QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Tirsdag

Underviste 2 timers selvforsvar

Efter opvarming ink. lidt kropsvægtsøvelser var min del af teknik træningen at gå videre med balanceøvelserne fra sidst. Lavede en masse skub-hinanden-rundt-og-genfinde balancen øvelser, og til sidst introducerede dem til pummeling så vi kan komme i gang med nogle ordentlig brydningsøvelser. Min makker fortsat med fald/rullefald, hvor vi blandt andet vist dem hvad det skulle bruges til, ved at jeg lavede et par hoftekast på hende. De synes det var dyb imponerende at man ikke kom til skade og at det ikke gjorde ond at falde på måtterne. :tongue::laugh:

HardCore 1 time

Flere onde sandsæk burpees, OH squats med sandsæk (havde ikke prøvet dem før, det var meget sjovt), og high pulls med KB'er. Bøvler stadig med teknikken på venstre side med high pulls, og det er ved at irriterer mig ret meget!

Lidt styrketræning

Bagefter gik min veninde og jeg ned for lidt ekstra træning. Det blev til:

Pullups:

Næsten 3

5 med hjælp

Dips:

6 m. hjælp, 2 sæt

5 m. hjælp, 1 sæt

Så kom Guarden nede med et par andre fra HC holdet, og de gik i gang med pullups m.m., så skulle jeg også lige være med der:

Pullups:

Ca. 3 (tror jeg)

Chin-ups

Næsten 5

Og så alt muligt andet sjov.

Efter de var gået gik vi over til at køre lidt bænkpres, men kunne mærke at det var mine arme bestemt ikke glad for efter pullups, så det blev kun lidt.

Bænkpres:

35kg, 5

25kg, 15

Morgenvægt: 65,5 (men fik også rigeligt med kulhydrater i går, og egentlig også i dag)

Kostopdatering: Det går generelt godt med kosten, jeg sørger virkelig for at få mine proteiner, mere end jeg har prøvet før. Ligger mellem 120-150 g protein om dagen. En meget stor del af det er fra shakes og hytteost, så jeg må lige finde nogle flere (vegetar) ting med høj protein indhold og lav kulhydrat indhold. Har noget "texturized soya protein" som det vist hedder - ligner hundemad - som jeg vil begynde at lave, og køber også lidt seitan en gang i mellem. Men kroppen har haft godt af proteinen. Prøver også at holde kulhydrater nede, det svinger meget mellem 100-150g.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag - 2,5 timers BJJ

Efter eget ønske fik jeg kørt med de lidt bedre og større drenge i dag. :bigsmile: Alt den overskud jeg har haft til situationssparring den sidste uges tid - både teknik, overlibk, og kondimæssigt - forsvandt på mystisk vis efter ca. 30 sek. :laugh: :laugh: Sådan var det i hvert fald den første time, men så blev der byttet lidt rundt og grupperne delt lidt mere, så resten af sparring var sammen med to andre på ret meget mit niveau (kun 10kg over mig! :smile:). Det var hårdt med gik faktisk ret godt, fik arbejdet på mit top game med at holde top positionen og submit, som jeg er ikke så god til. Fik desværre ingen subs, men kom tættere og tættere på end jeg har gjor før.

Det var dog en rigtig hård omgang træning og jeg er helt færdig i kroppen nu, er lidt spændt på hvordan den har det i morgen. :crazy: Pga ekstra weekend seminarer m.m. så det ud til at jeg ville træne ca 13 dage i træk, men det kan jeg godt mærke ikke holder, så jeg træner igennem i morgen og så holder helt pause fredag. :wink:

Morgenvægt: 65,1

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen

Morgentræning med Guarden, Linis, Musashi:

5 omgang Agility Bane med masser af pushups, fat man pullups, reaktionsløb og medicin bold kast. :4thumbup: Perfekt træning for kampsport, lige den slags interval man har brug for. Det gør selvfølgelig også at jeg kom nogenlunde igennem de fem runder, kan mærke at formen er ok.

