QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

For styrketrænende kvinder er amenorrhea ikke så slemt, træningen kan faktisk endda kompensere for det lave østrogen. Videre tillader det lave niveau andre hormoner at spille en større rolle i kvindekroppen, som kan give en mindre metabol kompensation. Ikke fordi det er super sundt, men det er heller ikke så slemt som for "normale" individer - d v s folk som ikke løfter så meget tunge vægte. Og siden majoriteten af kvinderne hør til dem, ville det naturligvis være dumt hvis man gik ud i samfundet og sagde at det ikke er noget man skal bekymre sig over :smile:

Betydeligt større risikofaktorer for osteoporos er rygning, alkohol og at man ikke får børn.

Men hvorfor er det så, at man kalder det "female athlete triade"? (undersøgelserne er jo heller ikke kun lavet på endurance atleter??)

Og hvor sundt er det, at andre hormoner, end oprindeligt tiltænkt, overtager østrogens arbejde?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men hvorfor er det så, at man kalder det "female athlete triade"? (undersøgelserne er jo heller ikke kun lavet på endurance atleter??)

Og hvor sundt er det, at andre hormoner, end oprindeligt tiltænkt, overtager østrogens arbejde?

Female athlete triad er for det første meget tiltænkt kvindelig teenagere og knap så meget "fuldvoksne" atleter. Når det kommer til knoglemassen så er de jo stadig i en opbygningsfase hvor det er selvfølgelig farligt på sigt at man ikke har fået opbygget den nødvendige knoglemasser. For gamle folk som mig :laugh::tongue: skal jeg nok "kun" sørge for at vedligeholde den knoglemasse jeg, hvilket man fint kan gør med tung styrketræning. Og der skal selvfølgelig mindre til at ødelægge en opbyggelsesproces end en vedligeholdelsesproces. Og selvom undersøgelserne ikke kun er lavet på endurance atletler, er det jo de færreste som Linis siger, der styrketræner tungt.

Angående hormonelle balance og østrogens rolle, så kommer det nok lidt an på hvilket synspunkt man tager. :smile: Det rene videnskabelig kunne pege hen ad at så længe fertiliteten forbliver i orden når man kommer tilbage til en normal fedt% og at knoglemassen ikke er forringet, så er der nok ikke noget galt i det. Men heldigvis synes mange, inkl. mig selv, at det er nok lige forenklet nok. Vi har jo de hormoner vi har af en grund og enhver der har den mindste forstand på fysiologi og biokemi ved jo hvor utrolig lidt der skal til for at ødelægge den balance. Og den balance må jo være vigtig, ellers ville den ikke være der.

Så må man selv vurdere om man ville ødelægge den balance til fordel for sin sport eller ej. Efter at have snakket med en del "kropseksperter" på den alternative side (for nu at klumpe dem sammen)m - og et par på den ren videnskabelige side, så deler en af deres overbevisning, nemlig at p-piller er langt mere ødelæggende for kroppens hormonel balance end de fleste tænker. Og hvor tit er der lige nogen der sætter spøgsmålstegn ved det.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, siden pms nok også forsvinder i takt med menstruationen, så røg der den sidste undskyldning for at te sig åndssvagt (mindst) én gang om måneden laugh.gif

Pis!

Hehe, du kan bare begynde at sige at du er åndssvag fordi du ikke har PMS. Prøv at forestille dig hvor mange forvirrede ansigter du kommer at få se :bigsmile:

Men hvorfor er det så, at man kalder det "female athlete triade"? (undersøgelserne er jo heller ikke kun lavet på endurance atleter??)

Og hvor sundt er det, at andre hormoner, end oprindeligt tiltænkt, overtager østrogens arbejde?

Female athlete triad er rigtigt nok det syndrom man ser hos kvindelige atleter, hvor amenorrhea er den ene del i syndromet. Men amenorrhea kan forekomme alene også, uden at triaden er opfyldt. To forskere (Otis og Anderson) ligger bl a bagved at man i dag er mere obs på denne kombination af symptomer, i det man ved at det kræver umiddelbar behandling, for ikke at risikere at have konsekvenser, som du også skrevet tidligere :smile: Atletgrupper som er i størst risiko zone og som er dem man lavet mest forskning på, er endurance atleter samt atleter med høj volumen træning og krav til at holde en lav kropsvægt eller fedtprocent (f eks gymnaster og balletdansere). Fælles for disse atleter er at de forbliver i dette tilstand over rigtigt lang periode. Det skal nemlig flere måneder til, før syndromet giver signifikante knogleforændringer.

