QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Tirsdag

Lagde ud med en ambitiøs plan om at cykle til arbejdet, ca. 14km. Kom ret langt med så missede jeg en vej og kørt ca. 3. km forkert så jeg blev nødt til at tage en taxa, og kom stadig for sent til et møde :laugh::nonono:

Det gik noget bedre på vej tilbage, hvor jeg blev ledsaget af en kollega! :innocent::bigsmile:

Cykle: ca. 25km

Er slet ikke så vant til at cykle, så benene mærker det. Planen er at cykle på arbejde 2 gange om ugen, indtil vejret bliver alt for dårligt (nægter at cykle i efterårsvind/vintervejr).

Droppede SW træning idag pga hoften og til fordel for HardCore. Det var godt, men jeg er selvfølgelig irriteret over at min arbejdskapacitet er stærkt forringet :mad::sneaky2: , men andet kan man ikke forvente når jeg ikke har trænet seriøst siden midten af juli. På den positive side så brokkede hånden sig slet ikke over at lave snatches! :smile:

HardCore: 1 time

Bagefter styrketrænede jeg en smule med en veninde.

Blandet pullups/chinups:

1,5 - 2, 4 sæt

Dips m. hjælp

5, 3 sæt

Bænkpres

35kg, 5 reps

40kg, 5 reps

40kg, 4 reps

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag

Lagde ud med en ambitiøs plan om at cykle til arbejdet, ca. 14km. Kom ret langt med så missede jeg en vej og kørt ca. 3. km forkert så jeg blev nødt til at tage en taxa, og kom stadig for sent til et møde :laugh::nonono:

Det gik noget bedre på vej tilbage, hvor jeg blev ledsaget af en kollega! :innocent::bigsmile:

Cykle: ca. 25km

Er slet ikke så vant til at cykle, så benene mærker det. Planen er at cykle på arbejde 2 gange om ugen, indtil vejret bliver alt for dårligt (nægter at cykle i efterårsvind/vintervejr).

Droppede SW træning idag pga hoften og til fordel for HardCore. Det var godt, men jeg er selvfølgelig irriteret over at min arbejdskapacitet er stærkt forringet :mad::sneaky2: , men andet kan man ikke forvente når jeg ikke har trænet seriøst siden midten af juli. På den positive side så brokkede hånden sig slet ikke over at lave snatches! :smile:

HardCore: 1 time

Bagefter styrketrænede jeg en smule med en veninde.

Blandet pullups/chinups:

1,5 - 2, 4 sæt

Dips m. hjælp

5, 3 sæt

Bænkpres

35kg, 5 reps

40kg, 5 reps

40kg, 4 reps

Godt at se dig igen, world Champ :yo:

Den 2-hands-anyhow sad sku okay til sidst :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se dig igen, world Champ :yo:

Den 2-hands-anyhow sad sku okay til sidst :bigsmile:

Blargh. Synes de sad bedre i juni måned. :dry: Men det skal nok komme igen!!

Onsdag

Så er vi startet op med kamptræning op til Scandinavian Open. Det betyder så fast træning en time før mandag/onsdag for dem der stiller op, men det er jo reelt ingen ændring for mig da der før alligevel har ligget blåbæltetræning der. Men nu ved jeg der altid kommer nogen, og nok lidt flere da nogle af hvidebælterne også stiller op.

Da vi skulle sparre stillede jeg mig strategisk over til dem der vejer omkring de 70kg. :tongue: Men fik jeg lov til at blive - nej nej, med kommentaren "Er du verdensmester eller hvad" blev jeg pænt skubbet over til de lidt tungere drenge (80-90kg). :laugh: Det gik som forventet, altså fik forholdsvis meget monster tæsk, men fik alligevel lavet nogle ok moves og kom ud af nogle situationer.

