QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Mandag morgen

5,2 km loeb inden morgenmad, inkl:

3 x 200m interval

3 pullups, 2 saet

5 dips m. lidt hjaelp, 2 saet

Tirsdag morgen

2 timers BJJ

Samme sted som vi var i fredags (den foerste sted). Lidt teknik - to rigtige fede og onde Gi chokes fra side control/mount - de skal laeres og bruges flittigt!! Synes tit jeg mangler gode subs fra side control, disse to burde kunne fylde hullet lidt. Sparret en del men maatte springe sidste runde over, lavede et eller andet med foden i fredags og det er ikke blevet bedre.

Nu er jeg netop ankommet til Rio, hvor vi skal vaere op til staevnet. Saa i morgen gaar det loes med to traeninger om dagen - det bliver godt!!!

Det bliver til gengaeld knap saa godt at jeg har vejet mig her til aften og den staar paa 68kg (med toej, og om aften) - saa det bliver en meget meget stram og sulte-agtig slankekur hvis jeg skal kunne kaempe i min vaegt om tre uger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag formiddag

2,5 timer BJJ

Foerste traening her i Rio. Al den gode selvtillid vi havde faaet opbygget i Salvador er blevet hurtigt pillet ned igen. Det var den rene slagtning. Saa kan vi laere det. Men ok, det var ikke vaerre end det jeg havde forventet. Rigtig god og rigtig haard traening. Lagde ud med en dobbel-dosis teknik, da der blev gennemgaaet baade teknikker fra dagen foer og saa nogle nye. Altsammen masser af laekre half-guard sweeps. Saa en del situationssparring, og almindelig sparring. Og naar man lige troede traening var slut, var der lidt mere traening...

Vaegten efter traening, foer frokost: 67,1

Onsdag aften

1,5 timer BJJ

Havde ingen energi. Ved ikke helt hvordan jeg skal holde til 2x traening om dagen, men haaber min krop vaenner sig til det. Heldigvis var det ikke saa haardt som om formiddagen, der var noget forholdsvis stille og roligt situationssparring med at forsvare guard passeringer, og lidt almindelig sparring til sidst. Blev selvfoelgelig slagtet igen, saadan er det naar man er "en af de nye" som blaabaelte herover, en klar skift fra at vaere "en af de gamle" i DK hvor der er ikke ligefrem mange brun- og sortbaelter til traening.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag formiddag

2,5 timer BJJ

Foerste traening her i Rio. Al den gode selvtillid vi havde faaet opbygget i Salvador er blevet hurtigt pillet ned igen. Det var den rene slagtning. Saa kan vi laere det. Men ok, det var ikke vaerre end det jeg havde forventet. Rigtig god og rigtig haard traening. Lagde ud med en dobbel-dosis teknik, da der blev gennemgaaet baade teknikker fra dagen foer og saa nogle nye. Altsammen masser af laekre half-guard sweeps. Saa en del situationssparring, og almindelig sparring. Og naar man lige troede traening var slut, var der lidt mere traening...

Vaegten efter traening, foer frokost: 67,1

Onsdag aften

1,5 timer BJJ

Havde ingen energi. Ved ikke helt hvordan jeg skal holde til 2x traening om dagen, men haaber min krop vaenner sig til det. Heldigvis var det ikke saa haardt som om formiddagen, der var noget forholdsvis stille og roligt situationssparring med at forsvare guard passeringer, og lidt almindelig sparring til sidst. Blev selvfoelgelig slagtet igen, saadan er det naar man er "en af de nye" som blaabaelte herover, en klar skift fra at vaere "en af de gamle" i DK hvor der er ikke ligefrem mange brun- og sortbaelter til traening.

Fedt med udfordringer der gør dig bedre. Du bliver jo vildt sej til når du kommer hjem :superman:

Håber du har det godt i lille Brasilien :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

@Simon HP

Arrggghhh!!! Nej nej nej ikke flere billeder fra de gamle dage..

*krydser fingre for at du ikke finder dem med pelsbenvarmere*

@Guarden

Min dag bestaar af mad, traening, mad, sol & strand, mad, traening, mad, sove og en masse gaature frem og tilbage - jeg kunne ikke be' om mere!!!

Torsdag formiddag, 2,5 timer BJJ

Min krop er ved at vaenne sig til at traene i varmen. Jeg sveder som et svin, sveder mere end foer, men jeg har ikke saa svaert ved at faa luft nok som i de foerste par traeninger hvor det foeles som om man var ved at blive kvalt. Kroppen er ved at vaenne sig til det hele tror jeg.

Super fed fed traening, formiddagstraening rykker virkelig meget. Der er ret mange, ca. 20, hvoraf maaske halvdelen er blaabaelter og resten fordelt lige mellem lilla, brunt og sort. Vi fik koert en masse situationssparing med at passere guarden uden at blive fandet i half-guard - meget vigtig traening, og helt sikkert noget jeg ikke er god til. Fik koert teknikkerne fra igaar igen fra half guard, jeg kunne huske 5 ud af 8...2 ud af de sidste 3 kunne jeg ikke finde ud af at lave, saa jeg maa holde mig til de 5, og naar jeg kan bruge dem i sparring (en dag....) saa kan jeg vende tilbage til de andre.

Sluttede af med noget sparring, det er altsaa virkelig fedt at blive totalt "teknisk henrettet" af sortbaelter som ikke vejer saerlig meget, ikke bruger deres kraefter, giver en masse chancer, men alligevel formaar at taeve en godt og grundigt...

Efter traening: et par pullups og gi pullups.