Dem som det er lavet mest forskning på i f t amenorreha og dets effekter i kroppen, er anorexia nervosa patienter. Og her har man faktisk set, at de genvinder stor del af knoglemassen efter at de er tilbage på normal fedtprocent igen. Nogle studier har vist at det skyldes øget aktivitet hos de celler som danner knoglerne (osteoblaster), andre at det skyldes en kombination af det første og at aktiviteten hos osteoclasterne (de som bryder ned) også øger, som i sin tur giver endnu mere aktivitet hos osteoblasterne. Netto bliver et øget knogle turn over, som er en god ting :smile:

Grunden bagved amenorreha kan være mange ting, hvor lav fedt% er én af dem. Det skyldes den mindskede omdannelse af androgener (f eks testosteron) til østrogen via aromatase, som man kan finde i fedtvævet.

Stress er en anden faktor som kan indvirke og årsage amenorreha, denne gang via indvirkning på GnRH. Eksakt hvordan er ikke helt klarlagt endnu, dog, som med mange andre ting når det gælder stress :wink: Men amenorreha kan forekomme uden stress og stress kan forekomme uden amenorrhea.

Den dejlige fidus med alt det her endokrinologi noget er at det er så komplekst (I know, I am a neard :4smartass: ). Mange målorganer har flere hormoner som har den samme eller lignende effekt og mange hormoner har effekt på flere organer. Så det at andre hormoner får gøre meget af østrogens job i en stykke tid (østrogenet førsvinder jo trods alt ikke helt) er ikke så slemt. De udfører meget af de i forvejen. Ellers ville alle kvinder efter menarche være usunde og det er de ikke :wink: Der er nu selvfølgelig nogle ting som østrogen gør bedst; reproduktion, f eks. Videre anses det have en fordelagtig effekt på hjærte/karsygdom.

Skal ikke kede loggen mere med alt det snak :smile: Men det jeg ville sige var, at jeg ikke tror at det er noget at være bekymret over, hvis menstruationen forsvinder i et stykke tid for Shanti, siden hun nok ikke tænkt være der over længere tid, samt løfter rundt på tunge vægte. Kvindelige vægtløftere er den atletgruppe man målt højst knogletæthed hos, selv ved månedslange perioder af amenorreha omkring konkurrence. Belastning af knogler er bland det bedste stimulus man kan give for knogletilvækst :4thumbup:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Tog direkte fra arbejde og så til Malmø.

BJJ

ca. 15-20min sparring med sortbælten derover. Gik super godt.

SW

10x5min sparringsrunder, kun én pause i midten.

Havde aftalt i lørdags at træne lidt med nogle grappling/bryder folk i Malmø. Var selvfølgelig eneste pige på deres SW/MMA hold (kun SW i dagens anledning). En gut på 60kg. To-tre på 75-80kg. Resten på +95kg. :blink: Blev selvfølgelig introduceret som "Shanti som har vundet 2x VM" - ingen forventninger vel? :blink: Efter opvarmning skulle vi "bare" sparre 10 runder. Fem B2B, lille pause, og fem til. Det værste var lokalet - lille, og de åbner ikke vinduet fordi de tror det er bedst at vænne sig til at træne uden ilt nok. :laugh::laugh: Lettere hjernedødt. Men, det var meget god træning - var helt helt færdig bagefter!!

Link to comment
Share on other sites

Puha - så gik der lidt tid uden opdatering - har haft småtravlt - og der er også blevet misset et par træninger! :unhappy:

Onsdag sidste uge tog jeg til BJJ - blev kastet til stående sparring, ramt hoved direkte ned på gulvet og så stjerner, og besluttede mig for at droppe resten.

Torsdag - kom for sent hjem fra arbejde - sov en time, og så tog til gallapremiere på Arn 2 (og blev helt vild med filmen! :4thumbup: :4thumbup: )

Fredag - social aftale - skal der være plads til ind i mellem.

Lørdag

1,5 times BJJ/SW sparring, 2 runder a 6min ind, 1 runde pause. Hårdt. Synes ikke det gik vild godt.

