Moos' Log 4


Comedian
 Share

Recommended Posts

Let squat/Tung dødløft 22/6-07

Boxsquat vs. lilla bands:

8 x 2 x 110 kg

Nogenlunde.

Dødløft:

1 x 180 kg

1 x 190 kg

1 x 200 kg

1 x 210 kg

1 x 180 kg

En udmærket forbedring ift sidste uge. Jeg er stolt over at jeg slog en mand på 94 kg, der ikke har trænet i 3 uger, i dødløft i dag :tongue:

Som sædvanligt bed det i baglår/røv, men det er da bedre end det sidste stykke tid. Det hjælper åbenbart at fokusere på de tre store og ellers køre noget posterior chain.

Hamstring raises (Med cheat):

8x

2 x 6x

Green band pulltroughs:

3 x 15x

Ab pulldowns i powerracket:

12 x 5 kg

12 x 7½ kg

10 x 7½ kg (Skrå)

12 x 7½ kg

Fee' øvelse til sækken.

+ udstrækning af haser, hofter og baller.

Ok træning, god stemning og masser af kæwe. Tror bare at hovedet skal bæres under armen og så skal der trækkes igennem det næste stykke tid.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

93 kg tak :tongue:

nu med abs og hofter så svage som en gammel dame på 80 år :blink::crazy:

tror bare vi skal maxe lystigt derudaf fremover...så skal der nok ske noget igen...

Tynde ål :nope: :tongue:

Ja... Håber SÅ meget at du får de onde doms... Det ville virkeligt være sjovt... :laugh::innocent:

Maxe i konv. dødløft hver fredag de næste to måneder, det skal nok blive godt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Let bænkpres 23/6-07

Comp. grip bænkpres vs. lilla band m. pause:

3 x 100 kg

3 x 110 kg

6 x 3 x 100 kg

Ok fart. Er overbevist om at der er til en PR med det her band.

CS band pows i powerracket:

3 x 15

Triceps bænk:

4 x 6 x 90 kg

Dips:

8x

10x

8x

7x

CS måwe:

3 x 10 x 12½ kg

+ ét sæt curls og ét sæt læg, lee'.

Ok omgang, stille og rolig. Fin styrke og fart i bænken.

Min lænd er rimeligt wasted fra i går, må jeg sige.

Derefter: 65 minutters gåtur.

Link to comment
Share on other sites

Tung squat/Let dødløft 25/6-07

Close stance low box squat vs. kæder (Ca. 50 kg)

3 x 85 kg

3 x 95 kg

3 x 105 kg

3 x 115 kg (PR med smal stand og lav box)

3 x 100 kg

3 x 85 kg

Kæææft, den bed i røven og baglårene :shock: Tror aldrig jeg har oplevet noget lignende ved en squatøvelse. Hvis den her ikke giver nogle kg i lockout'en, ved jeg ikke hvad gør :laugh: Er jeg dog også ret overbevist om at det gør.

Skulle måske have kørt samme opsætning som sidste uge, men Hippo var lige begyndt, og så var jeg jo nødt til at køre med :innocent:

Opsætningen var noget crap i dag, så vi skal have fundet en ny måde at sætte det op på.

Udstrækning af røv og haser.

Dødløft vs lilla band:

10 x 1 x 130 kg

Ok, min fart er ikke i top for tiden, men følelsen var god, og det blev bedre hen af vejen. Det skal nok blive bedre.

Natural GHR (med cheat): 2 x 6

ss

Green band facepulls: 2 x 15

Hanging legraises: 2 x 8

2 hand DB swings: 15 x 25 kg / 15 x 30 kg PR

+ Udstrækning af haser, baller og lægge.