Torsdag aften, 1,5 time BJJ plus lidt ekstra

Et par subs fra half guard, ikke noget der er vild nyt men godt med et par laekre detaljer. Mere situationssparring fra half guard, og noget almindelig sparring. Der er generelt ikke saa mange om aften, og der er ikke saa mange af de gode, hvilket potentielt betyder man har en chance, men paa den anden side er jeg ikke helt frisk, saa det har jeg ikke alligevel. Men havde alligevel mere energi. Men min sparring koert ikke saa godt, ret frustrerende

Efter traening:

- Flere forsoeg paa Gi pullups....men var traet i armene, saa kunne ikke mere end en ad gangen

- En oevelse min veninde vist mig, hvor man starter i den andens guard og den anden holder fast rundt om ens nakke, saa skal man rejse sig op, og saa op paa benene og naermeste squatte op og staa, og saa ned igen. Fik lavet ca. 3 saet af 3.

- Anden kropsoevelse, den anden person er i pushup position, man sidder paa knaene, tager deres foedder op paa ens skuldre og saa presser deres ben op. Et saet af 8.

Har fundet ud af at den eneste maade jeg faar styrketraenet bare lidt her maa vaere lige efter aftentraening.

Morgenvaegt: 66,8 med lidt toej.

Kosten er ok, spiser tonsvis af frugt og frisklaveet frugtjuice..der er juicebarer over det hele. :-D :-D

Link to comment
Share on other sites

Fredag formiddag: 2 timers SW

Saa var det tid til noget no-gi traening. Ikke saa meget teknik, mest en masse sparring. Men et par rigtige gode tips naar man skal angribe fra ryggen (naar den anden ligger i turtle), hvilket fik forbedret mit game derfra med ca. 100% med det samme. Sparring gik faktisk fint, for en gangs skyld til situationssparring saa var det mig der blev inde. Vi koerte fra turtle, og jeg fik faktisk min hooks ind og naesten tappet en fyr, og saa skulle jeg blive inde, og naar jeg skulle forsvare ryggen, jeg gjode det aabenbart ret besvaerligt for dem at faa deres hooks ind eller tappe mig. :superman: :4thumbup: Blev inde ca. 6 runder/gange, indtil en sortbaelte kom ind og saa var det slut med alt det sjove for mig..men det tog ham stadig godt over 5 minutter at vinde derfra. :tongue::superman:

Bagefter tog vi op til en favela hvor chefinstruktoeren her har gang i et socialt projekt, noget med nogle boern og en masse traening. Hold kaeft de var gode, de var ikke aeldre end 10 aar og havde jeg vaeret paa deres stoereelse ville jeg havde faaet taev. De var vild hurtigt og havde god teknik!!! Gad det var mig der var startede saa ung. :innocent:

Senere staar den paa SW traening nr.2., og i morgen er det verdensmesterskaberne for Masters & Seniors (alle dem over 30), saa der skal vi over og heppe for nogen fra klubben, der er to fra Brasa CPH som skal kaempe. :bigsmile:

Morgenvaegt> 65,7

Saa jeg tillod mig en ret stor (men sund) morgenmad...kunne maerke det eneste jeg havde faaet af mad i gaar var to aeg og en sandwich, saa jeg var hundesulten til morgenen. Med 4 timer traening om dagen er det nok ogsaa naesten umuligt ikke at tabe mig saa laenge jeg spiser nogenlunde sundt.

Link to comment
Share on other sites

Fredag aften, 7km loeb

Skulle egentlig havde vaeret til SW traening igen, men vores toej stank for meget fra morgentraening! Saa vi loeb nede langs Copacabana, til enden og saa tilbage til vores gym. Stille og roligt tempo. Paa vej tilbage blev det ogsaa lige til:

4 pullups, 6 dips: to saet, med lidt hjaelp

Loerdag

I dag var det VM for Masters og Seniors, og Nic fra min klub (Brasa Cph) kan kalde sig verdensmester igen, i lillabaelteklassen!!! Han havde en haard tur, skulle smide en del kg for at klare vaegten. Han vandt ved at submitte alle fire af sine modstandere, hvilket er mega sejt.

Et enkelt stemningsbillede fra udsigten fra favela'en igaar:

post-15080-1183852614_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag formiddag: 2,5 timer BJJ

Saa starter ugen igen, og traening her er stadig suveraent :4thumbup: :4thumbup:

I dag var ikke saa meget rent teknik, mest en masse gode tips om taktik og mere om guard passering. Det er godt vi koerer saa meget guard pass her, fordi det er klart et af mit svageste punkter og jeg kan maerke at det gaar langsomt fremad. Masser af sparring og situationssparring, synes stadig jeg faar taev af alt mfor mange her, men jeg goere ogsaa hvad jeg kan for at loesne mit game op endnu mere og tage en masser chancer og proeve en masse nye ting. :bigsmile:

Jeg turde ikke veje mig i dag, vi kom til at tage paa saadan noget vild laekkert buffet igaar for at fejre drengene, :innocent plus der var en boernemorgenfoedselsdag, saa jeg toer ikke veje mig igen foer om et par dage naar vaegten lige har naaet at stabilisere sig igen... :nonono::nonono:

Jeg panikker ikke helt endnu, har stadig naesten tre uger, og jeg traener jo fire timer om dagen, saa det kan ikke vaere helt umuligt at smide de 2,5kg.

Mandag aften: 1,5 times BJJ

Foerste gang hvor jeg har faktisk overskud til at give den gas til aften traening, og hvor sparring ikke er bare den rene overlevelse!!! :superman: Vi lavet lidt teknik og forsvar fra half guard, og saa et par sparringsrunder. Fik rullet med to lillabaelter, og det gik egentlig ret ok, jeg fik ikke mega meget roevfuld, saa noget maa jeg goere rigtigt.

