QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Mandag

Hårdt at starte på arbejde efter ferien igen - stod op kl6 for at køre tre-dags Lean kursus. Nåede lige hjem og hente træningstøjet inden træning kl19, så det blev alligevel til over ti timer på arbejde. :dry:

SW

Endte med at være i klubben i over to timer - først 1,5 times teknik + sparring, og så derefter noget mere teknik-nørderi, og fik også sparret lidt ekstra med en som lige er kommet hjem fra 5 ugers træningsophold i Brasilien - jeg var meget misundelig og han var blevet meget god! Gav mig mega meget besvær, lige pludselig kan jeg ikke passere hans guard mere. Det skal arbejdes på. :sneaky2::mad:

Tirsdag

IK99

Mødte med Bogs :bigsmile: og kæresten nede i IK :wub: til en god omgang træning og kæbetræning. :cool:

Snatch

fra hofte og knæ

15kg, 3, 2 sæt

25kg, 3

fra gulv

30kg, 3

35kg, 3

35kg, 2

35kg, 2

Har stadig to store problemer - et er at jeg ikke får brugt traps nok og ender med at trække med armene, og det andet er at jeg kan meget nemmere få de 35kg op over hovedet uden at skulle nede og squatte...

Dødløft

55kg, 6

75kg, 5

85kg, 3

92,5kg, 3

95kg, 8 (PR)

100kg, 2

Hmm...går fortsat fremad med DL'en, og de 8 var i rimelig god stil - mistet spænding på et par stykker halvvejs, men fik det igen og afsluttede godt. Kunne være lidt fedt måske at nå 10x100 snart.... :superman::tongue: :tongue:

Military press

15kg, 5

25kg, 5

30kg, 5

35kg, 6 - lidt push press over to af dem

32,5kg, 5

Pullups, ass.

7

8

11

Dips

6

5

8 ass.

Skulderen m.v. knast lidt... :crazy:

Glute-ham raises

5, 3 sæt

+ liggende kabel pulldown tam tam.

Lang omgang træning med masser af pauser og snak. :smile: :smile:

Transportcykling: 28km

Hjem til stor portion grød, æg, og presset juice! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Onkel Troels Fedt du følger med her, det vidste jeg ikke. :smile: Hmm jeg synes nu ikke træningsmængden er voldsom stor, render i hvert fald rundt med dårlig samvittighed over alle de ekstra træningspas jeg planlægger at nå men ikke når alligevel. Det med at rulle i lang tid - det kommer med tiden, det er en blanding af tilpasset og ok kondi samt med at vide hvornår man skal bruge sine kræfter. Det duer ikke at sætte ind med 100% af alt man har i flere timer. :tongue:

Lidt lang tid siden en opdatering, men det er bare fordi jeg havde en mega lang uge og weekend, på både godt og ondt! Men der blev trænet en del :bigsmile: Nåede desværre ingen cardio i løbet af ugen, havde ikke andet end 10-11 timers arbejdsdage så der var ikke plads til det ekstra.

Onsdag - SW

ca. 2 timers SW, gik betydelig bedre end om mandagen, godt at det kører bedre og bedre for hver gan g uden gi nu.

Torsdag - IK99

Knæene drillede og jeg var presset for tid, så igen ingen squat i programmet. Alt blev sådan lidt halvt supersættet hvilket er jo ikke optimalt, men bedre end ikke at nå træning.

OH squat

15kg, 6

Cleans

fra hofte + split jerk

25kg, 4

30kg, 3 + 2

35kg, 3 + 2

fra gulv + split jerk

40kg, 3 + 3

45kg, 1 +1

45kg, 1 + 2

Tog et par stykker mere fra hoften, møgmøgirriterende at det fungerer sgu fint fra hoften men slet ikke fra gulvet. :dry: Må snart have Erik til at hjælpe lidt igen

MP

30kg, 5

32,5kg, 5, 3 sæt

lidt hårdere end de plejer at være...men nok fordi det blev ss'et med alt muligt andet

Pullups, ass.

8, 2 sæt

10

Glute ham raise

5, 3 sæt

Dips

4

10 ass.

11 ass.

Skulderen igen... :unhappy:

DB skulder pres

15kg, 7

15kg, 9

15kg, 10

KB TGU

16kg, 2/2, 2 sæt

KB bent press

16kg, 3/3, 2 sæt

KB MP

16kg, 5/5

Fik smidt KB skulderøvelserne for at få noget mere stabiliserende med dem. Regner med mere KB i programmet igen fra snart.

Ikke den vildeste træning, men fin på tid og det var godt ikke at gå for meget amok taget weekendens træningsvolumen i betragtning. :smile:

Weekend

Weekenden stod på træningslejr med klubben, de havde lejet en hal i Helsinge. Vi blev ca. 45, hvilket var bare super, så der blev trænet og nørdet grappling i store mængder hele weekenden. Træningsvolumen var høj, men der var meget lidt hård sparring og rigtig meget teknik og lavintensitetsrul, så det var til at holde til. Eller skulle have været det. Desværre havde vi nogle meget hårde puzzle mats at træne på, som gjorde at selv teknik træning var smertefuldt og føles lidt som en lang kiropraktorbehandling på den helt forkerte måde.

