Søren W


Søren W
 Share

Recommended Posts

Hey Twig, hvordan vurderer du mine muligheder for, at der kan komme en fin, lille kanin ud af, at jeg kaster mit sure træningstøj og nogle havregryn i en lukket beholder en uges tid?

Jeg har hørt det er sådan man skaber en enhjørning så pas på med hvad du kaster dig ud i!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning tirsdag 6. jan. 2009

Bænk

3x6x60kg - en smule bedre end i fredags

Low incl. DB pres

3x8x20kg - lol

Chins

3x6

Chest supported row i maskine

3x8x40kg

Cool pres

10x55kg

10x63kg

Èn-arms cool pres

3x8x20kg

BB curls

3x8x40kg

Strækkere

3x12 - bedre end sidst

1000m på roning på C2 @ 3m55s

Link to comment
Share on other sites

Amafg, jeg hader jer alle sammen. Jeg begeynder at træne igen på torsdag, så skal det blive interessant at se om min venstre arm stadig er on the fritz :/

Jeg hader dem også :smile:

Du må lige få styr på din glasmuskulatur, e-friend. Det er ghey at være skadet, medmindre det er alvorligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hader dem også :smile:

Du må lige få styr på din glasmuskulatur, e-friend. Det er ghey at være skadet, medmindre det er alvorligt.

e-hate er den bedste slags hate

Træning torsdag 8. jan. 2008

1000m på C2@3:45

Power snatch

3x3x60kg

Squat

3x6x120kg

Snatch grip DL

3x6x120kg

GHR

3x8

One-arm serratus crunch

2x12/12x30kg

1000m på C2 @ 4:02 - en anden maskine, der tydeligvis ikke var magen til den jeg brugte før træningen...

Jeg har desuden købt ind til tunsalat så jeg kan blive lee'

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

-men Crawdaddy kunne da fortælle mig at han har haft samme skavank som den, der efterlader mig på bænken med 60kg, sammen med en anbefaling af en kiropraktor, der kunne fikse det, i modsætning til den kvaksalver jeg har været ved, så det er et forsøg værd.

Jeg har haft noget lignende - dog slet ikke i så høj grad som dig, jeg havde bare en eller anden nerve i klemme der gav mig hovedpine når jeg bænkede. Det første både fys og kiropraktor spurgte mig om, var om jeg havde ondt i armen, så det burde da være til at fixe dit.

Jeg kan dog anbefale at besøge en fysioterapeut istedet for kiropraktor (nu kender jeg ikke lige ham du har fået en anbefaling på ofc). Da jeg var ved kiropraktor foregik det sådan her: 1. konsultation: Lidt ryk, lidt tryk og røntgenbilleder. 2. konsultation: Lidt ryk, lidt tryk. 3. Konsultation: Jeg siger, at jeg ikke har mærket den store effekt, kiropraktor: "??". Derefter lidt ryk og lidt tryk. Herefter gav jeg op og tog til fysioterapeut. Her var der en mærkbar forbedring efter første konsultation, og jeg blev desuden vejledet i, hvad i min træning der kunne være blandt årsagerne til at det var kommet (det var anden gang jeg havde det - første gang blev det klaret af en sportsmassør). Efter 2-3 konsultationer var det helt væk.

Min erfaring er at kiropraktorer er lort lige så snart det ikke specifikt er ryggen vi snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft noget lignende - dog slet ikke i så høj grad som dig, jeg havde bare en eller anden nerve i klemme der gav mig hovedpine når jeg bænkede. Det første både fys og kiropraktor spurgte mig om, var om jeg havde ondt i armen, så det burde da være til at fixe dit.

Jeg kan dog anbefale at besøge en fysioterapeut istedet for kiropraktor (nu kender jeg ikke lige ham du har fået en anbefaling på ofc). Da jeg var ved kiropraktor foregik det sådan her: 1. konsultation: Lidt ryk, lidt tryk og røntgenbilleder. 2. konsultation: Lidt ryk, lidt tryk. 3. Konsultation: Jeg siger, at jeg ikke har mærket den store effekt, kiropraktor: "??". Derefter lidt ryk og lidt tryk. Herefter gav jeg op og tog til fysioterapeut. Her var der en mærkbar forbedring efter første konsultation, og jeg blev desuden vejledet i, hvad i min træning der kunne være blandt årsagerne til at det var kommet (det var anden gang jeg havde det - første gang blev det klaret af en sportsmassør). Efter 2-3 konsultationer var det helt væk.