I starten af den almindelig time gik jeg lidt koldt og overvejede at tage hjem, hvilket jeg bare skulle have gjort. Vi kørt lidt x-guard, og så situationssparring hvor man er inde i 10 minutter i alt, 5 runder af 2 min fra forskellige positioner. Jeg var i gruppe med nogle hvidebælter, og det gik ikke vild godt, havde minus energi og mentalt overskud. Jeg var selv inde til sidst, hvor det gik nogenlunde, indtil de sidste 30 sekunder hvor jeg var så dumt at rulle under en på en måde som jeg ved jeg absolut ikke skal gøre, og dermed fik overstrukket nakken/ryggen med en på godt 75kg ovenpå mig. Ikke godt. :blink::crazy:

Skadestatus:

Fingre - meget bedre

Hoften - lidt bedre

Nakke/ryg - dårligt

Hmmm.......

Link to comment
Share on other sites

Hyggeligt at hilse på dig idag - røg hurtigt ud af døren, så jeg glemte også lige at ønske dig held og lykke til ER i weekenden. Håber din hånd klarer sig. :blush:

Tak! Det skal nok blive sjovt.

Det går med hånden, jeg må bare fortsat tvinge mig selv til IKKE at lave spider guard, det er bare selvmord for den... :nonono::mad:

Torsdag

Nakken tog ikke så meget skade som jeg havde frygtede, kunne sagtens træne om torsdagen.

1,5 times SW

Lidt forskellige positioner fra når man er blevet taget ned, og noget situationssparring. Kunne godt mærke det var 2 mdr siden jeg kørte uden gi, jeg havde minus kontrol og pres, og savnet noget at tage fat i!! Til gengæld fik jeg næsten submittede en af drengene som altid kører mig ret meget ned, så det var rigtig godt.

Cyklede

ca. 35 km.

Lørdag

1,5 times BJJ ink. undervisning

Havde ikke fået trænet om fredagen og ville prøve rebene oppe i Hillerød, så jeg slæbte mig tidligt ude af sengen og i toget mod Hillerød. Ingen af hovedinstruktørerne var der, og en af de andre skal snart kæmpe Shooto så han kørt kun MMA/SW træning, så det endte faktisk med at være mig der underviste. Lavede nogle forskellige øvelser for guard passering, mest baserede på at kunne være god til at bevæge sig rundt, og ikke at blive fanget i half-guard. Så lidt grebsleg fra spider guard. Ifb med det fandt jeg på at vi skulle lave situationssparring fra spider guard, hvor mig og en anden skulle være på bunden hele tiden da jeg ikke havde underviste i sweeps fra spider guard. Det var selvfølgelig super dumt af mig, fordi min hånd er stadig ikke hel god, og spiderguard er den ene ting som virkelig kan smadre den. Hvilket selvfølgelig sket. :devil:

Sluttede af med 5-10 mins SW sparring.

Link to comment
Share on other sites

Mandag - 2,5 timers BJJ

Startede med en masse stående sparring til kamptræning. Det er mit absolut svageste punkt, så det er også på tid at jeg arbejder med det. Har desværre end tendens til at gå lidt koldt over det, jeg bliver bange og dermed også passiv når vi sparrer. Det skyldes jo mest at jeg ikke kører stående så meget, og så det at jeg skal træne det med lidt større folk, og dermed er risikoen for skader ret store. Det gik nogenlunde i dag, fik genopfrisket et par teknikker, og fik nogenlunde timing på tingene. Endte også med at placere mit fjæs (mere præcis, øjet) på en knap så elegant måde ovenpå en andens knæ - fik is på med det samme, så jeg tror ikke jeg skal fremme med teatermakup inden jeg kan møde op på arbejde i morgen. :laugh:

Almindelig træning gik med lidt subs fra mount og guard, noget situationssparring fra mount og almindelig sparring. Hvor er jeg dog bare træt af at jeg synes det er pisse umuligt at holde folk der er 15-20kg tungere nede i mount. Ja, de er tungere, men min teknik må fejle alvorligt et eller andet sted, for jeg bliver sgu kastet af efter 30 sek maks :mad::devil:

Havde egentlig planer om at opdaterer mine træningsmål for resten af året i dag, men nu er kl blevet mange så det må lige blive i morgen..