Bedre var det ikke når det kom til nattesøvn - jeg er ikke den heldige ejer af en god stor luftmadras, men måtte sove på vores træningsmåtte med et tyndt liggeunderlag ovenpå, som ikke gjorde særlig meget. Weekendens social højdepunkt var klart at de åbnede svømmehallen inkl. sauna lørdag aften, så vi plaskede lidt rundt og fik varmen i hele kroppen i sauna'en bagefter. Efter det var der ikke andet at lave end at ligge mega afslappet og falde i søvn til nogle af tidens klassiske og bedste MMA kampe. :4thumbup: :smile: (sjovt nok så falder jeg aldrig i søvn foran fjernsynet eller film. men gerne meget nemt til mma, selvom jeg synes det er superfedt at se!)

Træningsdelen:

Fredag - 3 timers BJJ

Lørdag - 2 timers SW + 2 timers BJJ

Søndag - 2 timers BJJ

Skulle have trænet videre med en gammel træningspartner fra en anden klub da jeg kom hjem om søndagen, men han havde desværre flækket øjenbrynet. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Var virkelig fristet til at springe træning over ikke mindst da mine arbejdsdage i disse uger efter ferien ligger konsekvent på den forkerte side af 9-10 timer, men ADCC nærmer sig, og jeg kunne mærke at kroppen sagtens kunne holde til træningen. Cardio'en sættes i fokus fra nu af - vi får en sortbælte fra Brasilien på besøg de sidste to uger op til ADCC, hvor vi skal træne 2 træningspas om dagen (nok i forlængelse af hinanden), hver dag, så der bliver nok ikke meget mulighed for ekstra træning udover. Det giver mig netop 3 uger fra nu til at arbejds på cardio, styrkeudholdhed osv. :smile:

Nåede en bitte smule på C2'en inden træning. En af deltagerne på mit Lean kursus på Novo sidste uge var ret stor roning ekspert og en ret god kondi - godt nok var han sådan en lang og spinkel type, men taget i betragtning at han ikke længere var 20 år gammel synes jeg det var ret imponerende han kunne ro 20min på C2 med et tempo på 1:39/500m hele vejen igennem.

#1

C2

5 min opvarmning på 2:10-2:15

20-40 intervaller, 10 runder. Gnst tempo 1:42-1:44

#2

SW - 1,5 time

Ikke mange til træning ovenpå træningsweekenden! Tror vi var en 8 stykker. Jeg var lidt flad, men det gik faktisk udemærket da vi kom i gang med sparring - 6x6min runder, og jeg overraskede mig selv med at submitte mere end jeg plejer. :4thumbup:

Transportcykling: 20km

Tirsdag

Igen en lang dag på arbejde, skulle undervise, og det bliver altid en lang dag! Nåede derfor ikke IK, og håbede på lidt styrke nede i klubben. Kom ned med 20min tilbage inden grappling, og gik i gang med lidt snatch m.v., men det blev ikke så meget da jeg endte med at hjælpe en af de andre med dødløftteknik.

SW - 1 time

Teknikker for at tage ryggen, og lidt situationssparring derfra.

Cardio

Gad virkelig ikke. Virkelig, virkelig ikke. Så jeg er stolt bare af at jeg fik det gjort!

10 KB 16kg thrusters, 10 pushups fra knæ, i 10 runder.

12:12 min.

Det var hårdt. Første runder holdt jeg på 1 minut, men så gik det bare ned ad bakke! På den positive side, så fik jeg pulsen ok hurtig ned igen. Synes egentlig ikke det tog lang tid før kroppen føltes ok, men kunne alligevel mærke på cykelturen på vej hjem at benene rystede lidt!

I morgen står det på grappling igen, og forhåbentlig lidt cardio inden, og torsdag kan det være jeg tager en hviledag.

Transportcykling: 20km

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Vågnede lidt træt, men mødt faktisk op på arbejde med en fantastisk god energi :4thumbup: :w00t: ..der i hvert fald varede lige indtil frokost, hvor der så var behov for et lille skud koffein for at holde den kørende. Blev lokket ned i IK, har jo først grappling kl19 man-ons nu hvor jeg ikke træner judo. Skulle alligevel lave lidt cardio-agtig i dag så det kunne jeg lige så godt lave der. Mine kære Friends var dog ikke allesammen lige begejstret for mit valg af øvelser. :bigsmile::unhappy:

#1 - IK

Pullups, ass.

5

6

7

7

Cardio-tamtam

KB swings (24kg two-hands for de første 5 runder, derefter 16kg one-hand) x20

KB clean&press 16kg x5

Snyde-burpees (kun ned til pushup stilling) x10

...for 8-9 runder. Tid ca. lidt over 14 min. Valgte så at gemme resten af energien til grappling.

#2 - 1,5times SW

Repetition af teknikker fra i mandags - nogle gode guillotines. :tongue::wink: Efterfulgt af i alt 45min sparring.

