Søren W


Søren W
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hov der gik vist lige 10 dage siden sidste træning.

Træning mandag 24. nov. 2008

Bænkpres (smolov jr. uge 1, dag 1)

4x9x100kg

Chins

4x9xbw

Dødløft

3x5x140kg

Knælende kabel crunch

3x10x10

Jeg kan ikke squatte efter en brydekamp med en roomate, det gør herrenas, så jeg nøjes med dødløft mens jeg kører smolov jr. i de tre uger det tager. Det bliver kun 3x5, til gengæld hver gang så det skal nok være fint. Jeg kører også en smolov i chins, så med 9 reps på dag 1 i uge 1, med en kropsvægt på 85kg må det betyde mit max er ca. 120kg incl kropsvægt, det er +35kg, hvilket er lidt på den lave side, men fint nok til at jeg bare træner ud fra det, så planen er som følger:

Uge 1: Bænk Chins

4x9x 100 BW

5x7x 105 +5

7x5x 112,5 +11

10x3x 120 +17

Uge 2: +5kg

Uge 3: +10kg

Måske skifter vi til den lidt nemmere 6x6 / 5x7 / 8x4 / 10x3 i uge 3, hvis det bliver for tungt.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 25. nov. 2008

Bænkpres

5x7x105kg

Chins

5x7x+5kg (På den fede måde med en kæde om halsen :devil:)

Squat SL style (det gør ikke ondt når jeg ikke går helt ned)

2x10x100kg

3x140kg - hvorfor jeg nøjedes med 3 reps ved jeg egentlig ikke :chicken:

One-arm serratus crunch

2/2x10x70lbs

Det er muligt de fire dages smolov i denne uge bliver fire dage i streg, mindst tre i hvert fald da vi også træner i morgen, lee'.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag 30. nov. 2008

Squat

3x10x110kg

Bænk

10x3x120kg

Chins

10x3x+17kg

One-legged SLDL

?x6x(2x25lbs) - Jeg føler jeg har nogle slemme ubalancer i min styrke mv. i understellet, så det vil jeg prøve at adressere.

One-arm serratus crunch

2/2x10x70lbs

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 3. dec. 2008

Bænk

5x7x110kg

Chins

5x7x+10kg

Goodmornings

20x20kg

20x40kg

15x50kg

Seated goodmornings

15x50kg

3x15x60kg

Bulgarske DB squats

12x9kg (12 reps på hvert ben, 9kg i hver hånd)

3x12x18kg

Crunches m. foldet håndklæde under lænden (imellem sættene i d.o.)

2x20

3x15

3x12

Hypers

25x

Jeg er så über ghey nu, at jeg simpelthen går efter at få styrket min "core", jeg har læænge haft ondt i lænden, så nu gør jeg noget ved det og træner den direkte, og så prøver jeg flere reps pr. sæt i maveøvelserne, alt sammen pga. to blogindlæg af Bill Starr. Allerede efter første træning kan jeg mærke en forskel, min lænd er ikke nær så "stram", så den har nok nydt godt af at blive brugt lidt og få noget blod igennem.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg endda ringet til kiropraktoren, men blev bedt om at ringe igen i morgen formiddag ang. en tid inden jul. Jeg lurer dog stadig på om kiro er det rigtige valg kontra læge/fysioterapeut.

Hvilke problemer har du? Vil gerne se om jeg kan råde dig til noget, men har vidst ikke helt fanget detaljerne (Jeg læser selv til fys, så håber da at jeg har en idé om hvad der hører til hvad)

Det er forøvrigt også værd at bemærke, at kiropraktorer i USA ikke anses som værende på helt samme niveau som i DK.

Link to comment
Share on other sites

Jeg missede 190 få centimeter fra lockout idag...

Jeg har hørt husene er faldet i pris, et eller andet med en finanskrise, du skal jo have en stor have så vi kan trække slæder og skubbe prowlers!