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Skulle hjælpe en veninde med at terpe det sidste til politiets optagelsesprøven, så kunne hverken nå til SW eller HC. Det blev til en tur forbi FDK på Nørrebro i stedet for. Havde ikke været der før,men udover at de mangler omklædningsfaciliteter, så er det et godt center og der var masser at lege med.

C2 som opvarming:

6 min

Bænkpres

40 kg, 5, 3 sæt

Pullups skiftende Chinups

1-2 dårlige, 3 sæt

Gik over og fik så et par tips til dødløft, som jeg har vist kun kørt en gang før i mit liv. Tror jeg har en nogenlunde ide om hvordan man skal spænde op osv, så jeg tror ikke det var helt galt:

Dødløft

60kg, 3 singles

60kg, 3, 2 sæt

70kg, 3 singles (PR)

70kg, 2, 2 sæt

Ved ikke hvor meget "PR" der over de 70kg når jeg aldrig rigtig har prøvet det før. :laugh: Men det er i hvertfald et udgangspunkt, og jeg kunne sagtens have taget lidt mere.

Løb

17,5 min - 3,35km (inkl. lidt gang i starten)

Dips

BW, 2, 2 sæt ----> uden hjælp :bigsmile:

Cyklede idag: 15km

Nå, egentlig en meget god omgang styrketræning, kan godt mærke det lidt i benene, men skal stadig vænne mig til at det føles anderledes bagefter når man styrketræner tungt end når jeg kondi træner /BJJ /KB.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Skulle hjælpe en veninde med at terpe det sidste til politiets optagelsesprøven, så kunne hverken nå til SW eller HC. Det blev til en tur forbi FDK på Nørrebro i stedet for. Havde ikke været der før,men udover at de mangler omklædningsfaciliteter, så er det et godt center og der var masser at lege med.

C2 som opvarming:

6 min

Bænkpres

40 kg, 5, 3 sæt

Pullups skiftende Chinups

1-2 dårlige, 3 sæt

Gik over og fik så et par tips til dødløft, som jeg har vist kun kørt en gang før i mit liv. Tror jeg har en nogenlunde ide om hvordan man skal spænde op osv, så jeg tror ikke det var helt galt:

Dødløft

60kg, 3 singles

60kg, 3, 2 sæt

70kg, 3 singles (PR)

70kg, 2, 2 sæt

Ved ikke hvor meget "PR" der over de 70kg når jeg aldrig rigtig har prøvet det før. :laugh: Men det er i hvertfald et udgangspunkt, og jeg kunne sagtens have taget lidt mere.

Løb

17,5 min - 3,35km (inkl. lidt gang i starten)

Dips

BW, 2, 2 sæt ----> uden hjælp :bigsmile:

Cyklede idag: 15km

Nå, egentlig en meget god omgang styrketræning, kan godt mærke det lidt i benene, men skal stadig vænne mig til at det føles anderledes bagefter når man styrketræner tungt end når jeg kondi træner /BJJ /KB.

Nice PR :superman:

Jeg starter med at undervise i HardCore fra oktober om torsdagen kl. 19-20, så der kan du jo komme og give den gas :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

@SimonHP:

Hmm, så kunne det være vi skal finde ud af lidt fællestræning en gang i mellem?

@Guarden:

Umiddelbart så ligger ABC jo tættere på mig, men jeg er frisk nok på at komme ud til Nørrebro når du starter det op der, måske er det også fedt for holdet hvis der er et par stykker fra starten som er bekendte med dine træningsmetoder?

Onsdag morgen

Har faktisk ikke DOMS fra DL igår eller noget, så det er jo godt nok. Kan godt mærke de nederste rygmuskler blev brugt (dog ingen smerter i selve lænden), men det er jo også godt nok da det er nok dem der er svageste i DL, ift ben m.m.

Fik endelig taget mig sammen til en lille smule morgen KB-træning, skal bare lige vænne mig til at få pulsen op så tidligt om morgenen :blink:

TGU:

16kg, et par stykker som opvarming

Snatch:

16kg, 10/10, 3 sæt

Military press:

16kg, 4/4

16kg, 2/2

Armbøjninger,

bw, 8

Link to comment
Share on other sites

@SimonHP:

Hmm, så kunne det være vi skal finde ud af lidt fællestræning en gang i mellem?

