Fullbody uden squat og dødløft


Mr_Bean
 Share

Recommended Posts

Hej

Nu har jeg trænet i ca. en måned - et 2 split, hvor jeg har opbygget lidt styrke

Nu vil jeg gerne skifte over til et fullbody program, men vil altså helst undgå dødløft og squat, fordi jeg simpelt hen ikke kan finde ud af at lave dem! Jeg ved godt at i anbefaler dem osv osv. men er der ikke alternativer? Altså så må jeg bare træne ben og ryg på maskiner eller ved andre øvelser.

Men jeg søger altså efter et fullbody program uden disse to øvelser. Kan nogen hjælpe mig med det?

Link to comment
Share on other sites

Hvad havde du selv forestillet dig kunne bruges?

Du da have set nok programmer hvis du har været herinde i mere end et år til at have lidt idé om det?

Tag en tur på ExRx på de relevante muskelgrupper, og se hvad der er af alternativer.

Hvorfor er det ikke et alternativ at lære øvelserne? Alle kan naturligvis lære at lave et fornuftigt squat og dødløft - ingen siger du skal have absolut perfekt teknik.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er ganske let at lave dødløft og squat er du sikker på at det ikke er fordi du gider at lave disse øvelser.

DL er meget god til at bygge rygmuskler og skuldermuskler man kan lave et hav af forskellige roøvelser men DL er en konge øvelse og er nok den ene øvelse der træner flest muskelgrupper på en gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share