Leeeeeeeeee'

Du glemmer at vi også skal flippe dæk, tæve på dem med store hamre og kaste med KB's!!!!1111

Hvilke problemer har du? Vil gerne se om jeg kan råde dig til noget, men har vidst ikke helt fanget detaljerne (Jeg læser selv til fys, så håber da at jeg har en idé om hvad der hører til hvad)

Det er forøvrigt også værd at bemærke, at kiropraktorer i USA ikke anses som værende på helt samme niveau som i DK.

Jeg må med beklagelse berette at jeg er på dansk grund igen, så det er kiropraktorer i Odense C jeg skal besøge.

Jeg fik hold i nakken for nogle uger siden, uden andet end det unehag det medfører, jeg fuldførte sågar 2. lørdag af smolov jr. i bænk og chins uden problemer. Om mandagen bemærkede jeg at et par af fingrene i min venstre arm sov lidt og da jeg trænede var jeg helt uduelig, jeg kunne lige tage en 1'er med 110kg i bænk, hvor jeg om lørdagen havde taget 10x3x125kg. I chins kunne jeg se i sejlet at jeg meget tydeligt trak over mod højre side, så det var ikke kun pressestyrke der var tabt. Nu her 2 uger senere har jeg samme "sovende" fornemmelse i fingrene, og jeg oplever en del "twitching" i musklerne i venstre side, mest i pecs, triceps og lats, jeg har ikke trænet i mellemtiden så jeg ved ikke om styrkenedsættelsen stadig er der. Det er ikke til at sige om mit hold i nakken har haft noget med det at gøre, eller om det kan spores tilbage til en skade jeg fik i ryggen i en vandrutchebane i Calella i 1999, men et eller andet er der galt. I skrivende stund kan jeg mærke den sovende fornemmelse hele vejen ned gennem venstre arm, den fungerer fint nok, men det er irriterende og så er der jo lige styrkenedsættelsen. Diagnoser er velkomne :)

Link to comment
Share on other sites

Leeeeeeeeee'

Du glemmer at vi også skal flippe dæk, tæve på dem med store hamre og kaste med KB's!!!!1111

Jeg må med beklagelse berette at jeg er på dansk grund igen, så det er kiropraktorer i Odense C jeg skal besøge.

Jeg fik hold i nakken for nogle uger siden, uden andet end det unehag det medfører, jeg fuldførte sågar 2. lørdag af smolov jr. i bænk og chins uden problemer. Om mandagen bemærkede jeg at et par af fingrene i min venstre arm sov lidt og da jeg trænede var jeg helt uduelig, jeg kunne lige tage en 1'er med 110kg i bænk, hvor jeg om lørdagen havde taget 10x3x125kg. I chins kunne jeg se i sejlet at jeg meget tydeligt trak over mod højre side, så det var ikke kun pressestyrke der var tabt. Nu her 2 uger senere har jeg samme "sovende" fornemmelse i fingrene, og jeg oplever en del "twitching" i musklerne i venstre side, mest i pecs, triceps og lats, jeg har ikke trænet i mellemtiden så jeg ved ikke om styrkenedsættelsen stadig er der. Det er ikke til at sige om mit hold i nakken har haft noget med det at gøre, eller om det kan spores tilbage til en skade jeg fik i ryggen i en vandrutchebane i Calella i 1999, men et eller andet er der galt. I skrivende stund kan jeg mærke den sovende fornemmelse hele vejen ned gennem venstre arm, den fungerer fint nok, men det er irriterende og så er der jo lige styrkenedsættelsen. Diagnoser er velkomne :)

Meget tyder på det er fra nakken. du bør konsultere enten en fysioterapeut eller kiropraktor. Når det snurrer i fingrene samtidig med at du har haft/har hold i nakken er det rimelig sikkert at nerven/nerverne bliver trykket i nakken. Det er ikke akut farligt og vil i langt de fleste tilfælde kunne behandles eller gå i sig selv igen.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share