Pap-arm's træningsprogram, input ønskes


Pap-arm
 Share

Recommended Posts

Heysa

Nu har jeg som skrevet før ikke lavet andet end at sidde på den flade i skolen, og synes ligesom min krop trænger til at lave noget. Desuden er det sgu svært at finde tøj som sidder godt når man er så smalskuldret som mig.

Ambitioner:

Jeg går umiddelbart efter et veltrænet look, samt funktionel styrke som 2. prioritet.

Går ud fra at det vil tage et par år før det look er nogenlunde opnået.

Mig:

Tynd (BMI = 19.9)

1.90m, 72kg, dreng.

"lider" af "spis alt det du kan uden at tage på".

Har tidligere været ret sportslig

I det motionscenter hvor jeg begyndte i eftermiddags er der følgende udstyr:

Løbebånd/cykler/stepmaskine/den der motionscykel-agtige en, hvor man står op (umiddelbart motions/opvarmningsudstyr?)

Ro-maskine/Ben-samler/Bænkpres m. stativ (Udstyr jeg ikke umiddelbart regner med at bruge)

Maskine til træning af Mave (udstyr jeg vil bruge hver gang)

Håndvægte/Benpres/Maskine til træning af ryg (Bruges til træningsdel 1, biceps, ben og ryg)

Skulderpres/ brystpres/ 2 tårne (til træning af triceps, bruger kun 1 tårn)/maskine til isoleret træning af bryst (Bruges til træningsdel 2, triceps, skulder og bryst)

Min idé til træningplan:

Opstartsfase:

Denne fase skal vare 3-4 uger

Læring af rigtig brug af maskiner er 1. priortiet (et er at kunne bruge en maskine, men den skal også bruges rigtigt, så man ikke bliver en idiot der rykker håndtagene 2cm frem og 2cm tilbage når man træner på brystpres maskinen, det ser så latterligt ud?)

Få kg, 3x12 reps ved hver øvelse

Dag 1:

1. Benpres (for at frigive testorteron?) 3x12, indtil videre på 100kg (har på fornemmelsen det er meget lidt >_<)

2 .Mave, 5x12/indtil jeg ikke kan mere, starter med 30 og går lige så stille ned til 15-20kg.

3. Biceps, Biceps curl - håndvægte (fra motion-online's øvelsesbibliotek) 3x12, starter med 7kg vægte og går lige så stille op.

4. Træning af ryg, 3x12 med 20-30kg

Spørgsmål til Dag 1:

Vil romaskinen være passende opvarmning til Dag 1? Til den bruger man jo trodsalt både ben, biceps og ryg, men er opvarmning nødvendigt?

Dag 2:

1. Brystpres, 3x12, 45kg, langsomt stigende.

2. Isoleret træning af bryst, 3x12, 25-35kg

3. Skulderpres, 3x12, 20-30kg (har utrolig svage skuldre)

4. Triceps, træning på tårn

Spørgsmål til Dag 2:

Skal der være nogen form for opvarming?

System:

Jeg regner med at tage Dag 1, Dag 2, Dag 1, Dag 2 osv osv. med 1 fridag om ugen, som jeg selv kan bestemme. Altså hvis Mandag er Dag 1, Tirsdag er Dag 2, jeg holder fri onsdag, så er Torsdag Dag 1. Sådan at planen bliver udskudt med 1 dag hvis jeg vælger at holde 1 fridag, 1 fridag om ugen må være rimeligt nok.

Næste fase:

Aner ikke hvor jeg skal starte, det eneste som jeg er nogenlunde tilfreds med ved min krop rent træningsmæssigt er min mave, der er 6pack efter en god omgang træning, varer nok ikke mange måneder før den bliver permanent. Men maven vil jeg jo alligevel træne hver dag.

Overvejer HST, men ved ikke om det er en god idé.

