analysere prøverne, men i stedet tror at de får penge som at fuske med testene så er man ude i noget af en konspirationsteori – der er trods alt grænser for hvor mange penge der er i cykelsport selvom det aldrig må undervurderes. Selvfølgelig er der den mulighed at lægerne der hjælper rytterne med at dope sig er dygtige til på den ene eller anden måde at sløre de stoffer som anvendes. I den forbindelse virker det så bare lidt underligt at Vino er taget for bloddoping med en andens blod i kroppen og to andre rytter (Moreni og Sinkewitz) er taget for brug af testosteron. I begge tilfælde gælder det at det ikke er noget større problem at spore ulovligheden.

Jeg hører til den gruppe der vælger at tro på at rytterne er rene indtil andet er bevist og selvom det måske virker naivt så mener jeg at det i højere grad er vejen frem end at indtage en meget negativ holdning overfor sporten/rytterne. Jeg sætter min lid til at lovgivningen omkring doping virker og at de tests som udføres har en effekt.

Link to comment
Share on other sites

Hans-Michael Holczer fra Gerolsteiner siger, at flere ryttere fra forskelige hold skulle have set Rasmussen i Italien i juni.

Har du et link? Ganske interessant udvikling som de danske medier ikke umiddelbart har med. Iøvrigt bør MR rimeligt nemt kunne bevise, hvis han har været i Mexico. Så vi må vente og se.

Link to comment
Share on other sites

Man ved jo nærmest ikke, om man skal grine eller græde. Dette års Tour de France har de seneste dage udviklet sig fuldstændig grotesk og har på kort sigt smadret den sidste skrøbelige rest af tillid til professionel cykelsport. Nu sidder man tilbage med følelsen af at iagttage Cykelløb i Åben Medicinsk Klasse. Og det er forbandet deprimerende...

Men på lang sigt vil cykelsporten overleve. Og det vil Tour de France også. Ingen kan naturligvis vide det med sikkerhed, men jeg er overbevist om, at der i løbet af kort tid vil blive indført livstidskarantæner for første gangs dopingmisbrug, og det vil komme til at gøre en forskel.

De seneste mange år har i adskillige sportsgrene vist, at doping altid vil findes. Det er et evigt kapløb mellem dem, som er parat til at satse alt på succes, og dem, som forsøger at holde sporten ren. Kampen mod doping kan ikke vindes. Men konsekvenserne kan gøres så hårde, at det ikke længere er attraktivt for ret mange at tage chancen.

At kræve cykelryttere sat i fængsel for at bruge doping er så grotesk og ude af proportioner, at det kun kan komme fra stamgæsterne på den lokale bodega efter den 24. bajer eller fra en politiker. Langt mere realistisk er det at idømme en professionel rytter livstidskarantæne ved en dopingdom. Så er karrieren slut, og hvad skal man så lave?

Hvis man har læst Jesper Skibbys selvbiografi, så får man et klart indtryk af, at det måske vil være den allerværste straf en professionel cykelrytter kan forestille sig. En tidsbegrænset karantæne (eller måske endda en fængselsdom) går over igen, men en livstidsdom lukker døren for den eneste verden, man kender.

Jeg tror, at dette er den eneste mulighed for at få dopingmisbruget under kontrol, og det vil toplederne i cykelsporten også komme frem til.

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Selvfølglig holder den sammenligning. Hvorfor skulle den ikke gører det?

Ja, brodne kar som Vinkourov, Moreni og Rasmussen skal ud af sporten. Hvad du mener med, at TdF skal væk fatter jeg ikke en hat af. Med hensyn til Riis har jeg svært ved at se, hvorfor i alverden han ikke skulle kunne fortsætte sit engagement i sporten. Og hvorfor i alverden skulle Rolf Sørensen ikke kunne fortsætte som kommentator?

Fordi OL består af mere end 1 forbund, og det er ikke alle der har opført sig så kujonagtigt som lederne i cykelsporten har gjort det. Der findes faktisk sportsgrene, der ikke er infesterede af doping.

Skal cykelsporten have genoprettet sit ry og fremstå som en ærlig, hæderlig og, ikke mindst, ren sportsgren, så skal man have kappet ALLE de rådne kar. Dvs farvel til bl.a. Bjarne Riis der for evigt vil have sit navn forbundet med EPO, og TV på påtage sig sit ansvar og ikke have ansat en kommentator, der er en del af dét spil. Ved godt RS ikke er testet positiv, men come on... :dry: vi ved det jo godt alle sammen...