Bagefter fik jeg lidt hjælp af Guarden og Linis (TAAAK!) til noget styrketræning:

Zercher squat

20kg, Et par stykker med stangen

40kg, 3, 1 sæt

DL

60kg, et par stykker

50kg, 2, 3-4 sæt

Og en masssseee hyggesnak ind i mellem :wink:

Cykel

15km (5 på vej til morgentræning, 10 på arb)

Har lige spist en kæææmpe stor lækker frokost, foruden at en halv bøtte hytteost og en kulhydratrig proteindrik efter træning. :4mewantfood: :4mewantfood: Er ikke presset med vægten til næste weekend, og vil hellere have energi til træning senere + sørge for at kroppen restituere lidt end at spare på kcal, så i dag spiser jeg bare løs. :4thumbup: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen

Morgentræning med Guarden, Linis, Musashi:

5 omgang Agility Bane med masser af pushups, fat man pullups, reaktionsløb og medicin bold kast. :4thumbup: Perfekt træning for kampsport, lige den slags interval man har brug for. Det gør selvfølgelig også at jeg kom nogenlunde igennem de fem runder, kan mærke at formen er ok.

Bagefter fik jeg lidt hjælp af Guarden og Linis (TAAAK!) til noget styrketræning:

Zercher squat

20kg, Et par stykker med stangen

40kg, 3, 1 sæt

DL

60kg, et par stykker

50kg, 2, 3-4 sæt

Og en masssseee hyggesnak ind i mellem :wink:

Cykel

15km (5 på vej til morgentræning, 10 på arb)

Har lige spist en kæææmpe stor lækker frokost, foruden at en halv bøtte hytteost og en kulhydratrig proteindrik efter træning. :4mewantfood: :4mewantfood: Er ikke presset med vægten til næste weekend, og vil hellere have energi til træning senere + sørge for at kroppen restituere lidt end at spare på kcal, så i dag spiser jeg bare løs. :4thumbup: :4mewantfood:

Fedt at træne med dig i morges, du giver den jo vild gas :devil:

Tror også det er en god idé at få lidt fodder i truget og så bare åbne gabet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen

Morgentræning med Guarden, Linis, Musashi:

5 omgang Agility Bane med masser af pushups, fat man pullups, reaktionsløb og medicin bold kast. :4thumbup: Perfekt træning for kampsport, lige den slags interval man har brug for. Det gør selvfølgelig også at jeg kom nogenlunde igennem de fem runder, kan mærke at formen er ok.

Bagefter fik jeg lidt hjælp af Guarden og Linis (TAAAK!) til noget styrketræning:

Zercher squat

20kg, Et par stykker med stangen

40kg, 3, 1 sæt

DL

60kg, et par stykker

50kg, 2, 3-4 sæt

Og en masssseee hyggesnak ind i mellem :wink:

Cykel

15km (5 på vej til morgentræning, 10 på arb)

Har lige spist en kæææmpe stor lækker frokost, foruden at en halv bøtte hytteost og en kulhydratrig proteindrik efter træning. :4mewantfood: :4mewantfood: Er ikke presset med vægten til næste weekend, og vil hellere have energi til træning senere + sørge for at kroppen restituere lidt end at spare på kcal, så i dag spiser jeg bare løs. :4thumbup: :4mewantfood:

Hej!

Hyggeligt at få sagt Davs i dag! :smile: Godt kæmpet rundt banen og med vægtene! Du skal nok blive go' til det! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag aften

Tog ned til FDK Nørrebro og mødtes med en veninde til en omgang næsten-træning og en masse hygge snak. Fik også sludret med SimonHP.

Kørt videre med DL fra morgenen og prøvede virkelig at koncentrerer mig på teknikken.

Dødløft

60kg, 4 singles, 4 sæt med passer af pauser

Så var det tid til...

HardCore feat. Linis, PtPoul, Cat, og selvfølgelig under Guardens fantastisk instruktion

Lidt swings, walking lunges, one-legged DL med sandsæk, andet sandsæk løft og...

TGU

20kg, 1/1, 3 sæt (PR!)

Cyklede: ca. 15 km

Link to comment
Share on other sites

Torsdag aften

Tog ned til FDK Nørrebro og mødtes med en veninde til en omgang næsten-træning og en masse hygge snak. Fik også sludret med SimonHP.

Kørt videre med DL fra morgenen og prøvede virkelig at koncentrerer mig på teknikken.

Dødløft

60kg, 4 singles, 4 sæt med passer af pauser

Så var det tid til...

HardCore feat. Linis, PtPoul, Cat, og selvfølgelig under Guardens fantastisk instruktion

Lidt swings, walking lunges, one-legged DL med sandsæk, andet sandsæk løft og...

TGU

20kg, 1/1, 3 sæt (PR!)