@Guarden:

Umiddelbart så ligger ABC jo tættere på mig, men jeg er frisk nok på at komme ud til Nørrebro når du starter det op der, måske er det også fedt for holdet hvis der er et par stykker fra starten som er bekendte med dine træningsmetoder?

Onsdag morgen

Har faktisk ikke DOMS fra DL igår eller noget, så det er jo godt nok. Kan godt mærke de nederste rygmuskler blev brugt (dog ingen smerter i selve lænden), men det er jo også godt nok da det er nok dem der er svageste i DL, ift ben m.m.

Fik endelig taget mig sammen til en lille smule morgen KB-træning, skal bare lige vænne mig til at få pulsen op så tidligt om morgenen :blink:

TGU:

16kg, et par stykker som opvarming

Snatch:

16kg, 10/10, 3 sæt

Military press:

16kg, 4/4

16kg, 2/2

Armbøjninger,

bw, 8

Ja, det ville være super fedt hvis du gider det. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nye træningsmål - resten af 2007

Så blev det tid til nye mål. Loggens oprindelig formål var Copa do Mundo og VM, og de er begge lykkeligt overstået for længst, eller i hvert fald et stykke tid. :4thumbup: Så nu er det tid til at arbejde på nogle andre ting. Nedenstående vil jeg prøve at opnå inden det nye år, dvs inden for de næste par måneder. De fleste mål er nok lige ambitiøs nok, :superman: og et par stykker er måske ikke ambitiøs nok. Jeg er spændt på at se hvor langt jeg kommer med dem.

Vægten

- Stabilt på 64kg! :4mewantfood:

BJJ/SW

- Fortsat træning ca 4 gange/ugen. 3xBJJ, 1xSW op til SOBJJ, og så måske 2/2

- BJJ Stævner: Scandinavian Open BJJ (SOBJJ), 21. october

- Mit første Judo stævne (mest for sjovt!): 17. november

Løb

- 5km på under 24:30min

Kettlebells

- SSST 12kg: 210+

- SSST 16kg: 100+

- Swings 16kg: 6 min

- 2HA: med 2x16kg

- Press 16kg: 10

BW øvelser

- Pullups: 4

- Dips: 5

- OAPU: 5

- Pistols: på +20cm

Vægte

- Bænkpres: 50kg

- Dødløft: 100kg

Da det der er en rimelig lang liste og det er slet ikke sikkert jeg kan nå det hele, har jeg også lavet en prioritering:

1) BJJ

2) Kettlebells

3) Løb

4) BW øvelser

5) Vægte

Comments, anyone?? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Var så ivrig efter at skrive træningsmålene op i går, at jeg glemte helt at skrive aftenens træning...

Onsdag aften - 2 timers BJJ

Sparring og situationssparring. Vi kører stadig temaet med situationssparring fra top (mount og side control), hvilket jeg har godt af, men det er knap så godt at jeg stadig bliver kastet væk efter 20 sek... :laugh: Til almindelig sparring prøver jeg mig frem med nogle nye ting, og når det fungerer så er det super fedt, og når det går galt, så ender jeg som regel i en eller anden ubehagelig sub!!

Cyklede: 7km

Torsdag

SW var aflyst, så det blev til en tur i FDK Nørrebro sammen med en veninde.

Løb

5km -26 min. Startede stille og roligt og øgede langsomt tempo, til sidst blev det rigtigt hårdt.

Bænkpres

40kg, 5, 2 sæt

Kan mærke det kører meget bedre med teknikken, og styrken er også lidt på vej op.

Pullups m. hjælp

5, 2 sæt

Supersættet med

Dips med hjælp

5, 2 sæt

Dødløft

50kg, 5, 2 sæt

60kg, 5

60kg, 4

70kg, 2, 2 sæt

80kg, 2 singles (PR)

Kunne nok lave flere hvis ikke det var for at jeg ikke har grebsstyrken til det!

