Michael Rasmussen trukket fra Touren!


Biiver
 Share

Recommended Posts

Danske spil giver ikke penge tilbage..

http://tour.tv2.dk/article.php/id-7702155.html

Ok, hvor latterligt er det ikke lige? Kunne de i det mindste ikke sætte den til odds 1.. grotesk..

Tror folk som har spillet på Michael Rasmussen er pissed nok i forvejen, og nu kan de så få smidt den nyhed i hovedet også.. Tak for lort..!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 503
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er Jesper Worre, det dumme svin, der er skyld i alt det her. Kunne manden ikke have været ude før eller efter touren med de oplysninger. Hvad får manden til at komme med det midt under touren.

Jeg har mødt manden i virkeligheden, og den gang var min klare opfattelse også, at ha var pisse arogant.

Link to comment
Share on other sites

Danske spil giver ikke penge tilbage..

http://tour.tv2.dk/article.php/id-7702155.html

Ok, hvor latterligt er det ikke lige? Kunne de i det mindste ikke sætte den til odds 1.. grotesk..

Tror folk som har spillet på Michael Rasmussen er pissed nok i forvejen, og nu kan de så få smidt den nyhed i hovedet også.. Tak for lort..!

Det ville hurtigt blive en rigtig dårlig forretning. Spil på året fem favoritter, vind på vinderen og få pengene tilbage på resten?

Link to comment
Share on other sites

Det er Jesper Worre, det dumme svin, der er skyld i alt det her. Kunne manden ikke have været ude før eller efter touren med de oplysninger. Hvad får manden til at komme med det midt under touren.

Jeg har mødt manden i virkeligheden, og den gang var min klare opfattelse også, at ha var pisse arogant.

Jeg synes heller ikke at Worre har været videre sympatisk i sin behandling af MR. Men din første sætning er skudt langt over målet. Hvis MR var i Mexico som han har sagt, så skæld ud på Rabobank. Hvis han har været i Europa i perioden, så falder det 100% tilbage på MR selv.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ville blive en dårlig forretning.. Men de må gøre en undtagelse..

Når en fodboldkamp bliver aflyst pga. problemer - så bliver den sat til odds 1. :)

På en måde er det samme princip.. :)

Hvis det skulle sammenlignes, så skulle ALLE vædemål der involverede en doping(rygte)udsmidt rytter annuleres, altså også væddemål på ryttere der deltager i samme løb. Og så er det ligesom ligemeet at lave væddemål i TdF...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sgu rystet over den holdning folk har til sagen. "Total mangel på opbakning fra Rabobank", "Hvor er atleternes rettigheder henne i dette spil?"

Hvis du tænker på mit indlæg, så kan jeg oplyse om at Michael Rasmussen stadigvæk fastholder at han var i Mexico. Dermed kan jeg ikke se hvilket juridisk grundlag de kan smide ham ud på.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Jeg så TdF fast hver dag, hvert år da Greg Lemond og Indurain var de store og indtil Festina skandalen. Jeg er egentlig kold over for om de doper sig eller ej, men jeg gad ikke se det, når skandalerne fyldte mere i pressen end resultaterne. Ironisk nok så jeg så de sidste 7 km af gårsdagens etape og blev egentlig hooked igen, men der gik kun en halv dag før det var væk igen :laugh:

Enten skal der findes en måde, der sikrer at samtlige ryttere er clean (umuligt) eller også skal doping lovliggøres (utopisk og uetisk).

