Er Fitnessworld godt?


jk1
 Share

Recommended Posts

Jeg bor i Århus og træner i fitnessdk som jeg efterhånden er vokset godt og grundigt fra. Problemet i Århus er bare, set fra mit synspunkt, at alle de mere hardcore steder er fyldt med enten rockere(Olympic) eller andre ikke særligt heldige individer. Der er så Dansk Helsesport som egentligt er et udemærket center, men de har kun håndvægte til 40 kilo(ved godt man kan bygge én håndvægt til mere) og stedet er meget indelukket hvilket jeg ikke er for go til da jeg lider af astma.

Men så høre jeg om at der skal åbne en Fitnessworld. Alene navnet siger mig at det sku nok ikke er noget for mig, men aligevel....er der nogen som har erfaring med Fitnessworld? Er det noget ved for en der gerne vil kunne squatte, dødløfte og ha adgang til håndvægte på mindst 50 kilo?

det er sku nok ikke tilfældet men ville lige høre aligevel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke kunne sige med sikkerhed om alle fitnessworld centre er så godt som ens udstyret, men min oplevelse af centret (på amager) er at det dækker de flestes basisbehov for styrketræning plus diverse hold, men du betaler ikke ekstra for en masse "wellness" som i Equinox/fitnessdk/sats osv. Maskiner og bænke af udmærket kvalitet, frie stænger nok og ok med vægte (fordi der ikke var så mange der brugte dem). Knap så godt med håndvægte - 2 serier op til 36-38kg mener jeg. Ét rack til squat hvor man også kunne dødløfte, hvis man lovede ikke at droppe stangen - Fakta nedenunder havde klaget :laugh:

Er man vant til en styrkehule med masser af racks, Eleiko/leoko udstyr osv, så bliver man dog skuffet.

Men tøf da derned og kig - du behøver jo ikke engang betale for en prøvetime (som ellers kun koster 60,-), for de ting du leder efter kan du hurtigt spotte om de har eller ej.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet Vestebro, city og base camp nu.

Generelt synes jeg det er helt iorden. Base camp har dog Teghnogym hvilket betyder mærklige 12,5 kg 50mm stænger og nogle lidt ustabile bænke. De to andre steder har de nogle udemærket bænke, håndvægt og stænger(dog bøjer nogle deres 50mm hvilket er crap, men i det mindste har de 'normale' dimensioner og så vidt jeg kan forstå så køber de sandsynligvis disse to stedet nok nogle ordentlige stænger...*krydser fingre*).

Hvad du kommer til at mangle er nok tunge håndvægte. Tilgengæld er der altid et squatstativ og adskillige skrå og flade bænke. Og prisen og betingelserne er også iorden. Du kan sagtens dødløfte, bænke og squate ordentligt(dog IGEN.. jeg bryder mig ikke om Technogym som på Base Camp, men det forhindrer vel ikke ligefrem SQ,BP og DL), hvad man ikke altid kan sige om f.eks. SATS. Samtidig synes jeg stemningen og lokalerne er helt fine.. især på vesterbro... om det også gør sig gældende hos dig må du selv vurdere.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarende :smile: . Jeg kigger derud når de åbner engang. Det kan vel næsten ikke blive værre end Fitnessdk set ud fra en seriøs træners synspunkt. Bare ærgeligt med de håndvægte :unhappy: ..... syntes altid man løber ind i det problem og specielt i Århus hvor de "tunge" centre(hvis man kan kalde dem centre) bare slet ikke er noget for mig. Sad og så en Jay Cutler video forleden dag hvor han trænede i Golds Gym i Las Vegas. Se det er et ordentligt sted! Alt hvad hjertet kan begære men samtidig ikke et eller andet fugtigt kælderlokale fyldt med mere eller mindre suspekte typer :nonono: . Så Århus kom nu igang så vi kan få et ordentligt sted at træne med plads til alle.

Hvis der er nogen der nu sidder og tænker at jeg tager helt fejl må de gerne rette mig for jeg vil virkeligt gerne finde et godt sted at træne i århus :smile:. Det findes vist desværre bare ikke.......

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Tak for svarende :smile: . Jeg kigger derud når de åbner engang. Det kan vel næsten ikke blive værre end Fitnessdk set ud fra en seriøs træners synspunkt. Bare ærgeligt med de håndvægte :unhappy: ..... syntes altid man løber ind i det problem og specielt i Århus hvor de "tunge" centre(hvis man kan kalde dem centre) bare slet ikke er noget for mig. Sad og så en Jay Cutler video forleden dag hvor han trænede i Golds Gym i Las Vegas. Se det er et ordentligt sted! Alt hvad hjertet kan begære men samtidig ikke et eller andet fugtigt kælderlokale fyldt med mere eller mindre suspekte typer :nonono: . Så Århus kom nu igang så vi kan få et ordentligt sted at træne med plads til alle.

Hvis der er nogen der nu sidder og tænker at jeg tager helt fejl må de gerne rette mig for jeg vil virkeligt gerne finde et godt sted at træne i århus :smile:. Det findes vist desværre bare ikke.......

Har du prøvet Ny Helse & Motion efter der kom nye ejere... der er håndvægte op til 80 kg og styr på tingene... ikke særligt mange "problem børn" mere efter der kom nye ejere de har fået ryddet godt og grudigt op i de problemer der har været i tidligere tidr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share