Nu er jeg riiimelig smadret. I morgen bliver måske hviledag (det er trods alt 10. dag uden hvile nu), medmindre jeg tager lidt løbeintervaller og tager hviledagen fredag hvor der også er Novo fest i Parken.

Transportcykling: 25km

Link to comment
Share on other sites

Det viste sig at jeg til onsdagens træning fik et vrid i skulderen. Det blev ikke bedre torsdag. Jeg kom kørende på cykel mod arbejde, og ved et stort kryds så skulle jeg lige ud, og der var en bil der skulle til højre, som vidst havde overset mig. Jeg nåede at bremse ret meget op og drejede lidt, men ramte stadig bilen. :unhappy::mad::cry: :cry: Der skete ikke noget alvorligt, men jeg ramte ind med lige netop den skulder der i forvejen ikke havde det så godt. Blev ret sur på damen (ja, det var en hende) :devil: men var samtidig i chok, det kunne jo have gået noget mere galt. :blink: Hun tilbød at køre mig videre på arbejde, hvilket jeg accepteret da jeg havde småtravlt og skulle stå og køre en workshop 20 min senere. Ankom mildest talt uoplagt til at være særlig meget "på", og måtte udskyde starttidspunkt med ti minutter så jeg lige kunne samle mig selv igen. I al chok, travlhed m.v. fik jeg selvfølgelig ikke kvindens navn/nummer eller nummerplade til bilen, jeg tænkte overhovedet ikke på det før en på workshop spurgte mig senere. Og det er jeg er ret irriteret på mig selv for ikke at have gjort! :devil:

Så nu står jeg med en noget smadret skulder (igen), primæt bicepsenen som er irriteret tror jeg, samt jeg har en del spændinger i bagskulder (som nok var der lidt før da jeg har vågnet de sidste to uger med følelsesløsheden i fingrene). :cry::unhappy::sneaky2: Var til akupunktur i lørdags, og det hjalp en hel del på det, og skal se om jeg kan nå en tid i løbet af ugen også.

Fredag

Alt andet end løb var jo udelukket pga skulderen, og havde desuden travlt da der var Novo årsfest om aftenen. Det blev til lidt tabata-løb på løbebånd.

Løb, tabata

5 min opvarmning

15,5km/t x 2

15km/t x4

14,5km/t x 2

14km/t x 4

Søndag

SW/brydning

Skulderen havde det en hel del bedre i dag, men absolut stadig ikke helt på toppen endnu. Fik dog kørt ca. 1 times stående SW, kun teknik og bevægelse, ingen sparring, og undgik for mange double-legs og andre double-legs hvor man skal smadre skulderen ind i modstanderen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Skulderen fik det løbende værre i løbet af dagen på kontoret, lidt ligesom i fredags. Forsøger ikke at spænde op når jeg sidder/står på arbejde men kommer til at gøre det alligevel. Så jeg var lidt spændt på hvordan dagens træning ville gå.

#1

Løb

Opvarmning 1km v. 12km/t, 0,5%

400m intervaller ved 0,5%, 1:45 pause i mellem hver

1x 14,0km/t

1x 15,0 km/t

2x 14,5 km/t

1x 15,0 km/t

1x 15,2 km/t

Ialt 27min, 4,8km

#2

Direkte videre til 1,5 times SW træning hvor vi gennemgik half-guard passeringer. Havde ondt i skulderen bare af at cykle, men i løbet af timen fik den varmen og var nogenlunde. Jeg undgik selvfølgelig nogle positioner, og sparrede kun på 50%.

Transportcykling: 20km

I morgen står den på endnu en akupunkturbehandling og så nok bare noget hvile, da det er ikke så godt at træne samme dag som jeg får behandlingen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke den bedste træningsuge må man sige... :dry:

Tirsdag blev en lidt travl dag. Der var lidt luft i kalenderen om formiddagen så jeg lige kunne nå at hente min tante fra Brasilien i lufthavnen, hun skal være her i 10 dage. :bigsmile: Så nåede jeg også en omgang mere akupunktur inden jeg skulle møde på arbejde. Og om aften var jeg ind og se District 9 med kæresten :wub: Pisse god film faktisk, fedt med en aktion/alien film med en helt anden vinkel på. Får ved 4 ud af 5 stjerner hos mig. Mødte også SimonHP i Cinemaxx som også skulle ind og se den. Det blev så selvfølgelig ikke til nogen træning, men det var også fint nok, var rimelig træt efter akunpunktur, og havde fået nåle for både skulder, knæ og finger, så det var vist fint ikke at lave noget.