Link to comment
Share on other sites

SuneJ - følger dig egentlig godt, det er mediernes dækning man bliver lidt træt af ind imellem. men det virker også lidt som om der er 2 slags journalister ved Tdf - dem der skriver om cykling og dem der ikke kender navne på dem de skriver om - men de kan deres medicinlister udenad.

så i øvrigtat Lars Werge udtalte sig som cykelekspert....men er der en flink fætter eller kusine herinde der kan linke til en af de artikler han har skrevet...om CYKLING

Link to comment
Share on other sites

Burde det ikke være til at finde ud af, hvor i verden han har befundet sig? Med mindre han har roet over atlanen eller taget vandcyklen. Hvis han har været med et fly er han jo blevet registreret med Boarding Pass o.s.v. Er det ikke muligt at undersøge indenfor den relativt afgrænsede tidsperiode det drejer sig om?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft lidt svært ved at finde frem til hvad jeg helt præcist mener om det der er sket. Jeg er langt hen af vejen enig i det caNInen skriver, men der er også en del jeg er uenig i. Lige meget hvor naivt det kan være så er man uskyldig til det modsatte er bevist i dansk retssystem, og heldigvis for det. Men så er det godt at vi har medierne som er niveauet over og selvfølgelig derfor har ret til at dømme og hænge folk ud da de jo selvfølgelig sidder med det store overblik og kender til alle detaljer. :nonono:

Jeg har simpelthen været ved at brække mig over de udtalelser der er kommet både på landsdækkende tv fra journalister og hvad der er blevet slået op på forsiderne af forskellige blade! Men sådan er det jo nu til dags, folk vil have stillet deres blodtørst og da især her i danmark. Fordi er der noget man ikke skal når man er dansker så er det fandeme at have success! Der findes ikke folk der er bedre end andre! Alle er ens, dem der vinder er folk der har forstået at omgå systemet og som benytter sig af forskellige former for snyd. Her har vi grundlaget så kan vi starte diskussionen....... Janteloven kan gøre mig så harm så jeg ryster af arrigskab!

Om MR er dopet kan jo gøre fuldstændig lige meget. Hvem bekymrer sig om han er ren eller dopet? Han er jo forhelvede dømt på forhånd!!! I tilfælde af at manden havde rent mel i posen ville det jo være fuldstændig underordnet fordi medierne har dømt ham på forhånd! Der er jo på intet tidspunkt nogen medier der har ladet tvivlen komme ham til gode. Nej de skal bare have stillet deres blodtørst! Nu fik de Riis så tager vi lige den næste.

Jeg vil slet ikke forholde mig til om han rent faktisk er dopet. Det er ikke det jeg syntes er kritisabelt her. Det er måden manden er blevet hængt ud på. Det er jo heksejagt anno 2007 og det burde man fandeme skamme sig over!!!!

Rabobanks beslutning er fuldt ud i orden i tilfælde af at manden har løjet om hvor han har opholdt sig. Det vil være et brud på tilllid, samt det kodeks som han har underskrevet og sætte holdet udadtil i et dårligt lys. Der er jo ingen tvivl om at al den fokus på rasmussen har gjort at der har været ekstra pres på for at der skulle ske handling fra Rabobank af. Havde manden ikke været så meget fremme i medierne ville Rabobanks beslutning måske ikke have været den samme. Men jeg mener nu at den er berettiget.

Men det at han har løjet om sit ophold er ikke ensbetydende med at manden har dopet sig. Ja der er meget der tyder på det, men hvis ret skal være ret, og det skal det i min verden så er manden stadig uskyldig til andet er bevist.

Jeg ved ikke hvor sammenhængende ovenstående er. Det er nok en smule præget af min harme overfor den måde man hænger folk ud idag.

Link to comment
Share on other sites

Der er endnu intet der tyder på at MR rent faktisk skulle have indrømmet noget som helst, men nærmere at blot det at en eller anden journalist, mener at have set ham i Italien. Hvis det virkelig er det han er blevet fyret på og trukket ud af touren på er det da så skandaløst som noget kan være. Så er det jo virkelig lykkedes medierne at få opildnet en så hadsk stemning at Rabobanks sportsdirektør føler sig presset til at fyre manden. Så kan journalisterne da ligge sig godt til rette i deres seng og se sig tilfredse med at have ødelagt endnu et liv!