God stemning i dag :bigsmile:

Synes allerede at det virker som om min styrke er på vej op igen. Hvorfor i alverden gik jeg bort fra at træne på den her måde?? :blink:

Jeg har aldrig rigtigt fundet ud af, hvad jeg bliver stærkere i dødløft af, så jeg vil prøve at køre Boltons program i dødløft. Dvs en masse rackpulls, hvilket jeg aldrig rigtigt har prøvet før. Bliver sjovt at se hvad der sker ved det.

Link to comment
Share on other sites

Hvor smalt kører du egentlig ved dit smalle stance?

Jeg har overvejet selv at køre nogle dumbell swings, som high rep conditioning, da jeg ingen kettlebells har. Men hvordan holder du på dem? På skiverne eller håndtaget. Har du prøvet at lave dem med en hånd, hvis ja, hvad er forskellen?

Natural GHR (med cheat): 2 x 6

Vil lige minde dig om at GHR kræver en speciel bænk. Det du laver hedder hamstring raises. :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvor smalt kører du egentlig ved dit smalle stance?
Kører i min dødløftstand, dvs ca. skulderbredde og så bare helt i kælderen (Og det er fucking langt :laugh: ) Kører det for at få noget mere power i min dødløft igen, og da min røv alligevel er min svaghed i squatten vil det helt sikkert også have noget overførlighed. Dertil kommer, at min hofte ikke bryder sig om bred boxsquat mere end én gang om ugen, og så virker det som et godt kompromis :smile:
Jeg har overvejet selv at køre nogle dumbell swings, som high rep conditioning, da jeg ingen kettlebells har. Men hvordan holder du på dem? På skiverne eller håndtaget. Har du prøvet at lave dem med en hånd, hvis ja, hvad er forskellen?

Jeg kører med hænderne/fingerene flettet ind i hinanden, og så ellers have håndtaget liggende i mellem hænderne og låse med tommelfingrene. Synes det fungere som en ganske udmærket højreps-PC øvelse :smile:

Den umiddelbare forskel for mig, er helt sikkert på konditions-siden :tongue: Kan meget bedre fokusere på at lave dem alle ordentligt, hvis jeg kører med to hænder, og altså kun halvt så mange reps som med en hånd. Desuden er der jo ting som at man får flere kg på, og lavere volumen. Desuden synes jeg at jeg bruger skuldrene mindre, når jeg kører med to hænder. Hvis jeg skulle køre det som konditioneringstræning ville jeg køre ét hånds, og så banke et vis antal reps af, indtil det syre i skulderen, og så skifte side. På den måde ville jeg ihf få flest rep ind i systemet ift hvad jeg kan tolerere ift kondition og mælkesyre i skuldre/bagkæde mm. :smile:

Vil lige minde dig om at GHR kræver en speciel bænk. Det du laver hedder hamstring raises.

Jeg er jo nødt til at kalde det noget andet, hvis du skal kunne forstå hvad jeg skriver... :nonono:

:innocent::tongue:

Jeg tænker faktisk på dig, hver gang jeg skriver det :tongue: Men eftersom jeg ikke har kunnet finde kilden, der kaldte det "Hamstring raises", så... Kalder det vidst begge dele, alt efter humøret :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tung bænkpres 27/6-07

Startede dagens træning med at forsøge at arbejde med vores kæde-opsætning. Det er stadig ikke helt godt, så der skal stadig arbejdes på det.

Pinky grip bænkpres m. pause:

2 x 3 x 100 kg

3 x 110 kg (Jeg troede faktisk at det var 100 kg, så da jeg havde lavet sættet, rejste jeg mig og sagde "De var godt nok nemme for 100 kg at være". De var også nemme :blush: )

3 x 135 kg Super easy

5 x 1 x 155 kg Volumen PR. De var gode, men den sidste rigtigt tung. Skal nok have lidt længere pauser, hvis jeg skal have 157½ i næste uge.