Styrketraening m.m.

Det gaar ikke saa godt med sandsaek projektet, jeg synes virkelig ikke der har vaeret energi og overskud til mere traening udover BJJ. Jeg faar lavet et par pullups og gi-pullups og lidt andet tam tam efter hver traening, men mere bliver det ikke til. Jeg kan heller ikke lave saerlig mange pullups, jeg var oppe paa naesten tre inden jeg tog fra DK, og nu er jeg nede paa en efter traening. Jeg maa bare acceptere at saadan er det, og at det er ok jeg ikke kan lave saa meget naar jeg i forvejen har fire timer ret haard BJJ traening.

Men energiniveauet har vaeret en del bedre i dag. Nogle af drengene snakkede om at de skulle loebe et par gange de naeste par uger, saa jeg tror jeg hopper med paa den vogn, fordi min kondi er endnu ikke lige der hvor den skal vaere endnu. Tror jeg vil proeve at lave lidt intervaltraening og sprints to gange om ugen, med start i morgen, og saa ogsaa proeve at lave lidt kropsvaegtsoevelser eller med sandsaek. Jeg vil nok helst efter aftentraening, men det er ikke saa godt at vaere saa sent ude omkring stranden, saa det bliver nok sen eftermiddag, inden aftentraening.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag formiddag: 2,5 timer BJJ

Mere sparring fra half guard, og saa en del almindelig sparring. Synes jeg havde en elendig traening, fik taev af alt og alle som jeg rullede med. Ved godt jeg ikke skal vaere saa haard ved mig selv naar de er saa gode, men det er stadig ret frustrerende, og jeg begynder at loebe toer for taalmodighed - jeg vil kunne det NU NU NU NU!!!!!!!

Tirsdag aften

Loeb: 2km + 5-6x200m

Fik den sindssyg idé efter traening om formiddagen at jeg skulle loebe lidt fordi jeg ikke synes kondi'en er i top. Saa jeg fik lokket en af drengene med, en der naermest bor i traeningslokalet og er vandt til at traene hele tiden saa han kunne sagtens overskue lidt loeb. Vi lagde ud med 2km "stille og roligt" loeb nede langs Copacabana strand - vist stille og roligt for ham, men det var bestemt ikke snakke-tempo for mig. Saa vendt vi os om og tog tilbage med noget interval traening - vist ca. 200m. Det blev ogsaa til et par oevelser:

Pullups: 4 med lidt hjaelp, kun et saet fordi min haender var for svedig

Dips: 6 + 8 med lidt hjaelp

Saa havde jeg lige ca. 45min pause inden aftentraening - 1,5 times BJJ. Vi arbejdede forsvar fra half guard og saa noget sparring.

Vaegten stod paa 66,8 efter traening, med lidt toej. Jeg er spaendt paa hvordan det gaar de naeste par dage, tror jeg skal til at spise en smule mere, jeg har nok ligget under eller omkring 1500kcal i dag paa trods af over 4 timers traening, og det er maaske lige i underkanten.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag formiddag: 2,5 timer BJJ

Mere sparring fra half guard, og saa en del almindelig sparring. Synes jeg havde en elendig traening, fik taev af alt og alle som jeg rullede med. Ved godt jeg ikke skal vaere saa haard ved mig selv naar de er saa gode, men det er stadig ret frustrerende, og jeg begynder at loebe toer for taalmodighed - jeg vil kunne det NU NU NU NU!!!!!!!

Tirsdag aften

Loeb: 2km + 5-6x200m

Fik den sindssyg idé efter traening om formiddagen at jeg skulle loebe lidt fordi jeg ikke synes kondi'en er i top. Saa jeg fik lokket en af drengene med, en der naermest bor i traeningslokalet og er vandt til at traene hele tiden saa han kunne sagtens overskue lidt loeb. Vi lagde ud med 2km "stille og roligt" loeb nede langs Copacabana strand - vist stille og roligt for ham, men det var bestemt ikke snakke-tempo for mig. Saa vendt vi os om og tog tilbage med noget interval traening - vist ca. 200m. Det blev ogsaa til et par oevelser:

Pullups: 4 med lidt hjaelp, kun et saet fordi min haender var for svedig

Dips: 6 + 8 med lidt hjaelp

Saa havde jeg lige ca. 45min pause inden aftentraening - 1,5 times BJJ. Vi arbejdede forsvar fra half guard og saa noget sparring.

Vaegten stod paa 66,8 efter traening, med lidt toej. Jeg er spaendt paa hvordan det gaar de naeste par dage, tror jeg skal til at spise en smule mere, jeg har nok ligget under eller omkring 1500kcal i dag paa trods af over 4 timers traening, og det er maaske lige i underkanten.

Heysa Shanti.

Lyder til at du har det fedt i Bras.

Tænkte om ikke det ville være en god idé med en day off engang imellem :wink: , så du ikke kører med 120 km/t konstant.

Håber snart jeg får min GI, så jeg kan komme igang med at rulle lidt.

Hyg dig.

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Heysa Shanti.

Lyder til at du har det fedt i Bras.

Tænkte om ikke det ville være en god idé med en day off engang imellem :wink: , så du ikke kører med 120 km/t konstant.

Håber snart jeg får min GI, så jeg kan komme igang med at rulle lidt.

Hyg dig.