Cyklede: ca. 15 km

Du var jo super sej idag Shanti, og vildt med din PR :ninja::bruce:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - 1,5 times BJJ og SW

Tog en hviledag i går, på trods af at jeg var egentlig frisk nok. Jeg havde jeg trænet igennem i 6 dage, og har udsigt til 6 mere i træk, så jeg tvang mig selv til at holde lidt fri og fik hygget med en veninde fra Århus i stedet for. Har ikke ligefrem haft meget tid til det sociale de sidste par uger når kamptræning har været prioriteret så højt.

I dag fik jeg rullede en-til-en i godt halvaden time, i et jævnt men forholdsvis stille og rolig tempo. Første halvdel kørte vi med gi, og bagefter no-gi. Det sidste styk tid kørte vi udelukkende stående brydning (clinch), som jeg absolut ikke har lavet noget af i ca et halvt år, så jeg skulle lige grave en del i hukommelsen! Det gik selvfølgelig ikke specielt godt med det var sjovt, jeg er i det hele taget ret glad for at clinche og må hellere til at få det gjort noget mere.

Link to comment
Share on other sites

Hey QP :cheer:

Blev lige mindet om at jeg da heller ikke har sagt tak for træningen herinde :blush: ...

Det var super lige at hilse på :bigsmile: og lad os da helt sikkert gentage det igen :superman: ...

Du er sej :devil: så keep it up :yo:

/Cat

Helt sikkert. Lurede at du også har fået meldt dig ind i FDK, så vi kunne også mødes til en omgang styrketræning en gang i mellem hvis du har lyst. :smile:

Søndag - 3 timers BJJ

Var til seminar i Malmø med Leo Vieira, som er en af de to brodre som er hovedinstruktører i Brasa. Han er pissedygtig, har vist omkring ni verdensmestertitler i BJJ og et par stykker til ADCC. Plus han er ikke så stor, så man ved at de teknikker han laver fungerer også hvis man selv er lille! Det er længe siden jeg har haft noget ordentlig tekniktræning pga alt den kamptræning og sparring vi har lavede de sidste par uger, så det var rigtig godt at få et par nye ting at lege med. Det er ikke altid så godt at få så meget nyt lige op til konkurrence, og derfor med vilje var det ikke helt nye positioner eller teknikker vi læret, men nogle rigtige lækre detaljer fra kendt udgangspositioner. :4thumbup: :4thumbup: Det meste af tiden arbejdede vi fra turtle (alle fire) - hvordan at få vendt den anden rundt og kontrollere og submitte. Fik lidt situationssparring til sidst med et par stykker på mit niveau, det gik fint men har stadig svært ved at kontrollere folk fra turtle. I slutning fik jeg også rullet med vores chefinstruktør for Scandinavian og en lillabælte som er kommet op fra Brasilien. Rent tæv til mig i begge omgang selvfølgelig, men stadig fedt. :superman:

Mandag

Morgen

Kom tidligt nok op og med nok energi til at køre en bitte omgang med kettlebells:

Snatch:

16kg, 10/10, 3 sæt m. lidt pause

Press:

16kg, 3/3, 2 sæt

Aften - To timers BJJ

Kamptræning igen igen. Fik prøvet lidt af fra i går, og fik faktisk en enkelt choke til at fungerer, men ikke alle de gode positions-ting. Er ved at få styr på mit game til SOBJJ - har egentlig ikke nogen gameplan, men er næsten holdt op med at eksperimentere for meget til træning og holder mig til det jeg ved jeg kan få til at fungerer. Onsdag bliver sidste BJJ dag!

Link to comment
Share on other sites

Så er der animal goes wild video :laugh:

Godt kæmpet idag, du er sku sej!!

Det er faktisk en meget cool træning der lige bliver fyret igennem der! Bare en skam at det involverer så meget cardio :crazy:

Og dyrelydene var sku meget spas, jeg er så dum at jeg først opdagede at det ikke var noget man kunne høre i baggrunden da der begyndte at komme flere og flere....

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk en meget cool træning der lige bliver fyret igennem der! Bare en skam at det involverer så meget cardio :crazy:

Og dyrelydene var sku meget spas, jeg er så dum at jeg først opdagede at det ikke var noget man kunne høre i baggrunden da der begyndte at komme flere og flere....

Ja, den bane var sku ret vellykket til formålet.

Jesper, det er virkelig sjældent at en "udfordring" in the real world indeholder ren styrke, eller ren cardio.

