BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

Nye træningsmål kræver ny log, så her kommer den! :superman:

Stats:

Kvinde, 22 år, 173 cm, 62 kg, fedt% ca. 20%

Forskellige løft (PR):

Dødløft (my favourite!! :4thumbup: ): 3 reps à 105 kg

- update 21.03.07: 3 reps à 117,5 og et vodkamax på 135 kg

Squat: 3 reps à 95 kg

Dips: 6 reps à BW

Chins: 2 reps à BW

Bænk: 3 reps à 47,5 kg

Rows: 3 reps à 55 kg

- update 21.03.07: 10 reps à 52,5 kg, en overraskende fremgang, mon ikke det har noget at gøre med bedre stabilisering af mine svage skuldre :wink:

Kosttilskud:

Fiskeolie, protein og vodka (for at støtte immunforsvaret :innocent: )

Har trænet seriøst og konsekvent i ca. 2 år, hvor det lige tog mig ½ til et helt år at finde ud af, hvor vigtig kosten er for ens fremgang (takket være MOL, selvfølgelig :bigsmile: ). Så skulle der selvfølgelig også lige eksperimenteres med forskellige træningstilgange for at finde ud af, hvad kroppen responderer bedst på.

Det primære formål med min træning, da jeg først startede, var det rent æstetiske, men så blev jeg afhængig af at kunne løfte tungere og tungere vægte (og så har det æstetiske også fulgt med :boobs: , hvilket jo er et plus og giver én motivationen at søge yderligere udfordringer). Så nu er mit mål at blive stærkere vha bl.a. mere teknisk udfordrende træning. Leger derfor med tanken om at kaste mig ud i noget seriøs vægtløftning :pumpin: (Har faktisk været ude og tjekke AK Thor ud, men der var ingen mennesker på det tidspunkt, så jeg tænkte, at der må da lige være nogle herinde, der træner der og måske har lyst til at vise mig rundt? :wink:)

Indtil videre er planen at starte på 20-rep breathing squats rutinen imorgen, og eftersom jeg har haft en laaang træningspause på hele tre uger, som skyldtes 14 timers vagter på jobbet og skole ved siden af, og de sidste to uger har været let start-op træning, så må jeg hellere lægge stille og roligt ud (og stadig få lidt gains ud af det) - selvom det er møg irriterende at rode rundt og squatte 10 reps med 50 kg...

Selvom jeg normalt ikke har probs med motivationen ift. min træning, så ville det være super fedt med lidt opbakning fra den her front og nogle, der kunne holde mig lidt i ørerne, eftersom jeg har ladet mig fortælle, at 20-rep squats kan være pænt fysisk og psykisk krævende :wacko:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Forskellige løft (PR):

Dødløft (my favourite!! :4thumbup: ): 3 reps à 105 kg

Squat: 3 reps à 95 kg

Dips: 6 reps à BW

Chins: 2 reps à BW

Bænk: 3 reps à 47,5 kg

Rows: 3 reps à 55 kg

Kosttilskud:

Fiskeolie, protein og vodka (for at støtte immunforsvaret :innocent: )

Allerede her ser man de russiske træk :w00t::devil: Blier spændende at følge din træning :smile::superman:

be tough! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - mandag 20.11.2006

20 rep squat: 1x25 @ 50 kg

...startede lige så stille og roligt ud med den lave vægt, kun for at finde ud af, at det var aaaalt for let, og jeg blev ikke engang forpustet.. Men eftersom jeg havde lovet de to fyre, der stod og skulle lave 100 sæt i squat-rack'et, at jeg kun skulle have ét sæt, så blev jeg nødt til at sige, at det var det for idag mht squatten og komme videre... (Damn fitness.dk, altid aaalt for crowded - godt jeg har meldt mig ud!!)