Jacob

Mig? 120 km/t??? Hva snaaaakkker du om...det kunne jeg aldrig nogensinde finde paa!!! :innocent::innocent::tongue:

Jo, jeg har ogsaa hviledag om soendagen.... :wink:

Og maaske en traeningfri aften om ugen, saadan var det i hvert fald denne uge.

Ja du maa snart i gang med lidt BJJ ellers kroeller jeg dig naar jeg kommer hjem!!! Jeg bliver snart GOD af traeningen her!!! Men lige nu faar jeg saa mange taesk at jeg glaeder mig til at komme hjem og smadre nogle nybegyndere...

:w00t::devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag formiddag: 2,5 times BJJ

Havde en lidt bedre traening - om det var fordi jeg rullede med nogen der ikke var saa gode eller fordi jeg kunne bedre finde ud af tingene er svaert at sige. Der var ingen nye teknikker, bare repetition af en masse half guard teknikker og bevaegelser som vi har lavet den sidste uge. Synes mine half guard passeringer er blevet bedre, det lykkedes mig i hvert fald at faa passeret et par stykker (fik dog ikke holdt dem lang nok tid bagefter, men det var taet paa og de var tunge).

Bagefter var jeg fuldstaendig smadret i kroppen, det med at lave sprints inden aftentraening tirsdag aften var vist nok liiiiiige lidt ambitioest!! Saa ingen aftentraening om onsdagen.

Tirsdag formiddag: 2,5 times BJJ

I dag var jeg stadig rimelig smadret, og selvom traeningen egentlig ikke var saerlig haardt fik jeg kramper i benet under sidste omgang sparring. Foeler at jeg havde minus energi, var totalt flad selvom jeg ikke traenede i gaar aftes.

Vaegten stod paa 68kg i morges efter 1kg morgenmad/vaeske (mest vaeske!!) og med Gi'en paa. Saa jeg skal nede 2kg mere hvis jeg skal have plads til morgenmad og vaeske. Har stadig 2,5 uge saa det burde lige gaa an, og det skal det fordi jeg kan ikke spise mindre, naermest omvendt - manglende energi til traening i dag tyder paa at jeg skal nok spise lidt mere end frugt og en shake til morgenmad. Saa planen er at jeg spiser to lidt "fyldige" maaltider om dagen - en om morgenen og en om eftermiddagen. Lige nu faar jeg kun den om eftermiddagen, jeg spiser tit men resten af maaltiderne er noget frugt/frisk juice/lidt noedder osv, dvs ikke noget ordentlig mad, og stort set ingen carbs.

Det vaerste lige nu ved at vaere paa streng kur er at jeg faar daarlig samvittighed hver gang jeg spiser noget som helst, og det er nok ikke saa godt. Jeg gaar egentlig ikke rundt og sulter, og jeg spiser naar jeg er sulten, men energidepoterne bliver bare ikke rigtig fyldt op.

Link to comment
Share on other sites

Mig? 120 km/t??? Hva snaaaakkker du om...det kunne jeg aldrig nogensinde finde paa!!! :innocent::innocent::tongue:

Jo, jeg har ogsaa hviledag om soendagen.... :wink:

Og maaske en traeningfri aften om ugen, saadan var det i hvert fald denne uge.

Ja du maa snart i gang med lidt BJJ ellers kroeller jeg dig naar jeg kommer hjem!!! Jeg bliver snart GOD af traeningen her!!! Men lige nu faar jeg saa mange taesk at jeg glaeder mig til at komme hjem og smadre nogle nybegyndere...

:w00t::devil:

Heheheh... Jeg kunne godt tænke mig at prøve at blive krøllet sammen...

Kender du nogen der kan :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag formiddag: 2,5 times BJJ

Vaegt: 65,7

Ja, naar der er saa mange traeninge saa kan jeg ikke huske hvad jeg har lavet medmindre jeg skriver det ned med det samme. :laugh::laugh:

Torsdag aften: 1,5 times BJJ

Hmm...noget med en masse spiderguard. Havde en ny Gi paa (= store pyjamas), saa det var absolut ingen sucess at faa koert spiderguard med den. :crazy::crazy:

Fredag formiddag: 1,5 times SW

Vaegt: 65,4

Lortetraening, er ved at vaere mentalt overtraenet..IKKE godt!!!

Fredag aften

Pullups m. hjaelp, 4, 3 saet

Dips m. hjaelp, 6, 3 saet

Loeb: 4,8 km, ca. 26 minutter. Mine ben foeles som en blanding af betonklodser og gele...daarlig blanding.

Loerdag formiddag: 2,5 times BJJ

En god traening, bortset fra at mit knae blev smaaforstuvet da vi skulle sparre staaende. Kommer stort set altid til skade hver gang jeg skal traene takedowns med Gi. Det maa vaere et tegn paa at jeg er bare foedt til at traekke guard. Det skal jeg ogsaa have laert ordentlig. Der var en lille sortbaelte som trak det hurtigste og strammeste half-guard jeg nogensinde har set. Det var fuldstaendig umuligt at komme taet paa ham uden at han fik den!! Nok det bedste anti-judo jeg laenge har set :4thumbup:

Soendag - hviledag

Weeeeeeheeeee!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Saa er det ved at vaere et par dage siden jeg har skrevet...

