QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Til lykke med karakteren og til lykke med VM-deltagelsen. Kan man sige, at det "ruller" for dig?

Mange tak!!!

*G*

Ja det gør det vist. :wink::bigsmile::laugh:

Jeg kan i hvert fald ikke klage for tiden!

Håber bare virkelig på at jeg klarer mig lige så godt i LA som i Rio, det kunne være så fedt at få begge VM titler (to forskellige forbund) indenfor samme år!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Vågnede og smuttede over til FDK med det samme for at få tjekket fedt%, lidt mere realistiske tal i dag:

Vægt: 63,9 kg

Fedt-%: 21,6%

FFM: 50,1 kg

Det gode er at jeg så sagtens kan smide et par kg mere i fedt hvis jeg skulle få lyst til at gå nede en vægtklasse. :smile: Det dårlige er at det når jeg jo ikke til næste uge og lige nu ligger jeg så i bunden af min nuværende vægtklasse. :unhappy: Lige nu synes jeg faktisk heller ikke jeg vil gå ned. Så planen for nu er at tage lidt muskelmasse på, noget af det jeg mistet i Brasilien og gerne lidt mere, og så tage den derfra.

På trods af at jeg altid er opmærksom på mit proteinindtag er det stadig ret svært når jeg er vegetar, men har sat mig for at det næste styk tid skal jeg stræbe efter at få:

2 proteinshakes

2 æg

400g hytteost

...hver dag og som minimum, som en del af min kost. :4thumbup: :4mewantfood:

Aften - lidt over 2 timers BJJ

Tog en smut over til Malmø for at rulle med den skandinaviske chefinstruktør for klubben, som tager over til LA sammen med et par andre elever og coacher. Rullede en halv time med ham, og så var med til hans almindelig undervisning. Det gik sådan set ok med ham, han giver mig masser af plads og jeg synes jeg kunne mærke at jeg var bedre til at udnytte pladsen og de huller han serverede for mig bedre end jeg plejer. Fik også rullede lidt med de andre, der var ikke så mange gode i dag så det gik fint. Hånden bøvler stadig vild meget ---> jeg har ingen guard game ---> jeg bliver nødt til at stramme min top game endnu mere, så overalt ok.

Kondi'en er stadig væk, jeg ved sgu ikke hvor jeg har glemt den henne...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Vågnede og smuttede over til FDK med det samme for at få tjekket fedt%, lidt mere realistiske tal i dag:

Vægt: 63,9 kg

Fedt-%: 21,6%

FFM: 50,1 kg

Det gode er at jeg så sagtens kan smide et par kg mere i fedt hvis jeg skulle få lyst til at gå nede en vægtklasse. :smile: Det dårlige er at det når jeg jo ikke til næste uge og lige nu ligger jeg så i bunden af min nuværende vægtklasse. :unhappy: Lige nu synes jeg faktisk heller ikke jeg vil gå ned. Så planen for nu er at tage lidt muskelmasse på, noget af det jeg mistet i Brasilien og gerne lidt mere, og så tage den derfra.

På trods af at jeg altid er opmærksom på mit proteinindtag er det stadig ret svært når jeg er vegetar, men har sat mig for at det næste styk tid skal jeg stræbe efter at få:

2 proteinshakes

2 æg

400g hytteost

...hver dag og som minimum, som en del af min kost. :4thumbup: :4mewantfood:

Aften - lidt over 2 timers BJJ

Tog en smut over til Malmø for at rulle med den skandinaviske chefinstruktør for klubben, som tager over til LA sammen med et par andre elever og coacher. Rullede en halv time med ham, og så var med til hans almindelig undervisning. Det gik sådan set ok med ham, han giver mig masser af plads og jeg synes jeg kunne mærke at jeg var bedre til at udnytte pladsen og de huller han serverede for mig bedre end jeg plejer. Fik også rullede lidt med de andre, der var ikke så mange gode i dag så det gik fint. Hånden bøvler stadig vild meget ---> jeg har ingen guard game ---> jeg bliver nødt til at stramme min top game endnu mere, så overalt ok.

Kondi'en er stadig væk, jeg ved sgu ikke hvor jeg har glemt den henne...

Kan du ikke kaste nogle intervaller på ro-fætteren? Eller find en svømmehal?

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke kaste nogle intervaller på ro-fætteren? Eller find en svømmehal?

Jo...er ikke skiiide kendt med de der rofættre, nogen forslag til interval?