Squat (stangen bag hovedet, kun ned til 90 grader)

40kg, 5, 2 sæt (baseline PR)

Link to comment
Share on other sites

Fredag - 1,5 times BJJ

Var ret træt, havde ikke fået nok søvn så det tog mig en halv time før jeg tog mig sammen til at gå i gang med at rulle. Der var ikke så mange mennesker, så det var ren sparring. Da jeg endelig gik i gang så var energiniveuet alligevel ok.

Lørdag - næsten EvoRace - næsten BJJ - shopping

Ja, jeg var jo meldt til EvoRace sammen med to ninja tøser. Bare for sjovt. Den ene droppede ud for nogle uger siden pga dårlig skulder, og den anden igår pga skinnebensbetændelse. Så gad jeg ikke løbe alene når det ikke er noget jeg har trænet op til og det var mening det bare skulle være for sjovt.

Så vi besluttede os for at tage op og træne i Hillerød i dag. Men, vi kom deroppe og der var stort set ingen så træning var aflyst, så vi tog en kop kaffe med to andre i stedet for. :bigsmile:

Og så tøflede vi rundt i Hillerød og shoppet!! (men det er også hårdt nok efter et par time...) :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

BJJ - 1 time

Mandag er standup dag. Lidt teknik som opvarming, og så let sparring med nedtagninger. Derefter almindelig sparring i 2 min runder uden pause.

KB

TGU:

16kg, 5/5

Snatch:

16kg, 10/10, 3 sæt

One-legged DL

20kg, 12/12, 2 sæt

20kg, 10/10, 2 sæt

Pushups

BW, 8, 3 sæt

Swings

16kg, 10/10, 5 sæt B2B, pause, gentag

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Styrketræning

Pullups, m. hjælp:

5, 2 sæt

Supersættet med:

Chinups m. hjælp:

5, 2 sæt

og

Dips m. hjælp:

5, 3 sæt

Bænkpres:

40kg, 4

37,5kg, 5

35kg, 5

Derefter:

HardCore, 1 time

Masser af lunges med sandsæk, BW øvelser, og snatch/bent press m. 16kg KB

Derefter:

Løb

2km, 10:15 min

I alt: 2 timers træning

Kunne mærke at jeg var lidt træt fra i går, og løbeturen til sidst var absolut ikke for sjovt, men damn det føles dejligt at være helt smadret i kroppen lige nu!!

Er måske blevet tilbudt at undervise nogle ungdomsskole tøser i selvforsvar - men de er vant til at have alm. jiu-jitsu folk, og hende jeg snakkede med over tlf lagde meget vægt på at det var selvforsvar og ikke kampsport. Hun havde f.eks. svært ved at se hvorfor man havde brug for at holde puder for hinanden og øve knæ i skridtet - man kan jo nøjes med at markere. :dry:

Jeg skal til samtale i morgen, så jeg skal lige sidde nu og lave den store salgstale...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

1 times HardCore

Havde en af de dage hvor der bare ingen energi er, og man ønsker man var blevet hjemme. Men efter en time så energien tilbage, det er jo altid dejligt.

Cykel: 25km

Gik i øvrigt fint til jobsamtale i går og de to damer var meget til at snakke med. Så nu er jeg officielt Lærer på en ungdomsskole og skal undervise i Selvforsvar. Det er 24 teenage tøser der har meldt sig til holdet, og bliver spændende at se hvor mange dukker op. 24 er jo også en del, så jeg skal også have fundet mig en som har lyst til at undervise sammen med mig. Indtil videre har jeg hevet fat i to ninja-veninder, og det ser ud til at det kommer til at lykkes hvis de skifter lidt. Puha jeg er spændt - både på hvad jeg finder på at undervise i, og hvordan de modtager det. Var ude og kigge på skolen i dag - det var ikke imponerende hvad der er af udstyr (to rullemåtter og en af de der rigtige tykke måtter), så der skal virkelig improviseres. Jeg har også tænkte rigtig meget over om jeg nu er egnet til at undervise i Selvforsvar, men er kommet frem til det samme som en del andre omkring mig har sagt, nemlig at der er så mange der underviser i så meget bullshit og kalder det for selvforsvar, og kan meget mindre end mig.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Fredag - 2 timers BJJ