Traeningsrytmen har fortsat nogenlunde som sidste uge - mandag og tirsdag blev det til de saedvanlig 4 timers BJJ om dagen. Jeg troede (haabet?) paa at det var snart slut med flere teknikker inden staevnet, men nej nej...der er blevet arbejdet flittigt fra ryggen, baade med angreb og forsvar. Som altid nogle rigtige gode tips, og noget af det er rimelig lige til saa jeg kan allerede bruge det i mit game. :4thumbup: :bigsmile:

Synes alt i alt gaar det en del bedre naar jeg sparrer, der er en del detaljer og strategier der er faldet paa plads. Der hvor der er nok sket mest er i min guard passering, som foer i tiden har vaeret naermest ikke-eksisterende. Det gaar meget bedre nu, jeg er ved at laere at kunne reagerer bedre paa den andens forsvar og skifte side.

Tirsdag aften

I gaar blev det ogsaa til lidt intervaltraening paa stranden sammen med min rejsebuddy og en af sortbaelterne:

10 x sprawls

10 x "suicide" (saadan noget sidelaens loeb frem og tilbage, ca 3-4m)

30m Sprint

...for 5 runder, med ca. 1 minuts pause i mellem

Bagefter:

10 sek sprint, 20 sek pause - 5 gange.

Det kan altsaa maerkes naar man skal loebe i sandet!! Det er noget helt andet, men ret fedt.

Onsdag

Jeg fik en meget forstuvet finger til BJJ i gaar aftes, saa maatte springe over i dag. Provede allerede i gaar at rulle kun ved brug af en haand, men den gik bare ikke. Saa jeg tog en 5,4km loebetur ved (ikke paa) stranden til aften. Startede i meget godt tempo, men saa vendt jeg mig om og havde modvind i 2,5km...ikke sjovt.

Efter et par raad fra Norah :smile::smile: har jeg lavet kosten lidt om :4mewantfood: , selvom det er lidt svaert her naar jeg aldrig er hjemme og man ikke kan faa de samme madvarer. Kuren gaar vist den rigtige vej, morgenvaegten viste 64,1 i dag (men jeg kunne maerke at jeg var ogsaa lettere dehydreret).

Der er nu kun lidt over en uge til at jeg skal kaempe, og jeg glaeder mig meget men er ogsaa ret spaendt. Jeg plejer at foele mig ret psykisk presset op til staevner, graensende til det ikke-saa-sjovt, og det var ogsaa lige ved at komme i slutning af sidste uge. Men det er gaaet vaek af sig selv efter det har gaaet op for mig hvor meget pres nogle af de andre hernede er under. Paa trods af at jeg elsker BJJ og min traening, og vil selvfoelgelig goere mit bedste til staevnet, saa er det jo stadig "bare" en hobby for mig - jeg har jo en uddannelse og snart en job ogsaa, som har intet at goere med kampsporten. Der er ret mange i klubben hernede som er fuldtidsninjaer/traeningsbumser, og presset paa dem er kaempe kaempe stort og meget tydeligt. De SKAL praestere, baade for deres egne, traenerens, og klubbens gode ry, og der er desuden i god sjat penge at vinde i sortbaelteklassen. Det har ligesom sat det hele i perspektiv for mig, og jeg foeler mig egentlig ret afslappet, og er bare glad for at kunne traene med dem, og at paa trods af presset har de stadig altid tid og energi til alle mine dumme spoergsmaal!!!

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgenvaegt: 64,5

Det var en af de haardeste traeningsdage jeg nogensinde har haft.

Morgentraeningen bestod af lidt teknik fra spider guard, hvilket var bestemt ikke optimalt for min haand/finger. Bagefter en masse situationssparring.

Om Eftermiddagen var mig og min veninde med til noget fysisk traening sammen med et par sortbaelterne. Folk hernede tror i forvejen vi er sindssyge fordi vi traener to gange om dagen, og vores ry blev ikke bedre af at vi gav den gas til fysisk traening sammen med dem. Men vi faar jo masser af street respekt :laugh::wink::tongue:

Det blev til noget intervaltraening med en elastik - masser af traek-oevelser som kan maerkes i skulderen i dag, nogle kropsoevelser, og noget grebstraening.

Elastik:

1:40 minut - 10 forskellige oevelser, 10 sek til hver, 3 runder

Kropsoevelser i pauserne:

Pushups, 10, 3 saet

Maveoevelse hvor den anden skubber ens ben nedad, 25, 2 saet

Guard get ups (mit navn for oevelsen hvor den anden haenger rundt om en), 6, 1 saet

Grebstraening:

Haenge fra Gi'en, skiftevis nede (strakte arm) og oppe (som i topposition af en pullup), 30 sekunder, 7 saet

Aften

Efter opvarming laegger vores traener ud med at sige det bliver en stille og rolig traening...for at vi derefter bruger hele tiden paa sparring. Det blev vel til en 7 runder for mig i traek, med alt fra hvide baelter til sortbaelter. Fik lavet nogle ok ting, men var saa traet til sidst, at selvom jeg gav alt hvad jeg havde, foeltes det som det hele var i slow motion!! Heldigvis var der flere der havde det paa samme maade, men det var stadig haardt.

Selvom jeg kom nogenlunde igennem dagen, var energiniveauet tydeligvis praeget af at jeg lever stort set af luft og protein for tiden. Fik lidt kulhydrater om eftermiddagen for foerste gang siden i mandags, og det var nok godt for ellers tror jeg ikke jeg ville have kommet igennem den fysiske traening og sparring om aften.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Var rigtig smadret fra torsdagen, saa det blev ikke til saa meget, og kroppen noed en hviledag!!

Loerdag

1,5 times BJJ - Masser af situationssparring og sparring. Faar stadig taev, men der gaar lidt laengere tid :bigsmile::tongue:

Saa tog mig og drengene til skilning mellem Copacabana og Ipanema hvor der er en stor bjerg/bakke agtig ting, og fik lavet noget eksplosionstraening i form af smaa hill sprints. Var med naesten hele tiden, men hoften er begyndt at boevle lidt saa de sidste to sprints maatte jeg sidde over.