Onsdag

SW i 1,5 time. Kunne selvfølgelig stadig ikke give den meget gas, fik sparret på 50-70% og prøvede at undgå positioner der var dårlige for skulderen. Før grappling tog jeg forbi Novos lokaler, havde ambitioner om at lave lidt C2 intervaller, men jeg kunne mærke det trak lidt i skulderen så det var nok bedst at undgå. Legede istedet for med lidt skulder rehab og det par DB rows på 12kg i håb om at det ville hjælpe lidt at bruge bagskulderen som var bare mega spændt. Fandt også ud af noget der føles som det sad forkert i skulderen på forsiden, sådan helt ud ved spidsen, som om noget er blevet skubbet fra hinanden. :crazy: :crazy:

Transportcykling: 20km

Torsdag

ADVARSEL: underlig oplevelse

Jeg er jo ikke den eneste i klubben som døjer med skader, så i går fik jeg nr til en som var vist god til at ordne skuldre, det havde i hvert fald fungerede godt for to fra klubben. Så jeg ringede om morgenen og fik en tid med det samme - heldigvis passede det med at jeg kører kursus denne uge, men skal ikke selv undervise meget, så jeg kunne lige smut ud. Tog ud til Christianshavn i rekord (offentlig transport) fart. Ankom til adressen, og gik nede ad et par trapper i en kælder. Jeg troede jeg skulle behandles af en fysioterapeut eller lign, men så snart jeg trådte ind i lokalet opdagede jeg at ham her var meget mere over i "alternativ behandling" end jeg troede. Ikke fordi der er nødvendigvis noget galt med det, afhængig af hvad det er, men det er jo rart at være forberedt. Det var jeg ikke. Der lå tre patienter allerede på gulvet på nogle tynde madresser med lagener over sig. Den ene lå på maven og havde en sugekop-agtig ting på ryggen - jeg tænkt "ok, det har jeg set før hos noget kinesisk behandling". Så lå der to andre med små kanyler nede langs hals og rundt om ansigtets omkreds :crazy: :crazy: :crazy: (senere fandt jeg ud af, de var ved at få behandling med en eller anden mirakelmiddel, "cellfood", ja, noget direkte næring til celler i kroppen) Men lige der var jeg godt nok ved at løbe ud af lokalet igen! Men når kroppen er i stykker og jeg skal til VM om en måned, så er jeg villig til ret meget! :laugh: Så jeg tænkte at så længe han ikke skulle behandle mig med kanyler, så gik det nok. Det skulle han heldigvis ikke - selvom han på et tidspunkt foreslog at jeg senere også kunne overveje det, men han lurede hurtigt ud fra mit ansigtsudtryk at det var fuldstændigt udelukket. Jeg fik sugekop-behandling - tændt lidt ild i en kop og trykket det mod huden for at skabe undertryk, så musklerne i området bliver ligesom forlanget og dermed afspændt. Meget kan man sige om det hele, ikke mindst at jeg synes det var lidt underligt og ubehageligt at skulle ligge lige ved siden af nogle andre som var ved at få behandling, men det der sugekop noget var ret godt for skulderen, det hele var meget mindre spændt og låst bagefter. Han sagde det skulle være nok med en behandling til, men jeg tror ikke jeg skal tilbage dertil! :blink: :blink:

Tilbage til kursus på arbejde synes jeg at halsen begyndte at kradse lidt om eftermiddagen, og lidt ømhed i kroppen. Men havde en aftale med kæresten om at tage ud i Dyrehaven hvor han kender en løbegruppe der løber sprints/intervaller, og jeg havde jeg faktisk glædet mig til længe, så ignorerede kroppens brok og tog derude. Tror vi var ca. 10-12 der løb, 5 piger. Goldendreams (som tidligere har logget her) var også med.

Løb

ca. 2km opvarmning

12x sprints på 80-200m, både op og ned af bakker, og bare lige ud

Der var 15 sprints i ruten. Det blev anbefalet at jeg skulle spring den ene midtvejs, "djævlebakken", over, så det gjorde jeg. Og hoftebøjere/knæ brokkede sig lidt til sidst, så jeg sprang de to sidste over også. Begyndt at få det rigtig rigtig skidt halvvejs, men var stædig. Alt i alt gik det bedre end forventet - de piger som virkelig løb til vejede nok 10kg mindre end mig pt. Jeg kunne næsten løb lige med dem på nogle af sprints når jeg gav mig 100% og jeg er ikke vant til hverken det ujævn underlag eller at løbe på andet end løbebånd i det hele taget.

Men det viste sig at jeg nok ikke skulle have ignorerede kroppens brok inden jeg tog ud - til sidst frøs jeg bare helt vild meget og havde ondt inde i kroppen i alt! Vi var lidt tid om at komme hjem, og da jeg kom hjem brugte jeg en halv time under bruseren for at få varmen, og så direkte under dynen. Havde det rigtige skidt, og rimelig meget feber og ondt i halsen. Så jeg var sygmeldt i går (fredag) og har det stadig skidt i dag. Rimelig frustrerende! Har ikke tid til at være syg - har travlt på arbejde, og ikke mindst træning!!