Svømning er lidt udelukket - min svømmeteknik er en hel del værre end min kondi! :innocent:

Løb jo også interval igår og regner med at gøre det i morgen. Og kommer til at bo lige ved siden af Santa Monica og Malibu i LA, så jeg kan løb på stranden der. :bigsmile:

Grrrrr....savner at kunne lave swings og snatches med mine KB'er :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jo...er ikke skiiide kendt med de der rofættre, nogen forslag til interval?

Svømning er lidt udelukket - min svømmeteknik er en hel del værre end min kondi! :innocent:

Løb jo også interval igår og regner med at gøre det i morgen. Og kommer til at bo lige ved siden af Santa Monica og Malibu i LA, så jeg kan løb på stranden der. :bigsmile:

Grrrrr....savner at kunne lave swings og snatches med mine KB'er :devil:

Okay. Arbejds/pause forhold på 2:1 3:1 eller 3:3. Max længde interval 6 min. lav 4 af dem med opvarmning og nedvarmning.

Giv den gas 80-100 % af maxpuls.. :bigsmile:

Sejt med stranden, gad jeg sku godt...

Link to comment
Share on other sites

Meget lille update herfra...hygger maks i LA, det er varmt, der er sol, og der er en pool i faellesarealet der hvor min far bor... :laugh: :4thumbup: :bigsmile::bigsmile:

Traening er kun blevet til en enkelt 30 mins loebetur langs Santa Monica. :innocent::innocent:

Jeg skulle have vaeret til BJJ i dag, men grundet logistik problemer kunne jeg ikke naa det. Samme logistik problemer (LA er en stor storby, LA har ingen offentlig transport) skal jeg nok afsted naesten 3 timer foer for at proeve at naa til traening i morgen...haaber det lykkedes, jeg skal traene et par gange inden VM og jeg er ved at blive rastloes over ikke at lave noget og spise for meget!

:mad:

Link to comment
Share on other sites

Saa er det ved at vaere lidt tid siden...har vaeret lidt doven til at opdaterer hernede i LA, plus det er ikke fordi jeg har lavet helt vild meget.

Det blev lige til omgang BJJ, mandag og tirsdag, efter store udfordringer med at finde frem - LA er bare IKKE stedet at vaere uden bil. Der er minus offentlig transport, saa jeg har brugt en formue paa taxi...heldigvis har farmand sponsoreret det meste af det.

BJJ traening var super fedt, bare en masse situtationssparring, men jeg fik meget ud af det, selvom jeg var igen, som i Rio, mere eller mindre i bunden af hierakiet (mindste person, pige, en af de faa blaabaelter). Det var specielt traening for Brasa folk som skulle kaempe til VM, allesammen som er kommet over enten fra Sao Paulo eller Skandinavien. Og saa mange fra Skandinavien er vi ikke, saa det vil sige at det var en masse rigtig rigtig dygtige brun- og sortbaelter. Meget sjovt men ogsaa lidt syrede at skulle traene med dem som er mere eller mindre verdenskendet stjerner indenfor BJJ verden!

Torsdag var saa kampdagen, og indvejning gik fik selvom jeg havde panikket et par dage inden (blive fodret af min far hernede, og havde ikke adgang til en badevaegt :crazy:). Jeg havde tjekket min vaegtklasse ud dagen foer, og vi var 12-13 styks saa det saa ud som om jeg skulle igennem 4 kampe for at naa toppen. Foerste kamp gik fint, jeg slagtede hende 15-0 men var selvfoelgelig irriteret over at jeg ikke lige fik submittet. Anden kamp var taet, mest fordi jeg ikke var saa meget paa som jeg skulle have vaeret, vi fik en fordel hver og jeg vandt paa dommerstemme. Sidste kamp var mod en rigtig teknik pige, vi havde en super fed kamp, mest fra half-guard (mig oeverst). Jeg fik en passering og en masse fordel for naesten at passerer, og vandt 3-0 og dermed ogsaa guldet!! :smile::smile:

Og det var saa saadan man vinder baade Copa do Mundo (World Cup) og Mundials (VM) i samme aar. :superman::superman: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er lidt sindssygt og super fedt paa den der "wooow er det virkelig mig"-agtig maade. Folk spoerger hvordan det foeles og hvordan jeg foeles, men jeg foeler mig egentlig ikke anderledes end foer. Det minder lidt om 7. klasse naar man fik mens for foerste gang og ens veninder ikke havde faaet endnu og tror man er blevet en anden person. :laugh::laugh::laugh:

Ok, maaske lidt daarlig sammenligning....men...pointen er bare jeg er stadig bare good ol' KillaBee :tongue::tongue:

Men det gav selvfoelgelig blod paa tanden, jeg regner med at komme tilbage naeste aar og proeve igen, sandsynligvis ikke i samme baelteklasse!