Hvis det derimod viser sig at være rigtig at han har været i Italien på det givne tidspunkt trækker jeg udtalelserne tilbage om Rabobank, men det ændrer ikke min holdning til mediernes ansvar i sagen.

Link to comment
Share on other sites

Lige meget hvor naivt det kan være så er man uskyldig til det modsatte er bevist i dansk retssystem, og heldigvis for det.

Korrekt.

Men der er jo heller ikke nogen retsinstans inde over det (endnu). Hvis nogen mener, at de har noget klinket som en domstol må tage sig af, ja så skal sagen netop indgives til politiet, hvorefter en statsanklager vurderer om der er noget at komme efter.

Sådan ligger sagen ikke endnu.

Men den kan da nemt komme til det.....fra mange forskellige parter af, f.eks.

- MR, der kræver erstatning af Rabobank for uretmæssig fyring og som kræver erstatning for tabte lønkroner + offentlig udstilelse + fratagelse af tourtitel.

- Rabobank hold, der kræver erstatning af MR for tabt anseelse

- Rabobank sponsoer, der kræver erstatning af Rabobank for tabt PR med offentligheden

- Touren overfor Rabobank, der kræver erstatning for at deres løb er blevet smadret

Mulighederne er mange.....og alle kræver langt hårdere beviser end der er pt for at det giver mening at hive nogen i retten for det.

Men i denne tråd taler vi jo bare som lægmænd om, hvad der er ret og rimeligt i cykelsport, herunder hvem er dopede og hvem som ikke er.

Link to comment
Share on other sites

Rasmussen mener stadig han er uskyldig:

Rasmussen til B.T.: Min chef er gal

... Samtidig sætter han et voldsomt angreb ind på holdets manager Theo de Rooij, der traf beslutningen.

- Han sagde ikke noget til nogen. Ikke engang sportsdirektørerne var informeret. Det er en desperat mands værk. Han er på kanten af et nervesammenbrud. Min chef er gal, siger Michael Rasmussen, der fastholder, at han var i Mexico og ikke Italien, som det bliver hævdet.

- Jeg var ikke I Italien. Slet ikke. Det her er historien om en mand, der mener, han har genkendt mig. Der er ikke antydningen af bevis, siger Michael Rasmussen.

- Det er for vildt, det her. Jeg fatter ingenting. Det er helt gak-gak, siger Michael Rasmussen.

Til en hollandsk journalist sagde Michael Rasmussen;

- Min karriere er ødelagt. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, eller hvor jeg skal tage hen. ...

Link to comment
Share on other sites

Nej men selv uden for retssystemet må en mand vel være uskyldig til andet er bevist! Alt andet holder simpelthen ikke. MR har fået 2 advarsler fra 2 forskellige instanser, reglerne for udelukkelse siger 3 fra samme instans. Hvilket jo helt firkantet sat op vil sige at manden ikke kan udelukkes. Da kan man diskutere om reglerne er utilstrækkelige. Men som de ser ud nu kan man ud fra reglementet ikke udelukke manden. Men stadig mener tourledelsen at han aldrig skulle have været til start.

Link to comment
Share on other sites

SuneJ - følger dig egentlig godt, det er mediernes dækning man bliver lidt træt af ind imellem. men det virker også lidt som om der er 2 slags journalister ved Tdf - dem der skriver om cykling og dem der ikke kender navne på dem de skriver om - men de kan deres medicinlister udenad.

så i øvrigtat Lars Werge udtalte sig som cykelekspert....men er der en flink fætter eller kusine herinde der kan linke til en af de artikler han har skrevet...om CYKLING

Nu skal man jo ikke skyde på budbringeren, de kan ikke gøre for det… Vi må huske på, at journalister, som oftest, ikke hører til iblandt de skarpeste knive i skuffen. Langt de fleste af dem har aldrig fået en videregående uddannelse. Journalist-uddannelsen er jo kun et treårigt oplevelses-forløb og er på ingen måde kompetencegivende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share