På den positive side, så har jeg endelig fået lidt sponsorat igen. Det har ellers stået rimelig stille, havde mistet mit kosttilskudssponsor (og trods nogle forsøg endnu ikke fundet en ny). Men nu har jeg Koral (BJJ/MMA tøjmærke -Koral) som efter VM 08 sagde de ville sponsorere mig, men det aldrig gik igennem, kom på banen igen efter en af trænerener i Brasilien prikket lidt til dem. Så nu har jeg vist en 1-årig kontrakt med dem - får lidt tøj i form af Gi, shorts, rashguards m.v., og en smule i pengepræmie hvis jeg vinder de store turneringer. :4thumbup: :w00t: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Countdown til ADCC: 3 træningsuger tilbage! :w00t: :w00t:

Sidste modstander i min kategori er kommet på, og det er ingen anden end Cris Cyborg. Dem der følger lidt med i MMA ved hun er sådan en mean lean killing powerhouse machine - her er lidt smagsprøve fra den største kvindelig MMA kamp der nogensinde er fundet sted, for to uger siden: :w00t::bigsmile::w00t:

Tog nede i klubben lidt før timen, for lige at mærke kroppen en smule og prøve skulderen af.

Dødløft

70kg, 5

80kg, 4

85kg, 4

90kg, 4

Ingen problemer med skulderen på dette.

SW

1,5 times træning. Kan mærke at jeg er 1,5 uge bagud fra sygdom m.v. ift planen - har stadig lyst til at eksperimentere en smule med et par teknikker, men er egentlig dertil hvor jeg bare skal skrue bissen på!

Brudstykker af post-træningssamtaler da jeg kom hjem i går aftes:

Mig: "Hej skat! Jeg har været dygtig i dag. Jeg har ikke længere én skadet skulder....men TO!!!"

Kæresten: kigger blankt på mig :blink: :blink: og beslutter sig for at lege med "Jamen hvor er du bare god skat!"

Senere, da jeg prøver at få ham til at hjælpe mig ved at finde på noget cardio/styrkeudholdenheds workout:

Mig: "Jeg kan dødløfte."

K: Ok...

Mig: "Men ingen KB swings. Eller press over hovedet. Eller pullups. Og jeg har ikke prøvet at lave pushups, men det tror jeg heller ikke går. Men det meste andet burde være ok."

K: Så du kan lave alt, undtagen at løfte armen op, til side, eller over hovedet?

Mig: Ja netop! Kan sagtens lave squat. Men ikke for tung, kan ikke få mine albuer langt tilbage og holde godt opspænd i den position.

K: :blink: :blink: :blink:

:laugh: :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

[

Brudstykker af post-træningssamtaler da jeg kom hjem i går aftes:

Mig: "Hej skat! Jeg har været dygtig i dag. Jeg har ikke længere én skadet skulder....men TO!!!"

Kæresten: kigger blankt på mig :blink: :blink: og beslutter sig for at lege med "Jamen hvor er du bare god skat!"

Senere, da jeg prøver at få ham til at hjælpe mig ved at finde på noget cardio/styrkeudholdenheds workout:

Mig: "Jeg kan dødløfte."

K: Ok...

Mig: "Men ingen KB swings. Eller press over hovedet. Eller pullups. Og jeg har ikke prøvet at lave pushups, men det tror jeg heller ikke går. Men det meste andet burde være ok."

K: Så du kan lave alt, undtagen at løfte armen op, til side, eller over hovedet?

Mig: Ja netop! Kan sagtens lave squat. Men ikke for tung, kan ikke få mine albuer langt tilbage og holde godt opspænd i den position.

K: :blink: :blink: :blink:

:laugh: :laugh: :laugh:

Ja du var rimelig svær at sætte noget fornuftigt sammen til - hvis det ikke lige var skaderne der begrænsede var det mangel på udstyr der gjorde sig gældende :laugh:

Håber du får en god træning til trods :devil::wub:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Ikke meget spændende at skrive om - fik trænet en times SW, inkl. en rigtig god 10min sparringsrunde til sidst hvor det lykkedes mig at skrue godt op for tempoet og det kom der et par gode chokes ud af :4thumbup: :superman:

Nåede ikke den ekstra planlagt træning inden SW, og pga tid ville jeg så have droppet det efter SW og ventet til om onsdagen. Så var der en der sagde "Cyborg er nok i gang med at styrketræne lige nu" - så gik jeg straks ind i klubbens styrketræningshulen!! :laugh: :laugh: (som er i øvrigt ved at være halvtrespektabelt, må snart poste billede..) Desværre holdt skulderen hellere ikke til de planlagte BB lunges, så det blev alligevel droppet. *hmph* :mad::sneaky2:

Har fået en time hos fys i dag, anbefalet af Kauf, så håber det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Var til fys/osteopat ved frokosttiden, som fik tjekket skulderen m.v. godt og grundig igennem. Der blev roteret, strukket, knækket og drejet. Der er selvfølgelig stadig noget inflammation i skulderen, og der var nogle ribben der var en smule skævt som var derfor jeg blev så anspændt i bagskulder, men det blev sat på plads. Jeg spurgte også efter en vurdering af hvor meget skade jeg kan nå at gøre ved at træne igennem de næste tre uger. Heldigvis var "dommen" efter en time at jeg gerne må træne alt det jeg vil uden at der er risiko for langvarige strukturel skade :4thumbup: :4thumbup: :bigsmile: :bigsmile:

(selvfølgelig lidt med måde, men det er jo VM, og jeg må gerne give den gas!)