Link to comment
Share on other sites

Folk spoerger hvordan det foeles og hvordan jeg foeles, men jeg foeler mig egentlig ikke anderledes end foer. Det minder lidt om 7. klasse naar man fik mens for foerste gang og ens veninder ikke havde faaet endnu og tror man er blevet en anden person. :laugh::laugh::laugh:

Ok, maaske lidt daarlig sammenligning....

Bwhahaha hvad i alverden for en underlig sammenligning :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Home sweet home...

Så kom jeg tilbage til DK igår, efter lidt forsinkelse hvor Delta Airlines åbenbart mente det var fint at overbooke deres fly med 20 passagerer, så jeg måtte vente en dag mere efter jeg allerede var nåede til Atlanta. Fik selvfølgelig hotelophold betalt og en $400 rabatkupon på min næste rejse hos dem. Snedigt måde for dem at beholde kunder på, for ville ellers nok ikke vælge dem igen...

Dagens træning

KB Swings

10/10, 5 sæt, pause, gentag

Hånden er småt ved at få det bedre, har ikke så ondt i den mere, men efter halvanden måned hvor jeg stort set ikke har brugt den er grebsstyrken meget lav. Købt sådan en firkantet gummi klods som man kan bruge til grebsstræning i USA, og den bruger jeg lidt til genoptræning. Tror det har hjulpet.

BJJ - 2 Timer

Vores søndagstræning er flyttet til kl10, så vi var ikke så mange...stille og rolig træning, nogle teknikker fra upside-down guard, og lidt sparring. Dejligt at være tilbage i min klub igen, har ikke ligefrem været der meget de sidste 3-4 måneder!

Jeg havde ikke selv kamera med til stævne i LA, så har først lige fået nogle enkelte billeder:

post-15080-1188750693_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg tilbage til DK igår, efter lidt forsinkelse hvor Delta Airlines åbenbart mente det var fint at overbooke deres fly med 20 passagerer, så jeg måtte vente en dag mere efter jeg allerede var nåede til Atlanta. Fik selvfølgelig hotelophold betalt og en $400 rabatkupon på min næste rejse hos dem. Snedigt måde for dem at beholde kunder på, for ville ellers nok ikke vælge dem igen...

don't!

Link to comment
Share on other sites

Første dag på nyt arbejde.... :4thumbup: :bigsmile:

Blev kastet ud midt i alt muligt, hvilket var fint nok men lidt forvirrende.

Havde også meldt mig til afdelingens DHL-stafet hold som løb i dag, så det har været en lang dag.

Løb, 5km: 26:10.

Rimelig utilfredsstillende tid, 40 sek mere end til Femina kvindeløb :dry::blink: specielt taget i betragtning at de første 2km var på under 10 min...ved ikke hvad der sket med den allersidste km, synes jeg gav den mega gas men den tog alligevel næsten 6 minutter..meget underligt. De 2-3 ekstra kg jeg render rundt med efter for meget amerikansk mad i et par uger (jeg skal lære at IKKE spise op når jeg er i USA) kunne også mærkes.

Før og efter var det også pissekoldt inde i Fælledparken, også inde i teltet. Det havde jeg selvfølgelig ikke forudset og havde slet ikke taget nok ekstra tøj med.

Nå, men trods det kolde vejr og den dårlige tid, en rigtig god dag!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - ca. 2 timer BJJ

Startede med lidt almindelig sparring til blåbælte træning inden den almindelige træning. Så til alm. træning noget guard passerings teknik, og så nu er vi allerede ved at gå i gang med kamp træning op til Scandinavian Open i oktober, så vi lavede situationssparring i grupper hvor samme person blev inde i 4 omgange af 2 minutter - fra hhv. stående, nederst i side control, nederst i mount, nederst fra ryggen.

Borstet fra den stående/halvstående del gik det fint, men jeg kunne også mærke at jeg skal til at arbejde meget mere på mine subs. Alt i alt følte også at på trods af VM så har jeg jo ikke trænet vild meget siden World Cup, og reaktionerne er lidt langsommere end de burde være. Men det skal nok komme hurtig tilbage!