Min erfaring er at kiropraktorer er lort lige så snart det ikke specifikt er ryggen vi snakker om.

Nogen, der kender en god fys i Odense? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt mål for i år:

Bænk: 160

Squat: +200

Stød: 130

Træk: 90

Blive hakket og lee

Hvad er dine stats nu?

Har du ikke rimelig lav fedtprocent i forvejen? (jævnfør tidligere billeder)

Edit: Jeg ved godt du ikke kan bænke tungt pt, men har du tidligere bænket?

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Hvad er dine stats nu?

Har du ikke rimelig lav fedtprocent i forvejen? (jævnfør tidligere billeder)

Edit: Jeg ved godt du ikke kan bænke tungt pt, men har du tidligere bænket?

Jeg har i mange år haft lidt "gut", tilsyneladende fedt, der sidder et sted bag mine abs, det vil jeg gerne af med. Egentlig er det mere et spørgsmål om at jeg gerne vil spise mere "clean", dvs. mindre slik, is og andet raffineret sukker, jeg skal ikke til at tælle kalorier og alt det der.

Jeg havde sidste år et bænkforsøg på 160kg, der kun lige ikke kom op, pr er 155kg. Jeg har squattet 200kg, men det er nogle år siden. Jeg stødte 110kg og trak 80kg i efteråret, faktisk lavede jeg en triple på 80kg.

Det er faktisk relativt beskedne mål for 2009, men jeg er jo også en gammel mand efterhånden :smile:

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Jeg har i mange år haft lidt "gut", tilsyneladende fedt, der sidder et sted bag mine abs, det vil jeg gerne af med. Egentlig er det mere et spørgsmål om at jeg gerne vil spise mere "clean", dvs. mindre slik, is og andet raffineret sukker, jeg skal ikke til at tælle kalorier og alt det der.

Jeg havde sidste år et bænkforsøg på 160kg, der kun lige ikke kom op, pr er 155kg. Jeg har squattet 200kg, men det er nogle år siden. Jeg stødte 110kg og trak 80kg i efteråret, faktisk lavede jeg en triple på 80kg.

Det er faktisk relativt beskedne mål for 2009, men jeg er jo også en gammel mand efterhånden :smile:

Ok. Så du vil faktisk primært forbedre dine VL løft, og genvinde tidligere styrke i Bench og Squat. Omvendt, med min beskedne VL viden, vil jeg mene at at optimere dit stød med 20kg og træk med 10kg er en stor opgave i sig selv.

30år er da ingen alder styrkemæssigt. Hvordan ved du at du har fedt "bag" mavemusklerne? Lyder lidt spøjst. Måske jeg misforstår.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Så du vil faktisk primært forbedre dine VL løft, og genvinde tidligere styrke i Bench og Squat. Omvendt, med min beskedne VL viden, vil jeg mene at at optimere dit stød med 20kg og træk med 10kg er en stor opgave i sig selv.

30år er da ingen alder styrkemæssigt. Hvordan ved du at du har fedt "bag" mavemusklerne? Lyder lidt spøjst. Måske jeg misforstår.

Mht. VL så er det stadig i aller højeste grad tekniske forbedringer, der står for mine fremskridt, så selvom mine mål virker vilde er de bestemt opnåelige. Eksempelvis min pr i stød på 110kg, den lavede jeg med overskud i anden eller tredje træningspas med fulde stød, ellers havde jeg bare lavet power cleans.

Mht. min mave så ved jeg ikke hvad forklaringen ellers skulle være, jeg har ikke taget nok krudt til at have fået roidgut.

Link to comment
Share on other sites

Interabdominal fedt i bugen er meget normalt og selvom det ikke er så sundt som at ha' subcutan fedtlagring (Hud fedt), så er det mere BB :devil: og så tror jeg den smule fedt Søren render rundt med ikke har de store sundhedsmæssige konsekvenser :smile:

Du har sgu en beskidt fysik, Søren :superman:

Træls med armen. Kunne forestille mig at en fuld certificeret MzKenzie Fysioterapeut kunne hjælpe dig. Ellers vil jeg da gerne anbefale min gamle studiekammerat Jacob Vind der har arbejdet på klinik i nogle år efterhånden og er kommende Osteopat (En slags kiropraktor overbygning på fysioterapeutuddannelse).