SW - 1,5time

Fik endelig skruet op for tempo i dag. Nogle ting gik godt, andre ikke så godt. Vi kørt teknik, passering fra butterfly som vi nu har kørt 3. dag i træk, og jeg blev jo en smule frustreret over at der stadig var nogle bitte små tekniske detaljer omkring hvor presset skulle lægges, som jeg ikke havde helt fanget. Til situationssparring fik jeg hurtig udviklet et godt forsvar mod den butterfly guard passering, men angrebsdelen var lidt vanskeligt.

Afsluttede med 10min rigtig sparring, kørt med en af vores efterhånden meget dygtig blåbælter Alex, som kun vejer lidt over 70kg. Det gik super fint de første par minutter hvor jeg holdt tempoet og presset godt op, men så gasset jeg ligesom, og så gik det ned ad bakke. :dry::mad:

Transportcykling: 10km

Torsdag

Skulderen havde det i hvert fald ikke værre på trods af sparring på 100% i går. :smile:

Har ikke været god med at få lavet cardio denne uge :nonono::innocent: I dag var undskyldningen at jeg skulle klippes, men det er også 9 måneder siden sidst jeg er blevet klippet og med alt den her svedige SW træning var jeg ved at blive vanvittig!

SW - 1,5 times

Lidt forskellige teknikker og situationssparring. En rigtig god grappler/MMA fra en søsterklub i Malmø var over på besøg, fik vist et par super fede single-leg setups og nedtagninger samt en god americana setup fra side control. Lavet lidt stående rigtig sparring, for første gang i....??? måneder. Det gik ikke så godt! Skal lige slappe lidt af og få pres på.

Transportcykling: 10km

Har købt cykelmånedskort til toget så jeg kan spare benene en smule og stadig have det hele praktisk. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Countdown til ADCC: 3 træningsuger tilbage! :w00t: :w00t:

Sidste modstander i min kategori er kommet på, og det er ingen anden end Cris Cyborg. Dem der følger lidt med i MMA ved hun er sådan en mean lean killing powerhouse machine - her er lidt smagsprøve fra den største kvindelig MMA kamp der nogensinde er fundet sted, for to uger siden: :w00t::bigsmile::w00t:

[

Hvordan er dine chancer mod hende. Hun ser pænt ond ud, nærmest skræmmende.

Link to comment
Share on other sites

@Dynamix Hun er også skræmmende! :laugh: Svært at sige hvad mine chancer er. Der er ingen i min kategori som ikke er god. Men jeg kan lide hendes stil, og tror det ville være en god kamp. Hun er møgstærk og eksplosiv, men ud fra det jeg har luret i hendes MMA kampe, så er hendes teknik i gulvkamp ikke overdrevet stramt.

Fredag

SW

Vi var kun 4 til træning og fredagen er en lille træning på kun en time. Vi lavet lidt benlås teknik (kommer aldrig helt til være glade for dem :dry: ) og så et par 5min sparringsrunder, som gik både godt og skidt! Kan mærke at jeg er stadig lidt lang tid om at tage mig sammen til at køre i et ordentlig tempo, har for meget tendens til at ligge og være lidt smådoven og fedte rundt. :nonono:

Løb

Har intet ekstra cardio lavet i løbet af ugen, så var det på tide. Tog løbeskoene på lige efter træning og klarede cardiotræning på gaden lige udenfor klubben.

100m sprint

20 mountain climbers

100m jog

...x10 runder

Ikke helt sikkert på om det var helt 100m, men så deromkring.

En lille fys-træningsvideo af hende som har fået sidste plads i -60kg (den plads jeg gerne ville have haft!). Hun vandt også -64kg VM i år. Den vægtklasse er efterhånden ved at være så fyldt med rigtige gode piger at jeg tror bare virkelig jeg bliver i -69.

Link to comment
Share on other sites

@Dynamix Hun er også skræmmende! :laugh: Svært at sige hvad mine chancer er. Der er ingen i min kategori som ikke er god. Men jeg kan lide hendes stil, og tror det ville være en god kamp. Hun er møgstærk og eksplosiv, men ud fra det jeg har luret i hendes MMA kampe, så er hendes teknik i gulvkamp ikke overdrevet stramt.

Du har sikkert ret, men det kan være meget svært at vurdere folks grappling-teknik i MMA. Når jeg ser UFC bliver jeg tit overrasket over, hvor mange brun/sort bælter, der ser rigtig sløje ud på gulvet.... det er sjovt nok som om, at slag i ansigtet har en ret negativ indflydelse på grappling-hukommelsen! :tongue:

Når det så er sagt, er jeg sikker på, at du sagtens kan tage hende... du skal bare lulle hende i søvn i din guard og så vupti - triangle! :wink:

P.s. jeg vil se noget 100 meter sprint + 10 burpees x 10.... Sæt i gang!

Link to comment
Share on other sites

@GregersTF

Princippet i det er vist at få kamp-lignende cardio - ikke fordi man i princippet ikke har luft tilgængelig, men de fleste under kamp pga adrenalin m.v. trækker ikke vejret hverken dybt eller roligt. Der er mange der gasser pga det. Nogle af de første gange jeg kæmpede kan jeg huske at jeg gassede ud efter 3min på trods af at kunne sparre 30min i træk i ugen op til.