Vaegten havde det fint om fredagen, men sneg sig op over weekenden, saa jeg var lidt panisk mandag morgen. Det maa vaere vaeskebalancen, eller rettere sagt ubalance, fordi jeg har aldrig nogensinde vaeret saa cuttet som jeg er nu, og det kan jo ikke passe at jeg saa stadig vejer det samme!!

Mandag

2 timers BJJ om morgenen - mest meget let situationssparring med en masse bevaegelse: guard pass, half guard, og turtle.

1 times BJJ om eftermiddagen - mere half guard sparring og to runder almindelig sparring

Eftermiddag: 7km loeb i sand paa strand

Aften: Lidt BJJ, mere bevaegelses sparring og let traening.

I dag var vaegten igen paa 64kg, nu skal den bare holdes der indtil paa fredag. Jeg kaemper i min vaegt kl17 om aften,og kl20 i den aabne vaegtklasse. Vi er 6 piger i min vaegt inkl. mig og to andre fra klubben her, saa mon ikke vi rydder bordet der!! Jeg glaeder mig meget, og det bliver rigtig godt at spise igen bagefter. :w00t::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Saa er det hele overstaaet!!!!

Den sidste uge op til staevnet var lidt haardt, manglede stadig at smide lidt, og der var de sidste teknikker m.m. der skulle pudses af...mandag traenede jeg igennem, og tirsdag forsoegte jeg men min indlaeringsgraense var altsaa naaet...der var bare ikke mere der kunne synke ind....

Onsdag var hvile og aededag, hvilke gjorde at torsdag var sult og loebedag...

Fredag morgen da jeg vaagnede vejede jeg 65,5 MED gi'en, saa jeg var nok nede paa under 64... :bigsmile::bigsmile:

Saa jeg var glad indtil jeg kom til staevnet...hvor jeg saa finder ud af at de 66kg MED gi som jeg hele tiden har sigtet efter var faktisk 66kg UDEN gi, dvs. vaegtklasserne var IKKE blevet aendret, og jeg behoevede ikke have stresset over vaegttab!!!!!!!!! :devil::devil::w00t:

Irritationsfoelelserne blev vendt til positive aggressioner til at klare staevnet...og klarede den gjorde jeg, min veninde og jeg ryddet bordet, lukket og slukket hele lortet!!! Vi endte i finalen i baade vores vaegtklasse og Absolute klassen, og var blevet enige (og beordret af traeneren) ikke at kaempe mod hinanden, saa paa papir har jeg 1. plads i vaegtklassen og 2. plads i absolute, men i realiteten er det jo delt guld i begge.

:tongue::bigsmile::bigsmile: :4thumbup: :4thumbup: :superman::superman::superman:

Har beskrevet det paa martialarts.dk: (der er ogsaa et fint billede)

http://martialarts.dk/vis_emne.asp?id=18997&mode=

"Det var en alt alt for fed oplevelse, baade at vaere med til Copa og saa selvfoelgelig at rydde bordet fuldstaendig og vinde alt vi kunne vinde. Vi vidste i forvejen at traeneren her ikke vil have vi skulle kaempe i finalen, saa vi havde besluttet os for at satse paa at vinde det hele saa vi kunne dele det hele. Det var virkelig en holdindsats, og havde vi kaempet i -69 finalen ville det have vaeret en rigtig haard kamp for os begge, og det er ikke sikkert vi kunne saa have klaret os saa godt i den aabne klasse.

Jeg synes jeg havde en daarlig foerste kamp (i -69) paa trods af at jeg afsluttet med triangle, fordi jeg stallede i spiderguard det meste af tiden, egentlig ikke med vilje men bare fordi det var foerste kamp!!

Semifinalen i -69 var mod en australsk pige som trak lukket guard paa mig ret hurtig, og jeg kunne maerke at hun var god i den. Hun havde en del sweep forsoeg men min base var heldigvis god. Hun tog saa en chance i at aabne guarden, og derfra fik jeg saa passeret, knee on belly, og saa var der lidt scramble og jeg kan ikke huske saa meget mere, men jeg vandt!

Finalen blev som sagt afgjort paa coin toss, hvilket var fint fordi jeg saa sparede energi til den aabne vaegtklasse, hvor jeg skulle have 4 kampe foer finalen.

Den foerste var mod en ret lille pige som jeg koert rundt uden problemer, jeg fik en masse point paa hende og nogle sub forsoeg, og kan faktisk ikke huske om jeg fik en sub eller vandt paa point.

Den anden kamp var ogsaa mod en lille pige, igen fik jeg lavet en masse point men denne gang gik jeg efter flere subs fordi jeg var ved at vaere traet, men jeg var ikke stram nok i dem saa det lykkedes ikke - det var aftenens anden "daarlig" kamp for mig.

Tredje kamp var mod en hel frisk modstandere paa naesten min storrelse, hun lavede en fejl ret tidligt i kampen der gjorde at jeg tog ryggen paa hende og lavede en af de onde gi chokes (den hvor man saetter knaeet bag nakken - I like!!! )

Semifinalen var igen mod en hel frisk modstander, jeg fik en passering fra half guard og endt igen med at faa ryggen hvorfra jeg tog en RNC."

Siden weekenden har jeg bare raaaedet igennem og nok taget det hele paa igen...lidt aergeligt, men saadan ved jeg det er med mig naar jeg skal paa crash-kur hvor jeg intet maa spise overhovedet.