Seks runder B2B sparring, og så situationssparring for resten af pengene, med de gode (og tunge!) drenge. Synes jeg havde sådan en dag hvor intet fungerede, men jeg tror alligevel der var en del af det der gik godt. Det er nok første gang jeg har sparret så hårdt igennem i så lang tid i min egen klub i rigtige mange måneder, og det var egentlig dejligt. Jeg er helt færdig i kroppen nu, og glad for at jeg havde en aftale og gik efter to timer (der var en time tilbage...), men jeg har faktisk ikke ondt noget sted. Hvilket er en klar forbedring, og viser at styrketræning det sidste halve år tjener sit formål godt. Jeg mærker ikke decideret at jeg er blevet stærkere, men jeg mærker at min krop ikke går så nemt i stykker af at blive mast rundt af folk der er større end mig. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag - 1,5 times BJJ

Kom op til søndagstræning for første gang i rigtig lang tid, på trods af en lille bytur i går. Havde overraskende meget energi, og træning bestod af en masse situationssparring. Endt i gruppen med hvidbælterne for en gangs skyld, så havde lidt mere plads en sædvanlig til at prøve nogle ting af.

Rart at mærke at jeg er i det hele taget ved at komme i nogenlunde god form igen, og der skal forholdsvis meget til før jeg går koldt til træning. Der er også kun 3 uger tilbage til Scandinavian Open, så de næste to uger prøver jeg give den mere gas med træning og nok et par ekstra løbeture.

Link to comment
Share on other sites

Mandag - lidt over 2 timers BJJ

Min udtalelse i går om at jeg er ved at være i nogenlunde form igen, var jeg meget tæt på at trække tilbage i dag efter kamptræning. :laugh::laugh: Men så konkluderede jeg at formen var nok ok alligevel, men at det bare tager ret hårdt på den når jeg sparrer på godt 90% mod en lillebælte der også lige vejer 20kg mere. Desuden blev det nok til over en halv times sparring stort set uden pause, hvor jeg faktisk fik holdt godt pres hele vejen igennem og prøvede i hvert fald at angribe en masse.

Det gik straks bedre (både med kondï'en, men også teknikken) da jeg til almindelig træning fik lov til at køre situationssparring med hvidebælter under 75kg. :tongue::devil: Det er godt nok ikke tit jeg bliver sat sammen med dem!! Så meget sjovt at få lov en gang i mellem.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - Selvforsvar og HardCore

Underviste 2 timers selvforsvar

Så havde jeg sgu min debut som selvforsvarsunderviser. Nu er jeg blevet "Lærer" :crazy: for en flok 14 årig. Lidt mærkeligt. Det gik fint. De var ca. 17, så efter lidt runde lavede vi noget opvarming, og så delt dem i to grupper. Dem hos mig fik lov til at køre lidt frigørelse fra når nogen har haft i ens håndled, og et par "find din balance punkt" skubbe-skubbe øvelser. Hos min veninde fik de lidt træning i rullefald. Vi starter med det helt helt grundlæggende - nogle af pigerne har gået til lidt sport - lidt badmington, volley, svømming og andet, men der er ikke så mange som kan regnes som værende atleter. Det viste sig også meget tydeligt, da jeg i bedste funktionel styrke- stil også tvang dem igennem nogle kropsvægtsøvelser. Halvdelen kunne ikke tage armbøjninger på knæ, og i hvert fald ingen på fødderne. Men det skal der laves om på, de skal tæskes igennem noget ordentlig fysisk træning hver gang.

Generelt var deres evne til at holde fokus rimelig begrænset, og der var en del fnis-fnis blandt dem, men jeg troede faktisk det ville være værre - det var ikke svært at få deres opmærksomhed, og de gjode faktisk det der blev sagt. De var i det hele faktisk ret søde. :wub: Men de er godt nok små!