Men jeg er overhovedet ikke sikker på om jeg synes snorkel-træningsmetoden er god og om man fysisk får noget ud af det, men man måske vender sig til det psykiske. Div. MMA kæmpere, bl.a. Wanderlei Silva (tror jeg) har vist også brugt metoden.

@DBM

Når maskinen bliver menneskelig, så må jeg tage nogle fesne cardio træning alene! :tongue: Ai, mine officielle undskyldninger var asfalt + dårlig skulder.

Lørdag

SW

2 timers konkurrencetræning. Shimon var der ikke da han skulle kæmpe til Gøteborg Open, så vi var "alene." Super god træning - opvarmningsrunder, et par 10min sparring, situationssparring fra stående, side control, og seatbelt. :4thumbup: Rart også med andet situationssparring end guard-passering. Udemærket træning i dag. Fik dog en let forstuvet tommelfinger. Æv.

Træner lidt stille og rolig brydning i morgen, ordentlig træning mandag, og så hviledag tirsdag - det er i hvert fald planen.

Resten af dagen gik med hyggetur til Malmø med familien + kæreste. Ingen vilde indkøb til mig selv udover to sports bh'er. :smile: Fik så også pizza til sen afstensmad - tror det er pizza nr. 2 i år!

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Vågnede lidt kl08 og det føltes som om jeg var blevet kørt ned af et tog. Vågnede igen halvanden time senere, stadig mega ufrisk. Spist morgemad, og måtte tage mig en god lur efter det! :4thumbup: :wink: Var også rimelig frisk bagefter. Hader at være ufrisk når man egentlig har fået sovet ud, men elsker middagslure i weekenden... :smile:

SW - 1,5time

Havde en aftale med et par stykker om at køre lidt stående. Vi varmede op med almindelig sparring i lav tempo, og så øvede vi os på nogle nedtagninger. Ikke så meget nyt, men de samme 3-4 teknikker jeg har arbejdet på de sidste par uger. Fik langsomt sat tempoet op, lidt let stående sparring til sidst. Mine skift og single-legs er ved at køre lidt bedre, med nogenlunde ok power i tingene. Til sidst blev skulderen træt af clinch, så vi sluttede af med 2x6min på gulvet.

Kunne mærke at alt i alt har kroppen snart brug for en hviledag - følte mig egentlig frisk nok, men alligevel ikke, da det føltes som om kroppens reaktionstid var til tider lidt stor (altså tiden fra at jeg tænker "nu gør du sådan" til at det faktisk sker).

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

#1

Nåede nede i Novo kælderen efter arbejde. Fik kørt lidt skulder rehab/prehab/altmuligt. Det går bedre og bedre på trods af manglende hvile, så det er jo godt. Den niver nu kun helt op i toppen - og jeg blev alligevel enig med Ida sidste uge om at den position skal man alligevel ikke bruge til noget i grappling :tongue:

C2

40:20 intervaller, belastning 6, tempo under 1:55/500m

10 runder

Gik ok. Havde ikke tid til opvarmning, så de første to runder var lidt opvarmning, derefter god tempo i 6 runder, og de sidste to runder gav jeg bare alt hvad jeg havde. Nok til at ligge et par sek på gulvet lige bagefter. :wink:

#2

SW i 1,5 time. Dagens tema var lukket guard, som er vist hade-positionen for mig, fra både top og bund. Mega svært at fange folk rigtigt i lukket guard uden gi, og også mega umuligt at rejse sig op for at åben guarden. Under teknikdelen fik jeg dog et par meget vigtige detaljer på plads omkring omoplata, så det var godt.

Motivationen og sjovt nok også energien (tak til NOxplode, beta-ala, kreatin!!) var ok i top til sparring, og siden det var sidste træning inden en velfortjent hviledag, gav jeg bare ALT hvad jeg havde. Gik jo ikke så godt med lukket guard men så længe jeg arbejder hele tiden er det ok. Til sidst 2x10min sparring, og sidste runde var jeg sikker på at jeg ville besvime under - kørte med vores træner Shimon som tog det i et sindssygt højt tempo i hele 10min. Det gik bedre mod ham i de første par minutter, men så gassede jeg ud, og derfra blev jeg bare submittet hele tiden. Var virkelig helt smadret til sidst. :superman:

Transportcykling: 20km

Hjem til verdens bedste kæreste som både havde lavet god mad (æg, ovnbagte rodfrugter og brun ris) :4mewantfood: :4mewantfood: og købt blomster. :wub: :wub:

I dag: HVILEDAG!!!! :4thumbup: :4thumbup:

Skal ikke engang cykle (eller kun meeeget lidt), få lidt ekstra mad,og har også en lille veninde aftale (sker meget sjældent for tiden).