6 x 120 kg

+ kæder(14 stk af 4,8 kg stykket, dvs 67,2 kg)

3 x 80 kg

2 x 95 kg (Liiige lovlig tung, kunne måske have fået 3., men ville ikke prøve) PR

3 x 90 kg PR

3 x 80 kg

Tilføjet boards, 3 stk:

3 x 80 kg

3 x 90 kg

3 x 100 kg PR. Kæderne rørte knapt nok gulvet, så det er noget af det bedste boardpress, jeg har lavet)

Ingen boards eller kæder:

3 x 5 x 120 kg

Rigtig god styrke i bænken i dag, selv efter dén omgang føler jeg mig helt frisk, men tænkte at det var nok til at blive stærk af.

Jeg synes at kædeopsætningen var god nok, men både Hippo og Kern sagde at den var skæv, så det må være mig, den er gal med. Det må vi lige arbejde lidt mere med.

Strong band rows: 3 x 15x

Lying DB triceps ext.: 15 x 15 kg / 12 x 15 kg

Purple band pullaparts: 2 x 15x

God træning i dag. God volumen, men stadig har jeg det som om jeg ikke har lavet så meget. Kæderne var gode i triceps :smile:

Fredag skal der køres rackpulls som ME, det er fanme længe siden... Ser frem til det. Skal lige have min tunge squat med på mandag, og så tror jeg snart at det er på tide at deloade :smile:

Link to comment
Share on other sites

Cool. Super cool respons, Moos. Mange tak. :bigsmile:

Så må jeg se hvor harcore jeg er i de swings. Har hørt rygter om at de skulle være pænt nasty ved 20+ reps.

Ved "tunge" kg er de nok. Med 5 kgs DBs har jeg kunne knalde adskillige hundrede reps af over forholdsvis kort tid, uden det store problem :smile:

:tongue: :4thumbup:

Der bliver kamp om den :superman:

Det bliver fee', jo :4thumbup:

Vi skal bare være enige om det er i squatten, bænken eller dødløften, den kan vindes :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Let squat/Tung dødløft 29/6-07

Boxsquat (box + 1) vs grønne bands:

6 x 2 x 95 kg

Tough tension.

Rackpulls fra lige under knæet (Pin 5)

Singler op til 240 kg

Dødløft fra palle:

2 x 10 x 90 kg

Fanme en lang vandring.

Hamstring plate drags: 3 x 10

Green band pulltroughs: 2 x 20

Ab pulldowns: 3 x 10

God omgang. Squatten føltes lidt mærkeligt, men det var nok pga opsætningen.

Rackpulls var for første gang i 1 - 1½ år, og nørj, jeg blev owned. De var sindssygt hårde at få fra pinsne, men så sagde det bare småkage :laugh: Næste uge sænkes pinsne en tak, så der bliver jeg endnu mere owned, haha. Kommer til at stige godt i min dødløft, efter de næste par ugers speed.

Ok omgang.

DE bænk i morgen, og så en uges deload. Er lidt træt i ryggen, kan jeg godt mærke.

Link to comment
Share on other sites

Let bænkpres 1/7-08

Comp. greb bænkpres m. pause vs grøn band:

8 x 3 x 90 kg

Super nemme.

Triceps bænk:

3 x 6 x 100 kg

+ disko (Dips, ryg mm.)

Kørte også lige en lille smule squatteknik. Det er perfekt at deloade nu, for min teknik begynder at føles lidt mærkelig, og det er som regel et godt tegn på at jeg skal slappe af :smile:

Derfor; Let squat og dødløft i morgen (Regner bare med at køre noget let dynamisk træning ugen ud)

Link to comment
Share on other sites

Deload squat/dødløft 2/7-07

Squat:

10 x 2 x 105 kg

Kørte i VL sko. Ved ikke helt hvad jeg synes, det kørte ikke specielt godt, og hofterne pev lidt over det.

Dødløft:

10 x 1 x 130 kg

God fart og teknik.

Band goodmornings: 2 x 20

Situps: 2 x 15

Udstrækning af røv, inderlår, haser, hofter og quads.

Stille og roligt, men meget varmt og fugtigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share