Til sidst tog vi en snak om deres forventninger til timen - hvorfor var de meldt til, hvad de ville lære, og hvilke situationer de følte sig utrygge/bange for. Det var godt nok en øjenåbner - det kan være jeg ikke er helt "gammel" endnu men der er nok sket en del siden jeg gik i 7./8. klasse. Flere enten kendt nogen eller var selv blevet overfaldet af drenge, typsik af en gruppe. En del kendt til tilfælde af voldtægter. Alle sagde at mange drenge går åbenbart med kniv - hvad sker der lige for det???? Så de efterlyste egentlig noget selvforsvar a la en-mod-flere, og forsvar mod kniv. Hvilket er godt nok noget af det mere "avanceret" - og absolut hverken min egen eller min venindes spidskompetencer. Så da har vi planer om at hive nogle gæsteundervisere ind.

Men først og fremmest skal de have lidt selvtillid, være i stand til at være aggressiv :devil: (de var lidt for søde), og have bare en smule kropsstyrke og kondi, og en meget bedre balance.

Der er potentiale i dem - de skal nok blive nogle seje ninja'er inden jeg er færdig med dem!!! :devil: :devil:

Bagefter, uden at nå at få noget af min eftermiddagsmad tog jeg direkte til HardCore

1 times HC

Ingen energi pga manglende mad, men synes alligevel det gik fint med de ondeste sandsæk burpees og situps, og alt muligt KB tam tam.

Havde travlt med at komme hjem, så det blev kun til en runde styrketræning bagefter:

Næsten 2,5 pullups

Næsten 3 chins

Næsten 2 dips

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - Selvforsvar og HardCore

Underviste 2 timers selvforsvar

Så havde jeg sgu min debut som selvforsvarsunderviser. Nu er jeg blevet "Lærer" :crazy: for en flok 14 årig. Lidt mærkeligt. Det gik fint. De var ca. 17, så efter lidt runde lavede vi noget opvarming, og så delt dem i to grupper. Dem hos mig fik lov til at køre lidt frigørelse fra når nogen har haft i ens håndled, og et par "find din balance punkt" skubbe-skubbe øvelser. Hos min veninde fik de lidt træning i rullefald. Vi starter med det helt helt grundlæggende - nogle af pigerne har gået til lidt sport - lidt badmington, volley, svømming og andet, men der er ikke så mange som kan regnes som værende atleter. Det viste sig også meget tydeligt, da jeg i bedste funktionel styrke- stil også tvang dem igennem nogle kropsvægtsøvelser. Halvdelen kunne ikke tage armbøjninger på knæ, og i hvert fald ingen på fødderne. Men det skal der laves om på, de skal tæskes igennem noget ordentlig fysisk træning hver gang.

Generelt var deres evne til at holde fokus rimelig begrænset, og der var en del fnis-fnis blandt dem, men jeg troede faktisk det ville være værre - det var ikke svært at få deres opmærksomhed, og de gjode faktisk det der blev sagt. De var i det hele faktisk ret søde. :wub: Men de er godt nok små!

Til sidst tog vi en snak om deres forventninger til timen - hvorfor var de meldt til, hvad de ville lære, og hvilke situationer de følte sig utrygge/bange for. Det var godt nok en øjenåbner - det kan være jeg ikke er helt "gammel" endnu men der er nok sket en del siden jeg gik i 7./8. klasse. Flere enten kendt nogen eller var selv blevet overfaldet af drenge, typsik af en gruppe. En del kendt til tilfælde af voldtægter. Alle sagde at mange drenge går åbenbart med kniv - hvad sker der lige for det???? Så de efterlyste egentlig noget selvforsvar a la en-mod-flere, og forsvar mod kniv. Hvilket er godt nok noget af det mere "avanceret" - og absolut hverken min egen eller min venindes spidskompetencer. Så da har vi planer om at hive nogle gæsteundervisere ind.

Men først og fremmest skal de have lidt selvtillid, være i stand til at være aggressiv :devil: (de var lidt for søde), og have bare en smule kropsstyrke og kondi, og en meget bedre balance.

Der er potentiale i dem - de skal nok blive nogle seje ninja'er inden jeg er færdig med dem!!! :devil: :devil:

Bagefter, uden at nå at få noget af min eftermiddagsmad tog jeg direkte til HardCore

1 times HC

Ingen energi pga manglende mad, men synes alligevel det gik fint med de ondeste sandsæk burpees og situps, og alt muligt KB tam tam.