Link to comment
Share on other sites

Nice træning :cool:

Det er så sygt hårdt at rulle i 10min. Især hvis man ligger nederst det meste af tiden og får pumpet al luften ud af én :crazy:

Jeg har det sjovt nok noget nemmere ved lukket guard end åben. Men sikkert fordi jeg er så meget begynder at det føles mere sikkert når guarden er lukket :bigsmile:

De der C2 intervaller ser ret nasty ud. Kunne være man skulle prøve noget lign. en dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nice træning :cool:

Det er så sygt hårdt at rulle i 10min. Især hvis man ligger nederst det meste af tiden og får pumpet al luften ud af én :crazy:

Jeg har det sjovt nok noget nemmere ved lukket guard end åben. Men sikkert fordi jeg er så meget begynder at det føles mere sikkert når guarden er lukket :bigsmile:

De der C2 intervaller ser ret nasty ud. Kunne være man skulle prøve noget lign. en dag :smile:

10min er hårdt, og man skal lære at det skal jo køre i et andet tempo end 5min runder. Og jeg synes jeg bliver presset lige så meget hvis jeg ligger i top og skal passere, har fandme travlt! :laugh: Har lidt vænnet mig til det da jeg nu har kørt 10min runder i snart et halvt år, men det er stadig laaaaaang tid.

Jeg følte mig også mega tryg ved lukket guard i starten, og brugte det meget. Det er forholdsvis nemt at holde folk derinde. Men efter jeg tabte 4 kampe i streg på at det ikke lykkedes mig at hverken få point eller subs på lukket guard, så ændrede jeg strategi - det kan svært at virkelig få brugt guarden.

C2 er nasty i alle former. Meget værre end løb. Hvilket er også derfor jeg laver så lidt af det... :innocent: :innocent:

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

1½ times SW

Nød min hviledag om tirsdagen rigtig meget, og var derfor nærmest skuffet over at jeg ikke var fuldstændig smadret efter BJJ træning om onsdagen, men så mindede jeg mig selv om at det nok var ok ikke at være det allerede efter 1. træningsdag efter hvile. :wink:

Vi kørte lukket guard igen, og det gik (måske) lidt bedre, jeg justerede på nogle mindre detaljer i mine triangle setups hvilket gjorde succesraten lidt større.

Transportcykling: 10km

Torsdag

2½ times SW

Resten af træning op til ADCC bliver under Chico Mendes, en ret dygtig sortbælte nede fra Rio. Han bruger mere tid på at undervise, holde seminar m.v. og er knap så konkurrence-aktiv længere, men han er rigtig god og har altid det nyeste med fra organisationen og fra Brasilien.

Træning var ret blandet - fodlås fra den omtalte 50-50 guard, guard pass og forsvar, single legs, og en del situationssparring, herunder 10min stående brydning hvor jeg skulle blive inde i 10min og få en ny modstander hele tiden. Sjovt nok så gik det bedre jo mere træt jeg blev, for så var jeg mere afslappet og ikke havde overskud til at tænke på alt muligt fancy - jeg gik bare efter benene og væltede ind i folk! :laugh: :laugh:

Men 2,5 time var ret lang tid, og alt i alt kan jeg mærke at overskuddet er ikke kæmpe stor - der er nu under 2 ugers træning tilbage :cry: og det er hårdt både fysisk og mentalt at være 100% på fysisk og mental hvert eneste sekund til træning.

Transportcykling: 10km

Link to comment
Share on other sites

Puha...længe siden en opdatering.

Sidste fredag vågnede jeg lidt sløj, kom igennem arbejdsdagen og tog mig en lur inden træning. Trænede 2½ time, og var meget sløj bagefter. Det kostede 2 dage i sengen over weekenden og en sygedag om mandagen. :dry: Rimelig utilfreds med to gange sygdom indenfor kort tid!

Mandag aften havde jeg det bedre, fik dog 'kun' trænet 1½ time SW og rimelig let - mest teknik og lidt sparring.

Tirsdag og onsdag (igår) blev det til 2½ times SW. Træning er i princippet delt op i 1½ + 1 time, og de sidste par gange har der kun været meget få tilbage til den sidste time, tror det fleste synes det er for hårdt! Min hjerne er gået i totalt stævnemode nu, og jeg kan selvfølgelig på ingen måde objektivt vurdere hvordan jeg synes det går med træning. Sygdommen har kostet en smule på formen synes jeg, men ikke for meget. Jeg laver stadig mange fejl, synes ikke skiftene og tempo er helt godt endnu. Omvendt på den positive liste så formår jeg at rette løbende op på rigtig mange småting.

I går f.eks. blev vi delt op i to hold og så afviklede vi en mini-turnering, 5 mins kamp. Jeg fik sidste kamp mod en af vores rigtig god og mega hurtig blåbælte, vi ruller rimelig meget lige op. Jeg tabte desværre, men fik kæmpet ok. Fik også at vide jeg skulle ændre på et par ting - f.eks. underhook fra nederst i half-guard skal helt op på skulderen istedet for helt nede ved hoften. Da vi senere i timen rullede igen, fik jeg rettet op på det med det samme - ja det er totalt småting, men har ikke altid tidligere kunne ændre den slags så hurtig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share