Begynder nok at træne igen


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Jep, jeg har lidt trænings efaring (~1 år) men har ikke trænet de sidste 5-6 månder, og da var det mest BB, men nu vil jeg prøve at træne for styrke. Jeg er glad for min krop som den er nu, har tapt en del kilo siden jeg hold op, men jeg kan sikker nøjes me at tage nogle kilo på igen, men det bilver i løbet af en lang periode, ikke noget med at grov ede længere.

Nogen der kan anbefalde mig et godt styrke program til en semi nybegynder? (eller helt nybegynder?)

Link to comment
Share on other sites

Bill Starr's ser fint ud til a begynde med, men mangler det ikke deadlift? Eller hvad er Powercleans? :blush: Er der en anden reprange jeg kan lave en 5x5 i deadlift? Gidder ikke så mange reps i det løft, da de bliver alt for grimme og kommer nok til at smadre min ryg..

EDIT: Målet er som sagt styrke :smile:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Bill Starr's ser fint ud til a begynde med, men mangler det ikke deadlift? Eller hvad er Powercleans? :blush: Er der en anden reprange jeg kan lave en 5x5 i deadlift? Gidder ikke så mange reps i det løft, da de bliver alt for grimme og kommer nok til at smadre min ryg..

EDIT: Målet er som sagt styrke :smile:

Du vil have styrke, men helst ikke for meget dødløft?

Hvis du ikke kan køre 5x5 har du måske for meget på så?

Hmm ok!

Link to comment
Share on other sites

Bill Starr's ser fint ud til a begynde med, men mangler det ikke deadlift? Eller hvad er Powercleans? :blush:

Hvis du nu lige tog dig tid til at læse den artikel der blev linket til og ikke bare havde kigget på programboksen ville det spørgsmål være overflødigt.

Er der en anden reprange jeg kan lave en 5x5 i deadlift? Gidder ikke så mange reps i det løft, da de bliver alt for grimme og kommer nok til at smadre min ryg..
Du er begynder. Du skal have noget fundament. Det kræver nu engang lidt reps, unge mand.
EDIT: Målet er som sagt styrke :smile:

Med det niveau du er på finder du nok ikke et bedre program.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene alle.

Squatfather: Ja jeg havde godt nok ikke læst artikkelen før jeg spurte om mere, men da var det for sent a rette på det seneste inlæg :innocent: Så prøver jeg med nogle reps på DL.

Rommel: Ja øvelesen ser fin ud, men på første hånd vil jeg tage deadlift, da jeg blev ret stærk i den øvelese sidst jeg trænede, og det var med hovedt under armen.

Mads: Hvordan kan du fortolke det til at jeg ikke vil være stærk i DL?

Link to comment
Share on other sites

Sådan tolker jeg det heller ikke, men vil da mene det er dumt mere eller mindre at udelukke en basis-øvelse...

Nu findes der jo andre basisøvelser end squat, bænkpres og dødløft. Som alternativer til squat kan der køres box squat, front squat eller lunges på den lette dag. Bænkpres kan sagtens undværes, hvis man istedet kører øvelser som incline, military og/eller dips. Dødløft kan uden problemer erstattes med øvelser som good mornings og power cleans. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg er så begyndt at træne igen, men tager det bare stille og roligt i starten for at få teknikken tilbage igen.

Er der nogen der kan sige godt for de her ændringer jeg har lavet af Bill Starr's program:

Mandag - Let dag

Front Squat

Bench Press

Good Mornings

Sit-ups – 3 sets

Torsdag - Tung dag

Box Squat

Inc. Bench

High Pulls

2 sets of weighted hypers

4 sets of weighted Sit-ups

Fredag - Medium

Squat

Bench Press

Deadlift

Weighted Dips - 3 sets of 5-8

Triceps and Biceps - 3 sets of 8 each

Grunden til at torsdag er en tung dag er fordi at hvis jeg har været i byen lørdag har jeg ALTID tømmermænd mandag og kan ikke løfte en skid :nonono: Ville det være dumt at træne Medium i det 3 store og så tungt i hjælpe øvelesene? Feedback plz :smile:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene du skal glemme alle de der finjusteringer og så træne. Når du har så lidt træningserfaring og har holdt pause så længe er det vist ligegyldigt om du har en let dag mandag, onsdag eller Mikkelsdag. TRÆN, og vent så med at spekulere på programmer, progression og alt det der til senere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share