Moos' Log 4


Comedian
 Share

Recommended Posts

Grundtræning 21/5-07

Var fanme wasted i dag :shock:

OL squat: 8 x 2-3 x 100 kg Lidt teknikarbejde, orkede ikke så meget.

Pinky grip bænk m. pause: 10 x 3 x 100 kg Også lidt teknikhalløj.

Derefter noget konditions/puls træning:

The bear: 2 x 5 x 40 kg

Tabata OL squat: 40 kg @ mange x det biii'er

DB swings: 5 x 10 x 10 kg (10 reps med højre, 10 reps med venstre, kort pause, forfra)

Det bed pænt meget i kondien.

Tror jeg snart gør alvor af min idé med at træne basisøvelser én gang om ugen. Det virker som det, der virker for os i den "smukke" vægtklasse

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bænkpres - Go Heavy 23/5-07

Pinky grip bænkpres m. pause, reverse green band (%75 kg i bunden)

5 x 150 kg / 160 kg / 170 kg / 180 kg

4 x 190 kg

1 x 200 kg / 205 kg

Miss x 210 kg

Alt fra de 5x180 kg er PR. Ok pres idag.

Pinky grip floorpress vs kæder (3 stk @ 4,8 kg i hver side)

3 x 80 kg / 90 kg / 100 kg / 110 kg / 120 kg

De 120 var ret tunge. Har ikke kørt sådan en opsætning før, så alt må være PR, men min gamle PR i Pinky grip floorpress er 3x115 kg, så det er jo stadig fremgang :smile:

Den sad super i triceps.

Triceps bænk:

4 x 8 x 80 kg

Lying DB ext.:

10 x 15 kg

12 x 15 kg

DB laterals:

2 x 12 x 15 kg

God runde med god styrke, energi og teknik.

Eneste irriterende var at vores platform var usandsynligt glat i dag, så kunne slet ikke spænde op under bænken, og mistede fuldstændigt mit opspænd.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft 25/5-07

Squat:

6 x 3 x 105 kg

Dødløft:

2 x 5 x 100 kg

1 x 130 kg / 150 kg / 170 kg / 180 kg / 190 kg / 200 kg

Tjah, det var da bedre end sidste gang, jeg dødløftede, så det er da altid noget. Det er stadig tydeligt mærkbart at der skal arbejdes på min røv, det er dén det hele biiii'er i. Kunne også godt bruge noget mere fart.

Highbar closestance GMs:

2 x 8 x 65 kg

Fra nu af skal de køre widestance for at ramme mine hofteextensorer bedre.

DB rows:

3 x 6 x 60 kg

2 x 8 x 40 kg

DB swings:

12 x 15 kg / 20 kg / 20 kg

Hovers:

2 sæt x det biiii'er

Fin omgang. Derefter var vi lige et par stykker forbi og se Onkel T spille på fredagsbar :smile:

Link to comment
Share on other sites

Upper Body BB halløj 26/5-07

Fuck, hvor var jeg træt i dag.

Pinky Grip Bænkpres m. pause:

6 x 5 x 115 kg

Halvtunge, så det var ikke så godt. Kunne godt mærke at jeg havde trænet ryggen i går, men overlever nok at køre på den måde.

Medium Inlink Pinky Grip Bænkpres m. pause:

3 x 6 x 80 kg

Neutral Grip DB Bænkpres:

3 x 12 x 20 kg

Ny øvelse. Skal køre lidt mere med DBs, tror jeg.

DB pullovers:

2 x 12 x 25 kg

Inlink Chest Supp. Måwe:

4 x 10 x 12½ kg

Band Tri. press:

3 sæt

DB laterals:

10 x 15 kg / 17½ kg / 20 kg / 17½ kg / 17½ kg / 17½ kg

15 x 12½ kg

BB curls:

4 x 8 x 50 kg

DB curls:

2 x 10 x 15 kg

Fin træning. Ikke så god styrke i bænk, men der var ok pres i triceps. Fik også lavet en masse disko, så det er fint.

På mandag skal der gives gas i boxsquat, måske med kæder :smile:

Link to comment
Share on other sites

Squat 28/5-07

Trænede med min storebror og en af hans kammerater i Sats. Det var alt for tidligt, så var rimeligt stegt, og træningen blev overstået på omkring 5 kvarter, så det holdt fanme hårdt... Var godt nok også slap i dag, og kunne slet ikke finde ud af at squatte.