Søndag

2timers BJJ sparring. 2 runder a 5min ind, 1 runde pause. Afsluttede med 20 mins situationssparring. Mega hårdt. Synes ikke det gik godt overhovedet.

Mandag

Droppede den sidste halve time af HD undervisning så jeg kunne nå at købe ind - jeg holder morgenmad/brunch for mit team i morgen herhjemme inden vi skal på noget kommunikationstræning. Tog derefter i FDK Frederiksberg - tror jeg bliver glad for at kunne træne der fast om mandagen, folk hilser lidt, og der er lidt samme typer som på Nørrebro (blanding af store pumpet og nogle der træner lidt funktionelt).

C2

1km, 4:06

Front squat

30kg, 5

40kg, 5, 2 sæt

45kg, 3

45kg, 2

supersættet med

BB Pres

30kg, 5

30kg, 4

30kg, 5

32,5kg, 3

30kg, 5

32,5kg, 2

30kg, 5

Back squat

50kg, 3, 3 sæt

DB Rows

23kg, 8/8

25kg, 8/8

25kg, 7/7

DB skulder pres

13kg, 6/6

og så fail! Vist overambitiøs at tage mere pres!

OL-DL

15kg, 10/10, 3 sæt

God grebstræning!

Ville have kørt mere C2, men kl var blevet halv ti, og jeg kunne ikke mere.

I morgen står den på træning i Malmø igen. Onsdag BJJ, og torsdag vil jeg forsøge at presse noget styrketræning inden SW hvis jeg ikke bliver for sent færdig på arbejde.

Går småt i gang med at få styr på kosten igen denne uge - men det er godt nok mega svært når jeg er så presset tidsmæssigt - så er tid/energi til at planlægge og lave mad (for ikke at tale om viljen til at sige fra!) - er en mangelvare.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Havde den fedeste kommunikationstræning tamtam på arbejde med mit team, hvor vi brugte eftermiddagen med en fra et konsulentfirma som bruger teater, på at spille forskellige kommunikationsscenarier igennem, få feedback og forslag, og afprøve igen. Mega sjovt, underholdende og lærerigt - helt vild hvor meget man kan snakke forbi hinanden uden at opdage det.

Tog direkte til Malmø bagefter. Det blev til 1,5 times SW, mest situationssparring og almindelig sparring. Havde lidt en lortedag (igen?!?) træningsmæssigt, synes ikke det kørte så godt. Men kan også mærke at noget af det har at gøre med at jeg er allerede ved at blive stresset over stævnet næste måned - efter træning havde jeg bare lyst til at droppe det, fordi jeg ikke synes forberedelserne kører optimalt, og det ser ud til at bliver eneste fra min klub derover.

Men, efterårssolenskinner, og alt skal nok gå. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Havde den fedeste kommunikationstræning tamtam på arbejde med mit team, hvor vi brugte eftermiddagen med en fra et konsulentfirma som bruger teater, på at spille forskellige kommunikationsscenarier igennem, få feedback og forslag, og afprøve igen. Mega sjovt, underholdende og lærerigt - helt vild hvor meget man kan snakke forbi hinanden uden at opdage det.

Tog direkte til Malmø bagefter. Det blev til 1,5 times SW, mest situationssparring og almindelig sparring. Havde lidt en lortedag (igen?!?) træningsmæssigt, synes ikke det kørte så godt. Men kan også mærke at noget af det har at gøre med at jeg er allerede ved at blive stresset over stævnet næste måned - efter træning havde jeg bare lyst til at droppe det, fordi jeg ikke synes forberedelserne kører optimalt, og det ser ud til at bliver eneste fra min klub derover.

Men, efterårssolenskinner, og alt skal nok gå. :smile:

Hey sveske,

Var det TeaterTurnaround I brugte? Og hed konsulenten tilfældigvis Philip?

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

2 timers BJJ. Ikke vild meget sparring, så det var nogenlunde stille og roligt. Nåede hjem inden træning, og var overbevist om at jeg ikke ville kunne komme ud af døren igen, men var faktisk frisk efter en stor kop grøn te og en hytteostsnack. :smile:

Torsdag

Kørt workshop i seks timer i dag, så hovedet var bare helt brændt af da jeg fik fri. Besluttet mig for at det bedste ville være at nå at lave noget som ikke krævede hjernen overhovedet inden grappling.

