Træningsmakker med Ipod Nano søges


mogenz
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg kommet igang med Ipod Nano + Sportskit, og det er intet mindre end genialt! Normalt træner jeg alene, men gennem at ens træningsdata automatisk uploades til nike.com, kan man have en træningsmakker et eller andet sted på kloden, således at man kan "pace" hinanden.

Man kan sætte nogle træningsmål op, og kan man via nike.com se hinandens resultater og dermed følge hvordan man ligger i forhold til målet/målene. Mine erfaringer med ipod'en er at distancemålingerne er forbløffende præcise, og man kan jo ikke manipulere med målingerne, så der er ingen muligheder for at "snyde" sig selv eller andre :bigsmile:

Men problemet er at lokalisere en makker der er på nogenlunde ens eget niveau, og har samme ambitionsniveau. Derfor lidt om mig selv:

Mand 48 år, 72 kg, og træner mod at deltage i mit første marathon (Copenhagen) til maj 2007. Startede med at løbe ultimo juli, og derfor i en beskeden form. Løber p.t. med ca. 12 km i timen, og på længedre ture (15-20 km) helt nede på 11 km i timen. Mit mål for Copenhagen Maraton er at gennemføre i en tid under 4 timer.

Håber at jeg kunne være så heldig at finde en makker hvor vi til fælles bedste kunne skabe en lidt sjovere og mere motiverende træning!

Mogens

PS: Til info så koster sportskittet omkring 250 kr, og det er nemt via velcro at sætte den fast under snørebåndet, hvorved den trådløse sender kan bruges i et par almindelige (læs: Ikke-Nike) sko. Jeg fulgte denne vejledning: http://podophile.com/2006/07/14/shoe-hacke...t-kit-shoe-mod/

Bemærk at sports-kit'et kun kan bruges sammen med en ipod nano - så shuffle og hvad de ellers hedder du'r ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mogens,

Jeg er helt med på en lille løbeklub.

Jeg løb mit første marathon i Berlin i september i tiden 3.55. Jeg planlægger også at løbe Copenhagen, helst under 3.30. Du er velkommen til at checke min log for forberedelserne frem mod Berlin.

Jeg ved ikke helt, hvordan man teamer op - men det må være til at finde ud af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mogens,

Jeg er helt med på en lille løbeklub.

Jeg løb mit første marathon i Berlin i september i tiden 3.55. Jeg planlægger også at løbe Copenhagen, helst under 3.30. Du er velkommen til at checke min log for forberedelserne frem mod Berlin.

Jeg ved ikke helt, hvordan man teamer op - men det må være til at finde ud af :smile:

Hej Diddley,

Det kunne være stort, så tak for tilbudet! Jeg er også helt ny på området, men så vidt jeg har fundet ud af, så går man ind på sin konto på Nike.com, herefter "My runs", og herefter vælges sidefanen "Challenges". Her "Create a challenge", og så vælger man selv et konkurrencemål. Som en start kun vi da prøve bare at lave et simpelt mål, som først at nå 200 km. Selv om du vist er en del bedre løbende end jeg :bigsmile: , så kan vi teste det af. Du skal sende challengen til mail@mogens[fjern]lunde.dk (fjern både brackets og teksten "fjern" fra mailadressen).

Jeg skal til julefrokost lørdag, og derefter tager vi små tre uger til sydens sol og palmer. Jeg har selvfølgelig ipod'en med mig, men er lidt usikker på om jeg kan få "tanket" nike.com op under ferien. Men hvis ikke så kommer dataene op senest den 3. december. Jeg håber at få løbet ca. 120 km under turen, men det er delvist bjergløb, så tempoet bliver endnu langsommere end mit normale snegletempo.

Jeg glæder mig til forsøget!

hilsen mogens

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Godt nok liiiidt :4offtopic: men tænkte om nogen af jer med dette sportskit kan svare mig på hvordan den løbne distance + hastighed måles?

Ønsker mig selv sættet til jul, da de der har prøvet det generelt taler varmt for det, men kom til at tænke på hvor nøjagtige disse målinger egentlig er?

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt nok liiiidt :4offtopic: men tænkte om nogen af jer med dette sportskit kan svare mig på hvordan den løbne distance + hastighed måles?

Ønsker mig selv sættet til jul, da de der har prøvet det generelt taler varmt for det, men kom til at tænke på hvor nøjagtige disse målinger egentlig er?

:smile:

Du kan læse lidt her: http://heartratemonitor.co.uk/polar_s1_s3_footpod.html

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig den teknik der bliver brugt i sportskittet?

Det lyder kanon godt, men synes dog at det er vildt at de kan sælge kittet til 250-300 kr jf. polarmålerens pris med samme teknik (Polar S1 foot pod: 1300 kr, http://www.polar-danmark.dk/price.htm).

De tjener selvfølgelig på at man skal have en apple ipod for at kunne bruge det, så det kan være at det er det der gør at regnestykket kan gå op.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
PS: Til info så koster sportskittet omkring 250 kr, og det er nemt via velcro at sætte den fast under snørebåndet, hvorved den trådløse sender kan bruges i et par almindelige (læs: Ikke-Nike) sko. Jeg fulgte denne vejledning: http://podophile.com/2006/07/14/shoe-hacke...t-kit-shoe-mod/

Bemærk at sports-kit'et kun kan bruges sammen med en ipod nano - så shuffle og hvad de ellers hedder du'r ikke.

Er der nogen der ved om man kan bruge andre sko, end Nike ??

(ved ikke hvordan måleren fungere !)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share