Stiff-legged DL: 2x10 @ 65 kg

...lige så let... Hmmm :blink:

supersettet med

Incline bænk: 2x8 @ 2x14 kg

Bænk: 1x4 @ 40 kg; 2x8 @ 35 kg

...den kørte godt nok sløvt, det er nok den øvelse, jeg har mest svært ved at få fremgang i. Og efter træningspausen er det sgu gået ned ad bakken :mad: Ved slet ik, hvad jeg skal stille op med den, har ikke problemer med at køre flere og flere push-ups, men hvad tung bænk angår, så kører det bare ikke :unhappy:

supersettet med

Bent-over rows: 2x8 @ 40 kg

Chin-ups: 1@BW; 8 excentriske; 4 excentriske

Skulder pres: 2x8 @ 2x10 kg

Bænk (smalt greb): 2x10 @ 25 kg

BB curls: 2x10 @ 15 kg

Janda sit-ups (i kabel-stativet): 2x10

Læg (et bens med håndvægt): 2x10 @ 14 kg

Rimelig god energi hele træningen igennem, det må skyldes det halve glas peanutbutter og et kg dadler jeg har spist over weekenden... :4whistling:

Glæder mig til at adde noget mere vægt på squatten næste gang og få ild i stængerne :firebounce:

Ellers fint nok med ikke at lægge ud alt for tungt, så der er plads til god progression...

Link to comment
Share on other sites

Leger derfor med tanken om at kaste mig ud i noget seriøs vægtløftning :pumpin: (Har faktisk været ude og tjekke AK Thor ud, men der var ingen mennesker på det tidspunkt, så jeg tænkte, at der må da lige være nogle herinde, der træner der og måske har lyst til at vise mig rundt? :wink:)

Jeg træner i AK Thor, og jeg kan sige, at vi gerne vil have fingre i kvindlige russiske vægtløftere.. eller noget :tongue: . Os faste plejer at træne mandag og torsdag kl 16 (og lørdag formiddag for morgenmenneskerne), så der er du velkommen til at kigge forbi.

I øvrigt god squat du holder dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i AK Thor, og jeg kan sige, at vi gerne vil have fingre i kvindlige russiske vægtløftere.. eller noget :tongue: . Os faste plejer at træne mandag og torsdag kl 16 (og lørdag formiddag for morgenmenneskerne), så der er du velkommen til at kigge forbi.

Cool, så må jeg jo lige et smut forbi og tjekke det ud på torsdag :4thumbup:

Hvor mange "jer faste" træner der?

I øvrigt god squat du holder dig :smile:

Takker, synes nu selv, den kunne blive lidt bedre :dry: Men det kan være svært at få 100% styr på teknikken uden en spotter, og hvis teknikken halter bare en smule, så sætter det jo lidt en stopper for kiloerne... Så det er faktisk min første prioritet pt - at kunne squatte helt korrekt! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Cool, så må jeg jo lige et smut forbi og tjekke det ud på torsdag :4thumbup:

Hvor mange "jer faste" træner der?

Takker, synes nu selv, den kunne blive lidt bedre :dry: Men det kan være svært at få 100% styr på teknikken uden en spotter, og hvis teknikken halter bare en smule, så sætter det jo lidt en stopper for kiloerne... Så det er faktisk min første prioritet pt - at kunne squatte helt korrekt! :superman:

Os faste er nu ikke så mange. I øjeblikket er vi mellem 3 og 6 som træner på de tidspunkter (men vi vil gerne have fat i flere) hvilket bla inkluderer et par gamle vægtløftere, som også kan lære dig at squatte til UG :smile:

Link to comment
Share on other sites

Os faste er nu ikke så mange. I øjeblikket er vi mellem 3 og 6 som træner på de tidspunkter (men vi vil gerne have fat i flere) hvilket bla inkluderer et par gamle vægtløftere, som også kan lære dig at squatte til UG :smile:

Det kunne jo ikke blive bedre! :bigsmile: Thursday that is...

Link to comment
Share on other sites

Hey du :wink:

Det gør ikke noget at det føles let her i starten. Det skal tids nok blive tough, hvis du Bare følger opskriften.

Det vil jeg så glæde mig til - savner af en eller anden mystisk grund seriøs DOMS i benene :wacko:

Var der ikke også noget med, at man fik vinger og sommerfugle i maven i takt med, at det blev hårdere at squatte?.. :biggrin:

Nå men, jeg har taget getbig-versionen til mig (hvor jeg så squatter mandag og fredag), så er lidt i tvivl om, hvor ofte jeg skal øge vægten? Hver gang eller bare hver uge?

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

:w00t: ....

Lækkert med flere tøser der ikke er bange for de tunge vægte :wub: velkommen til.