FDK NV

Løb

1km v. 12km/t

900m v. 13km/t

900m v. 13,5km/t

1 minuts pause i mellem

Front squat

40kg, 3

40kg, 5-6, 5 sæt

Meget bedre efter løb end de sidste par gange, hvor det har været efter HD undervisning og jeg ikke har nået at varme op..

DB Skulder pres

13kg, 7/7, 4 sæt

DB Rows

24kg, 8/8, 2 sæt

SW

Tog direkte videre til grappling. Mine evner til at formulere spørgsmål og tvivl omkring de viste teknikker var ikke-eksisterende. Indlæringsevnen var heller ikke for god. Ikke meget sparring til sidst, men det er nok fint taget alt i betragtning. Til gengæld bliver der ca. 2 timers sparring i morgen, lørdag og søndag, og det glæder jeg mig til.

Nu - sove. Har været overdrevet træt hele ugen på trods af nok søvn!

Link to comment
Share on other sites

Hvilken klasse stiller du op i til EM? :poking:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Som jeg skrev et sted længere op, så bliver det i +55kg - andet ville være fysisk umuligt lige nu. :smile: Der er en kvalifikationsmulighed til i januar hvis det går helt galt næste måned, og så må jeg vurdere hvad jeg gør der.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

SW nr. 1

45 min stående sparring, på ca. 50%. Havde ikke kørt brydning siden...tja...lidt for længe siden, så var pænt rusten. Men kom lidt med hen ad vejen.

1 times pause

SW nr. 2

1,5 times, lidt tekniktræning, og afsluttede med noget sparring. Gik nogenlunde.

Er stadig halvt opgivende overfor dette ADCC EM projekt :unhappy: Men tror bare jeg skal oppe med humøret og tag mig sammen, for jeg ved at hvis jeg ikke tager afsted kommer jeg til at fortryde at jeg ikke prøvede, på trods af at betingelserne/chancerne er ikke så gode som jeg ellers havde håbet på.

Tager nok en lille generalprøve på SW formen næste weekend til Grappler's Dream i Frederikssund, tror det kan give mig en ide om hvad jeg skal fokusere på den næste måned, men skal selvfølgelig lige sørge for at jeg ikke laver noget dumt og kommer til skade.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Træningen igår må havde været hårdere end jeg troede, vågnede op og var rimelig kvæstet i kroppen, men ikke noget en spinat/æggehvide, havregryn og grøn te ikke kunne håndtere!!! :wink: :4thumbup: :4mewantfood:

SW

50min. situationssparring til konkurrencetræning med to af gutterne på 75-80kg, så det var faktisk meget godt og hårdt.

videre til..

IK

Dødløft

55kg, 5

75kg, 5

80kg, 4-5, 5 sæt

supersættet med

Pullups

3, 5 sæt

:nonono:

DB Incline Bænk

15kg, 7/7, 3 sæt

supersættet med

DB OL-DL

15kg, 8/8, 3 sæt

Transportcykling

15km

Næsten fornuftig styrke, taget i betragtning jeg tog direkte videre fra grappling. Og så faktisk 3. omgang styrke denne uge!

Fik også købt ind både før træning og efter, så der er masser af god mad herhjemme nu :4thumbup: :4mewantfood: Velfortjent frokost efter træningen bestod af rugbrød, 6% ost, tofu, cherrytomater, en bitte sød banan (anden type banan end dem man plejer at få), og en smule øko chokolade. :4mewantfood: :4mewantfood:

Energien og motivationen for lorte-stævnet i oktober er småt på vej op, så mon ikke det hele kommer til at gå. :smile:

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Løb

Tog en intervalløbtur gennem et par af søerne sammen med Bogs. :bigsmile:

5-7min opvarmning

7x 2 min interval

Tirsdag

SW - 2,5timer

Træning i Malmø igen. Fik en times privatundervisning af en lille gut som er tidligere bryder, så jeg fik en 5-6 nye teknikker - rigtig godt men også forvirrende. Trænede videre i halvanden time på SW hold bagefter.