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen

Skal først møde en time senere, så kunne jeg endelig pres en smule KB ind:

Swings:

16kg, 10/10, 10 sæt med en pause halvvejs

Military pres:

16kg, 4/4

OH squat:

16kg, 5/5

Windmills:

16kg, 4/4

Snatch:

16kg, 10/10

--->> Endelig kunne min hånd klare at lave dem! Men kønt var det ikke... :laugh: og der er langt til de 100 jeg kunne før

Kan mærke styrken er gået væsentlig ned siden jeg kørt regelmæssigt med KB'er i juni måned. Specielt i nogle af de små stabiliserende muskler, f.eks. omkring skulderen. Men det skal nok komme hurtig tilbage hvis jeg får trænet ordentlig.

Morgenvægt: 66,7

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Wooohoo...nåede to træninger i dag!!

Torsdag eftermiddag

Tog op i FDK Gentofte sammen med en veninde.

Pullups

BW, et par ½... :laugh:

BW -5kg, 5

BW -10kg, 5

Dips m. hjælp

7, 3 sæt

Bænkpres

40kg, 5, 2 sæt

35kg, 5, 2 sæt

32,5kg, 5, 1 sæt

--> Kunne mærke det trak lidt i venstre skulder som jeg engang har bøvlet lidt med, så jeg skal nok passe på, og lave nogle flere TGU.

Hjemmestrikket træk-clean-pres øvelse

15kg, ca. 10

25kg, 5-6, 2 sæt

30kg, 2 (så kunne hånden og skulderen ikke mere for i dag)

Forsøgte så med noget Dragonflags, men kunne ikke huske præcis hvordan de skulle laves...kan så se nu at de skal laves uden at bøje i hofterne, hvilket er nok grunden til at jeg ikke synes de var så hårde som folk har sagt!! :laugh::laugh:

Ved faktisk ikke om jeg kunne have lavet dem ordentlig - udover at styrken ville mangle, så er den bænk i FDK elendigt at holde fast i.

Snyd-Dragonflags m. lidt bøjning i hofterne

25

Evil wheel fra knæ

5, 2 sæt

Øvelse for lænden

BW + 5kg, 10

BW + 7,5kg, 10

Snyd-dragonflags (lidt bøjning i hofter)

BW, 25

Div. mavebøjninger på bold

Ca. 50

Div. armbøjninger

ca. 10

Sluttede så af med at løbe en omgang rundt Gentofte Sø i stille og roligt tempo - ca. 2,5km

Nåede ikke til SW timen i dag, men synes faktisk dagens aktiviteter alligevel kompensere for det! :bigsmile::smile:

Synes faktisk det var lidt sjovt at hive rundt i lidt jern, og nu vil jeg også rigtig gerne begynde at lave noget ordentlig dødløft og squat bare en gang i mellem, så hvis der er nogen der læser med som kunne være frisk på at hjælpe med teknikken må I gerne sige til!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

1 times HardCore. Masser af indledende øvelser til pistols og OAPU, og masser af lunges og press med sandsæk, og almindelig kropsvægtsøvelser.

Havde ambitioner om lidt ekstra styrketræning bagefter, men mine ben og arme føles som Jello lige nu :crazy: så det blev droppet....

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Har haft mega DOMS i baller og ben siden i lørdags :crazy: :crazy: , så jeg droppede alle tanker om KB'er her til morgen.

Aften - 2 timers BJJ

Lagde ud med noget sparring, fik rullet en rigtig lang omgang med en af de tunge lillabælter (30kg mere end mig). Han gav mig god plads og ikke brugte vægten for meget, og jeg synes faktisk det gik ret godt for mig, rent teknisk. Til almindelig træning kørte vi et par ting fra side control, og så en masse situationssparring derfra. Det gik fint så længe jeg var på bunden (hvor jeg burde være presset), men jeg fik ingen subs og var ikke så god til at mounte. Har vist stadig langt på det punkt.

Skadestatus: Fingrene er ved at få det bedre men jeg piver stadig når de bliver mast til træning. Hoften havde liiige fået det ret godt indtil jeg lavede et eller andet mærkelig hip-bump der lige trak i noget forkert, igen. :mad::cry:

Cyklede også hjem fra træning. Har lige skaffet mig en ny cykel, og overvejer om jeg skal cykle på arbejde et par gange om ugen inden vejret bliver alt for dårligt til det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share