PG bænkpres m. pause:

3 x 3 x 120 kg

3 x 130 kg

3 x 140 kg... 5 kgs PR :smile:

3 x 3 x 100 kg

Ikke så meget fart, men fin styrke. Kørte med brormand + hans kammerat, så det var lidt sjovt, hehe.

Boxsquat (ca. parallel)

6 x 2 x 120 kg

Lette nok, faktisk, men skal lige igang igen.

Fri squat:

2 x 5 x 120 kg

Squatten var godt nok jammerlig i dag. Hofter og ben var helt wastede.

RDL:

3 x 8 x 100 kg

Widegrip pulldowns:

4 x 8 x 65 kg

DB Laterals:

3 x 10 x 15 kg

Lying Leg curls:

2 x 10 x 35 kg

45 graders hyperext.:

2 x 15

+ udstrækning...

Svag omgang, men ok bænk.

Link to comment
Share on other sites

Hvad jeg nu fik lyst til 31/5-07

Boxsquat vs. kæder (50 kg)

3ere op til 3 x 120 kg (PR)

Ved ikke lige hvorfor, men af en eller anden grund har jeg været høj i dag. Måtte sætte racket en tak højere end normalt, og min sædvanlige boxdybde var meget overbevisende dyb i dag. Styrken og teknikken var ganske god i dag.

Pinky Grip bænkpres m. pause vs. kæder (50 kg)

3ere op til 3 x 90 kg

4 x 100 kg (Tangering af PR. 4. rep var fanme tung)

1 x 105 kg PR

1 x 110 kg PR

Opsætningen var lidt anderledes i dag end sædvanligt. Ved ikke hvad, der var anderledes, men det var langt ondere, end den plejer. Var egentligt meningen af jeg skulle have en 5er på 100, men 4eren var hamrende tung, så tog lige et par tunge singles bagefter.

Dødløft:

8 x 1 x 140 kg

Lige et par lette singles i et forsøg på at få noget fart tilbage i min dødløft. Teknisk set ganske gode. Dødløften var også ok i dag.

Green band CSR m. håndtag:

3 x 10x

Den er SÅ led i midten af ryggen!

Pinky grip bænk m. pause:

4 x 6 x 100 kg

Std. måwe: 2 x 8

Laterals: 2 x 8

Ret god træning i dag. Styrken var ok og teknikken også. Intensitet høj, og volumen lav, men fik kørt mig en god trekamp igennem stilel og roligt, hvilket jeg før har haft god succes med.

Lige for tiden er det som om ikke rigtigt har motivationen til at træne, hvilket jeg tror er fordi jeg endelig har fundet et job, jeg er glad for, og som jeg bruger noget tid på. Samtidig føler jeg ikke rigtigt, at jeg kommer nogen steder hen, hverken med min styrke eller min diæt. Derfor kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg gøre, for jeg brænder ikke for at komme ned og løfte tungt lige for tiden. Tror at jeg vil tage imod et råd jeg fik, om bare at se på det, når jeg føler for det, og når jeg er kommet til træning, for ikke at køre sur i noget. Det er jo sjældent at jeg ikke får lavet nok til træning, trods alt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Boxsquat vs. kæder (50 kg)

3ere op til 3 x 120 kg (PR)

Ved ikke lige hvorfor, men af en eller anden grund har jeg været høj i dag. Måtte sætte racket en tak højere end normalt, og min sædvanlige boxdybde var meget overbevisende dyb i dag. Styrken og teknikken var ganske god i dag.

:laugh::laugh:

Bare det også ville ske for mig ind i mellem :superman:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Offseason "Jeg kan ikke tage mig sammen til at følge program"-træning 2/6-07

Følte mig godt nok slatten i dag, men efter en energidrik og et par colaer hjalp det :tongue:

Boxsquat (Box + 1 lag) vs choked lilla bands:

6 x 3 x 100 kg

Super fart og teknik. Kunne ikke være gået meget bedre. Skulle egentligt ikke have kørt med bands, men Tossen havde lavet opsætningen, og så måtte jeg jo bare lege med. Synes allerede det føles som om jeg bliver stærkere, fanme morsomt...

Pinky grip bænkpres m. pause:

8 x 3 x 125 kg

Ok lette, ikke så meget fart, dog, men stabilt pres.

Snatch grip RDL:

6ere op til 6 x 115 kg (PR)

Fanme hård med det greb :crazy:

Military press:

5 x 2 x 80 kg

Ok. De var tunge, men ikke all out. Cleanet fra knæene.