Kostplan:

For tiden består min mad af:

Skolen:

Salat og evt en eller anden form for tærte, Lasagne eller pizza med salat.

Mellemmad efter skole:

Rugbrød + 1 dåse kippers i olie, det kan pappa her lide.

Is eller cola (regner med at droppe begge dele til fordel for noget kakaomælk med lavt sukkerindhold)

Aftensmad:

Spaghetti med kødsovs

Biksemad med spejlæg

Pizza (sjældent)

Kylling m. pommes frites (oftest) regner med at bytte pommes fritterne ud med noget salat, evt som en sandwich.

Lasagne

"Gode ben" med kartofler og brun sovs

Ikke videre sund mad, men håber mine ændringer + noget weightgainer kan give det protein+kylhydrater jeg skal bruge.

Alle spørgsmål samlet:

Skal jeg have opvarmning med i min træningsplan/er det nødvendigt med opvarmning?

Strække ud efter træning?

Gode ideer til kostplan + plan over indtagelse af weightgainer og evt. kreatin?

--Vil blive opdateret--

Link to comment
Share on other sites

Tjek det her: Fundamenttræningsprogram

Rent ud sagt, er det meningløst at bygge sit program rundt om maskiner. De skal bruges som supplement, om noget.

Hvordan kan det egentlig være, at du spiser så fucked? :blink:

Takker for linket

Jeg havde såmænd også bare regnet med at bruge maskinerne her til at starte med, men det link du gav mig har jo øvelser til det næste års tid, og til den tid har jeg nok også viden nok til selv at kunne fortsætte.

Og tja, jeg vil nu ikke mene at min kost ligefrem er fucked, men den er heller ikke i nærheden af at være sund kost. Jeg vil dog meget gerne have lidt input på nogle gode og sunde retter, som er proteinrige, for jeg har ikke rigtig selv fundet nogen. Og generelt har jeg altid været lidt ligeglad med min kost (så længe det smager godt naturligvis) da jeg alligevel ikke tager på af det.

Link to comment
Share on other sites

...

Hvordan kan det egentlig være, at du spiser så fucked? :blink:

Det var da en utrolig konstruktiv kommentar. :blink:

Manden spørger jo netop om råd til at forbedre kosten.

--------

Pap-arm:

Hvis du skal have noget masse på kroppen skal du have noget mere mad indenbords. Prøv om du kan komme op på 5-6 måltider/dag. Og så fylder du på med masser af protein (f.eks. tun, kylling, mælk, proteinpulver osv.), gode kulhydrater (Ris, pasta, havregryn, frugt osv.) og noget sundt fedt (Nødder, mandler, avocado og diverse former af olie).

Nu kan jeg ikke se ud af dit indlæg om du spiser morgenmad? Hvis du ikke gør -> START MED DET :4whip: Hvis du har svært ved at klemme noget ned om morgenen kan du evt. blende en omgang havregryn, banan, proteinpulver, mælk og hvad du nu ellers kan finde på at putte i.

Hvis du ikke tager på skal du spise mere. Også selvom du synes du spiser meget. Jeg har selv stået i samme situation som dig, så ved at det kan være svært.

Held og lykke med projektet.

Edit: Prøv evt. at læse de 3 pinned tråde i kost-forummet om protein, kulhydrat og fedt. Ang. dit træningsprogram. Prøv at læse Thomas Jagds artikler på Getbig.dk. De giver rigtig god indsigt i, hvordan man bygger et godt program op.

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

proteinrige
Kød/fisk, mælkeprodukter, æg og enkelte grøntsager.

Tun, kylling, kalkun, oksekød osv er meget godt. Det samme med f.eks. hytteost.

Dog, skal du også have kulhydrat, hvilket du kan få gennem f.eks. pasta, brød, havregryn, ris og kartofler.

Det var da en utrolig konstruktiv kommentar. :blink:
Var bare nysgerrig :laugh: Edited by Mike Toreno
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share