Moos' Log 4


Comedian
 Share

Recommended Posts

  • Replies 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens omgang...

Mellem 30 og 40 minutters foamrolling, mobilitetstræning og udstrækning.

Er åbenbart stadig forholdvis smidig i nogen muskelgrupper, mens andre er i ret elendig tilstand.

Kæft, det var varmt... Skal vidst ud og have mig en ventilator i år...

Link to comment
Share on other sites

Offseason 8/6-07

Startede med at bruge tyve minutter på at hive min nye FUSION dødløftdragt på. Den er sindssygt stram i benene, men ret overskuelig både i hofter og stropper, så det burde være muligt at komme til at løfte i den. Den giver godt nok et vildt pop fra bunden. Dejligt endelig at have en rigtig dødløftdragt, og blev gladeligt overrasket, da det kun var benene, den strammede om.

Boxsquat vs. lilla bands:

3 x 115 kg / 125 kg / 130 kg / 120 kg / 120 kg

Ok runde. Stod lige en tak smallere end normalt pga trætte og ømme hoftebøjere. Kan godt mærke at min core er ret smadret efterhånden.

Reverse band pinky grip bænkpres m. pause (Mindre end 60 kg fra bunden, helt fri i toppen)

3 x 160 kg / 170 kg

1 x 175 kg

1 x 180 kg

2 x 3 x 165 kg

Led opsætning, den hjalp godt nok foruroligende lidt i dag.

Pinky grip bænk m. pause:

5 x 3 x 130 kg

Ok.

Blue strong band rows: 4 x 15x

Dips: 3 x 6 Lette... Ååål...

Chest supported måwe: 3 x 8

Forbandet varm træning. Trænger til at deloade, hvilket jeg vil gøre i næste uge efter planen. Squatten kører ok efterhånden. Er svagest helt fra boxen, så tensionen betyder ikke det store, men kan mærke at jeg bliver stærkere fra bunden, så det er ok.

Vil til at køre lidt tungere op i dødløft igen, inden jeg vil hoppe i dragten.

I bænkpres vil jeg til at tilføje noget mere speed work, kan godt mærke at jeg er lidt langsom for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Deload 11/6-07

Møg dag. Har cyklet næsten tre timer i dag, frem og tilbage fra arbejde, osv. Ikke lige det man har lyst til, når det er 33 grader varmt.

Var sq lidt sløv til træning. Heldigvis var det bare deload, men det hele føltes også lidt halvslattent.

Squat:

7 x 3 x 105 kg

Kørte ikke rigtigt i dag.

Comp. grip bænkpres m. pause:

8 x 2 x 120 kg

Ok, de var tilgengæld voldsomt nemme. Føles som en tom stang, og ROM var så kort ift normalt, at løftet føltes som om det var overstået, inden det overhovedet var begyndt :D

Dødløft:

12 x 1 x 140 kg

Kørte ok. Prøvede lidt forskelligt med grip n rip, det fungerede nogenlunde med min "gamle" semi-kamikaze-rundryggede stil :laugh:

+ udstrækning af haser, hofter og baller.

Kæft, det er varmt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare varmt, det er anti vikinge vejr. :nonono::nonono: Viking power er afhængigt af ting som kold blæst fra nord, istapper, fygning og damp ud af næsen når man dødløfter.. ikke filuris, solcreme og absolute sommerhits vol 34!!!

Det er et Helvedes vejr! Det er her dæmonerne skilles fra de dødelige :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare varmt, det er anti vikinge vejr. :nonono::nonono: Viking power er afhængigt af ting som kold blæst fra nord, istapper, fygning og damp ud af næsen når man dødløfter.. ikke filuris, solcreme og absolute sommerhits vol 34!!!

Ja, det er simpelthen latterligt. Man kan ikke hive ret meget ondskab frem, når man er solskoldet og hiver efter vejret som en gammel kælling på grund af varmen. :unhappy:

Når det er sagt, er Filur-is guld værd :innocent::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres 13/6-07

Fuck, hvor var det herligt at vågne op i morges, uden at det var 180 grader varmt!!!

Pinky grip bænkpres m. pause:

5 x 3 x 100 kg

3 x 110 kg

3 x 120 kg

3 x 130 kg

3 x 142½ kg PR :smile:

5 x 1 x 150 kg Volumen PR. Øger med 2½ kg næste uge og går igen efter 5 singler :smile: Der var ok overskud i dag, og korte pauser.