Havde travlt med at komme hjem, så det blev kun til en runde styrketræning bagefter:

Næsten 2,5 pullups

Næsten 3 chins

Næsten 2 dips

:laugh:

Hehehe.. solid omgang styrketræning efter HardCore :4thumbup:

Sejt med dit krigerhold. Nu er det jo ikke sikkert for hankønsvæsner som mig at bevæge sig rundt på gader og stræder når du begynder at lære dem at alle mænd er nogle svin og bare skal i neck-cranks m.m. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hehehe.. solid omgang styrketræning efter HardCore :4thumbup:

Sejt med dit krigerhold. Nu er det jo ikke sikkert for hankønsvæsner som mig at bevæge sig rundt på gader og stræder når du begynder at lære dem at alle mænd er nogle svin og bare skal i neck-cranks m.m. :tongue:

Neck-cranks? Næææ du - de skal lære nogle ordentlig spark til skridtet!!! :devil: :devil:

Lørdag - 2 timers BJJ

Vi har en flok der havde aftalt at tage fra Kbh op til Hillerød og holde kamptræning der, sammen med de øvrige Hillerød folk. Stod op kl7 så jeg også lige kunne nå at vaske tøj, damn det var godt nok tidligt at skulle op på en weekend :blink:

Gav den godt gas til træning, som i øvrigt var super godt for min selvtillid - var for det mest i gruppen sammen med hvidbælterne igen i dag, og selvom jeg måske udvikler mig mere ved at få grundig tæsk, så er det sgu meget rart en gang i mellem at mærke at jeg faktisk godt kan noget. Vi kørt en masse situationssparring, mest guard/passering deraf. Og så et par runders sparring til sidst hvor vi startede stående og jeg kørt med min veninde.

Om aften var jeg inde og se Fight Arena 11 i Albertslund sammen med en del af drengene fra klubben. Det er stævne med en masse Thai kampe og et par Shooto(MMA) kampe. Kvaliteten af kampene var alt i alt bedre end det har været en del af de andre gange jeg har været inde, så det er super. Og så vandt min ven/træner hans shooto kamp, og det hjælper selvfølgelig på at det var en god aften!

Link to comment
Share on other sites

Søndag - 2 timers BJJ

Stod dejligt tidligt op igen for endnu en omgang kamptræning. Startede igen med hvidbælterne til situationssparring, hvilket jeg godt nok var ved at være lidt træt af, da de var ikke engang særlige store i dag, og så er det jo ikke så sjovt. Men fik derefter en masse sparring med de andre og blev grundig krøllet sammen et par gange af instruktøren, så det var godt nok. :4thumbup: :4thumbup: Synes faktisk det kører udemærket til træning for tiden, og selvom jeg er lidt spændt og nervøs for at der kun er to uger tilbage til Scandinavian Open, så glæder jeg mig også. :bigsmile:

Musklerne var godt trætte i dag efter træning, så kroppen blev plejet med en tur til på kurbad - det er altså bare lækkert for kroppen!!

Morgenvægt: 65,8kg

På trods af at kosten har været den samme (og ikke altid lige sund) siden jeg kom hjem, så har jeg først rigtig fået smidt lidt den sidste uges tid...stadig meget underlig, at min krop styrer selv hvornår den har lyst til at tabe sig.

Denne gang må det skyldes et vidunderligt produkt jeg fandt i USA:

post-15080-1191778825_thumb.jpg

:4mewantfood: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag - 2 timers BJJ

Sparring og situationssparring - og så lidt til!! Ja, der bliver ikke ligefrem lagt vægt på fancy teknikker op til stævne. Hvilket er selvfølgelig helt fint. :smile::bigsmile:

Skadestatus: Kun lidt bøvl tilbage med hånden, ellers intet. Og så et meget meget ømt skinneben efter en bestemt situationssparringsøvelser som tit ender i at ens skinneben bliver voldsomt banket mod den andens. :crazy: *piv piv*

Morgenvægt: 65,5

(det der fedtfri vand er virkelig godt!!) :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share