Ofte vil det være en kombi. I de GPT træningspas vi fyrer af vil det dog overvejende være det anaerobe energisystem der dominerer, hvilket dog alligevel har positiv indvirkning på det kardiovaskulære system.

You should come, nu var Bogs jo også med i morges.

For pokker Guarden, de lyder der! :clown2:

:alright:

Link to comment
Share on other sites

Hehe sjove lyde... :laugh:

Det var faktisk rigtig sjov træning, men pisse hårdt. :blink: ..ved godt på videon ser det ud til at det foregår i et stille og rolig tempo, men jeg kan love jer for at jeg gav den gas...i min krop føles det i hvet fald som om det hele var 200 i timen... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Guarden >>

Det ser sku meget gong-ho og krigeragtigt ud dét I har gang i. Hvis du kan garantere at der ingen dyrelyde er IRL kan det være at jeg en dag kigger forbi.... :tongue:

(Jeg mænger mig lige i din log, DronningePerler :bigsmile: )

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert. Lurede at du også har fået meldt dig ind i FDK, så vi kunne også mødes til en omgang styrketræning en gang i mellem hvis du har lyst. :smile:

Helt sikkert :bigsmile: - Jeg er freeeesh :devil::superman:

Guarden: og endnu engang er jeg skuffet over ikke at være inviteret med til morgentræning :tongue:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Guarden >>

Det ser sku meget gong-ho og krigeragtigt ud dét I har gang i. Hvis du kan garantere at der ingen dyrelyde er IRL kan det være at jeg en dag kigger forbi.... :tongue:

(Jeg mænger mig lige i din log, DronningePerler :bigsmile: )

Rommel

Hmm...der er ingen fugle der synger eller lignende, men lidt "GRRRUUUUNNNT" kan der godt være en gang i mellem!!

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Er du i FDK i aften? Jeg er der fra ca kl18 af...

Jeg spiller basket i aften fra 18 til 20 - men kommer til Hardcore direkte efter :superman: ...

Ellers er planen at jeg er der igen torsdag til noget styrke inden Guardens time :devil: ....

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Guarden >>

Det ser sku meget gong-ho og krigeragtigt ud dét I har gang i. Hvis du kan garantere at der ingen dyrelyde er IRL kan det være at jeg en dag kigger forbi.... :tongue:

(Jeg mænger mig lige i din log, DronningePerler :bigsmile: )

Rommel

Kom glad skipper :devil:

Helt sikkert :bigsmile: - Jeg er freeeesh :devil::superman:

Guarden: og endnu engang er jeg skuffet over ikke at være inviteret med til morgentræning :tongue:

Hehe... du er jo inviteret hver gang. Proceduren er blot at spørge mig mandag og onsdag aften om der sker noget dagen efter :wink:

Ellers skal jeg jo sende 150 smsér ud dagen i forvejen, U seeeee :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen

GPT træning med Bogs og Guarden

Ja, der er jo video op ;-)

Rigtig rigtig god træning, den første runde eller to var uden sprints til sidst, men jeg lagde dem på da jeg synes måtte-slæbning og måtte-DL var hårdt både for kondi og styrken, men jeg manglede noget der fik pulsen helt op. De par sprints i slutning af hver runde var med til at give den der dejlig jeg-kan-ikke-mere-og-kaster-snart-op fornemmelse. :4thumbup:

Cyklede: 15km

Torsdag aften

Tog i FDK Nørrebro med en veninde til lidt styrke, sludret lidt også med SimonHP "Disko Bicep" :laugh:

Bænk

35kg, 5

40kg, 4

45kg, 1 (PR) :superman:

40kg, 5

DL

50kg, 4

60kg, 4

70kg, 3

80kg, 2, 2 sæt

Pullups

Forsøgt et par stykker. Men der er noget med bænkpres og pullups der bare ikke harmonere sammen - kan jeg den ene en dag, så kan jeg ikke den anden!!

Dips

5, m. lidt hjælp

3, ALENE! (PR) :superman:

Sluttede af med

Løb

3km, 15 min

Var fristet til at blive til HC, men synes at jeg havde trænede rigeligt for i dag og overbevist mig selv om at det var bedst at tage hjem og få ordnet nogle gøremål herhjemme.

Alt i alt en meget god træningsdag! Er positiv overrasket over hvor meget min krop egentlig godt kan klare på en dag - hård morgentræning, og havde stadig god styrke om eftermiddagen, og gav god gas med løb til sidst. :4thumbup: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share