5 x 120 kg

De 150 kg var væsentligt nemmere end sidst, jeg kørte singles på dem. Kan faktisk godt lide, at køre op til noget tungt, og forsøge at øge volumen. Tror jeg vil lege lidt med det.

Pinky grip bænkpres med 50 kg kæder:

3 x 90 kg

3 x 3 x 95 kg

Opsætningen føltes lidt skæv i dag, men ignorerede det...

Triceps bænk: 7 sæt pyramide-stil for at blive pump-minizzle. Det virkede...

Body rows: 3 x 8

Blue strong band rows m. medium greb:3 x 10

Lying DB tri ext.: 2 x 10 x 15 kg

DB hammercurls: 3 x 10 x 20 kg

DB laterals: 2 x 10 x 15 kg

Jeg havde egentligt mest lyst til at tilbringe eftermiddagen på sofaen, men fik heldigvis taget mig sammen til at komme afsted. Dagens træning var ret god, og tog endda kun 100 minutter, sharp. Tror det er meget godt hvis jeg begynder at træne upper/lower split igen, så jeg kan få trænet på lidt kortere tid.

Link to comment
Share on other sites

Lower body 15/6-07

Boxsquat mod lilla bands:

8 x 2 x 100 kg

Super fart, ingen ømhed i hofter eller noget. Teknikken var udmærket og det var med ret korte pauser.

Dødløft:

5 x 1 x 180 kg

Ikke specielt gode. Skal virkelig have nogle speedpulls ind i systemet, er alt for langsom. Min dødløft bider vildt i haserne, så det er helt klart dér, jeg skal lægge mit arbejde ind.

Hamstringraises (med hjælp):

3 x 6x

2-hand DB swings:

15 x 20 kg

2 x 15 x 25 kg

Ab pulldown i powerracket:

4 x 10 (forskellige opsætninger)

Grebsstyrke hængende i håndklæde ala towel chins:

2 sæt

Overstået på lige lidt over 1½ time. Ganske ok omgang squat, dødløften halter stadig lidt, men det skal nok blive bedre.

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres 16/6-07

Comp. grip bænkpres m. pause:

10 x 3 x 110 kg

Super fart, easy money.

Band rows: 4 x 15

DB neutral grip bænkpres: 2 x 10 x 30 kg

DB laterals: 2 x 10 x 15 kg

Hurtig træning på omkring 40 minutter, så der var knald på. God styrke i bænkpres, det var tom stang og der var god styrke i trisserne.

Derefter ud og se kradtede stærkmænd konkurrere om at slamme 220 kg hurtigst muligt ned i gulvet, god underholdning.

Link to comment
Share on other sites

Tung squat/let dødløft 18/6-07

Close stance low box squat:

2 x 140 kg

2 x 145 kg

2 x 150 kg PR

2 x 140 kg

Uden box:

3 x 3 x 100 kg

Kæft, det var en lang vandring. Udemærket omgang, noget af det bedste længe.

Dødløft:

15 x 1 x 130 kg

Blah-blah...

Hamstring raises:

3 x 6

Bedre end sidst.

Hanging legraises:

2 x 8

Tough øvelse.

Træningstid ca. 2 timer, så besluttede at stoppe dér og køre hjem i regnen.

Er begyndt at få en visdomstand i højre underkæbe. Fuck, hvor gør det niller-naller. Skal heldigvis, rent tilfældigt, til tandlægen i morgen, og så må de lige tage et kig på den.

Ok omgang benbøj i dag.

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres 20/6-07

Pinky grip bænkpres m. pause:

Op til 5 x 1 x 152½ kg Volumen PR. Meget bedre end i sidste uge, 155 kg i næste uge, fee'...

+ kæder:

3 x 100 kg

3 x 110 kg PR :smile: Gode løft, lækkert med fremgang med kæderne :smile:

2 x 3 x 100 kg

+ kæder og lilla band:

2 x 3 x 80 kg

Rigtig god bænkrunde i dag. God styrke og attitude, der blev gået hårdt, men volumen blev lidt for høj. Vægtene var forholdvis lette at trykke i dag.

Der blev kørt en god del kæwe, så det var skide hyggeligt.

+ Disko (Ryg, triceps, delts mm.)

God træning. Glæder mig for en gangs skyld til at skulle dødløfte fredag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share