Hvorfor viser mit pulsur 0 ved spinningtræning?


jansejr
 Share

Recommended Posts

Min CATEYE cykelcomputer/pulsur viser 0, når jeg sætter mig på spinningcyklen i vores træningslokale i Randers, som er i et kælderlokale.

Måleren virker alle andre steder (landevej, ja sågar i "stuen" i motionscentret.)

Har andre oplevet noget lignende ? og hvad kan være grunden?

Link to comment
Share on other sites

Min CATEYE cykelcomputer/pulsur viser 0, når jeg sætter mig på spinningcyklen i vores træningslokale i Randers, som er i et kælderlokale.

Måleren virker alle andre steder (landevej, ja sågar i "stuen" i motionscentret.)

Har andre oplevet noget lignende ? og hvad kan være grunden?

Hej.

Jeg kan forstille mig at der måske er andre som sidder med en pulsmåler i nærheden. Det vil i mange tilfælde forstyrre signalet. Jeg kører altid med pulsmåler, men et Polar med en kodet sender og har aldrig det problem. Det kan også være at du har monteret dit ur for langt væk fra senderen.

Hilsen Kristian T :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

b.bike: Har testet, når jeg er alene i lokalet, og har testet med helt ned til 5 cm afstand mellem sender/modtager.

bagmanden: sidder ca 2½m fra musikanlæg og 3-4m fra højttaler, men selv, når jeg bevæger mig væk fra anlægget virker skidtet ikke.

Andre forslag? Jordstråler eller andet spooky ?? LOL Måsker er POLAR kvalitetsudstyr svaret, men ville helst undgå at bruge 1100 kroner for at finde ud af, at det heller ikke virket på stedet

Link to comment
Share on other sites

b.bike: Har testet, når jeg er alene i lokalet, og har testet med helt ned til 5 cm afstand mellem sender/modtager.

bagmanden: sidder ca 2½m fra musikanlæg og 3-4m fra højttaler, men selv, når jeg bevæger mig væk fra anlægget virker skidtet ikke.

Andre forslag? Jordstråler eller andet spooky ?? LOL Måsker er POLAR kvalitetsudstyr svaret, men ville helst undgå at bruge 1100 kroner for at finde ud af, at det heller ikke virket på stedet

Hej

Kender du ikke en med et polar ur du måske kan teste? Det er muligt at købe et Polar pulsur med kodet sender til under 800 kr (Polar F6) søg lidt på nettet....

Det kan også være andet elektronisk eller magnetisk udstyr som forstyrre... Næ nu ved jeg det... man skal som reglt svede lidt før senderen bliver aktiveret :nissegrin: så det er bare at træde i pedalerne.

Håber du finder en løsning

Hilsen

Kristian T :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg også gætte på elektronisk udstyr. Ved du om der er noget højspænding i nærheden? Selv mit POLAR ur reagere med at vise "0" når jeg løber nær højspændingsledninger. Virker de andre spinners ure? I så fald skulle du nok bare investere i et ordentligt :-)

Link to comment
Share on other sites

Takker for input, jeg må ud og checke for højspændingsledninger og andet elektrisk gejl. Har hørt at også en af mine holdlkammerater har problemer med sit udstyr, så det er måske spild af penge at investere i noget andet grej. Min lokale Polar-forhandler har lovet at checke med producenten, om de har kendskab til lignende incidents. Så må vi se...

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har engang imellem det samme problem med mit pulsur, selvom det er med kodet sender. Det kan hjælpe at få senderen igang uden for spinningslokalet, så fortsætter det med at virke når man går derind. Ved ikke om du har prøvet det, ellers er det et forsøg værd :nissetunge:

Tried that. Det virker ikke. Polar siger, der kan være steder, hvor normale pulsure bare ikke virker p.g.a. forstyrrelser af den ene eller anden art. De siger, deres nye RS800 skal virke alle steder da det er baseret på en anden teknologi eller andet frekvensområde og således fuldstændigt fri for interferens. De vil sågar tage uret retur, hvis det ikke virker. Der er så bare lige prisen.... 2900 smackeroonies i butikken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share