Samme med TdF. Før touren har bevist, at den er ren, er den en skamplet for sporten - derfor skal den holde en pause.

Edited by JesperT
Link to comment
Share on other sites

Man ved jo nærmest ikke, om man skal grine eller græde. Dette års Tour de France har de seneste dage udviklet sig fuldstændig grotesk og har på kort sigt smadret den sidste skrøbelige rest af tillid til professionel cykelsport. Nu sidder man tilbage med følelsen af at iagttage Cykelløb i Åben Medicinsk Klasse. Og det er forbandet deprimerende...

Men på lang sigt vil cykelsporten overleve. Og det vil Tour de France også. Ingen kan naturligvis vide det med sikkerhed, men jeg er overbevist om, at der i løbet af kort tid vil blive indført livstidskarantæner for første gangs dopingmisbrug, og det vil komme til at gøre en forskel.

De seneste mange år har i adskillige sportsgrene vist, at doping altid vil findes. Det er et evigt kapløb mellem dem, som er parat til at satse alt på succes, og dem, som forsøger at holde sporten ren. Kampen mod doping kan ikke vindes. Men konsekvenserne kan gøres så hårde, at det ikke længere er attraktivt for ret mange at tage chancen.

At kræve cykelryttere sat i fængsel for at bruge doping er så grotesk og ude af proportioner, at det kun kan komme fra stamgæsterne på den lokale bodega efter den 24. bajer eller fra en politiker. Langt mere realistisk er det at idømme en professionel rytter livstidskarantæne ved en dopingdom. Så er karrieren slut, og hvad skal man så lave?

Hvis man har læst Jesper Skibbys selvbiografi, så får man et klart indtryk af, at det måske vil være den allerværste straf en professionel cykelrytter kan forestille sig. En tidsbegrænset karantæne (eller måske endda en fængselsdom) går over igen, men en livstidsdom lukker døren for den eneste verden, man kender.

Jeg tror, at dette er den eneste mulighed for at få dopingmisbruget under kontrol, og det vil toplederne i cykelsporten også komme frem til.

Er helt 100% enig i livstidsstraffe til dopingsyndere, straffen skal være ubønhørlig og ikke værd at gamble med. Er ligeledes i, at forslaget om fængselstraf direkte er latterligt.

Link to comment
Share on other sites

Fordi OL består af mere end 1 forbund, og det er ikke alle der har opført sig så kujonagtigt som lederne i cykelsporten har gjort det. Der findes faktisk sportsgrene, der ikke er infesterede af doping.

Skal cykelsporten have genoprettet sit ry og fremstå som en ærlig, hæderlig og, ikke mindst, ren sportsgren, så skal man have kappet ALLE de rådne kar. Dvs farvel til bl.a. Bjarne Riis der for evigt vil have sit navn forbundet med EPO, og TV på påtage sig sit ansvar og ikke have ansat en kommentator, der er en del af dét spil. Ved godt RS ikke er testet positiv, men come on... :dry: vi ved det jo godt alle sammen...

Samme med TdF. Før touren har bevist, at den er ren, er den en skamplet for sporten - derfor skal den holde en pause.

Jamen så vil jeg da gerne se dig nævne de sportsgrene til OL som ikke er inficeret af doping. Jeg venter spændt.

Link to comment
Share on other sites

Du misforstår pointen

Nej det gør jeg ikke. Du skriver at OL ikke kun består af et forbund, og at der er forbund som ikke er inficeret af doping. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke sportsgrene det er. For de må da være i overvejende flertal til et OL, siden du ikke mener at de skal lukke ned, så det burde jo ikke være noget problem at nævne dem.

Link to comment
Share on other sites

Bør man ikke skelne mellem organiseret doping på holdene (hvor læger massører osv. er involveret), og de tilfælde hvor en rytter individuelt beslutter sig for at snyde. Cykelsporten er efter min mening kommet et stort skridt videre fordi der er tegn på at der ikke foregår organiseret doping på holdene, ligesom i 90'erne. Selvom der stadigvæk bliver taget nogle ryttere for doping er problemet ikke så omfattende og kompliceret som tidligere hvor doping i visse tilfælde blev accepteret, forstået på den måde at sportsdirektørerne valgte at vende de blinde øje til som f.eks Walter Godefrot.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share