+ DB holds, Statisk mavetræning, Laterals, Triceps og Biceps...

God omgang. Min boxsquat bliver bedre fra gang til gang.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg havde det på samme måde var lyst baseret træning rigtigt godt. Det endte altid med at være rigtigt fornuftigt sammensat og sjovt. Man kommer bare til at lave alt alt for meget. Man går fra manglende lyst til hjernedød overtræning :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg havde det på samme måde var lyst baseret træning rigtigt godt. Det endte altid med at være rigtigt fornuftigt sammensat og sjovt. Man kommer bare til at lave alt alt for meget. Man går fra manglende lyst til hjernedød overtræning :laugh:

Giv mig to uger, så er jeg så overtrænet, at det eneste, mit CNS tillader mig, er at drikke cola og savle :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Offseason 4/6-07

Squat:

2ere op til 2 x 150 kg

+ løse wraps:

5 x 3 x 140 kg

Rigtig god teknik, og fornemmelse. Skal lige være lidt mere konsekvent med dybden og trykket i bunden. Det kørte ganske udemærket.

Pinky grip bænkpres m. pause:

5 x 2 x 100 kg

1 x 140 kg / 150 kg / 150 kg / 150 kg / 150 kg

5 x 120 kg

+ kæder (Ca. 50 kg)

5 x 5 x 85 kg

Ok bænkpres i dag, de 140 var virkeligt lette. Første single på 150 var nogenlunde, de næste to var rimeligt nemme og den sidste var ret tung. Vil køre nogle flere tunge singles for at se hvordan min form er, omkring en gang om måneden. Har aldrig brugt så meget tid på rene singles i bænk. Min tanke var, for gang til gang at tjekke hvor mange singler på 150 kg, jeg kan tage, inden det bliver tungt.

Sættene med kæder var ret nemme, også, så det var en god bænkrunde. Føler at der er et godt, stabilt pres for tiden, modsat tidligere, hvor det var meget alt-eller-intet.

Dødløft:

12 x 1 x 150 kg

Fuck teknik, de sidste blev bare stivbenet op, og så var de meget bedre end tidligere. For helvede, da :laugh:

Dobbelt green band CSR: 3 x 12

DB laterals: 3 x 10 x 15 kg

Statisk mave: 1 sæt x argh-det-biii'er

God runde, jævn god styrke. Var dog noget træt og slatten til sidst. Træning på dagsform er sjovt...

Link to comment
Share on other sites

God energi du udviste til dagens træning.. Det er godt at se :superman::smile:

Men det er på tide at droppe alt det teknik pjat i dødløften og bare trække igennem, så du kan komme op på dit gamle niveau igen :tongue: :4thumbup:

Bænken ser god ud. De 140kg var en raket og lignede at du kunne tage 5reps der. :smile:

Link to comment
Share on other sites

God energi du udviste til dagens træning.. Det er godt at se :superman::smile:

Men det er på tide at droppe alt det teknik pjat i dødløften og bare trække igennem, så du kan komme op på dit gamle niveau igen :tongue: :4thumbup:

Bænken ser god ud. De 140kg var en raket og lignede at du kunne tage 5reps der. :smile:

Energi? Du må forveksle det med to dåser Burn, samt hyperaktivitet :tongue:

Ja. Kørte faktisk et par singles med rund ryg, som jeg har gjort tidligere. Ikke nok med, at de ikke gjorde nær så "ondt" i baglår mm., de var også væsentligt nemmere :laugh: Det er fanme sørgeligt. Burde bare droppe det teknik-pis :laugh:

Bænken føles super god for tiden. Det føles som om, at jeg bliver stærkere fra gang til gang, og det er jo fantastisk :smile: Det handler åbenbart om, at jeg *bare* skal køre en masse bænk, for at blive stærk i bænk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Energi? Du må forveksle det med to dåser Burn, samt hyperaktivitet :tongue:

Ja. Kørte faktisk et par singles med rund ryg, som jeg har gjort tidligere. Ikke nok med, at de ikke gjorde nær så "ondt" i baglår mm., de var også væsentligt nemmere :laugh: Det er fanme sørgeligt. Burde bare droppe det teknik-pis :laugh:

Bænken føles super god for tiden. Det føles som om, at jeg bliver stærkere fra gang til gang, og det er jo fantastisk :smile: Det handler åbenbart om, at jeg *bare* skal køre en masse bænk, for at blive stærk i bænk :smile:

Ja, du var da lidt hyper :laugh: Men måske fordi jeg plejer at gemme mine hyperaktivitet til weekenden og ikke til mandage :laugh:

Ja, det der med at hente stangen med meget lav hofte og squatte stangen op er du altså bare ikke bygget til. Din krop er så flink at fortælle dig hvor du er strærkest, så lyt da til den. Dvs. høj hofte og fuld kran :bigsmile: (...Selvfølgelig med måde...Behøves ikke ligefrem at så rundrygget som mig..)