Nu har jeg den sidste uges ferie, jeg er tilbage i Salvador og skal vist bare slappe lidt af og pleje alle de irriterende smaaskader jeg har ignoreret :crazy: , og saa er jeg hjem igen paa soendag, og klar til at traene mere. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Saa er det hele overstaaet!!!!

Den sidste uge op til staevnet var lidt haardt, manglede stadig at smide lidt, og der var de sidste teknikker m.m. der skulle pudses af...mandag traenede jeg igennem, og tirsdag forsoegte jeg men min indlaeringsgraense var altsaa naaet...der var bare ikke mere der kunne synke ind....

Onsdag var hvile og aededag, hvilke gjorde at torsdag var sult og loebedag...

Fredag morgen da jeg vaagnede vejede jeg 65,5 MED gi'en, saa jeg var nok nede paa under 64... :bigsmile::bigsmile:

Saa jeg var glad indtil jeg kom til staevnet...hvor jeg saa finder ud af at de 66kg MED gi som jeg hele tiden har sigtet efter var faktisk 66kg UDEN gi, dvs. vaegtklasserne var IKKE blevet aendret, og jeg behoevede ikke have stresset over vaegttab!!!!!!!!! :devil::devil::w00t:

Irritationsfoelelserne blev vendt til positive aggressioner til at klare staevnet...og klarede den gjorde jeg, min veninde og jeg ryddet bordet, lukket og slukket hele lortet!!! Vi endte i finalen i baade vores vaegtklasse og Absolute klassen, og var blevet enige (og beordret af traeneren) ikke at kaempe mod hinanden, saa paa papir har jeg 1. plads i vaegtklassen og 2. plads i absolute, men i realiteten er det jo delt guld i begge.

:tongue::bigsmile::bigsmile: :4thumbup: :4thumbup: :superman::superman::superman:

Har beskrevet det paa martialarts.dk: (der er ogsaa et fint billede)

http://martialarts.dk/vis_emne.asp?id=18997&mode=

"Det var en alt alt for fed oplevelse, baade at vaere med til Copa og saa selvfoelgelig at rydde bordet fuldstaendig og vinde alt vi kunne vinde. Vi vidste i forvejen at traeneren her ikke vil have vi skulle kaempe i finalen, saa vi havde besluttet os for at satse paa at vinde det hele saa vi kunne dele det hele. Det var virkelig en holdindsats, og havde vi kaempet i -69 finalen ville det have vaeret en rigtig haard kamp for os begge, og det er ikke sikkert vi kunne saa have klaret os saa godt i den aabne klasse.

Jeg synes jeg havde en daarlig foerste kamp (i -69) paa trods af at jeg afsluttet med triangle, fordi jeg stallede i spiderguard det meste af tiden, egentlig ikke med vilje men bare fordi det var foerste kamp!!

Semifinalen i -69 var mod en australsk pige som trak lukket guard paa mig ret hurtig, og jeg kunne maerke at hun var god i den. Hun havde en del sweep forsoeg men min base var heldigvis god. Hun tog saa en chance i at aabne guarden, og derfra fik jeg saa passeret, knee on belly, og saa var der lidt scramble og jeg kan ikke huske saa meget mere, men jeg vandt!

Finalen blev som sagt afgjort paa coin toss, hvilket var fint fordi jeg saa sparede energi til den aabne vaegtklasse, hvor jeg skulle have 4 kampe foer finalen.

Den foerste var mod en ret lille pige som jeg koert rundt uden problemer, jeg fik en masse point paa hende og nogle sub forsoeg, og kan faktisk ikke huske om jeg fik en sub eller vandt paa point.

Den anden kamp var ogsaa mod en lille pige, igen fik jeg lavet en masse point men denne gang gik jeg efter flere subs fordi jeg var ved at vaere traet, men jeg var ikke stram nok i dem saa det lykkedes ikke - det var aftenens anden "daarlig" kamp for mig.

Tredje kamp var mod en hel frisk modstandere paa naesten min storrelse, hun lavede en fejl ret tidligt i kampen der gjorde at jeg tog ryggen paa hende og lavede en af de onde gi chokes (den hvor man saetter knaeet bag nakken - I like!!! )

Semifinalen var igen mod en hel frisk modstander, jeg fik en passering fra half guard og endt igen med at faa ryggen hvorfra jeg tog en RNC."

Siden weekenden har jeg bare raaaedet igennem og nok taget det hele paa igen...lidt aergeligt, men saadan ved jeg det er med mig naar jeg skal paa crash-kur hvor jeg intet maa spise overhovedet.

Nu har jeg den sidste uges ferie, jeg er tilbage i Salvador og skal vist bare slappe lidt af og pleje alle de irriterende smaaskader jeg har ignoreret :crazy: , og saa er jeg hjem igen paa soendag, og klar til at traene mere. :bigsmile:

Sejt gået Shanti.

Stort tillykke :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Saa er det slut med at hvile. Ai, det var faktisk slut i mandags, jeg tog til traening, sidste gang i Rio, rullede lidt, men var egentlig alt for smadret til at give den gas.

Idag: 30 mins loeb nede til stranden her i Salvador, ok godt tempo.

Det er alligevel lidt underlig for kroppen lige pludselig at skrue ned fra 4 timers traening om dagen til stort set ingenting!!! Glaeder mig til at komme hjem til min egen traening og til mine KB'er naeste uge!!!

:4thumbup:

Jeg toer slet ikke kigge paa vaegten - jeg har ikke spist andet end kage siden weekenden!! :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: Saa jeg har vist softgainet det meste af det jeg tabte tilbage...de bukser jeg koebte lige inden staevnet passer i hvert fald ikke lige saa godt mere!