Har du nogen ambitioner om styrkeløft, eller er du strict vægtløfter? :bigsmile:

Hey Bash, og tak.. :smile:

Hmmm.. har faktisk også leget med tanken om styrkeløft, ligger lige nu i overvejelsesfasen... Men hælder mest til VL pt, da det for mig umiddelbart virker som mere funktionel/all round træning (kaster jeg lige ud i luften, uden dog at vide særlig meget om det... Bliver vist lige nødt til at undersøge sagen nærmere :raisebrow: ). Med "mere funktionel/all round træning" mener jeg her, at der sættes større fokus på koordination, eksplosivitet og core-stabilitet...

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Hvor bor du henne? Kan læse du har overvejet Thor men hvis du bor på den rigtige side af vandet, kan IK99 også være et godt alternativ. Der trænes vægtløftning, med kompetente trænere fra 15 til 18, mandag, onsdag og fredag. Og resten af tiden er der stortset fyldt med ligeså kompetente MOL'ere :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - onsdag 22.11.2006

Vågnede imorges med lettere bøjede arme og sindssyg krampe i biceps og underarmene, gik rundt hele dagen og frygtede, at armene ville falde af... :blink: Men slæbte mig selv ned i centret alligevel - for at finde ud af at jo, man kan godt træne med ømme muskler, men at ens styrke bare ikke er i top :mad:

Dødløft:

5 @ 85

5 @ 90

5 @ 95

3 @ 95

3 @ 95

...Stangen var bogstavelig talt ved at falde ud af hænderne på mig (aaalt for svagt greb), møgirriterende, for der var masser af power i benene...

Lying leg curls: 2x12 @ 25 kg

Bænk: 6 @ 40 kg; 7 @ 35 kg

Incline bænk: 2x8 @ 2x14 kg

Bent-over rows: 6 @ 45 kg; 6 @ 42,5 kg

...Neeeej for en dårlig form - føltes som om hver en lille muskel i min ryg blev revet i stykker for hver rep... De der excentriske chin-ups har efterladt nogle seriøse spor...

Pull-downs: 2x12 @ 30 kg

...Av avavavavav... og hvad skete der lige for min styrke??? :4ranting:

Skulder pres: 2x8 @ 2x10 kg

Ass. dips: 2x10

BB curls: 2x10 @ 15 kg

Janda sit-ups (i kabel-stativet): 2x15

Læg (med håndvægte): 2x10 @ 2x14 kg

Udover mine meget (jeg overdriver ikke!) ømme og gennembankede lats og biceps, så var det en ret god træning - overrasket over, hvor let dødløften kørte efter træningspausen :bigsmile: Fik endda et par kommentarer om min perfekte teknik :blush::innocent:

Link to comment
Share on other sites

(Har faktisk været ude og tjekke AK Thor ud, men der var ingen mennesker på det tidspunkt, så jeg tænkte, at der må da lige være nogle herinde, der træner der og måske har lyst til at vise mig rundt? :wink:)

hola. Jeg har faktisk trådt mine VL barnesko i AK Thor, men er nu flyttet til østerbro. Jeg er stadig i Thor i ny og næ, men desværre er VL-træningen derude lidt gået i stå på grund af for få medlemmer. Mandag og Torsdag er der som regel folk der laver lidt VL. Ellers kan jeg vise dig rundt derude hvis du lige ligger en besked i lidt god tid.

VL eller ej, så er det et meget oldschool sted, hvor man efter lidt tid får sin egen nøgle, så man kan træne 24-7.

Link to comment
Share on other sites

Hvor bor du henne? Kan læse du har overvejet Thor men hvis du bor på den rigtige side af vandet, kan IK99 også være et godt alternativ. Der trænes vægtløftning, med kompetente trænere fra 15 til 18, mandag, onsdag og fredag. Og resten af tiden er der stortset fyldt med ligeså kompetente MOL'ere :cool:

Jeg bor på Amager, men ikke alt for langt ude.. (Overhører lige det der med "den rigtige side af vandet" :tongue: ), så jeg kunne da godt tænke mig at tjekke IK99 ud... Har læst mig frem til, at der er en del herindefra der træner der, så det kunne være sjovt :smile:

Er der noget intro af en slags, eller dukker man bare op?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share