Ja, bænkpres er så dejlig ukompliseret. Vil du være god til bænkpres, så lav bænkpres...Pure and simpel :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja, du var da lidt hyper :laugh: Men måske fordi jeg plejer at gemme mine hyperaktivitet til weekenden og ikke til mandage :laugh:

Ja, det der med at hente stangen med meget lav hofte og squatte stangen op er du altså bare ikke bygget til. Din krop er så flink at fortælle dig hvor du er strærkest, så lyt da til den. Dvs. høj hofte og fuld kran :bigsmile: (...Selvfølgelig med måde...Behøves ikke ligefrem at så rundrygget som mig..)

Ja, bænkpres er så dejlig ukompliseret. Vil du være god til bænkpres, så lav bænkpres...Pure and simpel :superman:

Ja, min uge er blevet lidt skæv, for i weekenderne er jeg altid pisse træt :unhappy::nonono:

Jeg er altså slet ikke bygget til at kunne squatte den op. Selv med så lave hofter, som muligt, er det næsten rent rygløft :tongue:

Ja, det er i hvert fald tilfældet for nogen. Ikke alle, desværre. Jeg er så heldig at det det gælder for mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Offseason 6/6-07

Fuck, hvor var det varmt og fugtigt i dag, det var godt nok klamt (Det hjælper ikke at der står containere placeret lige ude foran vores vinduer = nul cirkulation i luften)

Boxsquat (box + 1 lag) vs. choked green band:

Op til

3 x 105 kg

3 x 115 kg

2 x 125 kg

2 x 115 kg

Beskidt opsætning. Kørte ganske udmærket, skal stadig have styrket min røv, men det kommer lige så stille, kan jeg mærke. Den var ret hård ved sækken i dag, så det var svært at presse maximalt igennem, men tilgengæld må det give en masse core styrke.

Pinky grip bænk m. pause vs lilla band:

Op til

3 x 110 kg

5 x 3 x 115 kg

Pinky grip bænk m. pause vs. lilla band og kæder (~50 kg)

Op til

3 x 80 kg

2 x 90 kg PR, 2eren var fanme tung i toppen

3 x 85 kg

3 x 80 kg

Beskidt opsætning. De to første var ret nemme, men ved 3. blev trisserne godt nok ramt hårdt.

God bænkrunde i dag. Var ikke så stabil, som jeg godt kunne tænke mig at være, dog.

Dødløft:

10 x 1 x 140 kg

Så er det vidst slut med at arbejde med teknikken, nu bliver den ikke bedre. Ikke at den er perfekt, den bliver bare ikke bedre. Det kørte rigtigt godt i dag, 140 kg var bare at stå og lege med.

Powercleans fra gulvet:

4 x 5 x 60 kg

Easy. Bare for sjov og for at få lidt mere rygtræning med.

Neutral grip DB bænk:

10 x 25 kg

10 x 30 kg

10 x 35 kg PR

Lying DB ext.:

3 x 10 x 15 kg

DB laterals:

10 x 15 kg

10 x 20 kg

6 x 25 kg PR

10 x 15 kg

De 140 kg i dødløft:

http://jonas.tvto.dk/moos/140%20kg%20d%F8dl%F8ft.3gp

Som man kan se, er det ikke verdens kønneste stil, men det er ikke værre end når jeg forsøger at få det til at se pænt ud, og jeg løfter så meget mere naturligt på den måde.

Brugte også noget tid på at snakke med de forskellige mennesker i klubben, samt en 3-4 timer på at spotte Stina, selvom hun ikke rigtigt lavede noget.

Min træning føles allerede hundrede gange bedre end for bare en uge siden. Sjovt, som så kort tid kan gøre så stor forskel. Fuldstændigt modsat sidste uge, hvor jeg følte at der ingenting skete, føler jeg nu at både min squat og dødløft er på vej opad igen. Fee'...

Føj, hvor er jeg træt nu. Bliver godt at komme i kassen og sove.

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share