Link to comment
Share on other sites

Interabdominal fedt i bugen er meget normalt og selvom det ikke er så sundt som at ha' subcutan fedtlagring (Hud fedt), så er det mere BB :devil: og så tror jeg den smule fedt Søren render rundt med ikke har de store sundhedsmæssige konsekvenser :smile:

Du har sgu en beskidt fysik, Søren :superman:

Træls med armen. Kunne forestille mig at en fuld certificeret MzKenzie Fysioterapeut kunne hjælpe dig. Ellers vil jeg da gerne anbefale min gamle studiekammerat Jacob Vind der har arbejdet på klinik i nogle år efterhånden og er kommende Osteopat (En slags kiropraktor overbygning på fysioterapeutuddannelse).

Det betyder meget du synes jeg er lee' Troels, men forestil dig lige hvis jeg var både hakket OG lee'!

Link to comment
Share on other sites

Mht. VL så er det stadig i aller højeste grad tekniske forbedringer, der står for mine fremskridt, så selvom mine mål virker vilde er de bestemt opnåelige. Eksempelvis min pr i stød på 110kg, den lavede jeg med overskud i anden eller tredje træningspas med fulde stød, ellers havde jeg bare lavet power cleans.

I see. Jeg oplever selv at det har taget mig forbavsende lang tid at få bare lidt teknik på plads i VL. Jeg kan stadig frivende mere end jeg kan vende, og råtrække mere end jeg kan trække.

Link to comment
Share on other sites

I see. Jeg oplever selv at det har taget mig forbavsende lang tid at få bare lidt teknik på plads i VL. Jeg kan stadig frivende mere end jeg kan vende, og råtrække mere end jeg kan trække.

Jeg kan trække og råtrække ca. det samme, men jeg kan vende mere end jeg kan frivende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har besluttet mig for at droppe kiropraktoren, han aner tydeligvis ikke, hvad der er galt med mig. Forleden var jeg der igen på mit 2. besøg, hvor han tjekkede mine reflekser og prøvede at knække lidt på mig for at "forøge mobiliteten", det sidste i øvrigt uden succes. Tro på jeg skal give 257 kr om ugen for at blive slået lidt på armen med en gummihammer.

I morgen prøver jeg at træne, det skal nok blive interessant, jeg ser frem til latterligt meget doms :smile:

Hvilken kiropraktor har du benyttet?

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

Hvilken kiropraktor har du benyttet?

Hartvigsen & Hein

Træning fredag 9. januar 2009

Bænk

3x8x60kg

JS rows

3x6x70kg

Dips

3x6

Incl. chest supported row

3x8x25kg

DB curls

3x8/8x20kg

Skulder cycles (rear-, lateral- og front db delt)

15/15/15x3kg

20/20/20x3kg

Én-arms Cool pres

3x10x20

2000m i C2 @ 8:26

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Hartvigsen & Hein

Hvis du har mod på at prøve endnu en kiropraktor, kan jeg anbefale Inge (Hansen, tror jeg) fra behandlertorvet. Jeg har selv gået hos ham og det virker som om at han har godt styr på træningsskader. Han har selv tidligere trænet tungt, så han ved hvad han snakker om.

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har mod på at prøve endnu en kiropraktor, kan jeg anbefale Inge (Hansen, tror jeg) fra behandlertorvet. Jeg har selv gået hos ham og det virker som om at han har godt styr på træningsskader. Han har selv tidligere trænet tungt, så han ved hvad han snakker om.

Du er den anden, der har anbefalet mig ham :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 13. januar 2009

1000m på C2 @ 3:47

Snatch/hang snatch/hang power snatch (blandet)

5x3x60kg

Squat

4x6x130kg

Snatch grip DL

3x6x130kg

GHR

2x8

2x6 m fokus på langsom eccentrisk del

One-arm serratus crunch

2x15/15x20kg

Janda situps

2x12

Planck

2x60s

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 14. januar 2009

Bænk

4x6x70kg

JS rows

4x8x80kg

Dips

3x10

Incl. chest supported row

3x8x30kg

DB curls

3x8x20kg

Strækkere

2x15

Jeg besluttede mig i øvrigt for at ringe til kiropraktoren Inge i dag, efter mange skældud fra Crawdaddy, og så tager de fandme ikke telefonen :/

Link to comment
Share on other sites

Jeg besluttede mig i øvrigt for at ringe til kiropraktoren Inge i dag, efter mange skældud fra Crawdaddy, og så tager de fandme ikke telefonen :/

Ellers kan jeg også anbefale Jacob Vind. Læser sammen med ham på osteopat-studiet. Han og Asger kan kontaktes her: http://www.osteopath.dk/kontakt.html. Det er med garanti ikke bare "knæk, tryk og ud af døren".

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share