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Sidste træning i Brasilien, tog til den første gym i Salvador hvor jeg efterhånden har trænet et par gange. Lidt stående teknikker og lidt fra half guard, var egentlig mest i humør til at sparre (Læs:finde ud af hvor mange af deres blåbælter jeg kunne tage :laugh: ) Så det blev desværre kun til to sparringsrunder, den første med en lille blåbælte som jeg fik på en triangle, og den anden med træneren som er sortbælte og som jeg selvfølgelig blev kørt over af.

Søndag

Kunne ikke lade være med at prøve at lege lidt med kettlebells få timer efter jeg kom hjem!!!!! Var desuden super hævet i benene fra flyturen og håbede på at lidt motion ville hjælpe på blodomløbet og hævelsen.

TGU, 16kg: 7/7

One-legged deadlifts, 10kg+10kg: 10/10, 3 sæt

Seesaw press, 10kg+10kg, 10/10, 3 sæt

Swings, 16kg: 10/10, 7 sæt

Det gode er, at det mest af min styrke har jeg vist bevaret, på trods af næsten ingen styrketræning udover de få pullups en gang i mellem, og på trods af heftig slankekur. Det dårlige er at min finger som er stadig mega forstuvet, er ikke mere glad for at holde på min kettlebell end den er for at holde på en gi...

Mandag

1,5 times BJJ - rart at være tilbage i klubben igen, og godt med en stille og rolig dag med lidt teknik og situationssparring.

Skadestatus er ikke helt så god, jeg tror kroppen skal snart have lidt pause og lidt pleje.

Link to comment
Share on other sites

Nå, træning har der ikke været meget af denne uge, desværre. Har været syg/småsyg siden mandag aften/nat, og skulle desuden liiiige kigge på specialet, som jeg afleverede inden jeg tog afsted til Brasilien og ikke har kigget på siden :innocent: :innocent: men skulle oppe og forsvare i dag.

Resultatet blev så et 11-tal :bigsmile::superman: :4thumbup: :4thumbup: hvilket er langt langt over hvad mine forventninger var, da specialet fulgte Murphy's Lov ret godt (alt der kan gå galt nok skal gå galt....). Rapporten havde de dømt til et 9-tal, men de var åbenbart rigtig glad for min fremlæggelse, og de kunne se at havde jeg haft mulighed for at skrive en bedre rapport så ville jeg have gjort det....lidt underligt begrundelse, men hey, jeg brokker mig ikke!! :wink:

Jeg kan derfor nu officielt kalde mig selv for civilingeniør. Til gengæld skal jeg lige vænne mig af med ikke at være "studerende" mere!!!

Status for sommerperioden er derfor:

1 x fast arbejde, starter til september

1 x World Cup titel

1 x 11-tal til speciale

1 x færdiggjort uddannelse

....Ikke dårligt, taget i betragtning en del ting er gået galt i løbet af den første halvdel af året.

:bigsmile::tongue:

De næste par uger inden jeg starter på job, bliver nok brugt til noget hygge og afslapning, til oprydning herhjemme (det trænger...), og en masse træning, både BJJ, men jeg skal jo også tilbage til mit "blive-stærk" projektet. Har også planer om at bruge tid på at finde en sponsor, kan ikke passe at det skal være så umuligt når man efterhånden har vundet lidt hist og pist. Jeg er egentlig i gang med at finde ud af om jeg kommer afsted til det andet verdensmesterskab (andet forbund) i LA, men det ser desværre ikke ud til at det bliver til noget.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Købt billet til LA i dag - så kommer jeg sgu afsted til VM alligevel, jeg havde ellers opgiver tanken!!

Wooohoooooo :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Så har jeg små 10 dage til at gøre mig klar, det er begrænset hvor meget jeg kan nå, jeg fokuserer bare på at komme i nogenlunde form igen og måske rette nogle små detaljer i mit game.

BJJ - 2,5 timer

Først en times sparring med Shimon, hvor jeg selvfølgelig bare blev tæsket rundt, men jeg synes det gik lidt bedre end det plejer, og han sagde at han var nødt til at være lidt mere vågen. :4thumbup:

Så halvanden times almindelig træning - half-guard teknikker, nogle af de ting jeg så i Rio, så jeg var godt med.

To runder sparring til sidst - minus kondi!!!!!

Løb

Pga manglende kondi besluttet jeg mig for at løbe lidt efter træning. Jeg ved godt kondi'en er nede fordi jeg ikke har trænet så meget i to uger og har været småsyg, så jeg kan godt redde den til næste uge, men det kræver en indsats NU.

Løb nede til FDK hjemmefra (tager ikke meget mere end 5 min). Så tyve minutters løb, inkl. en omgang Tabatha intervaller (20/10 sek, 8 omgange).

Pullups - 3, 2 sæt - så styrken er ikke aftaget, men jeg kan egentlig ikke lave den pga skadet finger/hånd.

Fik også målt min fedt-% bagefter - ved godt om aften, efter træning er det helt forkerte tidspunkt at gøre det i, men prøvede alligevel da jeg synes i det mindst min væskebalance var ok. Den sagde 18,3%, hvilket jeg tror måske er en tand for lavt. Jeg prøver igen i morgen efter jeg er lige stået op. Hvis det passer med de 18-19% så skal jeg nok virkelig til at glemme at gå nede en vægtklasse, jeg skulle stadig smide 2,5-3 kg fedt fra nu og vil dermed ende på en fedt% under 15, hvilket jeg tror er svært at holde over en længere periode.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share