Er nu på projektleder kursus i dag og ugen ud - så ingen rigtig træning før fredag. Er godt nok stadig i Storkøbenhavn, men i dag er vi først lige blevet færdig nu kl21, og i morgen det sammen, så der er ikke tid til så meget. Håber på en lille løbetur i morgen tidligt, vi er vist ikke så langt fra Dyrehaven. Fredag træner jeg så SW igen, og lørdag kæmper jeg til Grappler's Dream, bare lige for at prøve formen og teknikken af.

Link to comment
Share on other sites

Sejt! :w00t: Det var vist også noget Ben Johnson plejede at lave, men indendørs i en bassain. Så det må jo give frugt!

:tongue:

Haha, ja ok, skal nok passe på mine formuleringer fremover kan jeg se... :tongue:

og pas på i din log, mon ikke der sniger sig et par svenske ord i når du skriver ind i mellem...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Tog mig en morgenløbetur, da det konferencecenter jeg boede på var lige ved siden af Dyrehaven. Det var faktisk ret lækkert - blev til en halv times i ok (morgen) tempo.

Fredag

Kom hjem fra kursus og besluttet mig for at jeg havde brug for at rense hovedet lidt, så jeg løb en lille tur på ca 20min. Ja hvad sker der lige for det - tre gange løb indenfor en uge???? Nå, tog også op til træning, hvor alle os der kæmper i morgen var samlet for at snakke lidt regler og taktik. De andre trænede ikke, og dem der var til almindelig træning var enten nybegyndere eller lidt store, eller begge, og det er en ret skidt kombi dagen før et stævne (=skader!!) så jeg fik kun selv rullet fem min.

Til gengæld er jeg så bare det mere "sulten" for i morgen!! :smile::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Grappler's Dream

Stod op ved 07.30 tiden, og var frem i Frederikssund 09.30. Jeg fandt hurtig ud af at jeg var gået direkte til finalen kl16, da vi ikke var så mange piger og hende den ene dukkede ikke op. Og jeg havde desværre ikke fået lov til at stille op i mændenes -66kg klassen. :dry: Så dagen blev brugt på at coache de 6 andre fra klubben som stillede op, og det gik faktisk rigtig godt og de fik nogle gode kampe!

Var lidt småtræt da jeg skulle i gang med at varme op, men det gik hurtig over da adrenalinen begyndte at pumpe rundt i kroppen. Var ret nervøs men følte mig godt klar inden jeg skulle på måtten og glædet mig mest bare til at give den gas her i DK og med støtte fra klubben for en gangs skyld! :smile: Men, tingene gik desværre ikke lige som planlagte. Min modstander var en 80kg eks-judolandshold pige, så jeg vidste godt det ikke ville være nogen nem kamp. Det blev så ret nemt - men desværre for hende! Vi kørte lidt stående, hvor tog initiativ til et par ting, men fik ikke noget. Så blev jeg pludselig kastet, og landet i en meget stram holdegreb. Plejer at kunne komme ud af den slags, men ikke i går, og så blev jeg fanget i en armbar.

Var pænt sur på mig selv, fordi det var mig der lavet noget dumt. Men hey - jeg kan jo ikke altid vinde guld, så det går nok altsammen! :smile:

Søndag

Havde en del aggressioner der skulle ud efter i går og alt muligt andet.

Front squat

30kg, 5

40kg, 5, 4 sæt

supersættet med

Back squat

30kg, 7

40kg, 7, 4 sæt

Puha...håååårdddtt! Kunne heller ikke mere end de 4 sæt!!

DB Bænkpres

15kg, 7, 3 sæt

DB Skulder pres

15kg, 5, 2 sæt

15kg, 7

DB Rows

24kg, 8

26kg, 8, 3 sæt

Pullups

3, 4 sæt

Dips

9, 8, 5

Og så hjem til en omgang havregrød med bær, kanel, lidt mørk choko og vaniljeproteinshake (takket være lidt inspiration fra Bogs sidste weekend!!). :smile:

Kostplaner for den næste periode:

Kosten, appetitten har været ret normal igen de sidste par uger. Det går stadig galt når jeg enten ikke har fået sovet nok eller er på heldagsseminarer/kurser m.v. med arbejdet. Til ADCC Polen om 3 uger skal jeg jo bare veje over 55kg. Weekenden efter det har jeg et stort stævne i Stockholm, men der er ikke så mange piger, ved ikke om jeg gider cutte til -64kg (med gi). Egentlig har jeg mest lyst til at koncentrere mig på at spise rigtig rigtig sund i nogle uger og komme i en god rytme der, evt. med lidt kcal underskud. Overvejer at lave lidt om på nuværende madplan, så at jeg om morgenen laver en dobbeltportion mad (en til morgenmad og en til eftermiddagsmad), skiftevis grønt med æg en dag og grønt med tofu den næste. Og så måske prøve at lave havregrød+bær+protein som aftensmad - nemt at lave, godt med andet end grønt+protein, og det ville give mig lidt sunde PWO carbs samtidig med at det kunne være med til at slå de evt. aftensukker cravings jeg ind i mellem får.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Havde en rimelig god dag i dag - havde tid på arbejde til at begynde at grave i min efterhånden lang to-do liste af interne opgaver. Fik bl.a. afregnet et par kvitteringer - 1800Kr er også en slags penge!! :tongue::bigsmile: Overlevede kun lige HD undervisning fordi jeg havde en god portion mad + skyr snack, vi havde en vikarunderviser som formåede at gentage sig selv ti gange når det var noget nemt, og komplicere det yderligere når det var lidt svært. :dry: Fik overhovedet ikke mere ud af det end det jeg havde skimmet i bogen, men så var det godt jeg havde kalenderen med og kunne bruge tiden på at planlægge træningen de næste par uger. :wink:

Sparede FDK tiden og tog hjem for at lege med KB istedet for.

TGU

16kg, 3/3, 3 sæt B2B

KB Swings, 16kg

2-hånds: 50

1-hånds: 10/10, 7 sæt B2B

1-hånds: 15/15, 5 sæt B2B

Pushups

bw, 8, 4 sæt

Tid: 25min.

Og nu til havregrød med frosne bær og shake :4mewantfood:

Og så skal der stryges 10 skjorter :blink::dry:

I morgen har jeg også lidt en smule luft i kalenderen, vil forsøge at stå op til lidt C2 træning, dødløft i IK om eftermiddagen og SW træning bagefter. :smile:

DBM: Nej, det var vist ikke min opvarmingshjælpers skyld at jeg dummede mig! Den kan jeg fint klare selv!

SimonHP Aaah nu er jeg med!!

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Haha, ja ok, skal nok passe på mine formuleringer fremover kan jeg se... :tongue:

og pas på i din log, mon ikke der sniger sig et par svenske ord i når du skriver ind i mellem...

Hehe, du har nok ret i at jeg ikke skal være alt for hurtig med at drille folk for deres formuleringer :innocent:

Men det er ret sjovt, jeg kigger ind imellem tilbage i min log til helt den gang hvor jeg startede at føre den og jeg er imponeret over at nogen over hoved kunne følge med i det jeg skrev :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Kunne overhovedet ikke komme op i morges til en lille ronings-intervaltræning, selvom jeg havde sovet lidt over 7 timer :blink: Så det tog mig liiiige en halv time mere at komme op, men det er ok.

Tog nede i IK efter arbejde til en kort omgang inden grappling:

Dødløft

55kg, 8

75kg, 6

85kg, 5, 5 sæt (PR)

95kg, 2

God styrke, og bedste opspænd jeg længe har følt i DL!!! :bigsmile:

Direkte videre til..

SW

1,5times grappling, inkl. 35 min rimelig hård sparring til sidst. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

2 timers BJJ, inkl. 6x5min sparring til sidst. Synes formen er ok, men det er alligevel altid hårdt at vurdere, da den jo altid kan blive bedre! Til gengæld gjorde dødløften igår vidunder for min restitution fra styrketræningen i søndags, som kunne mærkes i kroppen. Så konklusion må være, er man lidt urestitueret i kroppen, skal man bare løfte tungt i DL :bigsmile::cool: :4thumbup:

Venstre knæ bøvler en del, har gjort det i ca 1uge/10 dage nu. Ingen smerter rigtig, men det er hævet og stift. Ledbåndene er nok bare blevet lidt ustabile/løse/irriterede, igen igen igen. I morgen skal jeg på heldagsseminar så ingen træning, så det får en smule pause, men ellers får det ikke rigtig meget pause før d. 26. oktober - ups, ja det var der lang tid til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share